Pazar, Kasım 12, 2006

Bakarsan bağ,bakmazsan ...


Bu fotoğrafi Arnavutköy`de dolasirken cekmistim,yaklasik 1 ay oldu sanirim.Kücüklügüm hep bu cevrede gectiginden,annemin Bebek,babamin da Yeniköy taraflarindan oldugu icin Bogaz'in önemi ayri benim icin.Yillar icinde bir kisim evler bakimdan gecirilerek restore edilirken,bir kismininda perisan bir sekilde dökülmesi insani üzüyor.Gecmisi olmayan bir ülkenin gelecegini nasil olacagi tartisilir herhalde.Bu binalar bakimsizliktan cöküp,ya da uyanik birilerini kurbani olarak kaza ile yaniverdikten sonra,oraya ayni görünümde yenisini diksen ne yazar ki.
Umarim bu gibi binalara sahip cikilir,ben Istanbulum´un adinin sadece alisvermerkezleri,villa-siteler,gece kulüpleri ve kalan(simdilik)tarihi eserleri ile degil ayni zamanda eski binalari,evleri,bogazdaki yalilari,insanlari ile de anilmasini istiyorum,benim ki sadece bir dilek,ama olsun..

Hepinize simdiden güzel bir hafta diliyorum,
Eliminizdekilerin degeri bilerim,gecmisimize sahip cikalim.

slmlar
MR.TD

p.S
Fotograftaki evi uydu fotografinda görebilirsiniz.

16 yorum:

TugCe dedi ki...

ben eski evleri cok seviyorum...keske apartmanlar azalip oyle evler cogalsa yine..
Bundan 50 yil olsa, bizim birakabildigimiz tarihi hicbir sey olmayacak, bir dolu bar, alisveris merkezi ve gokdelenleri tarihi sayicaz...uzuyor beni cok..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

cok zor,coook :(

sibella dedi ki...

ben bogazdan gcerken eevlerin icine bakmayi cok seviyorum delightcim,ne merakliyim di mi..o evi alican,pembeye boyiycan,onune kirmizi sandal,ohhhh sefa icinde yasican..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sibel
sibelcigim yani
seni cok röntgenci gördüm,hemen de pembeye boyadin yani,kirmizi sandalya,pembe elbise,yesil de cizme giy tam olsun bari :)

Hulya Senlik Isik dedi ki...

Merhaba Mr. TD,
Bende aranıza yeni katıldım. N'olurrr beni de ziyaret edin....

Saygılar ve sevgilerrrr

renkler dedi ki...

Bu harabe görünümlü binaların bir sahibi vardır değil mi? Bence devlet eski binaların sürekli bakımlı kalması ile ilgili sıkı takipte olmalı ve bu hale gelen her binanın sahibine ceza yazmalı. Restorasyon için uygun kredi verilmeli, binalar bu hale gelmeden sahipleri uyarılmalı bakım ile ilgili.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Hülya
hosgeldin,ziyaret ettik :)

@Renkler
sanirim vardir, ya da belki de mahkemelik falan oldugu icin birsey yapilamayordur.Fikilerin cok güzel ama Türkiye icin sanirim bir boy büyük gibi geliyor bana

B. dedi ki...

Anneannemler Emirgan, ben Yenikoyluydum. Onlardan once de zaten pek yerlesim merkezi degildi bogazin o tarafinda ve ilerisinde. O binaya ve digerlerine her sabah okul gidisimde bakardim...
Buyuk buyuk anneannelerin zamanindan benimkine cok degisti hersey Istanbul'da. Ben daha cok yasamadim -degisimi goruyorum, diyebilmek icin- sanirdim. Ama su an her TR ye ziyaretimde bile olanlari takip edemiyorum.

Ve tabii bu fotografa bakinca, ticaret isin icinde olmayinca guzelliklerin kendi haline birakildigini bir kere daha hatirliyorum... Restaurant, otel olmadan kurtulmaz mi bu yalilar, tarihi evler?
:(
B.

Luz dedi ki...

Eski bina manyağı biri olaraktan bu resmine 10 üzerinden 10 veriyorum :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@B.
malesef öyle ,kurtulmaz,zamaninda Turing de bayagi bir yapiyi toparlamasti,varsin üzerinden para kazanilsin,artik ona bile raziyiz,zaten Istanbul´lu da kalmayacak yakinda

@Luz
Sevgili bina manyagi,
tesekkürler :)

Pınarın Klubesi dedi ki...

Resim o kadar ilginçki,
iki evin zıtlığı
başlık çok güzel uymuş
bakarsan bağ bakmazsan viran olur..
İstanbulu İstanbul yapan zaten bu eskilik, bu birikmiş geçmiş değilmi..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Pinar
hosgeldin,
umarim Istanbul bu güzelliklerini kaybetmez,umarim.

hulyalar dedi ki...

sayfanizda bay bir dolastim,en sonudna bu resmi gorunce sasirdim,birde yanikoyu gordum,bizde yenikoyde oturuyoruz,yani artik annem..sevindim iste,

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@hülyalar
Önce hosgeldiniz :D,
sevindiginize ben de sevindim,bir mutlu misafir daha :)
Bir daha sefer umarim Yeniköy den de fotograflar koyarim ama son seferimde o taraflara hic gittmedim,hep hisardan döndüm :).Kimbilir belki siz benden önce gidersiniz TR ye
slmlar
T:D

***MasaL*** dedi ki...

Merhaba!! bi yerlerden duydum ve kendime bi blog yapayim die dusundum.. ziyaret ettigim ilk blogda bu oldugu için kisa bi msj atayim dedim :) insallah ileride daha anlasilir notlar birakicam.. sevgilerimLe!!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Semra
Hosgeldin Semra,
zaten zor olan bu ise baslamak,gerisi gelir nasilolsa.
Her zaman beklerim,

slmlar
T:D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin