Cumartesi, Haziran 23, 2007

Gartenlust ( bahce coskusu)

Herkese tekrar merhaba,yogun bir haftanin ardinda,biraz kendimi dinlendirmek icin hos seylerden söz etmek istedim,aklima gecenlerde gittigim sergi geldi.Sergiyi anlatmadan önce arkafonda da hos bir müzik calsin isterseniz,bu seferki parca ,Monet yillarindan, Claude Debussy´e ait, "Arabesque No. 1" *.


Viyana´daki Belvedere Sarayi'ni daha önceki yazilardan da kismen taniyanlariniz vardir.Bir süredir orada "Gartenlust" ,ya da benim "Bahce Coskusu" diye tercüme edecegim bir sergi vardi.


Sergi sarayin Asagi Belvedere denen kismindaki Orangery diye adlandiran,esasinda kapali olanda bizim turuncgiller dedigimiz meyva agaclarinin bulunduruldugu bir bina.
Belvedere Orangery nin tarihi 1719´lara kadar geri gidiyor , o dönemden kalma kayitlar mevcut.Özellikle saray bahcelerinde yapilan tüm calismalar cok düzenli bir sekilde arsivlenmis ve tüm bitkilerin,agaclarin kayitlari tutulmus.

Sergide 120 ye yakin eser sergileniyor.Bernardo Bellotto´nun " Vienna seen from the Belvedere",


Claude Monet´nin "Garden in Giverny ",


ve Gustav Klimt´in "cottage garden",


Edvard Munch´un "Woman with Poppies" ( Munch´u belki "Scream " resminden hatirlarsiniz ben "ÖCÜ" resmi diyorum ona :)),


Emil Nolde´nin "Blumengarten",

serginin önemli resimleri idi.Bunlarin disinda modern sanatcilarin eserleri de vardi,örnegin Marc Quinn'in "Ice Age" ,ilginc bir bahce anlayisi :D

Oldukca renkli :) ve güzel bir sergiydi.Zaman icinde bahce düzeninin, gözde cicek ya da bitkilerin nasil degistiginin belgeleri gibiydi tablolar.Benim resimlerde zaten en cok begendigim noktalar,o dönemin detaylari,resim edilen kisilerin,yerlerin özellikleri.Bazen kalabalik resimleri seviyorum,insan her kösesinde birseyler kesfediyor,kitap okur gibi bir sey,satir aralarindakileri görebilmek gibi ya da yasamda biryerlere saklanmis,farkedilmeyi bekleyen seyleri bulup cikarmak gibi.

Size rengarenk,bol cicekli bir hafta diliyorum,satir aralarindaki kelimeleri atlamayin,onlarin hayatimiza cok daha büyük renkler katacagina eminim.

sevgiler,
T:D

p.S
Bu seferki postingimi sevgili B5cigim icin yaptim,onun sergileri sevdigini bilirim,uzun süredir yazmiyordum cünkü sergi-müze postingleri :)

pS.S
Arabesque No 1 parcasi ayni zamanda "A good year" filminde de yeraliyor.

11 yorum:

D-Chic dedi ki...

müzik harika son zamanlarda hep piano dinliyorum zaten ama arada kopukluklar var benim PCden mi kaynaklanıyor yoksa file'da mı problem var anlamadım...Tablolar çok tarzım olanlardan değil ama o güzel dileğini üzerime alıyor ve seninde güzel ve sorunsuz bir hafta geçirmeni diliyorum..

Sndrfknella dedi ki...

Yani ben oradayken bu sergi bitmiş olacak, hmmmm!!!! hehehe :D Tarih kesinleşti. Temmuz 7'de oradayız... O hafta içinde bir gün ayırırsın artık bize. Sergi mi olur, konser mi olur yoksa bir limonata pasta mı olur bilemem, onu da sen düşün artık ;))

Istanbul'dan sevgiler :)))

P.S. Sıcaklardan kaçalım derken daha beterine yakalanmayalım da ;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@d-chic
müzikte program yok,belki senin bilgisayarda olabilir ama biraz takilma.

Zevkler ve renlkler tabi ki her zaman oldugu gibi tartisilmaz :)
güzel haftalar :)

@sndrfknella
heyyy,sonunda birileri geliyor,demek süpriz buydu :)
cok sevindim,temmuzun ilk yarisinda kismen Istanbul da olacagim ama ,burda oldugum günleri ben bildiririm.Size simdiden iyi gezmeler.
Hadi viyana ucagi kalkiyor,yok mu gelen :)

Noni dedi ki...

Ben de sana serin bir hafta diliyorum zira biz burda yaniyoruz cehennem gibi buralar!!!!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@noni
evet haberleri geliyor,sonumuz hayirola.
aman basini serin tut :)

müze müdürü dedi ki...

Mr.Td, artık bir fotoğraf makinesi almanın vakti geldi sanırım..:)
sana da çok güzel bir hafta diliyorum, sevgiler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@müze müdürü
müdüre hanimcigim,en yenisinin cikmasini bekliyorum :P

müze müdürü dedi ki...

Mr.TD en yenisi mi, oooo o zaman 80 yaşında oluruz senın fotoları goremeden...belkıde fiyuu oluruz obur tarafa heheeh:P

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@müze müdürü
ya tam alacaktim, yenisi cikmis yine :P

B5 dedi ki...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bu kadar olur, kendi bloguma sana cevap yazarken ikinci pencerede senden rastgele sectigim bir parca dinliyordum(ki Debussy yi de severim!). Yazilari okumaya basladim sonra, hala farkinda degilim. Ne güzel post diyecektim ki adimi gördüm.
Cok cok tesekkürler,
Evet, özlemistim sergilerini... Güzel sürpriz oldu ;)

B5 dedi ki...

Dur bir daha dinleyeyim...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin