Pazartesi, Haziran 19, 2006

Hayatin renkleri...

Bu seferki yazida yine bir cok sey var. Renkler,müzik,tabiat,tarih....
Hangi renklerden bahsedeyim diye düsünürken, gecen sefer renklerden kirmizidan bahsetmistim.Bu sefer de özel istek üzerine ;) kirmizi ile basliyim dedim yazima.Bu ilk(kirmizi) resimleri cekerken cok zor sartlar altinda calistim,park bekcileri,dikenler,merakli japon turistler ve daha neler neler,ama dedim,gülü seven dikenine katlanir.Sonucta cok sayida fotograf cektim,size sadece birkacini sunabiliyorum,en güzeli,en cok sevdigin hangisi derseniz,bunlarin arasinda yok derim size,onun fotografini koymadim sayfaya,o da bende kalsin,he he ,cok hainim dimi.
Bu fotograflari benim gözde mekanlarindam biri olsan Volksgarten´da cektim cumartesi günü.Baska yerlerde "gül bahcesine dalmaya gittim" derken burayi kast etmistim.Park 1819´dan itibaren kullanima acilmis.Daha önce parkin bulundugu yerde sehrin koruma duvarlari varmis,ama Napalyon burayi havaya ucurtturarak burda böyle bir arazini acilmasini saglamis.Park baslangicta sadece soylularin kullanmasina acik bir yer iken 1825´den itibaran ,su anki adi olan "Volksgarten" yani "Halk bahcesi" olarak anilmaya baslanmis.1923 yilinda parkin ortasindaki Theseus tapinaginin insaati bitmis,bu ayni zamanda Atina´daki tapinagin ufak bir kopyasi niteliginde.Park alani icinde o dönemde J.Strauss´un da zaman zaman caldigi bir kahvehanenin disinda birkac lokal daha var.
Neyse cok yazi yok bu sefer,resimlerle devam edelim.
Parkin %90 ini yakin bir alani güllere ayrilmis,tüm güllerin adlari yazili altlarinda,renklerin ,boyutlarin cesitliligi gercekten saskinlik verici idi,devasalardan tutun da ,minyatür sayilabilecek cinsten güllerde var.
Buyrun izleyin digerlerini de;

Pembe güllere bakti iseniz,biraz müzik arasi verelim isterseniz.Genelde akillarda hep Edith Piaf´in söyledigi sekilde kalmis parcayi,duyunca hatirlacaksiniz cogunuz,"aaa bu sarki o sarki mi" diyecek bagziniz, "La Vie En Rose"(Life in pink,pembe hayat diye tercüme edeyim kabaca) Madeleine Peyroux dan dinleyin.Hem Istanbul a da geliyormus,haberlerini aldik gecen gün.

Parkda baska ne mi renkler vardi,beyaz güller olmadan olmaz sanirim;

Ciceklere yeterince baktik ,peki park genelde nasil görünüyor,etrafi nasil diye soruyorsaniz eger cevabi altdaki fotograflarda.


Böylece bir gezinin sonuna geldik.Benimle bu geziye katildiginiz icin tesekkürler,birazdan dagatacagim comment formlarina ,düsüncelerinizi ve duygularinizi yazabiliriniz.Tura ilk defa katiliyor da olsaniz fikirleriniz bizim icin önemli,cekinmeyin,siz de yazin :).

Bir dahaki sefere, Viyana´da bir gece yürüsüyüsünde bulusana kadar,kendinize iyi bakin,aynalara gülümsemeyi unutmayin.

Mr TD

17 yorum:

zeynep dedi ki...

sekerim.cok guzel. cok basarili bir cekim olmus..ellerine saglık.en alttaki pembeli manzara fotografına bayıldım!
amma velakin su imla hataların deli edecek beni, ona gore :)))) neyse, cok vıdı vıdı ettin dersin sen simdi, ben gidip aynalara bakıp gulumseyeyim..hay allah, hep de catlıyor bu aynalarrrr!

zynep dedi ki...

eehhhee:D
adaşçığım tabi ki çatlar ne de olsa güzel kadınsın sonra ünlü de oldun, maşallah...
Gül bahcesinin Gülü, fotoğraflarını çok beğendim, özellikle pembe ve sondaki kolaj gerçektende çok güzel olmuş, bu arada edith piafı kim sevmez ki, ben 1 arkadaşımdan 10 Cdlik kolleksiyonunu aldım, çektim kendime kadın süper:)
hayatın renkleri başlığı da pek 1 uymuş, aslında bloglarmızda hayatın renkleri değil mi...
guzel 1 hafta olsun hepimiz için:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zeynep
valla sabah yolladim ama kontrolden gelmedi TDK dan.Begendigine sevindim.
Sende de ne bakis varmis,aynalar catlatiyorsun,benim aklimda daha degisik kalmisti.Sen en iyisi karanlikda olsa,al bir fener,mum,o sevgi notlarini oku,ondan sonra catlamaz aynalar.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
takim burda bakiyorum,
valla bu seferki özel siparis olunca daha da özenli calstim.
Fotograflardan daha büyük boyutda olanlarini göremek isteyen olursa tabi ki yollayabilirim.

Sarkinin bu versiyonu da güzel ama dimi?

zynep dedi ki...

TD bu versiyonu da güzelmiş ama ben yine de edith Piaftan dinlemeyi tercih ederim...:=)

Pinar dedi ki...

Ne guzel guller oyle!

TugCe dedi ki...

Gunaydin;) Benim favori gul rengim saridir aslinda, ama bu fotgraflarda beyaz olanlar cok hosuma gitti cok;)

pino dedi ki...

geçen hafta abim ve nişanlısı viyana'dalardı kongre meseleleri nedeniyle..tüm çektikleri görüntüleri sıkılmadan izledim..harika bir yer, çok şanslısın:))
bu arada kutu kutu çikolatalarım oldu, yakında verdiğim kiloları almazsam iyidir:))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
ajanlar iyi calisiyor dimi,aninda görüntü :)

@pinar
cizikleri daha da güzel :)

@tugce
sari güllerden ilginc bir sekilde cok az vardi,kavunici renginde olan devasa güller verdi ama , tek diye onlari koymadim kolaja.Beyaz süer dimi,resmen yapma gibi,

@pino
evet viyana kongre turizmde cok iddali, sürekli sehirde dolasirken görürüm,yakalarinda kimlikler,ellerinde esantiyon cantalar :)Cok güzel bir yer ama malesef hayat bunlardan ibaret degil.Insan sevdiklerinden uzakta olunca...
Kilolari almazsin korkma ,sirf cikolata yemekle,özelliklde bitter ise,kilo alinmaz :)

sibella dedi ki...

cok guelmis tdcim ya,ben boyle yerleri gorunce iyice evlenme krizlerim geliyor:)once hawaii idi,sonra zeynepin oteli,romadaki,simdi de senin orasi,sende benim best man olursun:)cok romantik cokkkkk..tdcim ya bana da kolajmayi ogretirmisin bi ara,kiskaniyorum gordukce:)

Aysin dedi ki...

Td'cim bu aralar seyyah oldun habire geziyorsun...Valla cok guzel yerde yasiyorsun elinin altinda guller,heykeller,cikolatalar ...Keyifli cekimler diliyorum sana....Bizede keyifle izlemek dusuyor tabiiii...Bye..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sibella
tabi ki best man olurum,ayip ettin yani.
Kolaj olayini yazarak anlatmak biraz zor malesef ama picassa programini indirip onunla yapabilirsin,sadece resimleri secmen yeterli oluyor,o ayarliyor.Ben PaintshopPro adli programla yapiyorum,tek tek resimleri ayarlamak gerekiyor,biraz zaman alici ama istedigime daha yakin seyler yapabiliyorum.

@aysin
keske gezebilsem dedigin gibi :( ,biraz kafa dagitmak icin ciktim o iki aksam gece fotograflarini cektim,ctesi de cicekler.Su temmuz bir gelse artik...

sibella dedi ki...

best mancim benim cok tesekkur ederim,picaso bizde var,bi ara denerim ben.saol onerin icin..xxx

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

rica ederim :),sen onlarla oyna biraz

Hanife dedi ki...

Yeni isim yakismis TD. Gul bahcesinin Gulu:) Valla guzel:)
Fotograflar daha guzel ama, La Vie Rose favorilerim:)
Athene Cesmesi ne kadar guzelmis, ben gormemistim orayi, hic hatirlamiyorum, ne yazik:(

arzubrumendi dedi ki...

Mr.TD.
Şu beyaz gül var yaaaaaaaa, birde Madeleine Peyroux eşliğinde olunca, "olayı koparmış abicim" demek kaldı bana... :-)))
selamlar...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@hanife
ismi takanlarlar sagolsun,onlari güzelligi o :).
eskiden de güzeldi o cesme ama bu sene komple bir bakimdan gecti orasi,resmen aktarmaya calistim.

@arzubrumendi
valla beni müslüm dinleten komsular böyle yapti,okuya okuya ,konusa konusa onlarla,artik damarci oldum :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin