Çarşamba, Temmuz 29, 2009

Parklar, bahceler,...

Sabahlari ise gelmeden önce cogu zaman oldugu gibi Rathaus´un yanindaki parkin icinde gecmeye gayret ediyorum hala. Özellikle bu sicak ve bunaltan günlerde parklar ve gölgelerin de degerini insan bir kere daha anliyor. Sabahlari tranvaydan indikten 10 adim sonra insan kendini bir anda apayri bir dünyanin icinde buluyor. Parkin icinde tüm yürüyüs yollari boyunca oturma banklari oldugundan yer bulmak pek sorun olmuyor gibi gözükse de günün ilerleyen saatlerinde durumun böyle olmadigi anlasiliyor. Özellikle Rathaus Film Festivalinin yapildigi su siralarda gece gec saatlere kadar park tam kapasite ile hizmette :).
Insan asagidaki fotograflari görügünde burasinun belki sehir disinda büyük bir ormanin bir parcasi oldugu zannedebilir, sanirim önemli olan da bu duyguyu yaratmak.




Sabahlari her saatin belli ziyaretcileri var. Erken saatte gelen cimler üzerinde sabah cin jimnastigi yapanlar, agaclarin altinda bagdas kurup yoga yapanlar, köpeklerini dolastirmaya cikanlar, gazetelerini okuyanlar, ya da benim gibi sadece oturup kafasini dinlemeya calisanlar:)


Aslinda ufak gibi görünen park 40.000metrekare büyüklügünde, 1873 de kurulmus. Daha detayli bilgi belediyenin asagidaki linkinde var.



Viyana daki parklarla ilgili Belediyenin sayfasi

Herkese bol günesli ama gölgede güzel bir gün diliyorum,

sevgiler,
Mr.TD

7 yorum:

Gamlı Baykuş dedi ki...

Ah Td'cim, nasıl kıskandım bir bilsen. Bizdeki parklar afedersin ç...kadar ve şehrin en olmadık yerinde. Her geçişinde benim içinde derin derin nefes al ve çimlere ağaçlara dokun.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Gamli Baykuscugum,
benim gezmemle olmaz, sen beyini kapip geleceksin, bak pasaport islerini de halletmissin sanirim :)

zynep dedi ki...

Mr.TD,
bu sene derslerden parklar ve bahçeler ile ilgilenemedim ama bakıyorum sana ve tebrik ediyorum, ayrıca kıskandım, bizim burada park yok, olsa bile yıkar yol yaparlar:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
sevgili komsucugum,
bak sen geleceksin diye temizletiyorum parklari bahceleri, sonra hazirlik yapmadin deme :D

Sndrfknella dedi ki...

Sincap, kırmızı gagalı minik siyah kuşlar ve örgü ören yaşlı teyzeler... Viyana'da park denince aklıma ilk gelen 3 şey :))) Ha bir de çimlerin üzerinde fotoğraf çektiren Türkler ve Balkanikler :p

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

simdi gel de cimlerde güneslenenleri gör :)

zynep dedi ki...

temam temam gelecegız inşallahh acaba ne zaman hehe:D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin