Perşembe, Eylül 20, 2007

Beautiful day!

U2 nun parcasi tam benlik aslinda,havaalanlari,ucaklar,ayriliklarlar,bulusmalar.
Sabaha erken basladim yine, 6:24 de uyandim.Dus ,tras,biraz radyo da haberler derken,7:30 da attim kendimi sokaklara.Sabah erken saatleri seviyorum,patronumda erkenden gelen biri isi,cogu zaman büroya gelmeden önce sabah kisa bir telefon trafigi olur,koordinatlar alinir,pozizyonlar sorulur :), 13 dk sonra Cafe Sluka da görüselim derim,kendisi Pilot dur bu arada, cok sever böyle konusmayi.Her neyse konudan konuya atlamiyim.
Bugün güzel bir gün,piril piril günes disarida,ah bir de su sabah ayazi olmasa.
Kocakari sícaklari gelecek diyorlar,ben bir süre daha burdayim , müsaitim , bekleriz.



Havaalanlarinda,ucaklarda gecen zamanlarda her sefer yeni bir ilginclik ile,degisik insanlarla tanisiyor insan.Benim en sevdiklerim, ucaklara binmek icin otobüslere binmeden 30 dk önce siraya giren insanlar, aralarindaki tartismalar,sen öndesin ben arkadayim.Canim Türk insani önce otobüse binen önce ucar ve inen felsefesini güdüyor hala ,malesef.Ben de cogu zaman otobüse en son binenlerden, haliyle de ilk inenlerden olurum.
Check -in kuyruklari ayri bir macera , nicin hep THY ya da rus havayollari gibi firmalarin check-in siralari hareketli olur.
Sirada beklersiniz, önünüde 3-4 kisi beraber duruyordur.Bir gruptur bunlar.Beraber check in yapip,beraber oturacaklar,dogal bir sey.Bir süre gecer ,hala önümüzde duruyorlar ,sira ilerlemiyor.Neyse biraz daha bekleriz, aaa, sagdan soldan sürekli insanlar bunlarin yanlarina gelip , evraklarini veriyor.Artik dayanamadim sordum,afedersiniz siz nasil bir grupsunuz, 4-5 di , oldu 15 , biz de burda agac olduk.Efendim biz grubuz, arkadaslar bizimle dedi.Siz daha önce ucmussunuzdur herhalde dedim, yanyana kac koltuk oldugunu biliyormusunuz dedim ucakta, adam anlamadi,dedim hadi en büyük ucak olsa 4ünüz yanyana oturursunuz.Yina anlamadi.
Siz her geleni böyle eklerseniz grubu, sonumuz hayir ola.4er 4er de olsa, 100er 100er de sonucta kucak kucak oturamiyacaginiza göre, bundan sonra gelen arkadaslariniz adam gibi siraya girsin,islemlerini yaptirsin dedim.Grupda bir homurdanma oldu, sesler yükselde, homur homur ,biz grubuz falan filan diye.Neyse adamalari yararak check-in olayi gerceklesti , benden gaz alanlarda arkamdan geldi tabi.
Vatan özlemi apayri bir sey,tasini topragini özlüyor insan haliyle.Viyana´ya ilk geldgigim senelerinden biriydi sanirim, Türkiye´den dönmüsüm, bavullari beklyorum.Bandin üzerindeki bavullari, cuvallari, patlamis kartonlara bakiyorum.Sonra gözüme ilginc bir sey takildi, dedim herhalde reklam icin falan, üzerinde camurlari kurumus bir kazma.Evet KAZMA,yanlis okumadiniz, hani bazi gazetelerde fotograflar var, yurdum insani diye, ayni oraya ait bir görüntü idi.

Diger bir konuda nerede oturulacagi ucaklarda,ben hep koridor trarafinda otururum, aralarda yan taraflara ayakalarima uzatip biraz yayilabileyi diye.Ucaga binilir,herkes ellerinde boarding karti,saga sola bakarak ilerler,kimi sesli,kimi icinden sayarak ilerler, 4-5-6-7-8.Tabi bu rakamlarin yaninda bir de harfler varki, en büyük panik yaratan seyler bunlar herhalde.a-b-c-d derken , olay iyice kopar.Hele bir de koltuk arkalarda ise ucagin ici 23-24-25 sesleri ile , her sirayi ayri ayri kontrol ederek ilerler.Benim tahminim yol boyunca koltuk yerlerinin degistigini falan zannediyorlar hehalde, bir anda 8den sonra 19,19´dan sonra 7´ye geciyor , ya da randomize bir dagilim var.
Mr.TD THY de sevilen bir yolcu,sempatikliginden :) bir yana, sanirim bana benzeyen bir kaptan pilot oldugundan.Birkac kez hosteslerin, "bizdensiniz degil mi" diye sorularina sadece tebesümle cevap vererek , yolculuguma " özel servis esliginde" devam etmisimdir.
Neyse ucak ve havaalani anilarima baska bir zaman devam ederim artik,

hepinize " Beatiful " bir gün diliyorum,
sevgiler,
Mr.TD


p.S
ucaklarda 13 numarali koltuk sirasi yoktur :),ne olur ne olmaz diye kullanilmiyor bu sayiyi

9 yorum:

D-Chic dedi ki...

Havacılık sektöründen kendimi bildim bileli çok etkilenmişimdir ve çalışmak istediğim tek sektör.Zaten hep dereler aprona inip o uçağın kokusunu alan o hastalığa yakalanıyor diye, kesinlikler doğru.
U2 muhteşemmmdi....

Adsız dedi ki...

özlemişim yazılarını..sabah ayazına rağmen o erken saatleri bende çok sewiorum.soul

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@D-CHIC
her zamanda güzel olmuyor,sabahtan beri "kalas" adamlarla telefon görüsmesi yapip,ucaga atlayip ,Istanbul gelip, kafa atmamak icin kendimi zor tutuyorum.
U2 iyi geliyor ama :D

@soul
Sevgili Soul,
geri döndügüne sevindim,özlettin kendini ,arayi cok sogutma :)

B5 dedi ki...

13 yokmu? Hic dikkat etmemistim. hani Cin'de mi Japonya'da mi ne yine olum anlamina gelen bir sayinin olmamasi gibi. 4 muydu neydi?
Benim de dedem pilottu :).. Ama asker pilot..Nedense ucaklardan son yillarda cok sogudum. Senin bahsettigin kazmalara rastlamasam da patlamis, TR'den gelen un ve pirinc cuvallarini bantlarda gorup sasirmaya devam ediyorum... :(

ps: Sarki harika, U2 hayrani ben :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B5
evet japonlarda da 4 ve 9 sanssiz sayilar.4 ün sanirim okunusu iel ölüm ayni , shi.Bazi binalarda asansörlerde bile 4.kat dügmesi olmaz mis :D

pirincleri ben de biliyorum evet,birde zeytinyaglari :D

princess dedi ki...

he hee otellerde de 13 nolu oda yoktur ve hatta 13 nolu kat bile yoktur, asansör 12den 14e atlar birdenbire eğer otel çok katlıysa, yaaa :))) ki sen bunu zaten biliyosundur :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@princess
sevgili princigim,

asansör numaralarina bakmadim acikcasi,bir dahaki sefere dikkat edeyim, ben 13.kat da oturdum bu arada :)

zynep dedi ki...

Mr.TD,
uçak canavarı:=)
kazma diye anlatınca, kardeşimde almanya'ya giderken önündeki adamdan döner bıçağı çıkmış ve alman polisi birbirlerine bakarak kopmuşlar, ama aynı adamın eşinden de ampülün duyu çıkmış:=) uçağın lambaları patlarsa diye herhalde:P

sevgiler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

adam ucakta döner servisi var zannetmistir ,ucaklarda artik metal bicak vermiyorlar ya :D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin