Salı, Mayıs 09, 2006

Gözdemle hamam keyfi :)

(Nasil baslik ama di mi, he he ,cok cinim di mi,rating icin neler yapiyorum valla.)

Sevgili Gözdem ile Sultanahmet´e gittigimizde,benim klasik lafim geliyor simdi,kimimizin dikkatini cektigi,kimimizin de hic farkina varmadigi cok güzel bir yapit vardir,Ayasofya ile Sultanhamet camii arasinda kalan,benim Sultanahmet´e gittigimde en az bir kere icinde tur attigim, Haseki Hürrem Sultan Hamami.Bu hamam ayni zamanda Ayasofya Hamami olarak da aniliyor.Sultanin ismi belki pek bir sey ifade etmeye bilir,ben de bilmiyordum seneler önce gittigimde,ama sonra ögrendigimde aslinda cok da önemli bir kadinin adina,yani Haseki Hürrem Sultan adina ,1556 da Mimar Sinan tarafindan yapilmis bir yer oldugunu ögrendim.Iyi de peki bu kadin kimmis diyenler icin,ünlü Kanuni Sultan Süleyman´in karisi oluyor kendisi.
Yapi aslinda birbirine simetrik olan kadin ve erkek hamamindan olusuyor.Genelde tüm hamamlarda oldugu gibi,soyunmalik,soguluk(ya da iliklik)ve sicaklik var.Sicakligin ortasinda göbektasi ve cevresinde ufak özel kabinler var.Hamam 1910 yilina kadar normal islevini sürdürmüs,sonra 1980 yilinda Vakiflar Genel Müdürlügü tarafindan restore edilip ,Kültür Bakanligi tarafindan el halilarinin sergilenmesi icin kullanilan bir mekana cevrilmis.Benim konustugum görevlilerden aldigim bilgiye göre eskiden bir süre "kömür deposu" olarak kullanildigi,ben onlarin yalancisiyim.

Hamam osmanli mimarisin en güzel örenklerinden biri.Insan icine girdiginde bir anda baska bir zamana gectigini. hissediyor.Pencerelerdeki renkli camlar,etrafta serili ve asili birbirinden güzel halilar,mermerlerin mekana kattigi hava,ve sicaklik odasindaki tavandaki deliklerden sizan isik,görülmeye deyer.Yolu Sultanhahmet´e düsenler,bir 10-15 dakikanizi ayiripta bu güzelligi görmenizi isterim.Birdahaki sefer nasil olsa yine gelecegeniz icin ilk seferi kisa tutabilirsiniz :-).

Benden bir de tavsiye,hamamin girisnde kilimler ve halilar üzerine bircok kaynak kitaplar var.Bunlarin disinda gelenksel türk motiflerinin bulundugu, cok güzel baski posterler var,sanirim fiyatlarida 2 YTL civariydi,ben sanirim 10 tane almistim,arkadaslara hediye etmek, bir kisminda duvara asmak icin,bunlara da bir göz atmanizi tavsiye ederim.
Anlayacaginiz Gözdem´le güzel bir hamam sefasi yaptik,darisi size ve sizin gözdelerinizin basina.Siz de yolunuzu o taraflara düsürün artik dimi,biz taaa nelerden geldik bunun icin yani,olsun o kadar da,di mi?

Cekilen fotograflar benden,kamera Zeynep´ten ödünc alinma.Simdi herkez yazar;cok iyi kameraymis,resimler ondan güzel cikmis diye,simdiden söyliyim de,valla fotograf koymam bundan sonra,ona göre :-),he-he cok tehtitci gördüm kendimi bugün.

Hepinize güzel günler dilerim.
MR TD.


p.S Laf hamamdan acilmisken gectigimiz senelerde seyrettigim ayni adli "hamam,Bagno turco" filmi de gercekten güzel bir filmdi.

8 yorum:

arzubrumendi dedi ki...

Mr.T.D.
İnanmayacaksın ama ben o hamamıda biliyorum...:-))) Birzamanlar Ünv. para kazanmak için Amerikadan gelen ünlü bir çifte İstanbul'u gezdiriyordum, onları oraya götürmüştüm. Bayılmışlardı...Güzel bir hamamdır.Ben bir iki tane daha biliyorum, eski ama çok eski olupda hala kullanımda olan...:-))
Kameranın Zeynep'e ait olduğu çok belli....:-))))) keh..kehh... şaka yapıyorum... Güzel kareler... selamlar...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

senden de hic bir kacmiyor yani.Kameraya iltifatin icin tesekkürler,Zaynep e iletecegim.

smlar
TD

zAynep!!! dedi ki...

sayin coca cola hissedari arzu :) tesekkur ederim hehehe, alinmamis bu sefer bizimki, neyse :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zaynep
sana gelen iltifatlara nicin alinayim, sevgili gözdem,tam tersi beni mutlu eder.Ben bosuna mi yazdim daha önceki günlerde ,seninle dolasirken havamdan yanima yaklasilmiyordu,gurur duydum diye.
Lütfen yani.

zynep dedi ki...

bende dedim bu ne başlığı diye ehuehuehe:D
bu hafta, yolumuz oraya düşerse gideriz tabi ki, hatta görevlilerede söylerim ben meşhur oldunuz diye...demek kömürlükmüş vay be yurdum insanı işte, kömürleride yıkamışlardır bunlar kesin...:P
fotolardan da anlaşılacağı üzere mistik 1 havası varmış....ama neden halılar diye düşünmeden edemeyeceğim...

dilayra dedi ki...

ilahi MR. TD.. diyorum:)
ayriyetten ben bu hamamı bilmiyordum, iyi ki yazmışsın diyorum..
e sen bişey diyor musun?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
nasil ama ,cok cinim dimi :-)
Tabi,yol düserse bir gidin valla.Güzel posterlerden de al bulursan.Valla neden hali degil diye sorsam bende, havlu mu sergileseler di :)

@dilayra
iyki varim diyorum bende, hehehe :-)

TD'nin gozdesi : bendeniz dedi ki...

bu basliga diyecek birsey bulamadim :) cok komik, okuyunca, aman allahim, ickime hap atti da hamama gittigimizde basima kotu seyler mi geldi diye dusundum bir an :) cilgin yavru TD, evet hic gitmedigim bir yere goturdun beni, cok guzeldi, halilarin, kilimlerin uzerinde yuvarlandigin ani da hic unutmuyorum :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin