Cuma, Temmuz 28, 2006

Carmen -ST.Margarethen

Bu aralar cok video koydum, sitem etmeye baslamadan kimse hafiften fotograflara döneyim dedim.Havalar asiri sicaklarla devam ederken burada ,bundan tam bir yil önce olan bir olay aklima geldi.
St.Margarathen´deki Romalilardan kalma tas ocagi(Römersteinburch) acik hava operalari ile ünlü bir mekan.Burgenland eyaletinde,Macar sinirina oldukca yakin bir yerde olan alandagündüzleri cocuklar icin ellerinde haritalarla belli noktalardaki isaretleri toplayarak oynadiklari "hazine avciligin" yani sira,alandaki kayalarin yapisi itibari ile bir cok fosil ve benzeri kalintilarin anlatildigi turlar da yapiliyor.
Tas acaginin icine kurulan devasa sahnede her sene yeni bir eser sergileniyor.Biletlerin sene basindan tükendigini söylemeye gerek yok sanirim.Benim burdaki gittigim oyun Carmen´di.Eser Georges Bizet´in.Disardan alana ilk bakildiginda mekanin ne kadar büyük oldugu pek anlasilmiyor,ama seyirciler yerlerine oturup da oyun baslayinca,sahnenin devasiligi,kayaliklarin tepesinde olup bitenler,sahnenin solundan dört nala gelen at arabalari,süvariler ,bir anda insanin kendini olayin icinde hissetmesine,orada olanlari beraber yasiyormuscasina bir atmosfer yaratiyor. O zaman kullandigimiz kameranin malesef zoomu fazla etkili olmadigindan yakin cekimler yapamadim ama oradaki ortami size az da olsa aktarmak istedim.Bu arada da operadan size biraz da kulak dolgunlugu olsun diye iki de dinleti sectim.Öyle fazla agir olmayan,sonradan duyuldugunda a bu Carmen´den di denebilecek cinsden.Ben de klasik müzik ile cok fazla ilgilenmedigim icin en azindan böyle eserlerdeki bir iki parcalari aklimda kalmasina calisiyorum,umarim sizinde hosunuza gider.








Yine bir haftanin sonuna geldik sayilir,bu hafta biraz stresli basladi ama sonlara dogru daha güzele dogru döndü,dünkü kandil gecesinde de olmasi gereken buydu sanirim,aradaki tatsizliklarin,yanlis anlamalarin ortadan kaldirilip,insanlarin birbirine anlayis,sevgi ile ve dostca yaklasmasi.

Herkese güzel bir haftasonu diliyorum,
slmlar
TD

12 yorum:

tipitip dedi ki...

Çok hoş bir yermiş. Hava kararınca hele daha güzeldir mutlaka...Bu arada mailini almadım. Hangi adrese göndermiştin acaba? beyza_gencer@yahoo.com'u dener misin?
Selamlar

Burcuk dedi ki...

Mr TD cok guzelmis burasi:) hayran kaldim! muhtesem gozukuyor fotolardan, ben de gitmek istiyorummm:)

Bu arada haftanin guzele dondugune sevindim.)

ano-nimnim-nim-nim dedi ki...

bu web sayfasi sanata adanmis olup, sahibi tarafindan bol imla hatali ve fotografli & kolajli & videolari gorsellerle suslenmistir. sahibi, iyi bir insan olup, arada ofkelendigi ve kimi zaman da mutlu oldugu gozlenmistir.
kendisine ofkeli gunlerinin azalip, mutlu gunlerinin cogalmasi dileklerimizi sunar, basarilarinin devamini ve diger bilimum guzellikleri dileriz.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@tipitip
aslinda sahnenin gözüktügü iki fograf gece cekimi,ama gökyüzü daha acik renkte cikiyor,uzun süreli cekim diye biraz.
Email terkrar yolda :)


@burcuk
valla firsat olursa gidin diycem ama,öyle yolu düsürecek bir yer de degilki fazla :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ano-nimnim-nim-nim
Hos geldin,cok anonnümlynminci gördüm seni.
Valla videolari azalltim artik,cok tepki aldim, telefonlar bile geldi gecen hafta,firca da firca :),hatta Birlesmis Milletlerin bile gündemine alinmis olayi,dedim daha büyümeden hemen konuyu degistireyim,gündemi mesgul etmiyim.
Bizde dileklerinize katiliyoruz,güzel sözlere tesekkür ediyoru.Haydi hep berabar daha güzel bir dünya icin elele,haydi beraber söyleyelim bu sarkiyi;

We are the world,we are the children,....

Nes london-ist dedi ki...

nasıl ruya gibi bir mekan orası oyle yahu,ama sen zaten viyanalı bir insansın ,orası nefis bir şehir,mutlu mutlu haftasonların olsun.

carmen dedi ki...

Mr.TD.
muy bien, su lado artístico es asombroso...
ay ne payaım, şatoları matoları görünce ortama adapte olayım dedim.
Carmen... ahhhh ahhh.. kaç defa seyretmek nasip oldu bilemezsin...:-)))
Neyse birde artık St.Margarathe gideceğiz demek ki görmek için...!!!
ciao and tenga un buen fin de semana

Adsız dedi ki...

Al sana bir tesaduf daha.
Dun gece kutulari karistirirken bir kart buldum. Bana yillar once yazilmisti, uzerinde boyle yaziyordu:

l´amour est un enfant bohéme,
Qui n'a jamais connu de lois,
Si tu ne m'aimes c'est moi qui t'aime.
Et si je t'aime prends garde-toi...

Ah, ne hos, ne anlamli deyip, cevap bile vermemistim..

Az once senin gonderdigin o guzel bilindik parcalari dinleyince anladim Bizet oldugunu... Karta cevap icin coook gec : ) ....

Guzel bir haftasonu,
B.


ps: Bu arada BM, demissin.Alakasiz olacak ama maalesef BM su an hicbirsey yapmiyor, yapamiyor. Cok uzucu.. Sabahtan aksama CNN ayni seyleri sayikliyor..Ustelik hep BM de gonullu calismayi istemisimdir 6 aylik kisa donem gonullu progamlarinda...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Nes london-ist
tessekürkler,valal sicaklardan hareket bile edemiyoruz bu ara biarz söyl ekapsindiye bekliyorum havalar :)

@carmen
O zaman
bu eski postinge
bir gözat diyorum,tam senlik.
Artik bir tur oranizasyonu kacinilmaz gibi oluyor galiba,bakalim hayirlisi

@B
Gec olabilir ama bir daha ki sefer hazirliklisin artik, gelsin yeni kartlar :)
sana da güzel bir hafta sonu dilerim.

ubp dedi ki...

Avrupalilarin tarihi eserlere bu bagliligina ve onlari mukemmel sekilde korumalarina hep imrenmisimdir.
Fotograflar oldukca guzelmis.

Nes london-ist dedi ki...

sekerim havaların sıcak oldugu bir cumlede 5 yazım hatası yapmandan belli yahu :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ubp
malesef öyle,daha dogrusu malesef bu bizde böyle degil diyeyim :(

@Nes-london
valla okudum da simdi koptum ben de :),neyse bu sefer ki idare eder.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin