Cuma, Aralık 29, 2006

Yeni Yil ve Viyana!

Bayram Tatilinde Viyana`ya gelecek kisiler olabilri diye daha önce yazdigim bir postingin bir kismini tekara yayinlamak belki faydali olur dedim sizin icin.Unutmayin
1.OCAK günü tüm magazalar,dükkanlar kapali(Alisveris merkezleri dahil).Yilbasi gecesi Viyana´da olup da sehir icindeki eglencelere katilmak isteyenler olursa bircok organizasyonlar var.

Bu sayfadan bölgelere göre neler oldugun görebilirsiniz.
Sehirde bu ara bircok sergide var,bunlari da sakin ihmal etmeyin,bir seferde bu kadar sergiyi her zaman bir arada bulmak bümkün degil

Bence Görülmesi gereken yerler;
1.Stephansdom Kilisesi(soldaki kuleye icerden asansörle cikiliyor)
2.Kunsthistorisches Museum(sanat tarihi müzesi)
3.Opera Binasi (Staatsoper)
4.Schönbrunn Sarayi ve hayvanat bahcesi
5.MQ -Museums Quartier (Leopold müzesi,Modern sanantlar müzesi ve birkac baska müzenin bulundu bir alan,sehir merkezinde)
6.Albertina Kolleksiyonu
7.MAK -Uygulamali sanatlar müzesi(ctesi günleri giris ücretsiz)
8.Belvedere (Yukari Belvedere-19+20 yy. sanatlari ve bahcesi)
9.Hofburg(kaiser daireleri,Schatzkammer(hazine odasi),Gümüs odasi)
10.Naturhistorisches Museum-Tabiat tarihi müzesi
11.Hundertwasser ve Kunsthaus
12.Rathausplatz(belediye binasi ve meydan)
13.Parlamento binasi
14.Burgtheater (tiyato binasi)

Simdi ilk olarak aklima gelenler bunlar,listenin sonu pek yok ama :-),Tabi bunlarin disinda "Ring" denilen sehr merkezi icinde kalan sokaklarda dolasmayi ihmal etmeyin.Aklima gelmeyen belki birack önemli yer vardir ama biraz da siz arastirirsiniz artik :-)
Sehr meydaninda 1 ya da 2 numarali Tranwaya(ayni rotada,ters yönlere giden) binersiniz bunlara sehir merkezini etrafinda tam tur atarak sürekli dönerler.Böylece Opera binasindan basladignizi farzedersek, Hofburg,Sanat ve Doga tarihi müzeleri, Parlamento, Burgtheater, Beldeiye Binasi,Üniversite,Votiv Kirche,... diye rahat bir tur atmis olursunuz.Isterseniz arada indi-bindi yaparsiniz :-)
Bunlarin disinda neler yapilir, bol bol kahvelere ,pastahanelere gidin.Demel,Sacher,Oberlaa ,Cafe Grinsteidl,Havelka Cafe,Cafe Central e gidin.
MQ deki lokallere ve Leopold Cafeye göz atin,Albertina nin arkasindaki Palmenhaus a bir ugrayin.
Stephansdom un karsisindaki "Haas Haus" un cati katindaki Do&CO barina cikin,ya da Steffl alisveris merkezinin 7.katinda,catisinda bir seyler icin,Figlmüller de bir schnitzel yiyin. Grinzig e cikin,Viyana´yi tepelerden gören bu sarap evlerinin oldugu yerde güzel bir aksam gecirin.


p.S
Viyana´da toplu tasima ile ilgili buraya da bir göz atin.Benim gördügüm ülkeler arasinda en iyisi oldugunu da belirteyim.Bir yerden ,biryere nasil gidilir diye bakmak isterseniz burdaki sayfa cok yararli ,ben sürekli kullanirim,cok detayli olarak anlatiyor.


**********************************************

Simdiden hepinizin Yeni yilini kutluyorum.Umarim 2006 en kötü senemiz olmus olur,2007 ye cok daha fazla güzelliklerle,saglik ve dostlukla gireriz.
Bu gectigimiz sene icinde de bana yorumlarinizla,emaillerinizle,sohbetlerinizle eslik ettiginiz icin ayrica tessekkürler,hepinizin yeri bir sekilde ayri benim icin,bir süre ortalarda gözükmeseniz ben de sizi merak ediyorum :).Yeni yilda,hep beraber güzellikleri paylasmak ümidi ile simdilik kisa bir ara.

Hepiniz kendinize iyi bakin,seneye görüsürüz :)
Slmlar

Mr.TD

24 yorum:

Adsız dedi ki...

oleyyy ilk comment benim olacak:p ewet 2006 geçirdiğim en berbat zaman yığınıydı..ama 2007 'mutlu bir yıl'olacak,hissediorum:)senin içinde mutlu we huzurlu bir sene diliorum..soul..:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Soul

Tebrikler, TD imzali bir fotograf kazandin :)
Blogdan sec kendine bir fotgraf ve bana email atip hangisini begendigini bildir(sayfanin sonunda adresim var) :)
Ondan sonrasi artik postaciya kalmis :)

2007 de güzelliklerin devam etmesi ve cogalmasi dilegi ile,
sevgiler,
T:D
:)

Özgül-Soframiz.de dedi ki...

Simdi bu güzel anlatimlari okurda oralari görmemek olurmu? Tesekkürler Mr. TD. Nese, mutluluk ve sihhat dolu, güzel bir sene daha diler bayraminida kutlarim.
Sevgilerimle

zynep dedi ki...

eee,biz şimdi geldik viyana, indik uçktan heryer ışıl ışıl, birde ne görelim, demel'in önündeyiz ve türkçe konuşurken kasadaki kibar kişi, bize gülümseyerek Mr.Tidi, buradaydı diyor, tamam diyoruz da nerede, diyor ki her gün geliyor siz 2 ocağı bekleyin, peki deyip kaldırıma oturuyoruz hihihi....şaka 1 yana:D yeni yıl akşamında Viyana'nın tadını çıkar, bolca eğlen(in):) ve 2007'de herşey gönlünce olsun, mutlu yıllar:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Özgül
tesekkürler :) ayni dilekler hepimiz icin , kalp kalbe karsi :)


@zynep
Sevgili Dostum Zynep,keske gelsen de ben de sizi gezdirebilsem,herhalde benim icin en güzel hediyelerden biri olurdu,sen Ankara takimini toplamaya basla :)
Hersey gönlümüzce olsun,sizin gibi dostlar da eksik olmasin :)
Bu yilbasini evde gecirecegim,bu sene bitmeden yarim kalan islerimi tamamlayip biraz toparlaniyim :),semeye yeni ,temiz bir sayfal ile baslayalim.
Sevgiler,
TD

Asude dedi ki...

Sevgili T.D.,
2007 yılı turta tadında, çikolata mutluluğunda ve senin yüreğinin alabildiği huzurla geçsin. Cafedeki masamda dışarıdaki ışıkları izlerken herkes için yüreğimden güzellikler diliyorum. Sevgiyle kal.
Asude

mrl's page dedi ki...

ne şahane listelemişsin alternatifleri, gelmek istedim görmek istedim çok :))

2006 yılı,uzun gibi görünen ama hemencik biten bir süreç daha yaşadık...
2007 öyle dolu dolu, heyecanlı, canlı canlı, bol fotoğraflı olsun! ama öyle bi olsunki tadından yıllar yılı bahsedilsin :))
sevgiler
mrl

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@asude
Sevgili Is canavari
Ben de sana yeni yilda,herseyden önce saglik,sonra bol bol kendine ve sevdiklerine ayiracak vakit,ve tabiki mutluluk diliyorum.Camin önündeki masa hala senin,merak etme istedigin her zaman gelebilirsin,yakinda Kebap servisimizde baslayacak,sen cok seversin :).Bu arada sen de bir termometre kazandin,tebrikler :)

@MRL
TD-TUR yakinda hizmetinizde :)
Dostlarla,sevginin paylasildigi zaman hicbir zaman unutlmaz,ama cok cabuk gecer tadina doyulmadan,böyle güzel zamanlarin hep olmasi dilegi ile :)

slmlar
T.D

Aysin dedi ki...

TD'cim sende kendine cok iyi bak. Bu yil senin yilin olsun. Mutlu Yillar...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ayse
:),bu yil hepimizin olsun.Sana ve sevdiklerine de mutlu yillar

Adsız dedi ki...

aksi gibi hiç de beğendiğim bi resim yok:P napsak ki:))o zaman şu oberlaa pastahanesinden bişiler yollayabilirsin belki:PP hıı:)) yada meleklerinden birini yollasan daha ii.:)soul:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@soul
tüm blogdaki fotolar icin gecerli tabi ki :)

Adsız dedi ki...

bende farklı bişi düşünmemeiştim tabii ki:P bloğuu taradım şöle bii,zaten resimlerin bi çoğunu çalmışım:p'tembel adamdan fotolar 1'ne hissettirmedi ki..bunu da şimdi çalıorum:)soul:)))teşşekürler:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@soul
bak bak neler yapmis,simdi ortaya cikti :)

Ben ordaki resimler ufak boyutda,onlarin büyüklerinden sana yollarim ya da foto kagidina basip da yollayabilirim diye kast etmistim :)

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

Mr. Td. ne guzel bir yildi 2006, umuyorum 2007 cok daha guzel olacak ve tatli surprizlere gebe olacak.

Simdiden yeni yilin ve bayramin kutlu olsun.

Kendine iyi bak.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Sevgili Muhtarcigim,

2006 güzelliklerle,sIkIntIlarla,yeni dostlarla,sevgi dolu gecti.2007 umarim hepimiz icin cok daha dolu dolu gecer,senin gibi yeni arkadaslar edinmis olmak da sanirim 2006 yi cok daha özel kildi :)

slmlar
T:D

osslem dedi ki...

sana da mutlu yıllar :)
bu sitede paylaştığın her şey için de çok teşekkürler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@osslem
:),
hersey karsilikli,kalp kalbe karsi :)

D-Chic dedi ki...

Süper bir post hazırlamışsın T.D.walla keşke yolum düşseydi oralara çok faydalı buldum.Harikasın...Mutlu ve kusursuz bir 2007 diliyorum sana...

Yildiz dedi ki...

Ellerine saglik Lokum Efendicimm, ne guzel anlatmissin.

Ayyy benim cok Viyana'da olasim geldi yine. Gerci senin verdigin listede yapacak seylerin cogunu yapmis gibiyim. MAK'i kacirmisim ama bir dahaki sefere c.tesi gitmek farz oldu. Albertina'yi cok sevmistim ben, ama arkasindaki kafe'yi denememistim (bu arada verdigin link calismiyor)....

Nice guzel yillar gecirirsin insallah.

Bu arada THY guzel bir promosyon yapmis, rezervasyonumu yaptirdim bakarsin Nisan basi Viyana'da olurum.

Hoscakal...

B5 dedi ki...

bu super bir liste, Viyana´ya gelince kesin kullanilacak!
: )

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@D-Chic
:), bekleriz efendim,her zaman

@yildiz
Mak i kacirdiysan bastan basliyacaksin , he he :),hangi linkin calismadigini bulamadim,yazarsan sevinirim :)

@B5
Italya raporlarini bekliyoru sen de,söyle güzel bir liste yapda bizde yararlanalim dimi ama :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@D-Chic
:), bekleriz efendim,her zaman

@yildiz
Mak i kacirdiysan bastan basliyacaksin , he he :),hangi linkin calismadigini bulamadim,yazarsan sevinirim :)

@B5
Italya raporlarini bekliyoru sen de,söyle güzel bir liste yapda bizde yararlanalim dimi ama :)
�yle güzel bir liste yapda bizde yararlanalim dimi ama :)

Yildiz dedi ki...

Memnuniyetle baştan başlayabilirim :))

Palmenhaus'un linki çalışmıyordu ama şimdi tekrar denedim, çalışıyor. Sanal gezinti yerine bir de esastan gezinti yapmak lazim :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin