Salı, Eylül 16, 2008

Gurbettekilere tavsiyeler, közlenmis patlican

Patlican salatasi en sevdigim "yemekler" arasinda yer aliyor. Eskiden hatirliyorum annem ocagin üzeriden patlicanlari közlerdi, sonra ayikla, temizle,....
Son senelerde hazir olarak satilan közlenmis patlicanlar ciktiktan sonra sanirim bu iskenceye bir son geldi. Tat olarak da oldukca basarilar. Yurtdisinda bazi markalarin ürünlerini bulmak mümkün olmuyor, bu furyadan bizim közlenis patlicanlarda payini aldi. Sordugum marketlerde pek kimsenin haberi yok, bir de oturup patlican salatasini anlattim adamlara.Bunun ne oldugunu bilmeyen var midir diye de kafamdan gecirdim. Aklima ilk blog yazmaya basladigim dönemdeki zeytin ezmesi ile ne yapilir gibi anlamsiz konusmalara yaptigim market calisanlari geldi.
Her neyse, sonuc olarak aradigim közlenmis patlicanlari hicbir Türk marketinde bulamadim. Ama arastirmaci kisiligi ile TD sonunda hedefine ulasti.

1920´lerden beri üretim yapan bir Lübnan markasi olan CORTAS´i kesfettim. Fiyat olarak da olgunca uygundu,net yanilmiyorsam 900 gr. a yakin, fiyati da 2,5-3 Euro arasi. Tat olarak söylenecek hicbir sey yok, benim tabirimle oldukca basarili, eger arayip da bizim markalardan bulamadiysaniz, bir de bunu denemenizi tavsiye ederim :)

Afiyet olsun,

sevgiler.
TD

4 yorum:

dilayra dedi ki...

TDcim sen bir TR semalarındayım anonsu yapsan, ben sana ellerimle yaparım vallah en hasından:)
benimde en sevdiğim sebzedir patlıcan.

zynep dedi ki...

Yanına da rakı ve boğazda esen rüzgar diyeceğim ve üzüleceksin o yüzden daha fazla yazmayacağım tamam:D...

Mr.Td, umarım çabucak İstanbul'una kavuşursun... gerekli telefonları ettim ben hehehe

Mine dedi ki...

Geçen yıl NY'a gittiğimde resmen patlıcan salatasına aşermiştim. Sonunda Manhattan'da (East Village) gittiğim Kebab Garden'da yiyip muradıma ermiştim. Kebabçıya gidip kebap yerine patlıcan salatası yiyende tek benimdir sanırım. Sahipleri Türk ve çok şirin insanlardı.
Nereden nereye Mr. TD!...
Ben de artık marketlerden alıyorum közlenmiş patlıcanları. Dediğin gibi tatları gayet güzel. Közlenmiş kırmızı biberleri de tavsiye ederim.

Mine

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@dilayra
sagolsun drcugum, yapmis kadar oldun valla :)

@zynep
raki sevmem ama bogaz rüzgarini severim, ama üzülmem merak etme, insani Istanbul degil, icinde yasananlara özlem daha cok üzer.

@mine
sevgili Mine,
demek ki güzel halkim heryerde özlüyor patlican salatasini :), bundan sonra baskalarina yardimci olmus oluruz, umarim :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin