Çarşamba, Kasım 05, 2008

Yeni bir peynir hikayesi...

Blogger´a ilk basladigimdan yazdigim ikinci posting peynir üzerine idi, daha dogrusu burada bulamadigimdan Türkiye´den getirdigim peynirler ile ilgili idil. Gecen gün bir alman kanalinda, Frankfurt havaaalaninda gümrük kontrolleriüzerine bir program vardi. Özellik de yolcu beraberinde getirilen yiyecekler hakkinda.
Alana yeni inmis Türkiye´den gelen ucagin yolculari bavullarini alip cikisa dogru ilerken, alman gümrükcülerde aradan secerek bazilarinin bavullarini kontrol ediyordu. Bu sefer sectikleri 45-50 yaslarinda,pardüsülü, esarpli bir kadin. Önce bavulda peynir var mi diye sordu görevli, kadin yok peynir-meynir dedi( almanca olarak söylüyor tabi, tarzanca bir almanca ile. Görevli kadinin cantasindan paket paket peynirleri cikartmaya baslayinca, önce onlarin peynir olmadigini söyledi. Görevliden "cantada peynir var mi" diye sordugunda "hayir peynir yok" dedigi icin de bir de firca yedi. Ben surdaki cantada yok demistim, bu cantayi kastetmemistim, Almancam kötü anlamadim, anlatamadim diye söylenmeye basladi Türk kadin. Bir süre devam eden bu tartismali konusma sirasinda, görevli, televizyon muhabirine olayi aciklarken, peynir yasagi oldugunu anlatirken, Türk kadinin görevlinin tek tek posetleri cikarip onlari sonra cöpe atmasi üzerine, görevli kadina Türkce olarak söyledigi laf ile olay bitmis oldu. Tv muhabiri ile görevlinin almanca konusmasi sirasinda arka fondan gelen bu Türkce cümleyi duyunca bir anda koptum resmen :)
" Allahindan bul emi".

Bu da böyle bir peynir hikayasi idi size.
Noel ve yilbasi yaklasiyor, noel pazarlari kurulmaya basladi, sanirim 10 gün icinde acilacaklar. Marketler cukulata yiginlarindan gecilmiyor. Ne kadar cabuk gecti bu sene, yine gene :)

Yakinda görüsmek üzere,

sevgiler.
Mr.TD

6 yorum:

sib dedi ki...

"Allahından bul emi:))"
hehheh cok guldum:)

valla ben de ölürüm peynir için...

Berceste dedi ki...

Harbiden Allahlarindan bulsunlar ama! Hem beyaz peynir yok ulkelerinde, hem de guzelim peynirlerimize izin vermiyorlar :( Baska ulkelerde uretilenler de mis gibi yagli Edirne ya da Ezine peynirinin yerini tutamiyor ki :(

B5 dedi ki...

Bavulunda isteyen istedigini goturemiyor mu? Kabine yasak sadece diye biliyorum ben..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sib
:), insanin gözü dönüyor ,konu yemek olunca di mi :)

@berceste
gurbettekiler bu olayi daha iyi anliyor :). Su peynilerleri niye burda üretemiyorlar anlamiyorum ben de.

@B5
Havalimaninda gümrükten gecerken duvarlara bir baka bakalim :), kocaman yaziyor, et ve süt ürünleri yasaktir diye. Aci verici ama gercek :)

CigDem dedi ki...

kacirdigim yazilari gözden geciriyorum :) ben o programi izledim :)) okuyunca direkt gözümde canlandi, cok komikti,teyzenin haline bende cok gülmüsütm :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Ne demisler, gülme komsuna gelir basine :D, senin de görmeyelim bir gün :P TVlerde

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin