Çarşamba, Kasım 08, 2006

TD söylemedi demeyin!!!!

AB Ülkelerinden Çıkış Yapan Ya Da AB Ülkelerinden Transit Geçen Yolcularımızın Dikkatine


6 Kasım 2006 itibari ile AB üyesi ülke kalkışlı veya bağlantılı seferlerde yeni güvenlik uygulamasına başlanacaktır.

Sıvılar

Uçakta yolcu beraberinde 100 ml’yi aşmayacak şekilde ayrı kutular içinde küçük miktarda sıvılar taşınabilecektir.
Bu kutular havalimanına gelirken 1 litreyi geçmeyecek kapasiteye sahip olan 20cm x 20cm ebatlarındaki ağzı kapatılabilen plastik torba içinde getirilecektir. Sıvılar torbaların içine rahatça yerleştirilmiş ve ağzı kapatılmış olacaktır. Her yolcu sıvı içeren bu torbalardan sadece bir adet taşıyabilir.
Bu plastik torbalar havalimanı güvenlik kontrol noktalarında incelenmek üzere beyan edilecektir.
Bu plastik torbaya yerleştirilemeyen sıvıların hepsinin check-in esnasında teslim edilen bagajın içine konulması gerekmektedir.

Yukarıda bahsedilen sıvıların aşağıdakileri içerdiğini unutulmamalıdır:

Su, çorba, şurup dahil olmak üzere tüm içecekler
 Kremler, Losyonlar, Yağlar, Parfümler, maskaralar vb.
 Tıraş köpüğü, sprey deodorantlar gibi tüm spreyler ve basınçlı kutular
 Diş macunu dahil olmak üzere tüm macunlar
 Saç ve duş jeli dahil olmak üzere tüm jeller
 Benzer şekildeki diğer tüm solüsyonlar ve maddeler

İlaçlar
Gerekliliği ispatlanabildiği taktirde, 100 ml’den daha fazla miktarda bebek yemeği ve ilaçların uçağa alınmasına izin verilecektir.

Kabin bagajı ve müsaade edilen ebatlar

Her yolcu sadece 1 parça kabin bagajı taşıyabilir. (sıvıların konulduğu plastik torbaya ek olarak) (İngiltere çıkışlı uçuşlar için kabin bagaj ölçüleri 56cm x 45cm x 25cm dir.)
Tekerlekli sandalyelerin, yürüme aparatlarının arandıktan sonra uçağa alınmasına izin verilecektir.

Laptoplar/ Elektrikli aletler

Laptoplar ve diğer büyük elektrikli aletler (mesela büyük saç kurutma makineleri) kabin bagajından çıkarılarak ayrı bir şekilde x-ray den geçirilmelidir. Laptop çantası 1 adet kabin bagajı olarak sayılmaktadır.

Standart dışı bagajlar

Kabin bagajı ölçülerini geçen tüm bagajlar uçağın kargo kompartımanında taşınmak üzere check-in sırasında teslim edilecektir. Müzik aletlerin arandıktan sonra 2. bir bagaj olarak kabinde taşınmasına izin verilecektir. (Herhangi bir kısıtlama veya ekstra koltuk ihtiyacı olup olmadığını öğrenmek için bilet alırken lütfen müzik aletiniz olduğunu belirtiniz.)

Havalimanı varmadan önce yapmanız gerekenler

Sadece uçuş süresince ihtiyacınız olacak şeyleri yanınıza almaya çalışın
Sıvıları mümkün olduğunca check-in de teslim edeceğiniz bagajın içine yerleştirin
Uçuş esnasında ihtiyacınız olacak sıvıları koymak için 1 litreyi geçmeyecek kapasiteye sahip olan 20 cm x 20 cm ebatlarındaki ağzı kapatılabilen plastik torbalarınızı havalimanına gelmeden önce hazırlayın.
Herhangi bir sorunuz olursa havalimanına gelmeden önce bilgi almak için arayınız.
Güvenlik kontrol noktalarında yapmanız gerekenler
Güvenlik kontrolüne yaklaştığınızda sıvılarınızı koyduğunuz plastik poşeti güvenlik kontrolünden geçirilmek üzere hazır bulundurun. Plastik poşet kabin bagajınızla aynı anda x-ray den geçirilecektir.
X-ray den geçirilmek üzere tüm palto ve ceketler çıkarılmalıdır; metal objeler, cüzdanlar x-ray cihazları mahallinde bulunan küçük plastik kaplara konulmalıdır.
Eğer kabin bagajında laptop yada elektrikli alet taşıyorsanız bunları ayrıca kontrole tabi tutulabilmesi için güvenlik kontrolüne yaklaşırken hazırlamanız gerekmektedir.

Duty free alışverişlerinizle ilgili yapmanız gerekenler

Güvenlik kontrolünden sonra olan duty free mağazalarından sıvı ürünleri alabilirsiniz.
Duyt free mağazalarından alınan ürünleri varış noktasına gelinceye kadar mağaza tarafından size verilen poşetlerden çıkarmayın. Aldıklarınız karşılığında size verilen faturayı seyahatinizin sonuna kadar kanıt olarak saklayın. Tüm transfer noktalarında bu belgeyi beyan etmeniz istenebilir.
AB üyesi ülkeler dışında bir ülkeden uçuşa başlanmış ve AB üyesi ülkeden aktarmalı olarak seyahat edilecek ise ilk noktadaki duty free mağazasından alınan sıvı ürünler aktarmalı uçuşa kabul edilmeyecektir.

AB üyesi ülkeler

Avusturya, Belçika, Güney Kıbrıs, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Almanya, Yunanistan, Macaristan, İrlanda, İtalya, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Malta, Hollanda, Polonya, Portekiz, Slovakya, Slovenya,İspanya, İsveç, İngiltere.
-------------------------------
Amerika icin durum daha da vahim, bu sayfadan okuyabilirsini.
kaynak: THY internet sitesi

8 yorum:

TugCe dedi ki...

Ben bu sene buraya gelirken o kadar stres oldum ki..Laptoplari ilk hafta almadilar ucaga filan..Kukumav kusu gibi eger laptobumu almazlarsa naparim diye dusunmustum..
Ama cok fazla yasli insanin Muniche'te ilaclarini filan aldilar..
Manasiz seyler bunlar..Hem de cok..Ayrica gorulmus oldugu uzere, bir ise de yaramiyor...Saklayan sakliyor..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

yakinda ucak olayida biter böyle giderse,herkes evinde oturur ya da cirilciplak binerler ucaga(kamereya izin verirler mi acaba :) )
Ben Istanbuldan gelirkende avusturyali bir aile vardi,ellerine bir voleybol topu ,sisirilmis,güvenlik alamazsiniz bunu dedi ucaga böyle,adamlar biz bodrum üzerinden geliyoruz orda kontrolde probmel olmadi,niye burda problem,falan filan,yok amirini cagir,millet kafayi yemis,topun icinde ne gaz oldugunu kim bilecek,di mi,neyse sonunda topu söndürdüler de öyle aldilar,manyak cok.

Luz dedi ki...

MrTD. sen bizim sektöre mi transfer oldun :) Bütün gün yolculara bunları anlatıyoruz sanki kuralları biz koymuşuz gibi yükleniyorlar :( off offf

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@LUZ
kesin pazarlik da yapiyorlardir,bunu alsak olur mu peki, ya söyle yapsak falan diye :)
valla ben allahtan iki günle kurtardim,yoksa is güc yok torba dolduracaktim.Ben de giriste viyana hemen bagaj bandlarinin orrda kurulmus gida kontrolüne girdim,röntgen aletleri ile,kus gribi davasi hala,senin de bilgin olsun,viyana da saglam gida aramasi olabilir :)

B. dedi ki...

Hmmm, top davasina yillar once ben de sahit olmustum, hangi ulkede hatirlamiyorum, ani basinc degisimi ile ilgili oldugunu soylemislerdi.

Gecen gun iki ay sonra Paris ten Hamburg a uctum. Yeni kurallar yururlukte idi. Yine Charles De Gaulle Havalimani kadar agir ve kotu isleyenini gormedim. 9mt lik kuyruk bir SAATte bitti. Orasi bir klasik artik.

Sonucta el dezenfekte losyonumu aldilar, 50ml. mini mini..Ben torbaya koyup gosterdim bir de..
Ama cantamdaki sizma 1lt yag (Paris te Ayvalik zeytinyagi satiliyor-Meshur l'Olivier dukkanlari zincirinde!!!) ve yiginla kozmetigime bakmadilar bile... Nasil isler bu yasa anlamadim. Beni aramadilar bile.. Ama on siradakiler o kadar sansli degildi.

Sonucta son derece yorucu ve bikkinlik verici..Herkes icin.. Ilac almak ne demek, mama kontrolu nedir ya?

Bir de, ben simdi kabinde kac sise sarap tasiyabilecegim, onu dusunuyorum : )

B.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B
önce hosgeldin B,
valla sarap isi cabin case icine nasil dizdigine bakar , bana6-7 sise rahat alabilirsin gibi geliyor,en azindan zorlarsin :),ben olayi peynir stoklamaya cevirmistim,kac kilo peynir oldugunu hatilamiyorum ama sanirm canta 17kg gelmisti :),ev geldigimde taksici cantaya bakip bir kaldi beli aciliyordu az daha :)

PCG gercekten benimde gördügüm en uyudurk kava limanlarindan hatta onunla ilgili bir posting bile yaptim, sanirim,mart ya da nisan aylarinda ,bir arsivlere göz at.

Bezen Hindistan dedi ki...

hehe aramiza hosgeldiniz:) amerika olayi iyice abartmis durumda, ab de ona benzeyecek demek ki. en son eylulde parisden donerken amerika ucaklarinda sirf bu arama tarama icin ayrica uzuuun ve ilerlemeyen bir kuyruk vardi, sivi gorunuyor diye dort donup cantami 3 kez x-rayden gecirdikten sonra icinden toplasan 2 yemek kasigi sivi belki cikacak agiz spreyime el koymuslardi mutlulukla.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@bezen hindistan
Sen de sayfama hosgeldin,
valla önümüzdeki dönem artik ucaga da bilinmez ,don atlet girilecek :)
ben de her ucusta normalda yanima bir sise su ya da cola alirdim,hostesleri zirt pirt cagirmiyim diye,zaten cagirsanda gelmeleri haftalar :) aliyor.Bundan sonra yemek dagiliminda icecek de stoklamak lazim artik

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin