Çarşamba, Ağustos 19, 2009

Viyana -Prag- Budapeste Turlari

Pazartesi gününden dün gece yarisina kadar Türkiye´den iki özel misafirim vardi Viyana´da.Dolu dolu gecen iki günün ardindan bu sabah onlari Prag´a dogru yolcu ettik.
Aslinda turla gelmelerine ragmen turun "extra programlarina" katilmadan onlarla gezdik,yedik, ictik ve mümkün olabildigince, elimden geldigince onlara yol göstererek Viyana´yi 3.kere feth ettik.
Piyasadaki Viyana-Prag-Budapeste turlarinin programlarinin ne kadar yüklenmis ve tamamen extra programlar satarak kar amacli oldugu da ortaya cikti. Iki gün kalacaginiz bir sehirde, bir günün neredeyse tamamini sehir disinda, eski av köskü (Mayerling) ya da Seegrotte magaralarini gezerek gecirmenin aslinda zaman acisindan ne kadar büyük bir lüks oldugunu anladim.Buralari gezilmeye degmez mi derseniz, tabi ki ilginc ve gezilmesi gereken yerler ama en az 3-4 gün kaldiginizda planlanmasi gerek bir yer.
Dikkatimi ceken diger bir noktada rehberlik olayi. Rehberler insanlara bazi seyleri sevdirmeli, onlarin akillarinda kalici bilgiler birakmali diye düsünüyorum. Celik tencere ya da elektrik süpürgesi pazarlarcasina, monoton ve ezberci sekilde yapilan anlatimlar insanlari bunaltmaktan ve sogutmaktan öteye gitmiyor.

Belli zamanlarda tur ile hareket etmek, olaya katilmak mantikli olabilir ama sanirim zaman zaman da kendi basina gününü programlayabilmek, kendi ilgi alanlari dogrultusunda görmek istedigi yerleri belirleyerek hareket etmek en dogrusu. Gidilen yer yabanci bir sehir, kaybolursak panigi sanirim bunda en cok rol oynayan nokta. Bir de sanirim toplu hareket etmeyi seviyoruz, yapilan seyi, gidilen yeri bizi alakadar etmese de.
Uzun sözün kisasi böyle turlarda biraz maceraperest olun, kaybedecek neyiniz olabilir ki, en kötüsünden kayboldugunuzu farz etsek, binersiniz bir taksiye, belki maksimum 15-20 euro verir otelinize gelirsiniz.
Özellikle internetin sagladigi firsatlari degerlendirin. Gideceginiz sehirlerdeki tüm müzeler, görülmesi tavsiye edilen yerler, buralara nasil ulasilacagi bircok sayfada mevcut. Ufak bir arastirma ile eminim kendinize has, sizin ilginiz dogrultusuna paralel bir program olusturacaksinizdir.

Herkese simdiden iyi gezmeler diliyorum.