Çarşamba, Ağustos 02, 2006

Bu sanat mi?


Gecen gün Canada dogumlu Jill Greenberg adli bir sanatcinin resimlerini ilk gördügümde pek anlayamistim olayi,sonradan biraz arastirinca olayi anladim.Fotografci cocuklari bir sekilde aglatarak o ani görüntülemeye calismis.Bu kimi zaman annelerini odadan cikartip,cocuklarin onlara gitmesini engelleyerek,kimi zaman da ellerine "tam anlami" ile seker verip,sonra onu geri alarak.Cok cesit fotograf calismalari gördüm,ama bu seferki,bu yaptiklari sanat mi,cocuklarinin böyle aglatilmasini seyreden kisilerin aklindan acaba o an neler geciyordu diye düsünmekten de kendimi alamadim.Iste o calismalardan bir kac foto...


© Jill Greenberg

14 yorum:

Berceste dedi ki...

Cok ayipladim ben o fotografciyi, yazik, gunah zavalli cocuklara yaaa ! Yok muymus cocuklari koruyan yasalar? Reklamlarda cocuk kullanmak yasak iken, sokakta cocuklara fotograf makinasi cevrilemezken bu fotografciya bu yetkiyi kim vermis.Daha da uzucusu nasil anne imis de bunlar cocuklarinin boyle goruntulenmesine aldiris etmemis?Anneleri de kiniyorum ben !

Burcuk dedi ki...

cocuk fotograflarini cok severim ama bu gercekten ilginc bir durum! fotograf cekmek icin cocuk aglatmak, cok acayip ve de cok bencilce!

bir de bir acayiplik var fotolarda, renklerle oynanmis herhalde di mi? bir parlaklik gibi

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@berceste
insan bakinca kötü oluyor di mi?Bir de seslerini duydugunu da düsün,of of.

@burcuk
valla aslinda düsünmek lazim, dogal ortamlarin disinda cekilen cocuk fotgraflari kimbilir hangi sartlar altinda cekiliyor,degil mi?

Fotograflar photoshopla oynanmistir,biliyorsun artik onsuz olmuyor.

arzubrumendi dedi ki...

Ayyyy... hani bir şarkı vardı ya... "ağlatma beni,...aynalar aynalar..." nımmm ..nımmm... burada çocuklar hep beraber "Jill, jill, ağlatma bizi, ağlatma bizi..." nımmm...nımmmm....diyorlar...
Herkesin sanat anlayışı farklı, kimine ağlamak güzel geliyor, kimine gülmek...
Ben diyorum ki, ÇOCUKLARIN YÜZÜNDE GÜLÜMSEME HİÇ EKSİK OLMASIN... herkese yakıştığı gibi, onlarada en çok gülmek yakışıyor.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@arzu
Gülmek herkese yakisiyor,sirf cocuklara degil,ama en cok hakeden onlar sanirim,cünkü iclerinde hic bir kötülük yok :)

zeynep dedi ki...

hmmm...guzel bir konu bu. tartisma konusu...check this :
http://www.flickr.com/groups/utata/discuss/72157594174005734/?search=jill

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zeynep
linki acabilmek icin zaten önce sign-in istedi.Bu tartisma sanirim kitlenmis :,yeni comment de almiyorlar galiba.
Ama bu konu üzerine daha coook konusulur.

zynep dedi ki...

ayy yazık yaa:(
ama ağlarken bile sevimliler ne de olsa çocuklar ne kadar masumlar yaa...özellikle ilk fotodaki ve sondaki çılgın kız:D
keşke hiç ağlamasalar...

under the chuyner dedi ki...

bu fotograflar "en güzel aglamalar" gibi bir baslikla bana da forwardlanmisti! dogal pozlar yakalanmis gibi görünse de fotolarin olabilecegi en son sey "dogallik" bence! bu sanat degil tabiki!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
hadi gidip dövelim su Jill´i :)

@unterthechuyner
en güzel aglamalarin adi bile aslinda bir ters dimi,en güzel yaralanmalar,en hos kesikler gibi.

Burcuk dedi ki...

ya dogal ortam disindaki fotolarda cok zorlandiklarini dusunmuyorum ben cunku hani farkinda olmuyolardir herhalde:)

neden boyle dedim? cunku benim de bir yegenim olursa kafasina gobek marul falan koyup foto cekme hayallerim var ahahah:) ablam duymasin! :)))

boyle fotolar ceken bir kadin var adi anne.li bir sey sanirim tam emin degilim, ben onun fotolarina hayranimmmmm:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@burcuk
marullu fotolarini bekliyoruz o zaman :)

dilayra dedi ki...

kıyamam ben bunlara ya...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@dilayra
kiyma tabi ki ablasi,yazik...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin