Cuma, Temmuz 06, 2007

Welcome to Vienna ! Misafirimiz var.

TD´in mekanina misafirler geliyor.Sevgili Sndrfknellacigim ve arkadaslari Viyana´ya geliyormus haftaya.Eee hazirlik yapmak lazim,caddeler ,kaldirimlar yikanmaya basladi,pastahanelere siparisler verildi,saraylarin tozlari alinda,Tablolara bir kat yeni boya atildi :).

Blog aleminden daha önce de sevgili Yildiz´da gelmisti ama kismet olmamisti,bakalim belki blogcularla bir de Viyan´da toplaniriz.

Her zamanki listemi de ekliyorum,artik ufak notlar alir umarim :).Ben ilk birkac gününü kaciracagim sanirim ama hafta icinde hep beraberiz umarim.Asagidaki listenin haricinde birkac aktuel bilgi de ekliyim.Gecen hafta Viyana Müzik ve Film Festivali basladi.Hükümet konaginin önündeki dev alanda hergün bir gösteri ver.Bu linkden programina ulasabilirsiniz.
Ayrica ayin 11 icinde size rezervasyon yaptirdim,

"Kino unter Sternen" , yani yildizlar altinda sinema.Sizin icin bu filmi sectim,umarim begenirsiniz,ben gidecektim,siz de bahane oldunuz :).

Görülmesi gereken yerlere gelince;
1.Stephansdom Kilisesi(soldaki kuleye icerden asansörle cikiliyor)
2.Kunsthistorisches Museum(sanat tarihi müzesi)
3.Opera Binasi (Staatsoper)
4.Schönbrunn Sarayi ve hayvanat bahcesi
5.MQ -Museums Quartier (Leopold müzesi,Modern sanatlar müzesi ve birkac baska müzenin bulundu bir alan, sehir merkezinde)
6.Albertina Koleksiyonu
7.MAK -Uygulamali sanatlar müzesi(ctesi günleri giris ücretsiz)
8.Belvedere (Yukari Belvedere-19+20 yy. sanatlari ve bahcesi)
9.Hofburg(kaiser daireleri,Schatzkammer(hazine odasi),Gümüs odasi)
10.Naturhistorisches Museum-Tabiat tarihi müzesi
11.Hundertwasser ve Kunsthaus
12.Rathausplatz(belediye binasi ve meydan)
13.Parlamento binasi
14.Burgtheater (tiyato binasi)

Simdi ilk olarak aklima gelenler bunlar,listenin sonu pek yok ama :-),Tabi bunlarin disinda "Ring" denilen sehr merkezini cevreleyen sokaklarda dolasmayi ihmal etmeyin.Aklima gelmeyen belki birkac önemli yer vardir ama biraz da siz arastirirsiniz artik :-)
Sehir meydaninda 1 ya da 2 numarali tranvaya(ayni rotada, ters yönlere giden) binersiniz bunlara sehir merkezini etrafinda tam tur atarak sürekli dönerler. Böylece Opera binasindan basladignizi farzedersek, Hofburg,Sanat ve Doga tarihi müzeleri, Parlamento, Burgtheater, Beldeiye Binasi,Üniversite,Votiv Kirche,... diye rahat bir tur atmis olursunuz.Isterseniz arada indi-bindi yaparsiniz :-)
Bunlarin disinda neler yapilir, bol bol kahvelere ,pastahanelere gidin.Demel,Sacher,Oberlaa ,Cafe Grinsteidl,Havelka Cafe,Cafe Central e gidin.
MQ deki lokallere ve Leopold Cafeye göz atin, Albertina nin arkasindaki Palmenhaus a bir ugrayin.
Stephansdom un karsisindaki "Haas Haus" un cati katindaki Do&CO barina cikin,ya da Steffl alisveris merkezinin 7.katinda,catisinda bir seyler icin ,Figlmüller de bir schnitzel yiyin. Grinzig e cikin,Viyana´yi tepelerden gören bu sarap evlerinin oldugu yerde güzel bir aksam gecirin.
Zaten bunlari yaptiysaniz herhalde 1 aydir Viyana´dasiniz demektir,baska bir söylemeye gerek yok size.


Haftaya güzel ani ve fotolarda bulusmak üzere,
sizi de bekleriz :)
slmlar
TD


p.S
Viyana´da toplu tasima ile ilgili buraya da bir göz atin.Benim gördügüm ülkeler arasinda en iyisi oldugunu da belirteyim.Bir yerden ,biryere nasil gidilir diye bakmak isterseniz burdaki sayfa cok yararli.

14 yorum:

D-Chic dedi ki...

Tanrıım hatunlar çok şanslııı...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

:)
ben buralare gelin diye söylemekten yoruldum,gelenlere de artik özel ilgi olacak haliyle.

Sndrfknella dedi ki...

Upuzun bir teşekkür mesajı yazdım, sayfanı kapattı makina!!! GRRRR!!!!

Ne kadar teşekkür etsek azdır TD'cim. Biz "turistik" gezi yapacakken şimdi sayende "yaşayan" Viyana'yı gezebileceğiz. :))))

Bir de benim meşhur "Before Sunrise" tutturmalarımı aradan çıkartabilirsek tam süper olacak ;)

Umarım bir aksilik olmaz da seninle de şu meşhur "torte"lerden birinin tadına bakarken sohbet edebiliriz.

Şimdilik İstanbul'dan sevgiler :)))

son dakika dedi ki...

aaa biz de geliyoruz abi ile haftaya; TK 300 ile, bizim ucaga yol acarsın artık hihiih....
sonra Demel'de harika bir profitrol yiyip etrafı seyredeceğim, sana da el sallayacağız hehehe...
mutlu haftasonları....

Not: Son odanın tozu alınmamış sanki :P

Berceste dedi ki...

Tur mur neyse de, ben o pastaneler kısmında takılı kaldım... Daha önceki ''Hain TD'' yazılarından hatırlıyorum da! Offf offf çakıldık yazın bu ada ülkesinde biz!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sndrfknella
hosglediniz :)
program hazir,ac gelin :D

@zynep
gelsen sasardim zaten,valla duygularimla bu kadar da oynanmazki ama :)

@berceste
atla gel, ya da ucakla, sizin ordan yakin nasil olsa,biletler de uygun fiyata,abiyle gelin iste :)

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

figlmuller'de yedigim sinitzel'den sonra bir daha yiyemedim desem ... tadi hala damagimda, sirf onun icin bile Viyana'ya bir kez daha gidilir sanirim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Muhtarcigim dün aksam kesin kulaklarin CINLAMISTIR o zaman :)

Lüp lüp yuttuk valla.Sonrada Sacher otelinin gectigimiz senelerde acilan Cafesinde Sacher Torteler lüplendi :)

Gün icinde de ikinci kere schokomousse operasyonu yapildi :)

mrl's page dedi ki...

Ne güzel anlatmışsın,
dilerim çok uzun olmayan bir zaman sonra çok ihtiyacım olur bu bilgilere :P

Selamlar
~mrl~

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@mrl
olsun olsun :D,bekleriz efendim :)
Hatta havalar da daha iyi olur umarum,dün aksam bozdu yagmur ve soguk hava geldi.Neyse hafta sonuna dogru düzelecekmis.

Rainmaker dedi ki...

Listede sadece bir iki pastane kalmış :))) uğramdığım.

Önümüzdeki paskalya için planlar hazır. Bol bol mil de biriktirdim. Artık 3. Viyana kuşatmasına hazırlık yapma vakti geldi.

Amma velakin Viyana özlemimi, Viyana'dan gelen misafirlerim biraz olsun giderdi. Bir de oralardan gelen bir tortem var ki Defne adında -daha 11 aylık- tadına doyulmuyor :)))

Bari ben haftasonunda İstanbul yollarına düşeyim de düğün dernek derken biraz kurtlarımı dökeyim :))

İyi eylenceler...

Fanfan La Tulipe dedi ki...

Annem usenmediginde pazarlari sacher torte yapardi,kahveyle beraber bitiverirdi hemencecik. Hey gidi gunler hey!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@rainmaker
hadi hayirlisi bakalim,o zamana kadar bir grup toplariz belki.
Ben burdaki gelismeleri bildiririm zaten :) yeni pastahaneler mesala :D

@fanfan la tulipe
sacher in yanida krema da olacak ki tatliligini biraz yumusatsin.
Annenin yaptigi da emin ki cok lezzetli oluyordur :),birgün hepberaber oturup bir Sacher yeriz ,kimbilir :D

tunaykoksal dedi ki...

gezi notları icin tesekkurler, baska sitelerde de gezi yorumlarınız var mı acaba?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin