Çarşamba, Mayıs 02, 2007

Norma Jean...

Dün aksam televizyonda arka konserler gecesi vardi,3sat da.Ben bir ara actigimda Elton John´un konserini gösteriyorlardi.Sarki Marilyn Monroe yu anmak icin yazilmis "candle in the wind",yani Norma Jean´i.Video da arka planda onun cok güzel görüntüleri de var.Bu kadina hep hayrandim,ve de hayran kalacagim sanirim.Gecen sene gittigim sergi de onun büyük boyutlardaki fotograflarini seyretmeye doyamamistim.Insan öyle baka kaliyor sadece resimlerin karsisinda.Öyle aklima geldi,birkac satir birsey yazayim dedim.Sergiden birkac fotografin bulundugu fotograflardan yaptigim secmeler de asagida.



fotograflarin tümü ©Magnum Photos´a ,kolajlar da bana :) ait.


Goodbye Norma Jean
Though I never knew you at all
You had the grace to hold yourself
While those around you crawled
They crawled out of the woodwork
And they whispered into your brain
They set you on the treadmill
And they made you change your name

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind
Never knowing who to cling to
When the rain set in
And I would have liked to have known you
But I was just a kid
Your candle burned out long before
Your legend ever did

Loneliness was tough
The toughest role you ever played
Hollywood created a superstar
And pain was the price you paid
Even when you died
Oh the press still hounded you
All the papers had to say
Was that Marilyn was found in the nude

Goodbye Norma Jean
From the young man in the 22nd row
Who sees you as something as more than sexual
More than just our Marilyn Monroe

***************
Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum.Haftaya görüsmek üzere.

Bu haftayi da birkac güzel sözle kapatalim;

"Friends are the angels who lift us to our feet
when our wings have trouble remembering how to fly.

"Don't walk in front of me, I may not follow ~ Don't walk behind me, I may not lead ~ Just walk beside me and be my friend."


"Best friends are like diamonds, precious and rare
False friends are like leaves, found everywhere."

13 yorum:

mrl's page dedi ki...

Demek M.Monroe anma günü yaptın :)
Fotoğraflar zaten güzel kolajlarında keyif katmış...
Ellerine sağlık T.D.cim :)
Sevgiler
~mrl~

Adsız dedi ki...

Selçuk
mrb Mr.TD
umarım iyisindir uzun zamandır uğrayamıyordum buralara kurstur,eğitimdir,antremanlardır derken pil bitti :). yeni sayfan hayırlı olsun nice güzel yazılara (zaten hepsi güzel)yeni sayfanda. Umarım oturma izni işini halletmişindir bir pürüz çıkmadan. Bu hafta sonu istanbula maca gelecem senin yerine istanbul'u dolaşırım artık sonra tekrar görüşmek üzere bye :)
İzmir-Londra-İzmir Hattı Selçuk

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

ama ama yazdigim cok uzun mesaj yok burada...

ben de dun marilyn dokumanteri izleyp, firsat bu firsat bildiklerimi paylasayim dedim ama elektronik ortamin azizligine ugradim.

Neyse meraklisi icin daha fazla bilgi PBS.org da :-((

ne hos bir surpriz demistim bir de :-))

Asude dedi ki...

Sevgili T.D.
Ben bu kadını 7 yaşımdan beri seviyorum, onunla ilgili her bulduğumu biriktirip, okuyup, izleyip onun anlamaya çalışıyorum. www.benimfilmlerim.com adlı siteme hazırladığın o güzel banner'ımda da tüm güzelliği ve zekasıyla arz-ı endam ediyor.
Yüreğine Sağlık

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@mrl
öyle oldu valla, icimden geldi :)
tesekkürler ucurtmalar kralicesi :D

@selcuk
selam selcuk,
islerimi hallettim sagol,istanbul´umu cok eskitme :D
slmlar
TD

@NYM
Muhtarcigim ya,üzüldüm bak simdi,ben uzun comment yazarsam önce coyp paste ile sagla aliyorum artik.
kalp kalbe karsi :)

@Asude
Sevgili Ç.K,
:)senin ona düskünlügünü zaten biliyorum,seni de biraz olsun yogunlugundan ayirabildiysem ne mutlu bana.Kendine dikkat et,sana dikkat etmeyenlere de ne diyecegini biliyorsun ;)TD KIZIYOR

D-Chic dedi ki...

Bu şarkı Elton John'unu prencess Dİana için yazdığı değil mi yaa tam sözlerini hatırlamıyorum ama ya aynısı yada %90 benzer sözler içeriyor.
Hatunu bende çok beğeniyorum ..mercii

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@d-chic
bu sarki Diana icin sözlerinin degistirdigi sarki,Goodbye England's Rose diye .
:)

Sndrfknella dedi ki...

Doğal haliyle daha da muhteşem bir güzelliğe sahip ulu kadın :) Ne iyi etmişsin de yazmışsın, bak herkesin anıları canlanmış ;)

İstanbul'dan sevgiler :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

valla, demek ki kalpler kalbe karsiymis,baksana muhtarcigimda ondan bahsedecek :)


istanbul deme bana,aaaaaahhhh :´(

Cano dedi ki...

o blog, bu blog tiklaya tiklaya bir baktim , burdayiiim:)
Elton John`un sarkilarini ne cok severim, candle in the wind bana da Prenses Diana`yi hatirlatiyor, demek ki Marilyn icin yazmis, Prenses icin de soylemis.
Ben kadin halimle bakar dururum Marilyn resimlerine, oylesine kusursuz bir guzellik ki ondaki,ama baska birseyler de var onda adi olmayan, insani buyuleyen di mi...
Ayrica yillar gecmis hala gundemde.Bugun pizzacida gazetelere bakarken gordum bir haber yine, vaktinde onun resimlerini ceken fotografciyla ilgili mahkeme haberi, linki de buldum ,asagida.
http://www.cbc.ca/arts/artdesign/story/2007/05/04/monroe-publicity.html?ref=rss

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@cano
Hosgeldin Cano :)
Marilyn icin ben de pek fazla diyecek bir sey bulamiyor,anlat deseler insan ,nerden baslasam diye uzu bir süre düsünür sanirim.

Link icin tesekkürler :)
slmlar
T:D

delimavi dedi ki...

ENGLAND'S ROSE (Candle In The Wind)
by Elton John

Goodbye England's Rose
May you ever grow in our hearts.
You were the grace that placed itself
Where lives were torn apart.
You called out to our country,
And you whispered to those in pain.
Now you belong to heaven,
And the stars spell out your name.

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind:
Never fading with the sunset
When the rain set in.
And your footsteps will always fall here,
Along England's greenest hills;
Your candle's burned out long before
Your legend ever will.

Loveliness we've lost;
These empty days without your smile.
This torch we'll always carry
For our nation's golden child.
And even though we try,
The truth brings us to tears;
All our words cannot express
The joy you brought us through the years.

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind:
Never fading with the sunset
When the rain set in.
And your footsteps will always fall here,
Along England's greenest hills;
Your candle's burned out long before
Your legend ever will.

Goodbye England's Rose
May you ever grow in our hearts.
You were the grace that placed itself
Where lives were torn apart.
Goodbye England's Rose,
From a country lost without your soul,
Who'll miss the wings of your compassion
More than you'll ever know

And it seems to me you lived your life
Like a candle in the wind:
Never fading with the sunset
When the rain set in.
And your footsteps will always fall here,
Along England's greenest hills;
Your candle's burned out long before
Your legend ever will.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@delimavi
Bu da Princess Di icin olani idi ama orjinali daha güzel bence ,

slmlar
TD

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin