Pazar, Ocak 28, 2007

The Wonder Years ve Dostlar

Coğunuz belki hatırlarsınız,Harika Yıllar adı ile bır dizi vardı,Wonder Years, 3 arkadaşın hayatlarında geçen olayları anlatan bir dizi,toplam 115 bölüm çekilmiş.
Kevin Arnold,Gwendolyne "Winnie" Cooper ve Paul Pfeiffer adlıbu üç arkadasın yaşadıklarına,o dönemde dünya olan önemli olaylar zaman zaman eşlik ediyordu.Eğer bir ara zaman bulursanız, bu sayfada cevrılen ilk pilot bölümünü izleyin derim,bence gününüzün güzel başlamasına yardımcı olabilir.Dizinin başlangıç müziğini bilmeyen yoktur herhalde, Joe Cocker dan "With a little help from my friends".Benim arkadaşlar,dostlar,özel insanlar diyince benim aklıma hep bu şarkı ve bu dizi geliyor



Hepimizin hayatında arkadaşları,dostları,özel yeri olan kişiler vardır,değil mi,vardır vardır.Geçenler bır arkadaşımla konuşurken laf dostluklara geldi.Arkadaşım bana ilerleyen yıllarla beraber insanın gerçek dostlarının sayısında ters bir orantı olduğunu,bunların sayısının azaldıgını ve kaybolmaya dogru yöneldiğini söyledi.Benim arkadaşlarımın haklı olmaları beni sadece mutlu eder ama bu sefer tam aksinin olmasına sevindim açıkcası.Ben kendi adıma konusursam benim dostlarımın, arkadaşlarımın %80i 25 senelik,bazıları ile ise 30uncu yılımızı kutladık.Ve yıllar geçtikce bu sayılarda ,ne mutlu bana, hiçbir azalma olmadı,tahtaya da vuruyorum bu arada.Dostların azalması ile ilgili sözü diğer dostlarıma da söyleyince,ağızlarından ilk çıkan şey ,yok öyle bir şey, oldu.

Her hafta bir söz ile başlıyorduk,bu haftaki ise şöyle:
Konfiçyüs demiş ki: " Üç çesit dost yararli,üç çesidi ise zararlıdır. Dostlar dürüst, içten ya da bilgili oldukları zaman yararlıdırlar. Sahteci, yaltakcı ya da fırsatcı olduklarýnda ise, zararlıdırlar.



Bazen blog üzerinden tanıştığım arkadaşlarım,TD kendinden çok az söz ediyorsun diyorlar.Biraz da kendimden bahsedeyim.Oldukça positiv biriyim, en azından öyle olmaya calışıyorum.Ben sevgiye,dostluğa,özel olmaya ve karşımdakinin de kendisini aynı şekilde hissetmesine değer veririm.Tanıştığım kişilerin %90 dan fazlasını ilk bir iki dakika içinde ya severim ya da sevmem.Kolay kolay pes etmem sevdiklerim için,nasıl davranmam geliyorsa içimden,öyle davranırım,kimi zaman üzülen de,başkasının gözünde 'aptal adam' durumuna durumuna düşsen de,o benimdir sonuçta.Bana en çok acı veren şey ise gözümünün içine baka baka söylenen yalanlar.Ne yazık ki bunlarda hayatın bir parçası.Bir söz var,beni öldürmeyen şey sadece beni daha güçlü yapar diye belki de doğru,ama o sözleri duyduğunuzda hissetilerinizin verdigi acı,bu da bir gerçek sanırım.Bu seferlik bu kadar yeter simdi cok damardan konulara girmeyelim :)

Biraz da havadan sudan bahsedelim,herkezin nerde nerde diye inledigi kar sonunda geldi,ama bakalım ne kadar süre ortada kalır bilinmez.Hava yine ısınmaya başladı bile, şu an 4.2 derece gözüküyor,bunun sonu yagmur herhalde.

Belediye binasının önündeki buz pateni pisti açıldı,önümüzdeki günlerde belgelemeye giderim artık.

Bu seferki postingı Wonder Years ın son bölümünden,Kevin'ın sözleri ile bitiriyorum.
Hepinize güzel bir hafta diliyorum.Bu aralar korkunç bir yoğunluğum olduğundan sizi biraz ihmal ettim,ama artık yine geri döndüm sayılır.
Slmlar
T:D


Growing up happens in a heartbeat. One day you're in diapers(bebek bezi), the next day you're gone. But the memories of childhood stay with you for the long haul. I remember a place, a town, a house like a lot of other houses, a yard like a lot of other yards, on a street like a lot of other streets. And the thing is, after all these years, I still look back, with wonder.

17 yorum:

D-Chic dedi ki...

Günaydııın, iyi haftalar diliyorum İstanbul sa oldukça soğdu hatta sabah iliklerime kadar üşüdüm hala kendime gelemiyorum.Ben filmi hatırlayamadım nedense ama şarkıyı biliyorum neden böyle oldu anlamadım ki filmi de bilmem gerektti...Psikiatris arkadaşına kesinlikle katılıyorum kolej ve üniversitede kurulan arkadaşlıklar daha ömürlü oluyor ve daha birbirlerine bağlı olduklarını düşünüyorum.Ve belli bir yaşttan sonra hayatına kolay kolay dost sokamıyorsun nedense...Ne diyelim etrafımızdaki arkadaşlarımızdan ve dostlarımızdan olmayalım birbirimizi kırmayalım arada da gönlümüzü yapalım...noocak ki..

Ayse dedi ki...

Dostluklardan daha önemli ne var ki? İnsanın en güzel anı daha güzel, en kötü anı daha yaşanılabilir oluyor onlarla. 30 yıllık dostluklarınız olması ne güzel, darısı başıma. Sizin hakkınızda bir şeyler duymak da ne hoş bir değişiklik oldu! Sevgiler..

B5 dedi ki...

Arkadaslar coktur da, dostlar azdir galiba. Yas ilerledikce daha da zor yenileri bulunuyor gibi. Vakit mi yok firsat mi vermiyoruz bilmem ki..

Ilk 10 dakika demissin :).. Dogrudur, iletisim biliminde yeni tanistigin birine ilk 4 dakika icinde ne hissediyorsan bundan sonra o kisi ile olan iletisimi olumlu-olumsuz etkiliyor. Degismiyor degil elbet, ama bizim isindim-isinamadim diye soyledigimiz olay bu iste..
Bol dostlu günler sana :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

D-chic
@valla bunlarin üstüne diyecek bisi yok :)
yeni dostlar edinmenin de tadi ayri sanirim :)


@ayse
:),onlar olmadan da bu hayat cekilmez zaten.
Ilerde yine gene anilardan yazacagim,biraz fotograf toplamaya calisiyorum IST dan

@B5
10dk fazla hatta, 4dk yeterli.Kimi zaman görmege bile gerek yok.
Ayni dilekler senin ,daha dogrusu herkes icin :)

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

gecen hafta aldigim bir derste , 8 saniye kuralini anlatti profesorumuz. Insanlar 8 saniye icinde karar veriyorlarmis bir insandan hoslanip, hoslanmadigina. Bana ilk basta garip gelse de, yapilan gozlemler benim garipsedigim olayi dogruluyor.

Gercek dostlarim oldugunu anlamam icin Amerika'ya gelmem mi gerekirdi diye bir laf etmistim bir keresinde, ama bir hakikat var ki farkli ulkede yasarken daha iyi anliyorsunuz kimin arkadas, kimin dost sifatini hak ettigini. Araya giren mesafelerin aslinda dusunuldugunden daha yakin oldugunu, bir telefon , bir email ile gonul alinilabilecegini.

Dostlarim oldugu icin kendimi cok sansli addediyorum, cunku onlari ailemin bir uzantisi olarak goruyorum.

Boyle bir konudan bahsettigin icin tesekkurler Mr. TD.

newyork'ta bir adam dedi ki...

Mr_Turkish_Delight

efendim lafimizi bolmediginiz gibi araya yazmanizda cok iyi olmus bu firsat blogunuzu gezme imkani yakaldim..

dostluga dair guzel yazinizida okumus oldum boylece..herkesin oldugu gibi benimde arkadaslarimi ve dostlarimi nitelendirme ve secme hususunda kriterlerim var ama ben genede bir insanla ilgili ilk kanaatin cok onemli oldugunu , genelde de hep dogru ciktigini dusunen ve gorenlerdenim:)

New York'tan selamlar buram buram tarih kokan sehrinize ve size.

Punto dedi ki...

Dostluk üzerine bir hayli yorum okudum. Sanırım bu alemin en yaşlılarından biri de benim. Gerçekten yaş ilerledikçe dostlarınız azalıyor. Bu bence kendi dünyanıza çekilmekle de ilgili. Ama çok blog dostum oldu, olmaya da devam ediyor.
Benim dostluk formülüm şöyleydi: Çıkarlarınız çatıştığında karşınızdaki çıkarından fedakarlık yapabiliyorsa gerçek dostunuz odur. Tabii siz de fedakarlık yaparsanız onun gerçek dostu olursunuz.

Adsız dedi ki...

samimiyet+gerçekler..ne güzel yazmışsın..eline sağlık.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@NYM
Muhtarcigim hos geldin,dedigin cok dogrudur ben de yazimda ilk basta 10-5 saniye yazacaktim ama sonradan abartmiyim dedim olayi.
Gecenlerde seni arkadasini aramaya "zorladigim " :) icin de ayri bir mutluyum,bir sevap islemis olduk.
Dostlar ailinen uzantisidir lafi gercekten cok dogru,bunu not alayim kenara.
rici ederim,ne demek,bu sayede senin de yüzünü pardon yazini gördük iste.


@NY bir adam
tesekkürler ve hosgeldin,icimden geldigince yazmaya calistim,ilk izlenim gercekten cok seyi degistiriebiliyor, ama zaman zaman bunu bunu da degistirmek bizim kendi elimizde.

@Punto
Yaslilik göreceli, tecrübelisi diyleim :),mühim olan kalbin yasi.
Söylediginiz söz de cok dogru ama artik insanlar birbirlerine olan güveni öyle kayip ettilerki ,bu olayda buile bir bityenigi arayacak insan sayisi az degildir herhalde.Ben sahsen böyle olaylarla karsilastim,ve karsilasmaya da devam ediyorum.Samimiyet ve ictenlik,bazen tamamen ters tepiyor ama bu sayedece insalari secmenize de bir sekilde yardimci oluyor.

@Anonymous
Tessekürlerve hosgeldin.Umarim ilerde en azindan bir isim ya da takma ad ile yazarsan sevinirim.Anonymous demek biraz garip geliyor bazen :)

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

ama ben sana bu konuda borclu oldugumu ve buraya geldiginde ilk kahveni alacagimi soylememismiydim...

sonra 40 yil hatirlatirim sana kahve almistim diye bak, demedi deme

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

biliyorum canim:),senin o konusmadan sonra mutlulugunu görmek bana yetti zaten,gercekten de senin kadar olmasa da belki ,con sevinmistim.

Keske hep böyle ufak gayretletle güzel seylere ulasabilsek.

zynep dedi ki...

dostlar ve dostlarım diye candan düşündüğün insanlar....
onlarsız 1 hayat düşünemiyorum zaten kaç tane dostummm dediği insan olur ki insanın hayatta...:)
son söz çok güzelmiş, özellikle son kelime...bugun ki msn'de ismim öle olsun hihihi:D
güzel 1 gün dilerim...

B5 dedi ki...

Bana bir email gondermissin bir zaman, pek bloguma bakamamistim, isime yaradi, tesekkurler.. Sandigimdan da kolaymis..
videoyu yerlestirdim ;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
sevgili msn arkadasim,
bu aralar pek görüsemiyoruz ama yakinda kimbilir daha uzun sohbetlerimiz olur.
Cok kopyaci gördüm seni :)

@B5
:(,ah ah,unutulduk valla :)
Gördüm sayfanda da ,olayi kapmissin artik,hadi bakalim,welcome to the club

Sndrfknella dedi ki...

Ben de ilk izlenimcilerdenim. Simdiye kadar hic sasirtmadi beni karsimdaki kisi ile ilgili ilk dusuncelerim/kararlarim. Hoslanmadiklarima biraz daha sans veririm, ama sonunda yaptiklariyla ilk gorusumun ne kadar da dogru oldugunu ispatlarlar. Su "dostluk" konusuna takildim biraz ben. Ben dostun tek arkadaslarin ise bir cok oldugunu dusunuyorum. Sanki Ingilizce "best friend" kavramiyla beni destekliyor gibi. Insanlarin arkadaslari, yakin arkadaslari, cok yakin arkadaslari ve kosulsuz bir sevgiyle baglandigi bir dostu olurmus gibi geliyor bana. Bilmem yaniliyor muyum? Yani "best"ten sonra "second best" gelmiyor mu? :)

Berceste dedi ki...

Aaaa hocaligini soylememissin ama! Senden ogrenmedik mi cogumuz filmcikleri, muzikleri yerlestirmeyi bloglara, yanlislari duzeltmek icin az templatece pardon html kod paralamadik mi :) Bir de mutevaziligi ogrensen tamam olacak olay :P

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sndrfknella
Evet yaniliyorsun ,he he :)
dostun tek olduguna katilmiyorum,arkadaslarin cok olabilecegi dogrudur ama.
Dostlarin arasinda siniflandirma olmaz,arkadaslarda olabilir belki gibi geliyor bana.

@Berceste
dedim ya , welcome to the club diye :),benim kadar mütevazi olan var mi acaba,kih kih , cok mütevazi gördüm kendimi :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin