Çarşamba, Kasım 22, 2006

Simdi Ikeali olduk ..


Evet ,hos geldin IKEA !
Bu arada sunu da söylemeden edemiyecegim, Internet Siteleri arasinda en "kalas" sayflaradan Source www.ikea.combir tanesi. Site acilali aylar ordu hale topu topu iki tane link var sayfada. Buyrun yabanci sayfalara bakin .
Türkiye de acilmasina sevinmemin sebeplerinden biri de bende artik her sene Türkiye´ye katalog tasima zahmetinden kurtulmus olmam. Biliyorum katalogda güzel seyler var , onlari nasil da yüklenip geleyim ?Tamam cabincase 17 Kilo istifledim ama PAX dolap ya da buna benzer seyler icin yinede ufak.Bir zamanlar ablam ve arkadaslarimin arasinda ,ya 3-5 aile gidip satin alalim bir container ile Türkiye ye yollariz diye konusmalar gecmisti ,hatirlarim.
©2005 cafewien@gmail.com
Övünmek gibi olmasin bende profi-ikea-montajcilarindan biri sayilirim.
Zaman zaman Tv´de programlar oluyor , Ikea dan alisveris yapip , aldiklarini eve getirip kuramayip sonunda cinnet gecirenler hakkinda,parcalar sürekli eksik cikiyor, etc. Pek yüksek sesle söylemis olmiyayim ama bende bugüne kadar hic eksi parca cikmadi.Yani kurdugum seyler de ufak seyler degildi yani , mesala yanda gözüken minik dolapcik yada onun karsinda duran bir büyük yavrucuk daha var .Bunlar ikiside PAX serisinden ,sanirim IKEA nin en cok satilan dolaplarindan.Ufak tefek göründuklerine bakmayin ,sagdaki dolap 230 sanirim, diger dolada üsteki ile beraber 3metreye ©2005 cafewien@gmail.comulasiyor. Önceleri sadece alt dolap vardi, ama bizde tavanlar biraz yüksek oldugu icin (3,20m galiba) ,"No limits in the Sky" anlayisi ile bir kat daha cikmaya karar verdik.Üstdeki dolap aslinda ders takilmis bir mutfak dolabi ,garip ama gercek.Bu isvecler cok cin seyler ya..
Evdeki diger seylerinde fotografini cekin buraya koyarsan sanirim Ikea katalogunun bir kismini da icermis olurdu, o yüzden simdilik iki foto yeter.
Bu arada sanirim Avrupa yakasindaki ikea nin insaati ya basladi ya da baslayacak ,bu arada Izmir´deki de yapim asamasinda olmasi lazim, aldim insider bilgilerine göre ,gözünüz aydin !


Gelelim ilginc ikea anilarina;
Ikea nin acildigi ilk günlerde en cok rastlanan olay , müsterilerin "Show room " tarzi örnek odalardan tüm mobilya ve dekorlari kasaya sürüklemisler,bahsettigim örtü yastik degil,bunlarin arasinda minik koltuk, lambalar, sehpalar, gibi seylerde var.Tabi hepsi kasadan geri dönmüs :-) .
Normalde IKEA samimi bir ortam yaratma amaci ile hep "Sen" diye hitap eder, her yerde "alabilirsin , hosgeldin, senin icin ,etc" diye yazar ama bizde bu "Siz" e dönmüs , nazik ülkeyiz ya...
Bir kac ani da yurtdisindan .GEO degisinde bir yazi okumustum, Cin´de acilan ilk Ikea magazasi ile ilgili ,süper bir yazi idi ,hatirladikca gülerim.Icerisinde fotgraf cekilmesi yasak olan ender magazalardan biri Cin´deki imis,sebebi ise Ikea´nin hemen karsisinda cinli mobilya dükkanlari türemis, önce oraya gidiyormussunuz, sonra adamla beraber Ikea´ya gidip istedigin mobilyayi gösteriyorsun , adam iyice bir bakiyor , sonra sana onu %50 ucuza imal ediyormus, iyi is degil mi?
Cin´deki magazadaki mobilyalar birkac ay icinde sanki yillardir kullanilmis gibi harap bir hala gelmis, bunu sebebi de ögle tatillerinde cinlilerin Ikea´ya gelip kotuklarda, yataklarda uyumalari imis,o yüzden de bu hale gelmisler.
Cinden bir hikaye daha, Ikea nin yeni yil icin cikardi kadehler vardi, geri dönüsüm camlardan yapilmis ,ici hava kabarcikli, hafif yesilimsi gibi, bu bardaklar cinde 1 tane bile satamislar,cünkü cinlilar icin icinde kabarcik olan cam ,hatali yada ikinci kalite ürün oldugundan :).

Ikea nin "IKEA FAMILY" de bir karti var , sanirim 3-4 Source www.ikea.comülkede var. Bu karta baslangicta 10 euro ödüyorsunuz bunu karsiliginda ise oldukca faydali servislerden yararlanabiliyorsunuz;
*Size özel bir anahtarlik veriyorlar ,olurda kaybolursa bulan kisinin herhangi bir posta kutuna atmasi icin , anahtar böyle IKEA ya geri geliyor (Türkiye´deki posta kutularin ben sadece dekor fonksiyonu oldugun düsünüyorum ama bilmem artik onlari hic bosaltiyorlarmi)

*Restaurant bölümünde sanirim %15 inidirim

*Özel kampanyalar va baska bir sürü avantanjlari var.

Restaurant diyince aklime Köttbullar geldi, nedendir bilmem ama genelde gittigimizde her sefer source www.ikea.combir daha sefer bu köftelerden yemiyecegim desemde yine büyük porsiyon alip fenalik gecirmekten de vazgecemedim, sonumuz hayir ola, ne yapalim köfte ve patetes sanirim kücüklügümüzden beri beynimize islemis.

Ama yinede milletimize IKEA hayirli ve kutlu olsun,dilegimiz daha nice ikealarin acilmasi....

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Bu yukardaki yaziyi bür süre önce yazmisim,o zamandan bu zamana neler degisti diye bakinca bayagi bir seyler degismis.
Öncelikle Izmir deki IKEA da acildi,Istanbul Avrupa yakasindakinin insaati da son hiz devam ediyor sanirim.Istanbul Ikea köfte tüketimde bir numaraya kadar cikmis,olsun o kadar yazin az mi KÖFTE reklami yaptik :).
Bu yaz Istanbul´da iken sanirim iki kere daha Ikea´ya gittim,yakinda 100.ziyaretimi yapmis olurum herhalde.Istanbul´dakinde gözüme carpan birkac ilginc olay vardi.Birincisi ürünlerin hep eksik olmasi,2-3 hafta icinde gelecek olmalari(bu depolarinda cikan yangindan önce de böyle idi).Normalde sizin istediginiz bir ürün o an orda yoksa isterseniz ayirtabilir,mal geldiginde de size haber verilir,bu sistemi uygulamiyor malesef.Alisveris yaptiktan sonra aldiklarinizla arabaya gitmek istiyorsaniz ,bunu da unutun,arabanizi cikis kapisina getirmeniz gerekiyor ,niye mi,tabi ki fotoda gördügünüz garib seyler yüzünden,alisveris arabalari disari cikarilmasin diye ekstradan plastik halkalar konup aralar daraltilmis ki orda saplanip kalin diye,böyle sacma bir sey hic görmedim ama bu sayede görmüs olduk.Arabanizi disarida park edince,nereye park ettiginize de iyi bakin,zira baslarinda genelde olan HARF ya da NUMARALAR sizin aracinizi kolay bulmanizi saglar,ama son sefer de bunlarin hicbiri ortada yoktu.Arabanin yerini tarif ederken, Binanin catisindaki Klippan reklamini soluna al,onu gectikten sonra saga sap ,gibilerden tarifler gerekiyor.Yeni kataloglar kapisildi yine,bazi kafeler de bile dergilerin arasinda gördüm onlari.Yanliz dikkat ettiniz mi bilmiyorum ama normalde katalok fiyatlari agustos ayina kadar gecerlidir,bu seferkiler SUBAT 2007,sebebini tam bilemiyorum ama pek iyiye isaret degil gibi,olumsuz bir beklenti var sanirim ekonomi anlaminda,görecegiz bakalim,umarim öyle seyler olmaz,cünkü son seferin etkileri hala hissediliyor.

Cuma ya görüsmek üzere,
slmlar
Mr.T:D

p.S
Yilbasi ve noel icin ayri bir katalog cikti burada,sayfanin sol alt kösesindeki "Neue IKEA Weihnachts-broschüre jetzt online!" yazisinin üzerine clickleyerek bakabilirsiniz,katalog acildikdan sonra "DATEI" seceneginden PDF i secip dosyayi o formatda kayit da edebilirsiniz.

15 yorum:

princess dedi ki...

ben o isvec koftelerini nedense pek begenmiyorum, sebebi benim Adanali acili damak tadim olabilir :))) oyle sos mos bize ters, acili ezme var miydi yaninda? yok! :)

sizi ayrica ikea canavari gordum lokum beyefendi, heryere dolap cik falan, senin gecekondun da olsaydi kat cicpi dururdun heralde ustune :))))))

ikea iyi hos da haftasonlari tam bir eziyet:(. aman hata edip cumartesi pazar gitmeyin. bir de soyledigin gibi ben neye elimi atsam kalmamis oluyor, urunler hep eksik yada ben o kadar zevkliyim ki hep deli talep gormus ve bitmis urunleri bulmayi basariyorum, bilemiycem artik :))))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Merhaba Princess Cigdem,he he isimler burda da karismasin :D

Eminim mobilya ve dekorasyon secimi konusunda asaletini gösteriyorsun :),zaten Isvec acilislarina onlarin prensesi gidiyor,burdakileri de artik sana actirtmak lazim,kurdeleyi kesme falan :)

Aman blogunda da sakin sunu begeniyorum,sunu almayi düsünüyorum diye yazma,ondan sonra mallara hücüm olmasin :)
Seni cok trend-setter gördüm

arzu dedi ki...

@Mr. TD.

Yazıyı okudum, çok komikti. Ama atladığın birşey var.
İKEA İstanbulda- showroom da tuvaletlerin üzeri şefafla kapatılarak, kullanım amaçlı değildir, tuvaletler alt kattadır ibaresi var. çünkü daha önce bu tuvaletleri kullanmaya çalışan ve hatta kullanmış kişiler yüzünden bu ibare konmuş...nasl ama...:-))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@arzu
seffafla kapli daha rezalet,yapinca üstte kalir, he he cok igrenc gördüm kendimi!

DING_DANG_DONG!Temizlik görevlileri acilen üst kat showrooma lütfen :)

NEW YORK MUHTARI dedi ki...

ben ilk New York'a geldigimde Ikea'ya haftasonlari gezmeye giderdim esya alacak arkadaslarla, sonra bir suru ivir zivir ile donerdim. Oradaki renk cumbusu beni hep etkilemistir. Buradaki ev deko dergileri Sarah Jessica Parker sadece Ikea ile dosenmis South Hampton evini kapak yapip, Ikea esyalarinin nasil kisisel hale getirilebilecegini gosterince Ikea yeniden populer olmustu :-)

Aysin dedi ki...

Selam, bende cok seviyorum Ikea'yi. Edeki masamiz Ikea'dan kalabalik misafir geldiginde masama bayiliyorlar,cunku acildiginda neredeyse 12 kisilik masa olabiliyor. Subat 2007 unutmamak lazim hemen gidip goz atmali.

TugCe dedi ki...

ben daha hic gitmedim ikeaya ama annem cok seviyormus valla :) gidip gormek lazim ;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@N.Y Muhtari @Aysin
aslinda güzel seyle var ama cok uyduruk seyler de var arada.Zaten biraz düzgünlerin fiyatlari cok da düsük olmuyor,herkes mobilyalarin ya da aksesuarlarin showroomlarda durdugu gibi kendi evlerinde de duracagini zannediyor ama eve gelince hayal kirikligina ugruyorlar

@Tugce
git gör tabi ya,aralarda tam senlik cilgin aksesuarlar da oluyor :)

Berceste dedi ki...

Not 1- Ah ah o araba parkini ve tam park yerine giderken el arabasi ile gecilecek yere park eden uyuzu hatirlattin simdi bana, cantamdan bir kagit cikartip hatali yere bencilce park etmissiniz burasi yaya yolu el arabalari ile gecilemiyor yazmistim, olur a okuyan belki bir daha aklinda bulundurur. Ayni yerden ikinci geciste bir baktim bizim notlar uzamis, benden sonra 5 kisi daha usenmeyip not yazmis, aralarinda kufurlu olanlar da vardi :D Notu alabildi ise vatandasin yuzunu gormek isterdim dogrusu.

Not 2 - O web sayfalari durumu nedense Turkiye'de ozurlu. Starbuckslarda da ayni durum var. E-posta yazip sikayet seklinde iletmisligim ve onlarin geri donmemislikleri mevcut.

Not 3 - Kim ne derse desin Ikea'dakiler gayet kullanisli esyalar, ilk oturdugumuz evde evsahibimiz Ikea meraklisi imis, minik kanape uzerinde coluk cocuk pek cok misafir agirladik, saglamligini test edip onayladik.

Yildiz dedi ki...

Ankara'ya da açtıracağız inşallah.

İstanbul'daki mağaza açıldıktan 3 gün sonra soluğu orada almıştık Arzucumla.

Özellikle çocuklar için olan ürünlere bayılıyoruzm ben, parmak kullarına falan...

Bol Ikealı gunler.

B. dedi ki...

Ikea seker gorunumludur,hostur, ucuzdur da(Avrupa da en azindan), cok kaliteli de degildir. Dikkat edin, cok dayanikli degildir malzemeleri. Nitekim dusme, kirilma, catlama hadiselerini cok duydum ve gordum.

Asil anlamadigim adamlar paket icine neredeyse yapim DVDsi koyacaklar, ona ragmen nasil yardim cagiriyorlar montaj icin?

yas 0-7 bence..
B.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@berceste
öyle mahluklar bazen burda da oluyor malesef,ne yapacaksin,onlara hasta gözüyle bakacaksin
seni de artik dergisine cikartalim bari, ikea ile dösenen evlerde :)

@yildiz
Istanbul a ikinci acilsinda ,ondan sonra sizin orayada acarlar ne olacak :)
sen simdilik kataloglarini incele,internet de var :)


@B.
dedgin gibi arada salash mallar da var, ama idare eder,bazen alternatifi olmuyor.
benim plana ihtiyacim yok deyip de parcalayalar var sonunda,ama biraz da olayi anlamak lazim sanirim,bir de alet edavar,akülü bir tornavidisiz hic bisi olmaz,vidalamakten telef düsüyor insan :)
p.S

sevgili B.,artik sana da ufaktan bir blog acma calismalarina baslayim degilmi ama :)

celerone dedi ki...

TD,

Şarkıyı ekledim. Kendimle gurur duyuyorum:)

Çok teşekkürler

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@celerone
tebrikler ,zaten basaracagini biliyorum
:)

Adsız dedi ki...

Umm bir de IKEA'dan çöp kutusu aşırma olayı var. Söylenen o ki Ataşehir'deki öğrenci evlerinin çöp kutuları çoğunlukla IKEA'nın ortak kullanım alanlarına koydukları. Eyyy buzdan jeton üreten Türk milletinin gençliği... sana IKEA'nın plastik araba stopperleri mi engel olur ;)
Sndrfknella

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin