Salı, Ağustos 15, 2006

Yalıkavak -2

Yalıkavağ’a sık sık gittiğimizi söylemiştim.Yemek sonrası genelde sahildeki Cafe Yalıkavak da bir supanglez ve limonata yemeden de geçmeyiz.Bu meydandaki cafe- pastahane yıllardır meydanın en çok iş yapan mekanı sanırım.Konu supanglez den açılmışken,bunla ilgili de bir ufak ekleme.Sipariş verirken “2 sup,2 su “deyince masaya 4 adet suyun gelme ihtimali oldukça yüksek,dikkatli olmak lazım :),sipariş yanlış geldi diye gidip de “bizim 2 sup vardı deyince,alınabilecek cevaplardan biri de ”bizde sup yok,supanglez var”.Siparişi alan garsona,hava durumuna,keyife göre çeşitli isim varyasyonları ile de karşılaşmak mümkün.Sipariş sonrası masalarda bırakılan adisyonunun üzerinde basılmış olarak geçen ad “söp”,garsonun elle eklediği yazı “sop”,anlayacağınız yaratıcılığın sonu yok.Türk insanı çok yaratıcı dedik aynı zamanda da sorunlar karşısında da alternatif çözümler bulmakta bir numara.Yan masada garsona dondurma siparişi veriliyordu,önce neler var diye sordular ,garsonda her şey var diye cevap verdi,biraz kapsamlı bir yanıt ama olsun,hizmette sınır yoktur felsefesini güderek,olmayanı da yaratırız nasıl olsa :)
Daha sonraki bir-iki dakika içinde garson ve müşteri arasında geçen diyalog şöyle idi:
G:Ne alırdınız?
M:Vanilyalı alıyım
G:kaymak yani
M:Bir de çilek olsun
G:Vişne yazıyorum o zaman
M:şeftali var mı?
G:Kayısı ,tamam teşekkürler.

Bu sohbet daha devam ederdi ama allahtan 3 çeşit sipariş ettiler yandakiler, hatta ben bile düşündüm bir an sup yerine dondurma mı sipariş etseydim,sırf bu diyalogu tekrarlayabilmek için.
Bu ilginç dıyalogları bir kenara bırakırsak yolunuz o civarlara düşerse söyle deniz kenarında oturup bir sup/söp/sop ile limonatayı lüpleyin derim.Gece meydanın dalgakıranlardan görüntüsü de şöyle:

Söz yeme-içmeden açılmıs iken ,gecen hafta içinde gittiğim bir yerden de kısaca bahsetmek istiyorum.Daha önce adını duyduğumuz ama gitmenin nasip olmadığı bir restaurant.Panorama Pasanda.Buranın en büyük özelliği adından anlaşılacağı gibi manzarası.Benim sayfamın başındaki fotoğrafı da buradan çektim,biraz daha büyük boyutta olanını da koyuyorum sayfaya,bu manzaranın tadını sizde çıkarın diye.

Restaurantın girişinde bizi Duran Yetik karşıladı,buranın sahibi.Yemekler olsun,servis olsun,fiyatlar olsun hepsi çok tatmin edici idi.Deniz ürünlerinden ,et yemeklerine kadar herkesin damak tadına göre bir şeyler bulacağı bir yer.
Yemek sonrası Duran Bey bize arabamıza kadar eşlik etti,köfte ile de vedalaşarak,oradan ayrıldık.Gerçekten güzel bir gece idi,etrafa bakmaktan ne yemekleri,ne binayı çekmedim,artık gidip,görüp denemek de size kalmış.Mehtabı karşılama seremonisi adlı bir olay da vardı,mehtap çıkarken tüm ışıklar kapatılıp,arkada müzik eşliğinde bu görüntünün tadının çıkartılması sağlanıyor.
Adresi :Eski Okul Sokak N0:80 ,Geriş Köyü,Yalıkavak-Bodrum.Telefon:0 252 3852695.Gitmeden önce arayıp yolu kısaca bir tarif ettirin,çok karışık değil ama olsun :)

Şimdilik bu kadar,yakında tekrar görüşmek üzere,
slmlar
TD

p.S
Artık çok detay yazmıyacağım yaptıklarım hakkında,ismini vermek istemediğim asil bir sitenin sahibesi beni kınamış,çok da severdim kendisini ama ne yapalım,tehtidler bile yağdırdı bana,İstanbul'daki buluşmamızı ve hediyeleri sanırım baştan bir gözden geçirmem gerekecek:)
sadece sizinle paylaşmak istedim bunu da :)

11 yorum:

Berceste dedi ki...

Bak bak bak gitmis memlekete baslamis hemen elestirmeye...Viyana'dakileri anlat bizimkilere laf et ! Sonra reklam aldigini da banner bilem yap, arabaya kadar gecirme falan :p Bilemiyorum artikin ! No comment :)))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@berceste
olacak tabi,Mr.TD Yalıkavağa gelmiş o kadar, bırakta biraz ilgi göstersinler,hemen de kıskandın,bak bak :),çok ayıp çooook :)

princess dedi ki...

adam kalkmis gelmis dogudan yaz sezonunda garsonluk yapmaya, sen supanglez'i anlamasini bekle, kendince cozum bulmus iste, sup :)) he he bi de ingilizce bilenine denk gelsen corba getirse nolucak, sicakta gitmez hem, sukret su getiriyo :)

boyle sikayet edip ahkam kesmeyle olmaz bak, hem soyluyorum ustsuz guneslenme, fena olucak diye :))

p.s. bulusmayi bosver, hediyeleri kargoya ver :))))))))))))

FakePlasticGirl dedi ki...

cok kiskaniyorum....

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@prıncess
bi daha sefere ezo bride sup söyliyim bari :)
Onu yapma bunu yapma,sende aaa,paparazzilere dıkkat ediyorum merak etme,beni üstsüz yakalıyamazlar :)

@fakeplastıcgirl
valla ne diyim bilemedim...

Burcuk dedi ki...

Ezo bride:D

valla ben de kiskaniyorum, bakiyorum hemen napmis bugun bakalim diye, biz de burda tez gunlugu pehhhhhhhh adalet mi buuuuuu uhuhuhuhu

ps: bir adet nazar boncugu sart oldu sana sart, onu da mayonun icine takarsin sen simdi bohuhuhu

:))))

Berceste dedi ki...

Nerden cikarttin kiskanmak miskanmak yafu ! Bak bak dervisin fikri neyse zikri de oymus, maksat kiskandirmak ya, kiskanmayani da kiskandiracak yani adam !

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Burcuk
aslında nazar boncuğu var üzerimde,yalıkavak da dolaşırken bır kız verdi :)
Artık çok detay yazmıyorum zaten,tepki aldım ya :)

@berceste
bak bak hocasına birde cevap veriyor,sana ceza yüz kere hocama karşı çıkmayacağım diye yaz bakayım,copy-paste yapma ama,anlarım :)

TugCe dedi ki...

Fikra gibi olmus resmen ya:D yurdum insani cok yaratici vallahi..

sibella dedi ki...

ok komik bizim insanimiz yaw pek seker...sen gotur tatlilai limonatalari afyet seker olsun sekerim..yukardakine yorum yazamadik tabii,ama burdan iletelim,oyle insanlar olmasa cekilmezzzzzzz bu hayat..sansliyiz di mi:)sefamiz olsun

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@tugçe
gerçekten deöyleler,yoksa bu hayat çok bayat olur di mi :)

@sibella
sana da afiyet olsun,sefamız olsun.Hayat sevdiklerimizle güzel :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin