Cumartesi, Mart 09, 2013

Otto Wagner ve Postsparkasse binasi




Viyana´da yapitlarina en cok rastlanan isimlerden biri Otto Wagner. 19.yy´in ikinci yarisindan itibaren göze batan bir mimar. 20.yy´in baslarina kadar da eserlerine sürekli yenilerini eklemis. Özellikle Jugendstil ya da diger ismi ile Art Nouveau ile ilgilenlerin Viyana´ya geldiklerinde begeneceklerini emin oldugum bir cok eserin sahibi. 



Gecenlerde sabah ise gelirken yolumun üzerinde olan, ve sürekli önünden gecmeme ragmen icine girip bakmadigim, uzaktan hayran hayran seyrettigim binayi bir ön ziyarete gitmeye karar verdim. Ön ziyaretten kastim binanin kendi basina bir görsel ziyafetin olmasi disinda aslinda ic kisminda eski bankanin su an müze olan kismini görmek icin baska bir sefer germeye karar verdim, ayak üstü gecmiyim diye. Binanin kendi sitesine girip de „Small Banking Hall“ i secerseniz ne demek istedigimi anlarsiniz :).



Bina 8 senede insa edilmis, 1912´de insaati bitmis. Binanin icindeki tüm objeler, o yerde kullanan halidan , duvardaki saate, banklara, radyatörlere, lambalara,sandalyelere kadar hersey Wagnerin tasarimi. O dönem de böyle bir yaraticiliga ve modern bir tasarima insan hayran oluyor. Ben kendimde bir Art Nouveau hayrani oldugum icin o döneme ait tasarimlari seyretmeye doyamadigimi itiraf ediyorum.
Cok söze gerek yok, olur da yolunuz buraya düserse, su an da normal banka subesi olarak da hizmet veren bu binaya kisa da bir olsa ugrayin derim.

yeni yazilarda görüsmek üzere,

sevgiler,

T:D

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin