Cuma, Temmuz 14, 2006

The Imperial Furniture Collection-Hofmobiliendepot

Gecen cumartesi uzun süredir gitmek istedigim bir fotograf sergisine en sonunda yolumu düsürttüm.Serginin oldugu bina "Hofmobiliendepot" adi verilen,Kraliyet Mobilya Deposunun bulundugu binada idi.Daha önce birkac sergi icinde bu binaya gitmistim ama bu sefer biraz fotograf da cektim.
Hofmobiliendepot´nun gecmisi oldukca eskiye dayaniyor.1700 yillarin ortalarinda Maria Therisia tarafindan kurulmus.Amac kraliyet mobilyalarinin bakimi,yönetimi ve trasnport islerini düzenlemek imis. Daha sonralari kraliyet ailesi icin yeni mobilya alinim görevide onlara verilmis.1901 yilinda ,su anki müzenin oldugu binaya gecilmis.Merkezi depo olarak kullanilarak,artik gerek duyulmayan mobilyalarin depolandigi yer olmus.1919 da Monarsinin sona ermesi ile Avusturya Cumhuriyeti kontrolu altina gecen depodaki mobilyalarin bir kismi,makamlarda ve dis temsilciliklerde kullanilmak üzere dagitilmis.1998 yilinda dünyanin sayili büyük mobilya müzelerinden biri olarak acilmis.


Müzede kraliyet mobilyalarinin yani sira,kumaslar,1700lerden bu yana yasam sekilleri ile ilgili odalar var.Yakin tarihten mobilyalarin arasinda cilgin mutfak mobilyalari vardi. ,renkler süper dimi ?



Müzede bir de hos banyo vardi,onun resmini de cekmeden edemedim.Özellikle lavabo süperdi,iki kisinin ayni anda kullanabileceg bir modeli.En iyisi bizim apartmanin cati katina taktirayim söyle bisi,yakisir valla.






Binan icinde,aralarda fotograftaki gibi koridorlar var.Bu koridorlarda demirliklerin arkasina yigilmis , yüzlerce,masa,sandalya,koltuk,palto asacagina kadar her türlü mobilyayi görmek mümküm.Tabi ki bunlarin disinda da ayri depolarda saklananlarda var.



Müzedeki ilgicn köselerden biride Prince Eugen´in Hofburg Sarayi´daki dairesini icinde kurduru "Türk kösesi" idi,yaptigi gezilerden esinlenip böyle bir köse kurdurmaya karar vermis dairesinde,her eve lazim i:).
Ben fotograf sergisine dalip,müze kismini sona birakinca fazla fotograf cekmedim acikcasi,bu seferlik böyle,zaten koridorlar git git bitmedi,dükkani ben kitleyip ciktim,sandalyeleride üst üst dizdim tabi cikmadan,kapandigi belli olsun diye,gercekten inanmazsiniz diye fotograf bile cektim :)



Müzedeki,asil gitme sebebim olan sergi ile ilgili artik haftaya yazacagim,ona biraz hazirlik yapmak lazim cünkü.
Hepinize güzel bir hafta sonu diliyorum,ben artik gün saymaya basladim,surdaki islerimi bir düzene koyup, yola koyulma vakti geliyor artik.

slmlar
Mr TD

p.S
Müzenin sayfasindaki bu link ile kisa da olsa bir tur atabilirsiniz iceride.

15 yorum:

Berceste dedi ki...

Su cati katindaki banyoyu yaptirirken biri soguk biri sicak akan cesmelerden degilde karisanlarindan koysunlar emi ! Ingiltere'ye geldigimden beri ellerimin derileri aglayip o iki ayri musluk olayini cikarana butun bildiklerini sayiyor !!! Yeni evimize tasinirken sevindim mutfakta karisan tip musluk var diye, adamlar oyle bir yapmislarki tek boru var ama yarisindan sicak, yarisindan soguk su akiyor benim eller gene hasat oluyor, ne Neutrogena ne E45 hicbiri para etmiyor :(((( Hani sizlerin de derileri bu hale gelmesin diye bastan uyarayim dedim !!!!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@berceste
Dedigin dogru,gercekten,ben de bayagi tesisatcilarin kullaklarini cinlatmistim sicak-soguk ayri olayini ilk gördügümde :).
Ama yine de cok estetik di mi?Ne yapacaksin,idare edecegiz artik,olmadi ikinci bir banyo yaptirtirim ne olacak,helal olsun.

zynep dedi ki...

O yandan musluk fotoğrafına bayıldım, renkler, ışık harika çıkmış;)
sen artık buraya çok gidersin, apartmanımıza yeni mobilyalar alırken orada 1 tanıdıkta bulursun, ayrıca kış gelmeden tamiratları da yaptırmak gerekiyor, çok çalışmamız lazım demi...:D

benim anlayamadığım, ne güzel 1 düşünce eski mobilyaların olduğu bir müze olması peki bizler ne yapıyoruz; saraylarda ki eşyaları depoluyoruz ve sonra o depolardan da kayıp oluyor, kayıt altına alınmıyor ve kimbilir daha neler... yazık çok yazık!!!...

cok guzel 1 haftasonu diliyorum sana ve sevdiklerine Mr.TD;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

musluklar fena cikmamis evet,begendiysen yolliyim sana orjinalini ;)

Ben kasadaki bayana biraz sirinlik yaptim,olay tamam,yakinda TIR i kapiya dayariz,istediklerimizi yükleriz,di mi ama:)

Bizim saraylarda/eski binalarda depolama isindeki amac,kontrollu araklama yapabilmek.Ya da "kaza" ile yanarsa,ah gitti güzelim "sey" diyebilmek.
Gecenlerde lizzle söylemisti sanirim,Dolmabahce de olmus bir ara mobilya sergisi.Kimbilir,belki bir gün müzede acilir...

princess dedi ki...

lokum beyefendi yine guzel fotograflar, catlanasi mekanlar, bu boyle olmaz ama, oralara gidemiyoz, bari hazir gelmen yakinken bana surdaki ust uste dizdigin sandalyeden bi set getir, 4 tane bile yeter :) hayir yani tepeme oldugu gibi yigilmayacaklarini bilsem kendim gelip alicam ama guvenemedim simdi, hamambocegi gibi ezilmekte var altta, vicik diye :)))) hadi kal saglicakla, Allahim ayak tabanlarina ve eski kamerana zeval vermesin :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@princess
sevgili konca gül hanimefendi,
sandalyeler tamamdir,ben yükletmeye basladim,bir iki tanesini de ben el bagaji olarak yanima alirim artik,ucakta da ekstradan yolcuya yer acilmis olur :)
Bu böcek olayi kötü valla,ben de sabah sabah karsimda gördüm,kulaklarin cinladi ise,ona sebep benimdir bilgin olsun :)
Sana da iyi derleme,toplamalar :)

jenep dedi ki...

musluklar süper... o fotoğrafı çekmek için muslukların içinde durdun galiba.. tabi bi fotoğrafçı her şartta çalışabilmelidir : ) ama gerçekten çektiğin eziyete değmiş : ))çok güzel bi fotoğraf olmuş

şu çatı katı dediğin saray yavrusu galiba.. e tabi fikir aldığın yerler saraylar, sergiler, heykeller, çeşmeler olursa çatı katı demek ayıp olur...ama sadece fikir aşamasındasın sanırım, daha icraat yok heralde..

gezmeye ve fotoğraf çekmeye devam et : ))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@jenep
hosgeldin önce,
valla allahtan müze bostu da rezil olmadim yine,bu parlamento fotolarini cekerken kaldirimlara yatma olayinda sonra ,iyi olmazdi pek halk icine cikmam
Cati kati insaat durumunda,belki öyle kalabilir bir süre ama hazirliklari yapalim da biz,ne olur ne olmaz.Bir de orada yanliz olmadigim icin,gözdemin de fikrini almak durumundayim,insaat sirasinda,cesmeler nereye konacak ,heykeller falan,o yüzden biraz isler uzuyor,bu aralar cok yogunda kendisi.

slmlar
TD

Barış dedi ki...

Dükkanı kapatırken iskemleleri üst üste dizmişsiniz ama işin raconunda önce birkaç kez ışıkları yakıp söndürmek vardır; hani kıyıya köşede unutulmuş müşteri varsa ayılsın çıksın diye :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@baris
tam zamaninda geldin valla,bende sandalyeleri yüklüyorum kamyona,princess istedi de.
Dükkan zaten bostu,ISIKlar yerine ben ana elektrik salterini kapadim actim, asansördekiler ufak bir heyecen yasamis ama, olacak o kadar di mi?

ben sizin ananızım ben ne dersem o olur dedi ki...

selamün aleyküm ağalar. yine imla hataları var, dağıtırım burayı heyt!
apartmana boyle gavur icadı sandalyeler filan giremez
ne işin var senin elin gavurunun sarayında, müzesinde, unuma sen bir osmanlı evladısın.
buralarda posting yapacagına otur derslerini çalış, işlerini hallet, heeyyyttttt!

vintage biscuit dedi ki...

ooooo cok saasaliii gorunuyor
ama ben minimalist den yanayim

under the chuyner dedi ki...

püsküüt gibi bende minimalist dekorasyondan hoslaniyorum ama yinede aslan burcu olmaktan kaynaklansa gerek, böyle ihtisamli seyler gördügümdede hayran kalmiyo diilim, gerci bunnar okadar ihtisamli diillersede kendilerine özgülükleri ve o kibar asil duruslariyla cok hoslar, apartmaninizda güle güle kullanin !

Adsız dedi ki...

mr turkish delight, I´m sure that many girls would like to taste your sweetness ;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Bsabndoo-zeynep
"unumam" :) sen merak etme.

@vintage
o devirde pek minimalist anlayis daha yoktu sanirim :),artik sana özel bir sergi de düser ilerde belki, o zaman yine haberdar ederim burda sizi.

@utC
sagol,bayagi bir pronto mobilya cilasi gidecek galiba apartmanda:)

@anonymous
who knows ,thanks :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin