Çarşamba, Nisan 05, 2006

Paris /3.Gün, 2. Bölüm

En son Orsay´a gidip de giremeden hayal kirikligi ile baska nerelere gidilir diye düsünüp Picasso Müzesine yani onlarin dilinde "Musée Picasso" ,cok farkli di mi :-),buraya gitmeye karar vermistim.Müze yer olarakta bizim kaldigimiz Marais bölgesine idi.Internet sayfasi fransizca ama sanirim resimlerin bir kismina ulasmak zor olmayacaktir,baska linkleri yazini sonunda ekstradan yazacagim, bazi apartman sakinleri icin ,onlar kendilerini bilir:-).
Müze ufak olmasina ragmen bence mutlaka gidilmasi gereken bir yer ,kimi zaman böyle ufak boyuttdaki yerlerde cok daha ilginc ve akilda kalici seyler oluyor ,bu seferde aynen öyle oldu.Müzenin bulundugu bina "Hotel Salé" ,17.yy ortalarinda bir Tuzvergisi tahsildari icin insa edilmis,"Salé" zaten tuzlu anlamina geliyormus1985´den beri de sergiler icin kullaniliyor. Kronolojik olarak resimler,heykeller,cizimler,seramikler ve ayni zamanda Picasso kendi sahsi koleksiyonunda da olan baska ressamlarin eserleri var.Bunlar arasinda , normal zamanlarda, Cézanne, Degas, Rousseau, Seurat, de Chirico ve Matisse ín eserler de varmis ama ben orda iken özel bir sergi oldugu icin bunlar ortalikta yoktu.

Müze su an ki eserlerinin bir kismini "dation" denilen, mirascilarin vergilerini sanat eserleri ile ödeyebilme olarak aciklayabilecegim bir sistem ile edinmis.Bu sayede bircok sanat eseri devlet müzelerine gecmis.Ama hangi eserlerin bu katagoriye girecegi özel olarak belirleniyormus.En son Picasso´nun kizi da bu yolla resimlerin bir kismini vermis.
Piccasso ,kendi resimlerini en büyük koleksiyoncularindan biriymis,kendisine ait eser sayisi cok yüksek.Müzede toplam ücbine yakin eser sergileniyor,degisik zamanlarda tabi.
Ben ordayken konu "PICASSO - DORA MAAR 1935-1945" idi.Bu yollar arasinda olusan eserler, cizimler ve benim en cok hosuma gidenler fotograflar oldu.Picasso nun zaten yüzlerce resmini cesitli sergilerde görmüstüm ama Dora Maar in Picasso ile olan beraberligi süresince cektigi o kadar cok resim vardi ki,insan hayran hayran bakiyor.Resim yaparken, oturuken,deniz kenarinda, arkadaslari ile akla gelebilcek her mekanda resimlerini cekmis Picasso´nun. source www.leninimports.com/dora_maar.html
Bunlarin yainda o dönemde yaptigi eserlerin olusmasini belgelemis,fotograflarini cektigi eselerin bir kismini zaten orda görmek mümkündü.Tabi ki Picasso da ayni sürede Dora Maar in cok sayida resimlerini ve cizimlerini yapmis.Gectigmiz günler gazetelerde haberleri vardi,resimlerden birini acik arttirma ile satilacagi hakkinda.Dora Maar hakkinda cok detayli bilgi yazmiyorum,zaten merak edenler linklerden okuyabilirler.
Müzeye hemen giriste ic avluda ,sagda, biletleri aldiktan sonra ücretsiz olan "audio-guide" ler almaniz tavise edilir,oldukca güzel hazirlanmis. Bilet satilan blümün biraz ilerinde ,giris katinda ve onun alt katinda minik bir de Museum-Shop var, sevgili Gözdem sever böyle seyleri,onuda belirteyim dedim.
Müze kücük gözükmesine ragmen,ic alanlar cok iyi bir sekilde kullanilmis,bir odadan digerine gece gece,devasa bir boyut aliyor sonucta.
Sergide resim cekilmesi yasak oldugundan fotograf yok,ama internet sayfasinda ve diger cesitli sayfalarda bol sayida var.

Müzenin cevresindeki bölgede musevi mahallesi de var, bircok lokal ve dükkan, bazi yerlerin önünde uzun kuyruklar vardi,pazar günü olmasinin da etkisi vardi herhalde.Oralarada bir ugrayin derin, özellikle firinlarda satilan tatlilar süperdi,kendim yedigim icin resim bile cekmedim bu sefer.

Böyle buralari da bitirdikten sonra artik yavastan dönüs yoluna koyulmak lazim.
Sehre inerken ufak tefek de aksakliklar olsa dahi, havaalanina gidis daha da macerali gecti.
"Operasyon T3"
Terminal 3 ile animi daha önce simiole nin sayfasinda konu acildi diye comment olarak yazmistim ,ama baktim ki sonra cok uzadi,vazgecip kendi postingime koymaya karar verdim.PCG havaalanina giderken Trenden Terminal2 de indikten sonra ,önce ekranlardan bizim ucagin hangi terminaldan kalkmasi gerektigine bakmistik,6 monitor var,biri bozuktu,diger birinin görüntüsü bozulmus,ufalmisti.O bozuk olan,yani görünmeyeden de bizim ucus yaziyordu tabiki,Murphy kanunlari dogrultusunda.Saat aksam 8 bile degilken, Information bürosu "kapali"idi.T3 levhalari takip edip bir anda kendimizi sokakta bulduk,sonra birimiz tekrar asagi monitorlara gidip bakti,neyse bizim ucus baska ekrana gecmis,bozuk olmayan, gözüküyordu bu sefer,T3 dogruymus.Yukarda otobüs "beklendi".Millet zaten etrafa bakiniyordu,nasil gidilir,ne zaman gelecek diye."5" numarali otobüs geldi,Kelle-koltukta turizm tarzinde ,icerisi kapilardan tasacak sekilde dolduktan sonra yola cikti,git babam git,10dk,15dk bir yerlerde duruyor kalkiyor.Hala gelemedik,lanet ettim o an acikcasi.Neyse sonunda Terminala geldi ,son durak.Ama tabiki T3 degil, oraya daha cok da kisa olmayan bir tabanway yolculugu lazim.Neyse iceri girdik.Check inlerde bu kadar agir,"eblek" görevliler hicbiryerde görmemistim.SIradaki 5 kisinin ici nerdeyse yarim saat sürdü.Neyse sonra güvenlik kontrolu,upuzun bir kuyruk,bizde sonra Free-shopda biraz bakiniriz diyoruz icimizden,ama buna gerek yok zaten bir tek dükkan var ufacik.Güvenlikten cikiyoruz,bizim ucagin hangi kapidan kalkacagi daha belli degil,kalkmasina da 30dk var.Sonra bir anda kapi belli oluyor,bizim girdigimiz bölüm diger kisimdan camlarla ayrilmis,gitmemiz gereken yer öbür tarafta,güvenlikten cikip bir daha girmemiz gerek diye ,cikisa yöneliyoruz.Sonra güvenlik diyorki,ön taraftan oraya gecebilirsiniz diyor.Bakiyorum gösterdigi tarafa orda ne kapi ne gecis ver.Neyse piste cikilan kapinin oraya gidince ,diger yan bölüme gecilen ufak bir camdan kapi görüyorum,yaninda ne levha,ne isarete ,hic bir sey yok,gözükmüyor birkac metre ilerden bile .Neyse kartlari verip otobüse biniyoruz.Iki otobüs dolmus zaten,icerdeki saskin görevli kadin bir telefon ediyor,bir saga sola bakiniyor,hala bekliyoruz,herhalde 3.otobüsü cagirmak istemiyor.Bekle babam bekle.Deplasmanda olmasam inecem otobüsten kadina söyle bir kafa atacagim,olay bitecek.Neyse 10 dk ,otobüste bekledikten sonra kadin bizi yollamaya karar verdi ve FLYNIKI ucagina binince kendimi eve gelmis gibi hissettim,bir oh dedim.
Fransizlar bu islerden anlamiyor ona da karar verdim,bu kadar da "large" olunmazki yani,sanki jamaikada da ,plajda barda calisiyorlarmis gibi,"take it easy maaaaaan" demeleri eksikti bi.

T3 e gidecek arkadaslara ,ucustan en az 2,5-3 saat önce yola cikin derim.Ucak 21de idi, biz 18:15 gibi yola cikmistik.

Viyana´ya inipte sehre inmek icin otobüs beklerken,bu fotgrafi cekmeden de edemedim,gurur duydum gercekten,bakarmisiniz lütfen su otobüsün asilligine,TEMSA sagolsun.Hey yavrum hey,valla kendimi Türkiye de hissetim.



Umarim gecmis günlerde verdigim bilgiler bazinizin isine yarar ,ya da okurken hos vakti gecirmissinizdir.Bundan sonraki seyahatim nereye mi olacak,bekleyelim görelim. Kismet.

Herkese iyi günler,
Frenchzede MR TD
:-)



http://en.wikipedia.org/wiki/Dora_Maar
http://www.musee-picasso.fr
http://en.wikipedia.org/wiki/Musée_Picasso
http://www.leninimports.com/dora_maar.html

11 yorum:

zynep dedi ki...

ve the end:(
Mr. TD çok tşkler 3 gün boyunca bizlerde gezmiş kadar olduk gerçekten apartman sakinleri olarak...
linkleri ben seviyorum, çünkü belkide detay seviyorumdur:D
Dora Maar şanslı 1 kadınmış ki
Picasso gibi bir adamın resimlerini çekmiş...
keşke bizim müzelerimize de özen gösterseler aah ahh...şimdi birde halk günü yapmışlar, ayda 1 gün müzeleri bedava gezebilecekmiş yurdum insanı, aslında fena fikir değil gibi...
Tuzvergisi mi vay be ne konular var şu fransızlarda ve sitesine baktım olmayan fransızcamla yine de oraya buraya tıklayarak gezdim:))...
tşkler bilgiler için ve bu arada afiyet olsun mamalar:D

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

3 yorucu günün :-) ün ardindan bugün noktayi koydum ,yazigdigim gibi gercekten cok ilginc bir müze idi,adamlari gözleri resmen "deli" gibi , manyak bir tipmis zaten belli,gözlerinde bir olay var herhalde, baksana cizdiklerine, orasi burasi kaymis :-).

ilerde ilginc linkler bulursam yollarim.
Senin ilgilendigin konulari yazarsan daha olmadi bendekileri yollarim.

slmlar
TD

Cerise dedi ki...

Cok memnun kaldik efendim gezilerinizden, devamini israrla isteyecegiz!
Bu arada ben de CDG magdurlarindanim, son derece sacma, kulagi tersten gosteren bir sistemi var. Aktarma ucagima guc bela yetismistim sirf o sacma otobusler yuzunden!

Aysin dedi ki...

Guzel gecen bir gezinin arkasindan yasadiginiz sorunlar gercekten cekilmezmis..
Yazdiklarini okurken hos vakit geciriyorum ben sahsen:))
MOH a selam...

zeynep dedi ki...

vallahi tam gezi kitabi oldu bu yazi serisi.
ben hic oyle birsey yasamadim CDG'da. sansliymisim demek paris'te.
Dora Maar super hatunmus, sansliymis da valla.
Adascigim sayfasinda yazmis TD ve ailesinin gezileri diye, tam oyle :) bir gun sevgilinle istanbul'a da gelin de, buralari da anlat sayfanda :) hem bizim havaalanlarimiz size iyi davranir :) TD family'e selamlar!

celerone dedi ki...

TD ellerine sağlık.

Dora Maar ne enteresan kadınmış. Sayende öğrendim.

Selamlar

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@cerise
valla devamini istemek serbest ,yazmak ayri bir olay.Bir süre artik cerez tarzi postingler yaparim :-)bunlar yodru valla.

@aysin
tskler aysin,aralarda biraz tebessüm ediyorsan demek ki iyi birseyler yapmisim demek

@zeynep
valla bari IST da öyle olsun , anavatan en azindan,görecegiz ilerde.

@celerone
:-)
valla öyleymis,fotofralari da süperdi ,hem kendisinin hem de kendi cektikleri.

EvA yasam mektuplarim dedi ki...

sayfa ve fotograflar hos. ama sayfada hata olusuyor acilirken soliyim dedim. bir de biz arkadaslarla eastern tatilinde wien e gelmeye karar verdik. belki senin bildigin uygun bir hostel veyahut hotel vardir? birde havalar ne alemde? aklina gelen getirmem gereken baska neler var. simdiden tesekkur ederim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Paskalya zamani hostellerde yer biraz zor olabilir, ayni sekilde otellerde de.

http://www.hihostels.com/
http://www.hrs.de den de otelelere bakabilirsiniz,fiyatlara ,merkeze göre siralamak mümkün.
havalar sular nasil olur söylemek zor,eger almanca bilginiz varsa en saglilisi:
http://wetter.orf.at/wie/reportdetail?tmp=6042

slmlar
TD

Ylc B. dedi ki...

Merhaba arkadaşlar;
size aklıma takılan bir sorum olacak.. hihostels'tan rezervasyon yaptırdım fakat planım değiştiği için o tarihlerde o hostellerde kalamayacağım. sorunum şu rezervasyon ücretleri dışında kalan ana parayı konaklama günüm geldiğinde orda olmamama rağmen kredi kartımdan çekerler mi??
teşekkür ederimmmm

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

eger iptali sartlarda belirtilen zaman icinde yapildi ise problem olmamasi lazim. Ama bunun icin iptal sartlarini okumak gerekir. Ezbere bir sey söylemek dogru olmaz sanirim.
Ama simdi siteye baktim, 24 saat den daha uzuin bir süre icinde yapilan iptallarden para almiyorlar.

"Cancellations
Bookings made on this website can be cancelled either by logging on to this website or by contacting the destination hostel directly. Cancellations can be made on this website at any time in advance of arrival date. The following conditions apply to cancellations received on this website / at destination hostel:

* More than 24 hours in advance of arrival time: No further charges apply.
* Within 24 hours of arrival time: A charge equivalent to the balance of your first night’s stay applies.
* No cancellation received: A charge equivalent to the balance for a maximum of two nights’ stay applies.

For the purposes of calculating cancellation charges, arrival time at your destination hostel is considered as 18:00hrs (6pm) local time. This applies to cancellations only, not to late arrivals. All cancellation charges are made by the destination hostel to the same card number provided for your booking. "


slmlar
TD

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin