Perşembe, Ekim 12, 2006

TD'nin Galata Kulesi macerasi

Gecen hafta uzun suredir istedigim ama bir turlu denk getiremedigim Galata Kulesin'e gittim.Kuleden once de Pera Muzesinin,Istanbul Arastirmalar Enstitusu'ndeki Osmanli Mimari D'Aronco sergisine ugrayiverdim.Ufak bir sergi olmasina ragmen 1893-1909 yillari arasindaki Istanbul icin yapilan plan ve cizimler gercekten ilginc idi.Eger yolunuz olurda Tepebasi taraflarina duserse bir ugrayin derim.Laf Pera Muzesi'nden acilmisken bu sene acilacak Rembrandt sergisi ile bayagi bir ilgi toplayacaga benzerler gibi geliyor,duymayanlara simdiden haber vereyim.

Sergiden sonra Sellocan ve Jenep ile Galata Kulesi'ne dogru yuruyuse ciktik.Daha onceleri birkac kez cikmistim kuleye.Asansor ile cikis ucreti "yerli ziyaretci" icin "bes yeniTL","yabancilar" icin ise 10 YTL.Hatta benim de gozume takilan ucretlerin ayni benim yaydigim sekilde duvarda yazili olmasi idi.Sanirim yabancilar 10 lira tamamda bu 5 rakami ne diye sormasinlar diye YAZI ile bes yazmislar :).

Biz ciktigimizda tam iftar vaktine yakindi,hatta topun patlamasina bile ordan sahit olduk,artik ne patlatiyorlarsa havada 3-5 dakika o barut bir dumantopu olarak kaldi.


Neyse az soz,cok resim.Guzel bir gece,super bir manzara,fazla lafa gerek yok sanirim.


Olurda Istanbul'da bir aksam vakti yolunuzu buralara dusururseniz,usenmeyin kuleye cikin derim.



http://www.galatatower.net/
http://www.peramuzesi.org.tr

Herkese simdiden guzellikler ile dolu gonlunuzce bir haftasonu gecirmenizi dilegi ile,
slmlar
Mr TD.




p.S
Bende o gun fotograf makinasi olmadigi icin Jenep'in makinasi ile cektim.Ona da burdan tekrar tesekkur etmis olayim.

10 yorum:

Dilek's Zone! dedi ki...

Ben de severim mekan olarak orayı ama hep gündüz gözüyle gördüm İstanbul'u ordan:))) Akşam hiç kısmet olmadı!!!

zynep dedi ki...

Mr.TD, bu sene Rembrandt senesi sanırım, Amsterdama gittiğimde de tablolarını görmüştüm ve gerçekten inanılmaz..1700 lerde yapılan tablolara bakıp bakıp iç çektim, hatta ben üzerinde resimlerinin olduğu çikolatalar almıştım...gün batımı çk güzel...ellerine sağlık...guzel haftasonları:)

sibella dedi ki...

ayyyyy ben cokmozledim istanbulumu yaaaaaa

Berceste dedi ki...

Bu manzaralari TD gozu ile gormek guzel, herkes cekebilir ama TD gibi degil degil mi hocam :D

zeynepyemekbiz dedi ki...

Simdi Istanbul'da olmak vardi anasini satayim, dedim icimden resimlere bakarken.
Turkiye'ye geldim ama hala bir Istanbul gezintisi yapamadim.
Sayende hos aksam goruntulerine baktim sadece.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Dilek
Mesajı aldım tamam :).Persembe gecesini tekrarlarlarız artık,gece yarısından sonra kacmadığına göre bu da iyiyye işaret,bir de git dolaş ayakkabı sahibi ara ,he he,bundan sonrakıi mekan belli mi oldu diyorsun :)

@zynep
olayın gıdasal yönüne deyinmem güzel,sanattan hem göz hem karın doymus olur valla.O gün hava gerçekten süper idi,cok küçük bir kamera ile çektik o gün,sen olsan kimbilir ne görüntüler yakalardın,bır dahaki geldiğinde artık.

@sibella
:( ,umarım yaranı deşmedim sibel.am en azından güzel anılar canlanmıştır belki.Dayan az kaldı.

@berceste
teşekkürler çekirke :).Her fotoğraf sonuçta bir kişinin aynısı o yüzden bin kiside çekse herbirinin güzelliği ayrı sanırım.

@zeynepyemekbiz
beğendiğine sevindim,bu aralar pek fotoğraf çekemiyorum ama fırsatlarıda kaçırmamaya çalışıyorum.O geziyi da muhakkak yaparsın bir,bize de haber verirsin yaptıklarını :)

Dionysian dedi ki...

cok kiskandim cookkkk

amirah dedi ki...

awesome pictures! gotta go up there one day...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@dionysian
sen de İstanbuldasın sanırım,bayramda havalar açacakmış,sen de bir akşam çık derim sadece.

Ben sanırım bayramda bır kere daha çıkaçağım.

@amirah
Hi amirah :),
thanks a lot,put this place on yor list,ı am sure you will love it.
:)

gaykedi dedi ki...

İstanbul & İstanbul

15 milyonluk bu ülke gibi şehirde acaba kaç kişi merak etmiştir yaşadığı şehrin ilk kuruluş öyküsünü ?

Yaklaşık 2700 sene önce Byzas (Bizans) Trakyanın ta derinlerinden kopup gelipte, Sarayburnu'nda bir koloni kurduğu vakitde, birkaç sarhoş ve dilenciden başka kimseler yokmuş bu koyda. Karısını bile at üstünde belleyecek kadar kopuk biriyken, Trak inadıyla, birkaç imparatorluğa başkentlik yapacak bir kentin temellerine, pek sıkı bir ilkdüzen getirmişti o. O düzendir ki, haliçte gemi barındırmış, annesinin isminden yola cikarak ona altın boynuz adini vermiş ,alınan vergilerle de, sarayburnunu kasaba yapmış...

Şimdi biraz daha önceye, mitolojinin sisli geçmişine gidelim;

io, argos krali inakhos’un kizi ve argos yarimadasindaki hera tapinaginin rahibesidir. tanrilar tanrisi, capkinligi ile unlu zeus, guzelligi dillere destan io’yu gorur ve ona asik olur. zeus’un karisi, bastanrica hera kiskancliga kapilarak io’yu cezalandirma yollari ararken, zeus, io’yu, hera’nin gazabindan korumak icin beyaz bir inege donusturur ve bu hayvanla hicbir iliskide bulunmadigina dair hera’ya yemin eder. bastanrica, inegin kendisine verilmesini sart kosar. io’yu alip, basina bin gozlu dev argos’u bekci olarak diker. zeus, tanrı hermes’i gonderip, devi buyuleterek oldurulmesini saglar. bu kez hera, io’nun rahatini kacirmak icin ona bir atsinegi musallat eder.

at sineginden bir turlu kurtulamayan io, kitalari asar. istanbul bogaz’ini gecerken, derin vadi sularla dolar ve boylece bogaz olusur. bogazici’nin yunanca adi olan “boosforos” sozcugu, “boos” inek ve “foros” gecmek, gecit sozcuklerinden olusmustur. sinek isirdikca, inek seklindeki io’nun cani cok yanar ve basini salladikca boynuzuyla kara parcalarinda derin yariklar olusturur. bu yariklardan biri de halic’tir. io burada zeus’un kizini dogurur. adini keroessa koyar. keroessa’nin de denizler tanrisi poseidon’dan, byzas adli bir erkek cocugu olur. byzas buyuyunce sarayburnu’nda byzantion’u (byzas’in yeri) kurar...

http://www.gaykedi.blogspot.com/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin