Pazar, Ocak 21, 2007

Arthur and the Minimoys

Bu yeni haftaya bir film ile basliyim dedim,yari gercek yari animasyon. Ilk yarim saat gercek cekimlerin ardindan ,bir anda animasyona dönüsüyor."Arthur and the Invisibles"Film burada ay sonunda vizyona girecek.Yönetmen Luc Besson,daha önceki filmlerin arasinda The fifth Element,Léon, Nikita filmleri de var,belki siz de seyretmissinizdir. Filmin orjinal adi"Arthur et les Minimoys". Hikayeye gelince, arkasinda bir cok sir birakarak kaybolan, Mucit büyükbabasinin üzünütüsünü tasiyan "Arthur"´un cevresinde gelisen olaylar.Arthur bir süre sonra büyükbabasinin evinin bahcesinde,yeraltinda yasayan perimsi varliklar olan "Minimoys"lari kesfediyor.Daha sonra Arthur kendini Minimoylarin boyutuna kücülterek,onlarin arasina katiliyor.Bu yeralti dünyasinda büyükbabasinin yanisirsa Prenses Selenia(madonna) ile de tanisiyor.Daha sonra olaylar,maceralar birbirini izliyor.Iyiler,kötüler catismasi.

Filmlerde eskiden oyunku kadrolarini olusturan ünlülerden bahsederlerdi,animation filmleri devreye girdikten sonra artik "seslendiren" ünlülerden bahsettiler.Bu filimde de bol sayida ünlü var,kimler mi;

Filmin "gercek" kisminda:
Freddie Highmore....Arthur
Mia Farrow...Granny
Penny Balfour.... Arthur's Mother
Doug Rand.... Arthur's Father
Adam LeFevre.... Davido
Jean Bejote Njamba.... Massai Chief
Serge Blumental.... Electrician

Animasyon karakterleri seslendirenler ise:
Madonna .... Princess Selenia (voice: English version)
Jimmy Fallon.... Betameche (voice: English version)
Robert De Niro.... King (voice: English version)
Lee de Jong.... Hardware girl
Harvey Keitel.... Miro (voice: English version)
Chazz Palminteri.... The Travel Agent (voice: English version)
Rhoff.... Max (voice: French version)
Emilio Estevez.... Ferryman (voice: English version)
Bakalim film gelince gidebilirsem ,bir degerlendirme yaparim artik.

Bu film nedensa bana kücükken babamin benim ve kuzenlerimle beraber Erdeg´e tatile gittigimizde ,kaldigimiz pansiyonun bahcesinde oynadigimiz "Hazine avciligi oyununu hatirlatti. Bize elle cizilmis bir plan verirdi, 5 adam saga, agactan sola dön gibi, bazi önemli noktalari da cizerdi,sonra biz onun verdigi planlan nereyi anlatmak istedigini bulmak icin döner dolanirdik oralarda,güzel günlerdi.Size bunlarla ilgili fotolardan da göstermek isterdim ama tümü Istanbul da oldugu icin, ileride artik, biraz nostalji yaparim o zaman.

Hepinize renkli bir hafta diliyorum, icinizdeki cocuk ruhunu sakın kaybetmeyin.

Haftanin sözü yine Oscar abi den :
"Be yourself; everyone else is already taken"

Slmlar
Mr.T:D

28 yorum:

B5 dedi ki...

En basta babanin yaraticiligina hayran kaldim. Ben olsam böyle bir oyun icin cildirirdim. Bu oyunu bir kenara yazacagim.

Filmi Ingilizce izlemek daha iyi olacak galiba seslendirenlere bakinca Almanca-Fransizca-Italyanca bile dublaja katlanamam(ne yazikki bu ülkelerde cok az sinemada orjinal sesle gösterime giriyorlar-sen de bilirsin).

Güzel pazarlar TD!

Berceste dedi ki...

Cok sekerler ve seslendirenlere bakar misiniz :)

Babanin oyununu burada ozellikle dogumgunlerinde oynuyor cocuklar. Hatta bazen oyun parklarinda ozel alanlar var... Ileri goruslu imis!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B5
öyledim benim babam,bir tanedir :)
Bu konuda haklisin , orjinal gösterilen sinemalar da hep salash mekanlar oluyor.
Bu arada sabah kar basladi,sizin orda durum nedir?

@Berceste
aslinda madonna yi sevmiyorum artik, eskiden iyidi de ,simdi artik cok havalarda
öyledir,öyledir :)

B5 dedi ki...

Kar mi? Günes acti ayazla, su bikikintileri buz. Kar topluyor olabilir.. Rüzgar hep güneyden esiyor burda.. bence sizden geliyor kar :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

evet ,güneyden geliyor valla, uydu fotolarina baktimda,bu sefer sogumaya basladi gercekten.Millet kar yok diye agliyordu, simdi gelsin bir yerleri :) donsun da akillari basina gelsin :)

D-Chic dedi ki...

Şimdi sen bu filmi tavsiye etmiş oldun mu olmadın mı!!??
Sözüne gelince yaaaa walla çok hoşuma gitti benim.

Adsız dedi ki...

kahwaltıda düşündüm,kaz dağları bu yıl beyaz beyaz olmadı die..soğuğu sewmioruz ama bu bahar hawasının nedenin küresel ısınma olduğunu düşününce bende o beyazları isteyenlerdenim..donacak olmama rağmen:)soul..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@dchic
valla aslinda cok tavsiye etmis olmiyim,ama ilginc geldi diye koydum.Simdi gidersin , begenmezsin ,bir de firca atarsin,pardon karistirdim o noni idi, kih kih :)

@soul
bakiyorum dönmüssün sahnelere :)
su an bende disariya bakiyorum,damlarda biraz kar var, acik alanlarda da ama Viyana ya pek yagmadi.Ama güneyde bayagi bir hasara bile sebep olmus dün aksam yagan kar.Yagsa ayri ,yagmasa ayri, o da kararsiz kaldi ablasi ne yapasin :)

B5 dedi ki...

Tamamdir TD. Hakli ciktin, az önce geldi yolladigin KAR.. : )

Adsız dedi ki...

Bu sayfa güzel. Sen maalesef 'ı, ş, ç, ğ' ıle yazmıyorsun. Bundan dolayı hep hep okumak benim için biraz zor çünkü Türkçe ana dilim değil.

Ama Viyana güzel bir kent. Ben de 6 defa oraya gittim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B5
He he,iyi karlar :)

@anonymous
Sevgili Anonymous,
sadece okumakla kalmayip comment yazdigina sevindim.Bundan sonra "Türkçe' yazmaya çalısacagım ,senin için başladım bile :).Bir de nickname yazarsan senin olduğunu anlarım.
slmlar
T:D

D-Chic dedi ki...

Yok yok bende atarım merak etme.

Mutfakta Zen dedi ki...

ne haber td'cigim?
hayat yolunda mi soguklarin vurdugu avrupa'da? keyifler yerinde mi? buzdolabin dolu mu? annelerin hep dedigi gibi, içine fanilani giyiyor musun, ayaklarini sicak tutuyor musun?
iyi misin hos musun?
dolu musun bos musun?
baska?
bu kadar.
t

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@D-chic
:)eyvah fırçacılar coğaldı ,kafa göz dağılacak valla

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Tijen

kalb kalbe karşı:),bende Tijenciğim nerelerde diye merak ediyordum,gmail de seni gördükçe.
Fanila ok dir,sabah hatta özellikle kalın çoraplarımı giydim, buzdolabı valla boş gibi,doldurmak lazım.Bu ara cok yoğun,yeni is durumları var da,zamanla düzene girecek artık.
Ben yakın zamanda seni bır ararım,sohbet ederiz :)

zynep dedi ki...

tam bana göre:)

Adsız dedi ki...

İyi sabahlar, Mr. T.D.
Benim nickname ‘sürprız’ çünkü arkadaşlarım sık sık ‘Bei dir ist man nie vor Überraschungen sicher’ (bu Türkçe ne demek? ) diye söylüyorlar.

Teşekkür zahmetin için. Şimdi hep daha kolayça okuyabilirim bile. Bugünden itibaren düzgünlü bu sayfayı okuyacağım.

Güle güle. Sürpriz

TugCe dedi ki...

geldim geri..zaten cok da gidememisim onu anladim..ben yazmadan edemeyen, varolamayanlardanim galiba:d

arzu dedi ki...

Mr.TD.
Nerelere kayboldun yahu...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
tahmin ettim zaten :),ben niye koydum zannediyorsun , sizi gidi periciler :)

@süpriz
aslında tam türkçesi yok o deyimin
,ama herhalde sen süprizlerle dolusun denebilir sanırım
Türkçe karakterler için söy vermedim,ama gayret göstereceğim

@tugce
He he, ben tahmin etmistim zaten,yakinda düser bizimki diye, hosgeldin :)

@arzu
burdayim dacok yogunum,is olaylari var bir süredir,burdaki sistemi organize etmeye calisiyorum biraz,yakinda düzelecek sanirim,umarim.

arzu dedi ki...

yemekteydim.... mesaj gönderdim ama failed oldu. O tele gönderilmiyor sanıyorum... AB.
bu arada adresimi değiştirdim...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

tamamdir.ben seni arayacagim.
roger-out.

Adsız dedi ki...

sinema tutkunu olarak hemen izlenicekler arasına yazıyorum.cok eglenceli bifilme benziyor :) ehh vakit bulabilirsek tabi hehee

selene

asya yusof dedi ki...

bu pazar gunu cocuklari goturuyorum bende bu filime aslinda ben pek gidemem sinemaya ama babamiz iki yasindaki ogluma bakmaya soz verdi bende 4 ve 12 yaslarindaki cocuklarimi goturecegim bakalim hele bir seyredelim sonra karar veiriz nasilmis.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@selene
valla benim gidecegim su an süpheli gözüküyor ama bakacagiz :)

@asya yusuf

Öncelikle hoseldin diyeyim,adettendir :)
O zaman sizin yorumlarinizi bekliyorum muhakkak,ona göre gidelim ama,degil mi :)

Sndrfknella dedi ki...

Sanki azicik ihmal ediliyormusuz gibi bir hisse kapilmaya basliyorum yavas yavas ;)

FakePlasticGirl dedi ki...

oscar'lar yesin seni

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Sndrfknella
kapilma kapilma,döndün sayilir.Yeni yazilar,ve umarim fotolar ile dönecegim :)

@fakeplasticgirl
:),yok canim ,o kadar da degil :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin