Çarşamba, Kasım 21, 2007

Hijyen bizim göbek adımız

Önceleri dikkatimi pek cekmemisti,ama bir de baktim ki bu bir salgina dönüstü.Herkesin ellerinde o latex eldivenler,evde ,marketde , simitcide, televizyondaki ahcilarda.Ya amma hijyenikmisiz dedim icimden.

Yabanci kanallardaki yemek programlarina bakiyorum,bir tanesinde bile böyle bir olay yok,ya diyorum bakarmisin ne kadar pis adamlar.
Markete gidiyorum,ünlü bir zincir,adam özel bir bölümde cig köfte yoguruyor,aralarda da ter atiyor,ama cok hijyen ,ellerinde eldiven var cünkü. Hatta hatirliyorum, cig köfteyi yogurduktan sonra kalp seklinde yapmisti, etrafini da süngerle sekle sokmustu, tasan yerleri.
Sokaktaki simitcide de eldiven gördüm. Parayi da ayni eli aliyor, maşayıda o eliyle tutuyor. Ama eldivenli, hijyenik yani.
Restoranlarin icini pislik götürüyor,firinin önündeki ahcilarin ellerinde eldiven, her isi onlarla yapiyorlar.
Mutfakta yemek pisirken nasil rahat edebiliyorlar anlamiyorum, onlar herhalde tencereye yapisan eldiven olayindan habersizler, ya da yanip tutusan.

Benim bildigim mutfaklara düzenli olarak eller yikanir, ne saat, ne de yüzük takilir. Ben de otelcilik mezunuyum, gastronomide de calistim, bunun kurali böyledir.

Ama varilan sonuc su sanirim;
Biz hijyenigiz, korumak icin eldiven takiyoruz yemek yaparken, sarküteride ürün satarken, simit satarken.
Hijyen bizim göbek adımız.
Ama korudugumuz sanirim sadece ellerimiz :)



Herkese bol hijyenli günler diliyorum :D

sevgiler,
Mr.TD

6 yorum:

bocuruk dedi ki...

Hah ben de okurken tam onlar ellerini koruyorlar diyordum ki aynı cümleni okudum. Çok hijyeniz çookk:))

Berceste dedi ki...

Olsun o eldivenli ellerle tuvalete girmiyorlarsa sorun yok! Bir de tuvalete gidip ellerini yıkamayanlar var. Buradakilerin temizlik anlayışlarından hiç bahsetmeyeyim. En son kuş gibi lavaboya dolan suyla ellerini, yüzünü umumi tuvalette yıkayarak çıkan kadını gördüğümde kimsenin elini bile sıkmamak gerektiğine kanaat getirdimdi! Bizimkilerin en azından eldiveni var :)

sibella dedi ki...

delight'cim aynen katiliyorum ben sana..cunku bende calisirken eldiven takmaktan nefret ediyorum..bolca,sikca yikadiktan sonra zaten haceti yok eldivenin bilakis plastik daha da pislestiriyor bende,ozellikle hem servis hem de yemek hazirligi yapip,para aliyorsan benim gibi...ben sikca ellerimi ykiyorum her yen sandwicte o kadar..zaten insanlar bu restoranlarda islerin nasil ilerledigini gorseler yemek yemezler herhalde...neyse canim optum...

zynep dedi ki...

oo konu güzelmiş:) "hijyenciklere" bende ekleme yapayım o zaman:)
dişçininde eldivenleri var ve o "hijyenciklerle" cep telefonunu açıyor, telefona bakıyor sonra da işleme devam ...

eheheuue....

sevgiler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@bocuruk
sen bu isi biliyorsun :)

@berceste
pis olsun ,eldivenli olsun yani :D,sen evden bile cikma valla oralarda.Kisda geldi, kuslar grip falan da oluverirler yakinda.

@sibella
biz birbirimizi cok iyi anlyoruz sibellacagim ;)

@zynep
diyorum ya onlar da kendilerini koruyorlar,kandan bulasabilecek hastaliklara karsi ayni zamanda, her gelen hastadan Aids testi isteyemez ya doktor da

zynep dedi ki...

Mr.TD,
istemesinde zaten, ama o eldiven ile işi bitince atsın ve başka hastalara yeni eldivenler taksın ya da hasta ile ilgilenirken cebine ya da telefonuna bakmasın anlamında söylemiştim:)
keyifli haftasonları...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin