Pazartesi, Temmuz 09, 2007

Hayata baglanmak....

Bu yazilar benim önceki postinglerimden alinma,zaman zaman tekrar yayinliyorum,umarim faydasi olur.

Insanlarin sevgiyi bulmasinin zor olduguna inaniyorum,onu buluncada sanirim elimizde tutmak icin elimizden geleni yapmaliyiz.Bu sevgi bazen ailemize,bazen özel bir insana, bazen bir arkadasimiza,dostumuza olabiliyor.
Kimi seyler bizim kontrolumuz disinda gerceklesiyor,ellerimiz bagli oluyor ama kimi zamanda belki cok az bir gayretle bile neler yapabilecegimizin farkinda olmuyoruz.
Keske ....,sanirim bu söz söylendiginde hep cok gec oluyor.Bu konular pek ic acici degil biliyorum ama insanin hayatindaki en büyük korkusu sevdiklerinden,deger verdigi kisilerden ayrilmak, onlardan uzakta olmak gibi geliyor bana.

Avusturya´da bakanlik tarafindan yayinlanan iki tane video var.Her sene oldugu gibi bunlari yeniden yayinliyorum.
Bunlari yayinlarken amacim sizleri sok etmek ya da hainlik yapmak degil ama sizi belki bir an icin de olsa tutup söyle bir sarsmak,kendinize getirmek istiyorum,bunlarin asla gerceklesmemesi ve sadece bir film olarak kalmasi dilegi ile..
--------------------------------------------------------------------
Film sirasinda söylenen sunlar;
(Kadini göstererek)Birazdan onu terkedecek
(Erkek Sürücüyü göstererek )Birazdan terkedilecegini bilmiyor.
(Kadini göstererek)O da bilmiyor.

Cok fazla kisi
, emniyet kemeri takmadiklari icin hayatlarini kaybediyorlar.
Emniyet kemeri hayat kurtarir.


Film arada takilirsa ,önce II´nin üsütne basarak filmi pause yapip,filmin tamami yüklendiginde ,tekrardan >PLAY tusu ile seyredebilirsiniz.

Eger filmi seyredemiyorsaniz, orjinal sayfasinda da deneyebilirsiniz.
Sayfalari dolasirken görüyorum,bu ay hurma etkinlinleri,zeytinyagi etkinlikleri,v.b.Bende önümüdeki birkac gün "Emniyet Kemeri etkinlikine" ayiriyorum, izninizle.Umarim bundan sonra herkes daha duyarli olur.
Asagidaki film Avusturya da yayinlandiginda,televizyon ve sinemalarda,bayagi bir tepki görmüstü.Biraz ürkütücü bir film ama sanirim böyle seyler insanlarin akillarinda daha iyi kaliyor.
Ben kücüklügümden beri hep emniyet kemeri takmaya alisigim,arabaya oturup da onu takmak bana cok özel bir seymis gibi gelirdi.Bilinc altimda da öyle kalmis,arabaya oturdugumda takmazsam bir eksiklik hissediyorum.Sürücünün ne kadar iyi oldugu önemli degil,kazalarda sebek herzaman kendimiz olmuyoruz,bize gelip carpan bir araba karsisinda ellerimiz bagli.
Bazen görüyorum,gercek hayatta da, resimlerde de,cocuklarin ön koltukta oturmasi diye bir sey olamaz bence.Baba,ogul gezmeye cikmislar , cocuk yaninda oturuyor babasinin ayakta durarak ,boyu da kisa zaten.Bu zamanlarda ben kendime ,gec önüne arabanin ,cikar adami disari,önce bir güzel döv sonra da polise ver,elinden alsinlar cocugunu ,görsün ,diye geciriyorum.Bence babalik,annelik, dogurmakla,yaninda dolastirmakla olmuyor.
Gecmis yillarda okudugum bir gazete haberi vardi,bir milletvekili arabayla yolculuk yapiyor,yaninda ,önde de yetiskin oglu var,fakat oglu yorgun herhalde uyuya kalmis.Babasi ,oglum rahat uyusun diye emniyet kemerini aciyor,ve sonuc, birkac sakika sonra bir kaza ,herkes sapasaglam kurtuluyor,tek hayatini kaybeden oglu.Sanirim o babanin yerinde kimse olmak istemez,vicdan azabini düsünürsek.
Emniyet kemeri belki her olayda %100 kurtulma yada yaralanmama garantisi vermiyor,ama bu riski minimuma indiriyor.Arabarlarinda airbaglari olanlar buna güvenmesin,kemerin takili olmadi durumlarda airbag in kendi sisme siddeti ile vurdugu zaman insanda öldürücü yaralanmalara sebep olabiliyor.
Sevdiklerimizi korumak,olari gerekirse uyarmak sanririm hepimizin görevi,bence kazanan yine biz olacagiz .
Coucklara ,arabada kemer takmanin özel bir sey oldugunu en bastan söyleyelim.
Biraz cok bilmis ya da ders verirmis gibi konustum ama bu konu beni cok rahatsiz ediyor,insan görüpte elleri bagli ,bir sey yapamayinca daha da körükleniyor bu kizginlik.

Emniyet müdürlügü sayfasindan bir alinti ile devam edeyim;
-Ülkemizde trafik kazalarinin yaklasik % 70 ‘inin sehir merkezinde oldugu,
-Emniyet Kemeri kullanma orani % 100’e çikarildiginda ölü ve yarali sayilarinda %47- 60 oraninda azalma olacagi,
-Trafik kazalarinda ölenlerin % 70’ inin emniyet kemeri takmadigi,
-Araç devrildiginde, emniyet kemeri takanlarin daha rahat kurtarildigi,
-Ani fren ve çarpmalarda, 40 km/s hizla giden, emniyet kemeri takmayan
birisinin vücudunun, direksiyon, ön cam ve panele çarptigi ve 20 km/s hizla gidenden 4 kat daha fazla çarpma etkisinin oldugu,
-park halinde olsaniz da, 50 km/s hizla size çarpan araçtan dolayi, ayni çarpma etkisi yasandigi tespit edilmistir.
-Arka koltukta otururken emniyet kemeri takmamak,arka koltukta kemer takmadan oturan bir kişi yalnızca kendini değil kaza sırasında fırlayıp çarpabileceğinden diğerlerini de tehlikeye atmaktadır.

Asagidaki filmde Almanca gecen konusma söyle:
KIZINIZ sizin tüm mutlulugunuz,onun icin herseyi yaparsiniz degil mi, ama yapmiyorsunuz...
Emniyet kemeri baglamadiklari icin,cok fazla insan hayatini kaybediyor.Emniyet Kemeri hayat kurtarir.


Kendinize ve sevdiklerinize iyi bakin,

sevgiler.
TD

10 yorum:

princess dedi ki...

pisstt yeni bisey yazsana sen, cok tembellesmis gordum seni :)))

shiningfingerprints dedi ki...

ikinci videoda çok sinirlendim!!! yok artık yani, ikisi de emniyet kemerlerini takmışlar, çocuk arkada hop hop hopluyor! böyle insanlar var mıdır acaba gerçekten de?

zynep dedi ki...

Mr.TD,
çok güzel bir konuya değinmişssin aslında özelikle yaz aylarında sayfalarımızın belirli bir yerinde bu bannerlardan koymak gerek...ben en kısa zamanda kendi bloguma koyacagım...
teşekkürler:)
kısır bitti heehe

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@princess
raporu dün verdim sana,cok detay yazmama gerek yok :)

@sfp
hem de o kadar cok var ki,ben sürekli görüyorum Istanbul´da ,sizin oralarda da bol bol vardir.Özellikle sehir icinde arka koltukta kemer takilmasina gerek duyulmadigini düsünen cok var,bunlarin arasinda benim sahit oldugum egitimli kisiler de var,egitimle alakasi yok yani ya da okul bitirmislik ile diyim.

@zynep
ben aralarda deginiyorum iste,bir kac kisi okusa kardir.
Nerde calistigini biliyorum ona göre :P,bir anda bitiveririm orda ,kih kih.

D-Chic dedi ki...

Ben seyredemediğim için sadece şu yorumu yapabilirim, günümüzdeki sevgiyi bulmak aama gerçekten çok zor onun için tüm sevdiklerimize sahip olalım ve lütfen daha duyarlı olalım herşeye karşı emniyet kemerimizi da takmadan yola çıkmayalımç

Noni dedi ki...

Sayfan çok eğitici ve de öğretici olmuş T.D. ;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@d-chic
artik bunlari yazdiktan sonra seni kemersiz görürsem kulaklarini cekerim :)

@noni
:), hep pasta,sergi yazmak olmaz tabi ki

Meltem dedi ki...

Beni de en çok rahatsız eden görüntüler şunlar trafikte, çocuk kucağında ön koltukta oturmak, çocuğu ön koltuğa oturtmak, çocuğun oto koltuğunu ön koltuğa yerleştirmek (tabi çocukla beraber:)) arka koltuklarda kontrolden çıkmış çocuklar, sunrooftan çıkmış bedenler, kafalar, bu liste daha uzayıp gidebilir ve Türkiye'de bunlardan bolca görebilirsiniz.Avrupa ve Amerika'da polis yakalar ve ceza ödettirir ya da çocukla ilgili tehlikeli bir şeyse ebeveynin hapsi bile gündeme gelebilir Amerika'da. Biz de hiç bir müdahale de yok. Dostça uyarıda bulunmak isteseniz dayak yemekten de beter olursunuz bu arada. Öyle bir yaraya parmak basmışsın ki T.D. bir dokundun bin ah çıktı.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

bazen ah cikmasi iyi, yoksa sadece bakmakla kaliyoruz.

Ondan sonra üzülen biz.
Günahi yapmiyanlarin boynuna olsun ,ne diyebilirim.

B5 dedi ki...

Biraz sert görüntüler ama gercek bu. Herbirimizin bir yakininda, veya ailesinde bir trafik kazasi olmustur. Yalan mi? Bu kadar sürekli yasanilacak normal bir olay degil bu...
En son TR tatilinde taksi soförü sadece polis kontrolu olan yerden gecerken kemer takti. 10 saniye sürmedi. Birinde de alarm sistemi vardi. Radara karsi alarm!!! Yasal mi bu Türkiye'de??? Bu göstermelik hareketler hala o zihnin ayni oldugunu söylüyor...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin