Pazar, Şubat 08, 2009

Kisa bir aranin ardindan...

Kisa bir aradan sonra yine yazilara devam. Gectigimiz son bir ay icinde neler oldu diye özetlersek, ufak bir Türkiye kacamagi, harika bir yilbasi gecesi, bol kosusturmali, stresli is hayati, biraz müze...

Her sene oldugu gibi bu sene de Rathaus´un önündeki buz pateni pisti güzel bir acilis gösterisi ile yine sehrin en göz alici noktalarindan biri haline geldi.

Daha önceki senelerde de burasi hakkinda yazilar yazmistim ama gercekten görülmeye deger bir olay. Bazi komsular olayi zaten web kamerasindan yakindan takip ediyorlar :), hatta orada kullaninal penguenlerin siparislerini bile verdiler, bu sefer Türkiye´ye dönerken yine saglam bagaj parasi verecegim sanirim :).


Aksamlari isten ciktiktan sonra özellikle meydanin icinden geciyorum, insani dinlendiriyor. Calan müzük, isik showlari, yeme-icme lokallari arasinda insan zamanin nasil gectigini anlamiyor.
Cuma günü meydandan gecerken üzerinde parlak sari yelekler bulunan birkac kisi gördüm. Genelde ortada kayip duran güvenlik görevlilerinin kullandiklarina benziyordu. Ama dikkatli bakinca arkasinda " Görme Engelli" yazdigini gördüm. 4er kisilik guruplar halinde buzda kayiyorlardi, yanlarinda rehber hocalari ile birlikte. Aslinda bir an fotograflarini da cekecektim ama sonra vazgectim, bu aslinda olmasi gereken, dogal bir olaydi, sanki fotograflarini cekersem onlari parmagimla gösteriyor gibi olurum diye vazgectim. Özürlülerin sosyal hayata adaptasyonu umarim ülkemizde de en yakinda bu seviyelere gelir, insanlar evlere, odalara hapsedilip, sanki bir yaratikmiscasina hayata küstürülmez.

Gündüzleri sabah saatlerinden itibaren hareket basliyor buz pistlerinde. Cogu anaokul buraya buz pateni ögrenmeleri icin cocuklari getiriyor. Ögrenirken dengelerini korumak icin de en büyük yardimcilari ayaklari kayakli penguenler.Gün boyunca buraya buz pateni yapmaya gelenler arasinda gercekten 7´den 70´e her türlü insani bulmak mümkün. En cok eglenenler kücük cocuklar ve japon turistler :). Turistler, Viyana´yi gezmeye gelmisken böyle bir atraksiyonuda görmüs olmanin mutululu ile cigliklar ata ata kaymaya calisiyorlar.

Buz pateni pisti sanirim Mart ayinin ilk haftasina kadar acik, olurda yolu buralara düsecek olanlara da duyrulur.

Meydandaki konu kis sporlari olunca, burdaki mekanlar da bu temaya uydurulmus, onlardan da bahsetmeden gecmek istemedim :)


Herkese güzel bir hafta diliyorum, bunlari yazarken sabahtan beri yagan saganak yagmur devam ediyor, bu hafta böyle devam edecek diyorlar, serin ve yagmurlu, biraz ic karartici.Iki-üc gün sonra Istanbul´a gelir sanirim.

Diger yazim yolda, bu sefer arayi fazla acmayacagim,

sevgiler,
T:)

3 yorum:

zynep dedi ki...

Mr.TD,
ne kadar güzel yazmışsın... ah keşke bizde de böyle aktiviteler olsa ama nerde anca tüketiriz biz, ama sevgiyi değil cebimizde ki parayı...
o kamera zaten benim favorim, konteynr bayağı büyüktü heheh:D

süper 1 hafta olsun...

dilayra dedi ki...

hoşgeldin, gitme artık. yok öyle ara mara..
hiç yapmadım hayatımda buz pateni, çok merak ederim hala..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
iyi haftalar sevgili komsum :)
O kamere bozulursa zaten senden bilecegim :D

Yakinda yeni bir konteynir doldurmaya calisirim.

@dilayra
tamam tamam, pek uzaslasmam artik. Zaten bundan sonra bizim bulusmamiz var herhalde programramda , di mi doktorcugum :). Voltran´i olusturma vakti yaklasti :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin