Cuma, Mayıs 05, 2006

Istanbulum II


Istabul da bu sefer fazla resim cekmedim diye söylemesitim, lale sezonunun,daha dogru bildigim kadar ileIstanbul´da artik lale soganlarini yavastan topraktan toplanmaya baslandigi su günlerde bende elimdeki birkac fotografi koyayim istedim.

Konu lalelerden acilmisken sanirim o dönemin en güzel eserlerinden birinden de bahsetmeden gecemiyecegim.Istanbul´daki Sultanahmet gezimiz sirasinda Topkapi sarayini girisindeki ,kimimizin dikkatini ceken, bazilarimizin da belki hic farketmedigi III.Ahmet cesmesi var,benim hayran oldugum , yolum o taraflara düstügünde mutlaka gidip de bir "ziyaret" ettigim,icimden "nasilsin,iyimisin,süslemelerin ne durumda,renklerin solmus yine ,ama yine de sen en güzelsin benim icin" dedigim bir cesme.172o´lerde yapilmis,tam "lale devrinde".Kaynaklara göreTürk rokoko mimarisinin cok güzel bir örnegi.Cok bir sey yazmaya gerek yok,sizin icinde iki resim cektim,ne yazik ki tüm güzelligini sergilem mümkün degil ama yinede bir fikriniz olsun diye.




Herkese güzel hafta sonlari.

9 yorum:

zeynep dedi ki...

ben de bana diyorsun sanmistim o guzel sozleri, meger adam cesmeyle konusuyormus, tobe tobe...kediyle kopekle konusani gormustum de cesmeyle konusani ilk kez gordum.
:) guzel haftasonlari yavrum.

TugCe dedi ki...

istanbula gezi amacli gidiyorsam, benim de gittigim yerlerden biri.
valla malesef ki, ben bu hafta sonu bir an once gecsin bitsin istiyorum..kusura bakmayin..pazartesi turkiyede olacagim cunku ben:)

zynep dedi ki...

neyseki ayakta duran çeşmelerden sanıyorum en iyisi, benim hiç dikkatimi çekmedi sanki her gün önünden geçermişim gibi söyledim ama...peki sular akar mı bu güzel çeşmeden....

bu arada hiç siyah lale görmemiştim cidden:D ama bana yine de hüznü hatırlattı nedense...
veee o lale fotoğrafında soldan 3. resımde 1 el var orada, acaba o el adaşçığım tam fotoğraf çekerken ki elimi.....hehhee
mr.Td sana da sevdiklerine guzel 1 haftasonu diliyorum...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@tugce
sana simdiden iyi yolculuklar ve cok güzel vakit gecirmeni diliyorum Türkiye´de.

Haftasonuna gelince, sanirim senin icin en uzun haftasonlarindan biri olacak bu ,ama oda gecer.Iki kere yat-uyan ,ptesi gelmis olur.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
hehehe , cin gibisin masallah,bunu anlasa anlasa zaten apartmandakiler anlar dedim bende,aynen öyle,cok sanatci ruhluyum dimi,aslinda biraz daha büyük bir resim de bir kesit olmak durumda kaldim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zeynep
cok manyak adamim dimi,ama sana nicin öyle seyler söyliyim sevgili gözdem,masallah top formda idin,artistler gibi,millet imza almaya geliyordu,beni de koruman falan zannetiler.O gün senle o kadar fotografi bosuna mi cektirdik, millete gösterip hava atiyoruz iste,bozma olayi.

arzubrumendi dedi ki...

Mr.TD.
III.Ahmet Çeşmesi: neyazık ki daha düne kadar korunmuyordu bile. Neyseki akıl edip etrafını çevirdiler. Hoş bazı insanlar! yinede zıplayıp yakından çok yakından sanatın içinden kendilerini fotoğraflamak istiyorlar...!!!ya neyse... eskiden üzerindeki işlemeler birbir soyuluyordu vs.vs.
Zeynep, ne yazık ki içinden su akmıyor. Bence yerinde durması ve bugüne kadar gelmesi bile birşey...:-(

Hanife dedi ki...

Laleler ne guzel cikmis fotograflarda, simdi Istanbul'da olmak vardi, o guzellikleri gormek...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@hanife
Yarami desme hanife,ah ah :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin