Salı, Kasım 28, 2006

Gingerbread, Lebkuchen, havada zencefil kokusu var

Mr.TD´nin 1 yildönümü icin yazilan güzel yazilardan sonra ben de güzel bir konu ile devam edeyim dedim.
Bu haftaya güzel seylerle basliyalim,tabi ki yeme ya da lüpleme durumlari :)
Haliyle aralik ayina girmeye az kaldi,Noel pazarlari acildi bile,Rathausplatz, Belvedere,Schönbrunn ve digerleri arka arkaya aciliyorlar.Hatta gecen gün Rathausplatz´dakine gittim ama yeni fotograf cekmedim simdilik,hava zaten yagmurlu idi yani daha "olmamis" ,biraz daha zamani var.

Demel pastahanesi Viyana´nin en ünlülerinden biri,daha önceki yazimda da ordan bahsetmistim.Belli dönemlerde yaptigi tatlilar,kekler,sekerlemeleri de hem görmeye,hem de yemeye deger :).
Noel zamani oldugu icinde haliyle bu aralar Lebkuchen ya da Gingerbreadlerde vitrinlerde yerini aldi.Her biri resmen bir sanat eseri gibi,bu dönemler pastahenenin arka kismina gectiginizde etrafi camla kapli mutfak kismini görebilirsiniz,ve orada tezgahlarin üzerinde dizilmis yüzlerce Lebkucheni süsleyen ahci ve ciraklari.Eger firsat olursa,gidip bir fotograflarini cekmeyi denerim.Yukardakiler özel imalat :)bu arada,sanirim dikkatinizi cekmistir,TD ye özel.

Bu ayni zamanlarda evlerde de cok yapilan bir noel "tatlisi", hatta daha önceden yapilip,biraz bekletiliyor.Konulduklari kabin icine elma dilimi koyuyorlardi galiba, bunu sayesinde icindekilerde biraz yumusaklik ve belli bir gevreklik kazaniyor.
Pastahanenin tüm dünyaya paket servisi de mevcut bu arada, kendi internet sitesi üzerinden siparis verilebilir,ya da ürünlere bakip,kendinizi tatli komasina sokabilirsiniz :).
Bu sene bayram tatilinde sanirim bu taraflara gelen, klasik Prag - Budapeste -Viyana turlarina katilanlarinda mutlaka ziyaret etmesi gereken yerlerden biri,eger alisverisden zaman ayirilarsa buralara ugrasinlar derim,zaten yilbasi sonrasi magazalar kapali oldugu icin bu tip alternaif yerlere gitmek icin de bir bahane olur belki,ya da sergi ve müzeleri gezmek icin.

Hepinize güzel bir hafta diliyorum,
kendinize iyi bakin,gülümsemeyi unutmayayin, Dilayra kizar size yoksa:)

slmlar
Mr. T:D


p.S
Source:
Fotograflar Demel.at den alinmistir

20 yorum:

Berceste dedi ki...

D'lere ben el koyuyorum sen T'leri yiyebilirsin hocam :P

Dilek's Zone! dedi ki...

Melekli olan benim:)))

dilayra dedi ki...

sufleee diye geberirken, dün akşam muradıma erdim:)) gingerbread'de severim ben, ama suflenin yerini tutamazlardı TD..
bu arada adımı vermiş, kızar demişsin! aşkol ya, millet beni sevmeyecek sonra..tanıyan var, yanımayan var.. ben "gülümseyin" diyorum sadece:))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@berceste
Aaa niye ki D :),buyur al canim,senden mi degerli,ben yenisini yaptiririm.

@Dilek
Seni cok melek gördüm,gecelerin kadini,söylediklerimi unutma dün gece-sabah,yoksa geri alirim.

@dilayra
neyse biraz yatistin yani,valla sana mekan bulacagim diye telef oldum :)
Severler ,severler merak etme,sen sevilmiyecek insan misin :D,sana laf diyen olursa ben onlari "severim",merak etme :)

amirah dedi ki...

the cookies are gorgeous!! too good to eat! wish i could go there one day for the Xmas pazar. sounds like fun. have a good week to you too!

Noni dedi ki...

Mmmmmmmm kurabiye kokusu buraya kadar geldi :) Şimdi işe ara verdim kahvemin yanında Eti Negro yiyordum ama zencefilli kurabiyenin yerini hiç tutmadı ne yazık ki :(

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@amirah
to good to eat,in turkish we say" dont eat,just lay beside " :),or something like this :)

@Noni
aslinda böyle seyler hakkinda yazip herkese iskence etmek de istemiyorum ama bazen de Hain adam TD damarim agir basiyor :)
Eti bisküvit de idare eder,sen odaya biraz zencefil serp,sonra da seninkilerden ye,idare eder belki :)Sanirim METRO ya da birkac yerde satiliyormus bu tip kurabiyeler,ben öyle duydum
slmlar
T:D

KIKI'S DESIGN dedi ki...

sevgili Mr.TD
Kiki Kogelnik ile beni karşılaştırman çok mutluluk ve gurur vericiiiii!
Umarım ben de onun gibi başarılı ve ünlü bir tasarımcı olurum günün birinde ve en önemlisi de dilerim ben de bir gün bair kaç yıllığına da olsa New York ta yaşarım:)
Yani kısacası senin ağzından Allahın kulağına:))))
Ayrıca az önce gördüğüm o lezzetli ve şık görünümlü şeylerde ben de istiyoruuuuum:)
izninle de seni linklerime ekliyorum...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@kiki
Hosgeldin Kiki,
benim burdaki cok sevdigimin bir arkadasimin cocogunun ismi Kiki,sirf bu yüzden severim zaten bu ismi,Kogelnik de cabasi.

Umarim dilegin gerceklesir,o zamanda beni hatirlarsin artik ;)

Izin tabi ki senindir,ben tskkür ederim.

slmlar
T:D

FakePlasticGirl dedi ki...

sen dondun mu viyana'ya?

ay dur ben kacirdigim postlari okuyayim teker teker =)

Dilek's Zone! dedi ki...

Unutmam Sn. T.D:) saol:)))

D-Chic dedi ki...

Şimdi oralarda olmak vardı, zencefilli kurabiye yemek ve yılbaşı parıltısını görmek için ama.., bizde yerine divandakiler ile idare edelim bariii onlarda çok lezziz.
Noni'den rastladım size gerçektten çok keyifli ve renkli ve espirili bir blog oluşturmuşsunuz...neşe aldım, merciiii

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@FPG
oo sen nerelerdesin :),
calis soracagim bak sonra :)

@Dilek
good Girl!


@D-chic
Aslinda garib bir duygu bu kutlama olayi,noel dini bir cünkü ,bunu kutlayanalrda cilginlar gibi kutlamiyor haliyle,yani sekil itibari ile bizim yilbasi gibi ama kutlamsi durgun geciyor,hediyler,süsler var ama daha sakin.Ben hala yadirgiyorum olayi biraz acikcasi.Ama bu dönemdeki ganimetler,gidasal acidan süper oluyor :)
Güzel sözlerin icin tessekkürler,biz dehep beraber egleniyoruz iste buralarda ,bize hep bayram nasilolsa :)

slmlar
T:D

Derya dedi ki...

Sekercim,
Ay burasi da basladi zencefil kokmaya, ama isiklar 1 aralikta yakilacak sokaklardaki suslerde. Valla bende severim bu kurabiyeleri, sizin oralarda Glogg yok mu, sicak sarap o da iyi gider valla sogukta.
Dedigin gibi deli gibi kosturmaca 23une kadar sonra birden bir sakinlik cokuyor millete buralarda.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Derya
her yerinde glühwein(sicak sarap) i iyi olmuyor,ucuz sarap kullaniyor,bol seker atiyorlar bir de alkol etkisi cogalsin diye,o yüzden ben sokaktakilerden pek icmiyorum ama pazarlarin kendine has bardaklari oluyor ,onlardan alirim :),cay ,kahve bardagi diye kullanmalik :)
Söyle düses bir ucak bulsam gelecegim senin oralara aslinda,görmek istiyorum ama bakalim seneye belki kimbilir :)

zynep dedi ki...

Mr.TD, süper 1 konu devam et tabi ki de, bide tariflerini alsak...
"sizleri mutfaklarda görmek istiyoruz, şöyle eller unlu falan"
hihihihh:P

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
aslinda dogruyu söylemek gerekirse gecen sene bende sahsem yapiminda bulundum bunlarin :),biliyorsun benim diger adim Ceymi Öztürk;ingiltere de de bir arkadadasim vardir o da Ceymi Oliver iste :)
Güzel bir recete aramaktayim,aslinda buldum da,hem de DEMEL in tatli kitabindan,malzemelerde biraz zorlanabilirisiniz belki diye yenilerine bakiyorum,kitabinin icinde "250gr Sacher Torto KIRINTISI" gibi malzemeler var cünkü,aramam devam etmekte,aklimda yani :)

LUZ dedi ki...

YA davet eden yokki yiyelim, böyle kuru kuru canımızı çektire çektire.. olmazkuuuuu TD!

Derya dedi ki...

Ay evet sokaktaki sicak saraplar cok kotu, ben evde yapiyorum seker, himmm pek de gusel oluyor, ucuz sarap kullanmamak lazim tabii. Gelirsen buralara yaparim sana da.
Gel valla, bekleriz bazilari sevmemisti ama neyse !!!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@LUZ
valla o kadarini bilemem artik,ben görevimi yaptim,gerisinin organizzasyonu size kalmis, TD Turizm sirketi de mi kurayim artik :)

@Derya
Doluca ile yapmayi dene bakalim bi de :),olmadi soguk iceriz ,he he ,ICE WINE yapariz :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin