Pazar, Aralık 10, 2006

Schloss Belvedere ve Noel Pazari -2

Daha önceki yazilardan Belvedere Sarayi ve Noel pazari ile ilgili postingi belki okumussunuzdur.Ne zamandir yapmak istedigim gece turlarimi sonunda bu cuma yaptim,aslinda hafta ici bir kere uzun bir yürüyüse cikmistim ama kameranin ya da Memory Cardin azizligine ugradim ve yaklasik elliye yakin fotografin kayit olmadigini target="_blank" eve geldigimde farkettim.Bunun üzerine biraz hevesimde kirildi dersem yalan olmaz.Neyse gecen gün yine attim kendimi yine sokaklara,cuma günü dini bir tatil günü idi,isyerleri kapali ama magazalar acikti,ve halk resmen sokaklara düsmüs,firsat bu firsat diyerek.Belvedere Sarayi´nin gece görüntüsünün cok güzel oldugunu biliyordum,bari oradan basliyim dedim gezmeye.Noel Pazari sarayin arka bahcesinde kurulu,benim cektigim acidan aslinda rüzgar olmasa,o gece gercekten cok ayaz bir rüzgar vardi,havuzun üzerinde bire bir bir yansimayi görmek mümkün oluyordu,bu seferlik biraz bulanik oldu,idare edecegiz artik.

Bu foto nedense bana sanki Walt Disney in satosunu hatirlatiyor bir sekilde,aslinda öyle yüksel falan bir yapi da degil ama,aklima hep o geliyor.

Noel Pazarlarindaki kulübeler yanyana ufak bir köyü andiriyorlar,bizim NY Muhtarini buraya atayalaim bir süre,degisiklik olur ona da :)

Noel pazarinda en cok talep gören seyler sanirim icecek ve yiyecekler,bunlarin basinda da tabi ki Glühwein(Sicak Sarap) ve Punschlar geliyor.Sanirim her pazarin kendine ait bir bardak designi oldugunu söylemistim,bunlarinda koleksiyonunu yapanlarin sayisi az degil,sanirim burada her evde en azindan 1-2 tane bu bardaklardan vardir.

Yiyecekler arasinda cesit cesit makarnalar,Brezeller(Badem ezmeli,findikli cukulatali,...) ve kis mevsiminin geldigini size hatirlatan kestane ve patates kulübeleri


Gece boyunca cesitli gruplar ve bandolar da sahne aliyorlar,kimi zaman geleneksel noek melodiler ,bazende yöresel parcalari caliyorlar.
Bu bayram tatilinde Viyana ve cevresine gelecek kisiler icin aslinda biraz üzülüyorum,cünkü 5-6 gün bir fark ile bu olaylari kaciracaklar,belki bunlar disinda da gerecek bircok yer ve olay var ama kisa bir farkla kacirmis olmak biraz yazik olacak gibi geliyor.

Simdilik bu kadar ,haftaya rengarenk,ISIL ISIL baslayalim dedim,gecen hafta cok hain gördüm kendimi bu hafta daha uslu olacagim,:P

Herkese güzel bir hafta diliyorum,
Slmlar
Mr.T:D

32 yorum:

Hanife dedi ki...

Ilk fotograf cok guzel, cok ihtisamli cikmis..
O patateslerden yemistim Viyena'da. Kestanelerden bulamamistik ama, patatesler cok guzeldi, tadi hala damagimda:)
Elinde sicak bir kahveyle buralari gezmek ne eglenceli olmustur, hele sokak muzisyenlerini dinlemek:)

Ayse dedi ki...

Ne kadar da güzel fotoğraflar! Christmas zamanı ne de güzel olur oralar.. İspanya, Segovia'da bir kale var. Ben de görünce 'AAA Disney şatosu!' demiştim. Meğer gerçekten Disney ordan esinlenmiş. Paylaşıyım dedim:)

Dilek's Zone! dedi ki...

çok güzel yaaaa:( ben de orda olmak, sürekli yiyip içmek istiyorum!!! :)

pino dedi ki...

yani Mr.Td şu küçük resimlerden oluşan gelen geçenler listesini koyduk ya, artık uğrayıp kaçamıyoruz:))şimdi sen göreceksin resmimi, yorum yazmadan kaçmak ayıp olacak:))
bu arada ben çok seviyorum yeni yıl olaylarını böyle ışıl ışıl..bir de kar yağarsa o akşam değmeyin keyfime:))

Berceste dedi ki...

TD aman kilolara dikkat :P

Oktay Ahmed dedi ki...

Viyana'yi cok seviyorum. Bu yeni yil da esimle Viyana'ya gelecektik, ama oglumdan "izin" cikmadi. Evde kalacagiz.

Ama fotolar super. Bir kez daha hatirlattigin icin tesekkurler.

Noni dedi ki...

Bana geziyorsun diyene bakın sen de yerinde durmamışsın hiç :)
Sana da iyi haftalar!!!

TugCe dedi ki...

ne guzel ya..ben sinavlardan richmonddan disari ayak basamiyorum malesef..hos sinavlar olmasa bile arabam yok, bi yere gidemiyorum ya, neyse:)

iyi haftalar sana TD... bu aralar beni ihmal ediyorsun, hic ugramiyorsun, aliniyorum haberin olsun :P

Noni dedi ki...

Ben o kurabiyelerden istiyorum şimdi içtiğim kahvenin yanında ne güzel giderdi :(

D-Chic dedi ki...

Yaa ne güzel görünüyor Noni bir Viyana seyehati mi ayarlasak bir ara baksana yaa zaten çok merak ettiğim bir yerdi...T.D.bize kısadan bir gezinti sundun allah razı ola senden...süperdiii hele kurabiyeler yummy...

Noni dedi ki...

Eevet tatlım çok iyi olur T.D. de bizim rehberimiz olur işte gezdirir bol bol bizi :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@hanife
valla ben de cok begendim :D,gelin siz de ben arkadasim Egem ile dolasirim parklari,bahceleri,oyuncakcilara da gideriz,cok severim öyle mekanlari :)

@Ayse
Bilgi icin sagol,biraz arastiriyim bakiyim,merak ettim onu da simdi :)

@Dilek
yakisir gecelerin kadini ,sür söyle bir keyif ,bende bodyguardlik yaparim yaninda :)

@pino
artik öyle kacmak yok valla, he he,herkes fisleniyor,kart basilacak artik.Ama sistem tam calismiyor galiba,hep ayni kiside takildi benimki.Valla kar durumlar zor gözüküyor,ölcüm yapilali veri en sicak aralik ayi,230 senedir sanirim,yamaclardaki karlar bile erimeye baslamis :(

@Berceste
Sen Istanbul da kendini kaybetmede,börekler,cörekler,sonra la BOOOM :)

@Oktay Ahmed
üzüldüm,umarim yakin zamanda gerceklesir planiniz,daha paskalya var :)

@Noni
benim ki "is gezisi" sayilir :)

di mi nasil yenirdi ama simdi,kahveye bandira bandira söyleeee

@D-chic
TD-Tours presents:
Bayram tatili viyana turlari,uzman rehber esliginde,blog camiasinin tatli,sert,romantik,hain TD si size unutulmaz bir gezi sunuyor,yerlerimiz SINIRLIDIR :)


@Tugce
ben de cok biryerlere cikmiyorum,allahtan sehir kücük,hersey elinin altinda
Sana düzenli olarak ugruyorum, ;),lütfen yani,ama her sefer bir sey yazmiyorum,tracker e bak,görürsün :)

B5 dedi ki...

Guzel fikir TD. Viyanada kini merak ediyordum.
Ben de yapmak istemistim boyle bir yazi. Gecen hafta da foto cekmek istemistik buradakine. Yanlis makine vardi yanimizda.
Biz de buradakilerle ilgili birsey hazirlayalim, sen de buradakileri(*) gor herkesle beraber : )

Burasi(*)- Paris degil bu sefer Hamburg.

TugCe dedi ki...

ben senin kadar medeni degilim TD cim..yok bende tracker filan :D saka saka.. ben de ugruyorum duzenli ve genellikle yaziyorum biseyler, cunku malum cok konusuyorum.. ama yazmadigim anlar da oluyor :D

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B5
bak demek eski postingleri iyi calismamissin,olmadi ama :(
Hadi bakalim bekliyoruz postingini :)

@Tugce
tabi tabi :P,seni cok geri kalmis gördüm :D.Takiliyorum ben sana zaten,benim sadik misafirlerimdensin sen ne de olsa,eskilerden kac kisi kaldik di mi :)

Bani dedi ki...

Insan yasadigini boyle yerlerde hissediyor bence, mukemmel :) Ilk ucakla geliyorum :)

Bani dedi ki...

Insan yasadigini boyle yerlerde hissediyor bence, mukemmel :) Ilk ucakla geliyorum :)

Bani dedi ki...

Insan yasadigini boyle yerlerde hissediyor bence, mukemmel :) Ilk ucakla geliyorum :)

TugCe dedi ki...

yaaa...biz eskiler dolaniyoruz iste oyle :D
kendimi yasli hissettim be TD..ben daha 20yim :( yani sanirim hala daha genc kategorisindeyim :D

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@BANI BANI BANI
sen gercekten cok gelmek istiyorsun galiba ,üstüne basa basa söylemissin :)

@Tugce
sen yirttin yine,biz dinozor olduk valla, allahtan süperkahramanlar yaslanmaz :)

Şebnem dedi ki...

Bizim karakaçan:) yarın geliyor oraya (benim kızkardeş)Bütün bu anlattıklarının hayaliyle yaşıyor günlerdir. Hayal ettiği kadar varmış.

PANDORA dedi ki...

Vienna'nin neresinde kaliyorsun diye sorsam ayip mi etmis olurum?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sebnem
umarim hayal ettigi gibi cikar,oralarda dolasirken etrafina bakinsin,belki bana bile rastlar :)

@Pandora
icinde desem ayip olur mu :),su an 15.de kaliyorum ama yakin bir tarihte degisecek,biraz daha kuzeyine gececegim.

zynep dedi ki...

ohh gez tabi ki:)
fotolar tam yılbaşına yaklaşırken ve tam yoğunluk arasında çok iyi geldi, tşkler:D
sana da güzel 1 hafta...

B5 dedi ki...

Bugun de cekemedik fotograf panayirlardan.
Ama bahsettigin su counter isi gercekten cok matrak :). Yapmistim ama html olarak eklememistim.
Tesekkurler

Aysin dedi ki...

Td'cim bu noel pazarlarindan ne almayi seviyorsun. Yada hediyelik esya aliyormusun eger aliyorsan bize neden gondermiyorsun:))

Hanife dedi ki...

Insallah birgun TD. Tesekkurler:)

Maile verdigin ceavp icin ayrica tesekkur ederim. Vakit bulunca ilgilenecegim, birsey olursa sorarim, sagolasin:)
Sevgiler..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
iyki kirk yilin basi bi cikti,olay oldu valla :)
senin moralini yüksek tutmak icin gayret gösteriyoruz iste :)

@B5
bak olmadi ama :),cokta bekleme surda iki haftasi kaldi zaten :)

@Aysin
Ben oralardan pek birsey almiyorum acikcasi :),yiyecek disinda :),almayinca da haliyle gönderemiyorum tabi ki:),ama alirsam aklimdasin merak etme.

@Hanife
rici ederim :),umarim calisir sistem

Hanife dedi ki...

Merhaba TD,
cOk cok tesekkur ederim. Dun aksam basadim video yuklemeyi, saniyorum aciliyorda.
Tum yardimlarin icin yeniden cok cok tesekkurler..

Ipek Mine dedi ki...

Ben de dün ilk defa buradaki Noel pazarına gittim ama havanın güneşli ve bir hayli ılık olması bütün ruhu öldürüyordu ne yazık ki, sanırım pazarın geçen senekine nazaran oldukça boş olmasının başlıca sebebi buydu. Ama yine de o havadaki karamelli vanilyalı kavrulmuş badem kokusu herşeye bedel, yanında da sıcak şarap...Kar yağmalı artık ya !!!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@hanife
rica ederim,hic önemli degil,ne yaptim ki :P

@Ipek Mine
böyle giderse yeni bir blog acacagiz ,sesonluk,sirf noel pazarlari icin :)
kar pek görünürde yok,ama vakti geliyor yavastan

Adsız dedi ki...

avusturyaya gitmek istedim :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin