Cuma, Kasım 23, 2007

sagim , solum...


Bu sabah evden cikip ise dogru gelirken bindigim metro istasyonu son durak oldugundan, bekleyen kisiler tabelalardaki bilgilere gere sag ya da sol tarafta beklerler,bu tabelalara da her zaman güven olmaz ama neyse, kimi zaman yeni gelen tren ordan geri döner, kimi zamanda arkada taraftan yeni bir tren gelir.
Bugün bazi insanlar icin zor bir sabah di. Neden mi, ayni anda iki metro durakta bekliyordu.Tabelada sag taraftaki metroya binin diye yaziyordu. Duraktakilerin kimisi saga mi, kimisi sola mi kosayim diye düsünürken, sabahin köründe gür sesli bir arkadas, " sag tarafinizdaki metroya bineceksiniz" diye seslendi.Halk kitlesinde bir hareketlenme oldu ama biraz da karincalarin anlamsiz dolasmalarini hatirlatti bana.
Arkasindan ikinci bir anons," sag tarafinizdaki metro, saaaaagggggggg". Bu arada sagini solunu tam kestiremeyen ya da karistiran kisiler icin durum daha da zordu sanirim.
Insan oglu kendini dünyanin merkezi sandigi icin cogu kimse durdugu pozisyona göre sagina dogru hareketlendi. Ne güzel civil civil bir istasyon dedim, bindigim metrodan insanlari seyrederken. Neyse bir süre sonra kapilar kapandi, kaltik. Arkada saskinlikla bakan bir grup insan, "tüh be, kacirdik " yüz ifadeleri ile durakta bekliyorlardi. Icimden umarim ikinci bir metro gelmez istasyona dedim, sonra herseye yeniden baslarlar, bu sefer de " sol tarfanizdakine binin,sooooooool", Groundhog Day
Taman anonsu yapan arkadas da biraz daha acik söyleyebilirdi,türkce olsa , " SARIMSAAAKKKKK peronu, ya da SOGANNNNNNNN peronu" :)


Hepinize güzel,neseli bir haftasonu diliyorum,isleriniz yolunda gitsin, havaniz iyi sohbetiniz bol olsun.
Bir de hos bir sarki, Diana abladan ,sol sag degil ama tepe taklak :)


Sevgiler,
Mr.TD





p.S
Fotograf wienerstadtwerke.at´den alinmistir

4 yorum:

Sndrfknella dedi ki...

Bu gibi durumlarda bende hep şu paranoya başlar: "Iyi de kime göre sağ ya da sol???" :D

Sevgiler :))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

herkesin sagi solu :D
genel anons ya :)

Mavi Elmas dedi ki...

Geçen yıla kadar metroya binmemiştim. Çünkü ömrümün uzun yıllarını metro olmayan Kocaeli şehrinde son 4 yılımı da en uzak noktasına arabayla gitmesi yaklaşık 10 dk. olan Çanakkale'de geçirdim. Geçen yıl yaptığım Ankara seyehati sırasında metro istasyonlarıyla tanışıp kargaşa içinde kendimi nasıl kaybettiğimi dün gibi hatırlıyorum. 10 kere hangisine bineceğim hangi durakta ineceğim diye sormuştum.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@mavi elmas
bence siz en iyi bir londra ya gidin :),metrolardan cikamazsiniz artik :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin