Çarşamba, Şubat 14, 2007

Sevgi...Cocuklar...Sevenler...

Sabahlari ise giderken otobüste cocuklarini okula götüren anne ve babalari görüyorum hep.Bazen yanimda oturuyorlar,bazen de karsimda.Yolculuk boyunca kimi zaman onlarin yaptiklarini izliyorum,okuduklari kitaplari,annelerinin anlattigi hikayeleri dinliyorum.Kimi zaman da bana dönen merakli o gözlere bir gülücük yolluyorum,utaniyor bakislarini kaciyorlar,hemen yanindakinin arkasina saklanip,bir gözle de beni izliyor gülümsüyor.Annesi kizina fransizca bir kitap okuyor,resimlerden TENTEN in maceralari oldugunu anliyorum.Annesi dakikalarca hem okuyor ,hem de anlatiyor.Sonra birden kücük kiz ,ani hareketlerle sayfanin bir kösesindeki ,arabayi gösterip sessizligini bozuyor, "Mercedes ,Mercedes" diye.Diyorum olay bu iste,zamane cocuklari.
Sokakta yüyürken, parkda otururken, etrafimda o mutlu bakislari görmek,insanin icindeki sevginin sanki yeniden dolmasini sagliyor.Insan gözlerine baktiginda,sanki meleklerin dünyaya inmis te sanki bizimle konusuyorlarmis gibi bir hisse katiliyor.Kafalarinda en ufak bir kötülük,önyargi,nefret,cikar duygusu yok.Her seyden önemlisi karsilarindakine "güven" duygusu var hala.Gecenlerde yazmistim,cocuklarla yetiskinler arasindaki en büyük fark,cocuklarin güven duygularini yitirmemis olmasidir diye.Icimizdeki cocuktan bahsediyoruz zaman zaman,aman kaybetmiyelim onu,onu öldürmiyelim diye.Bence icimizdeki cocukta kaybetmemiz gereken seylerin basinda güven duygusu geliyor diye düsünyürorum.Gecmiste yasananlar sonucunda,karsimizdakina bakarken keske zaman zaman bir cocugun gözü ile bakabilsek,her sözde,herketde bir bit yenigi aramasak ne kadar farkli olabilirdi kimbilir bu dünya.

Sevmek insanin kendisi ile barisik olmasiyla basliyor bence,bir anlik sevmek degil bahsettigim,sonra bir anda kendinden nefret etmek,karsisindakinden kacmak degil.Sevmek ,mutlu olmak,sevilmek,sevgiyi paylasmak herkesin hakki ,ama yeri geldiginde mücade eden,karsindaki icine sevinen,onun icin üzülenlerin daha cok hakki gibi geliyor bana.
Bu günde kalbiniz cocuklar kadar sen,onlar kadar sevgi dolu,sevdiklerinle,sizi sevenlerle dolu olsun diliyorum.
Elimizdekinin,kalbimizdekinin degerini bilelim,bu ister bir dostumuz olsun,ister sevgilimiz,ister esimiz,cocugumuz.
Ne demisler;
Her şeye sahip olmak isteyen elindekini de kaybediyor...

Hepinizin Sevenler günü gönlünüzce gecsin :),hepinizini öpüyorum :D
Slmlar
T:D



p.S
Dedesinin cektigi bu güzel fotografini kullanmama izin veren sevgili HK ye ayrica tesekkür ederim,beni kirmayip kabul ettigi icin.

17 yorum:

Sndrfknella dedi ki...

"Sevenler Günü"nü sevdim... başlığımı yazarken daha iyi bir ifade bulamadığım için olduğu gibi bırakmıştım :) Ve çok haklısın TD. Kıymetini bilmek için kaybetmeyi beklemeyelim,

Sevgiler,

Aysin dedi ki...

Hocam dokturmussun... Guzel dileklerin ve nasihatlarin icin tesekkur ederiz,ama seni ne kadar dinleriz onu bilemem:))
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Çocukları izlemek gerçektten keyifli kendi çocukluğum ile kıyaslıyorum ben hiçbirşey bilmiyormuşum şimdikiler bıcır bıcır walla laf yetiştirmen ne mümkün.Resim çok güzell.Sevgi dolu bir gün geçirmenizi diliyorum.
D-Chic

Adsız dedi ki...

Punto demiş ki;

Evet çocuklar çok seviliyor. Ya torunlar. Torun sevgisini de görürsünüz inşallah deyip sevgisiz gün olmasın dileğimi iletiyorum.

dilayra dedi ki...

güzel yazmışssın be!! sabah sabah iyi oldu..
değer bilmeye, kıymet bilmeye kadeh kaldırıyorum o halde.. ister dost, arkadaş, ister eş olsun:)

hk dedi ki...

Çocukluk resmim sözcüklerinize eşlik ettiği için mutlu oldum, teşekkürlerim ve sevgilerimle...

Burcuk dedi ki...

Td bey bugunun ismini degistirdim ben, artik kuslar bocekler gunu oldu haberin olsun:)))

B5 dedi ki...

Ne güzel isik, harika bir resim..
Sevenler günü lafini ben de sevdim.. Valentino (Valentine) Efendi´nin yerine..
Sana da bol gülücüklü bir gün TD :)

zynep dedi ki...

yine duygusal 1 yazı olmus, bende çikolatalar guller beklerken sayfada, bir anda duygu yogunlugu oldu...
seninde sevenler gunun kutlu olsun, daima cocuk ruhu gıbı kalabilmeye...
...
:)

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

yaziyi, fotografi da cok sevdim. Mr. Td. bu aralar duygusaliz sanirim.

her nerede , kiminle olursan ol, mutlu ol demis birisi, ben de senin icin dileyebilir miyim acep?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Sndrfknella
Tesekkürler,böyle deyince sanirim daha bir anlam kazaniyor,kalpler bir,dilekler de sanirim.

@Aysin
Sevgili cekirge,bilirsin aralarda döktürürüm :),nasihat vermek benim ne haddime,ben sadece kendi duygularimi,yasadiklarimi,yasamak istemediklerimi paylastim :)

@D-chich
Gün güzel basladi,senin de sesini duymus olduk bir daha :)

@SevgiliPunto
sanirim torun sevgisi ,evlat sevgisini bastiracak kadar yogun,ama sonucta cevremizdiklerin birbirine olan sevgisi kayboldmadigi sürece,beni cok sevmis,onu az sevmis,hic önemli degil :)

@Dilayra
Sevgili Dilayracagim,
sagol :),döktürmüsüm di mi?
Ben de kadehimi kaldirip sana eslik ediyorum :D

@HK
Sevgili HK,tekrar tesekkürler ve umarim senin sayfanda da daha bircek fotograflari görürüz :)

@burcuk
kuslar böcekler günü de iyi,ama ya cicekler ne olacak :)

@B5
Süper degil mi , ben de ilk gördügümde cok begendim.Ben de sevenler gününü tescil ettiriyim bari :)
Sana ve Eniste Bey´e de cok selamlar.

@zynep
Sevgili dert ortagim :)yine duygusal gördüm kendimi ben de,söyledigin seyler seni evde bekliyordu :),Pisküt Abi yapmistir bir programlar.Icinde cocuk ruhunu koruyabilen kisilerden biri de sensin benim icin,umarim hep de öyle kalirsin :)

@NYM
Ya Muhtarcigim aralarda degisik konulara deginiyorum biliyorsun,bir gün hain,bir gün romantik,bir gün dalgin,bir gün duygusal.Hep ayni olsa cekilir mi bu hayat ama di mi :)
Tabi ki dileyebilirsin,dilemezsen ayip zaten :)Ayni sey sana ve bunlari okuyan herkese diliyorum ben de.Sizin gibi dostlarin arasinda olmak güzel.Yorucu bir gün sonrasi eve geldigimde sizin güzel sözlerinizi okumak.
Hep beraber cok daha güzellikleri paylasmak ümidi ile...

Berceste dedi ki...

TD sanıyorum Blog'unda okuduğum en güzel yazı olmuş bu :) O çocuklar kadar şen ve duyarlı insanlarla birarada olman dileği ile...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

:)sagol.Sen bende ne cevherler var bir bilsen.Beni izlemeye devam edin :P

D-Chic dedi ki...

Ben gülleri aldım bu sene de çiçeksiz kalmadım...:=))) iğrencim değil mi!!??T:D şu tepedeki süslemeleri bir konuşalım seninle birgün olur mu??

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@d-chich
hadi bekliyorum eskizlerini :)

zynep dedi ki...

td, tşkr ederim güzel sözlerin için, utandık şimdi eheuhuee:D
güzel 1 haftasonu diliyorum,sevgiler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
utanma,utanma ;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin