Pazar, Nisan 08, 2007

Eleanor Rigby ?

Eleanor Rigby deyince belki pek bir sey cagristirmiyordur, Eleanor Rigby ve Beatles dersem belki biraz daha yardimi olur gibi gözüksede , lonely people ve Beatles deyince sanirim sarki olarak akliniza gelebilir.Eleanor Rigby TD´nin favori sarkilarindan biri.Aslinda sarkinin icinde sadece bir kere gecse de bu söz daha dogrusu isim,ve ben ilk baslarda sarkinin ismini "lonely peple"diye bilsem de :D ,severek dinledigim bir sarki.




1966 "Revolver "albümünde bulunan bu sarkinin kisa da olsa hikayesinden de bahsetmek istiyorum,ben merak ettigimden bakmistim.Sarkida ismi gecen "Eleanor" Ingiliz sinama sanatacisi " Eleanor Bron"dan esinlenerek alinmis.St. Peter's Parish Kilisesi mezarligi, Woolton, Liverpool da,bu isimle yatan birisin de mezari oldugu ortaya cikmis.Bu mezarlik Mc Cartney ve Lennon´un 1957´de ilk defa karsilastigi ,Paul´un gencken zaman zaman müzik caldigi yerin hemen yakininda olmasi da ilginc bir rastlanti.Eleanor Rigby,günü gününe John Lennon dogmadan tam bir sene önce ölmüs.Elanor´un mezartasi, Beatles hayranlari arasinda artik bir "landmark" haline gelmis,ve hatta "Free as a bird" ün video clibinde de kisa bir süre icin gözüküyor(Merak edenler icin yaklasik 4.dakikanin baslarinda )
"Rigby" ye gelince Bristol´da , Rigby & Evens Ltd, Wine & Spirit Shippers adli bir magazanin isminden alinma.
Sarkida gecen diger bir isimde Mc Kenzie,aslinda babasinin ismi olan Mc Cartney gelmis ama sonradan bu ismi telefon defterinden buldugu bir isim olan Kenzie ile degistirmis.
Sarkinin sadece stüdya kayitlari mecvutmus, ve sarki canli olarak hic bir konserde seslendirilmemis.




Ah, look at all the lonely people
Ah, look at all the lonely people

Eleanor rigby picks up the rice in the church where a wedding has been
Lives in a dream
Waits at the window, wearing the face that she keeps in a jar by the door
Who is it for?

All the lonely people
Where do they all come from ?
All the lonely people
Where do they all belong ?

Father mckenzie writing the words of a sermon that no one will hear
No one comes near.
Look at him working. darning his socks in the night when there's nobody there
What does he care?

All the lonely people
Where do they all come from?
All the lonely people
Where do they all belong?

Eleanor rigby died in the church and was buried along with her name
Nobody came
Father mckenzie wiping the dirt from his hands as he walks from the grave
No one was saved

All the lonely people
Where do they all come from?
All the lonely people
Where do they all belong?


Bu sarki ile daha detayli bilgiyi bu sayfadan da bulabilirsiniz.

Bir süredir "ünlü sözlerden" yazmamistim,bu haftanin ilk sözü yine Oscar Abi´den olsun:
"There are many things that we would throw away if we were not afraid that others might pick them up."
Diger begendigim bir söz ise Amerikali bir bayan yazar olan Erma Bombeck´e ait.
Dreams have only one owner at a time. That's why dreamers are lonely.
Hayallerinizi paylasmayi siz de unutmayin,
hepinize güzel bir hafta diliyorum.

slmlar,
T:D


p.S
"300" filmini seyrettim,Parklar-Bahceler Genel Müdürlügü ,Ankara Bölge Sorumlusu Sayin Zynep hanimefendinin yüksek izinleri ise "Gartenlust , Bahce Coskusu" adli sergiyi de gezdim.Hatta buradaki meslaktaslarinin bulundugu binayi bile ziyaret ettim.Yaziyi bu hafta icinde hazirlarim sanirim.

4 yorum:

TugCe dedi ki...

Waay. soze bak.. guzelmis cok :D
Bu arada asagidaki word verification, sanki bir tur sabrimizi deneyen bir sey gibi.

zynep dedi ki...

hayaller olmadn olmaz...

aaaa bende yazını okudum, sonra dedım bu minicik yazılmıs "pisi" görünce koptum, ne izni yahu sizin gibi genel mudurlerın yanında kihh kihhh.
güzel 1 hafta diliyorum...

Berceste dedi ki...

Vay Park ve Bahçe dedi TD! Merakla bekleyeceğimdir!
Şu harflerle boğuşma zımbırtısını ben de sevmedim! Tijen şikayet edince bendekini kaldırmıştım. Haklı imiş :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@tugce
:).Bak seni kiramadim kaldirdim yine WF´i

@zynep
he he cok pisiciyimdir :)
görüsmek üzere Müdüre Hanim :D

@Berceste
meraklanin diye söylemisim megerse,yokmus öyle seyler,kih kih :D
Ben de daha önce kaldirim ama haftada 20 tane reklam commenti gelince tekrar koymustum.Dün kaldirim yine,genel istek üzere.
:D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin