Cuma, Nisan 07, 2006

Kurkonditorei OBERLAA

Konditorei Oberlaa´dan zaman zaman bahsetmistim,aklinizda sanirim en cok kalan sey bu posting olmustur herhalde.


Oberlaa´yi bundan yillar önce bir arkadasin tavsiyesi ile kesfetmistim.Ilk yedigim tatli da ,Schokomousse Torte idi tabiki.
Bulundugu yer daha dogrusu benim gittigim subesi,Viyana sehr merkezinde ,Kärntner Strasse nin hemen paralelinde,bir meydana bakiyor, Seilergasse 15 ,1.Viyana.

Pastahanenin aslinda "cok" eski bir gecmisi yok. 1974 de Oberlaa ´daki Termal Kür tesislerini bünyesinde acilmis önce.Üretim tesislerdeki tatli ve hamur isleri ihtitiyacini karsiliyormus baslangicta.Bir dönem yönetici olan Karl Schumacher(Formula 1 ile alakasi yok :-) ) sehirdeki dükkanlara da ürünlerini satmaya baslamis. Genislemek ve yeni subeler acmak icin önce imalathane büyütülmüs ve ek olarak da sekerleme ve bir de paketleme bölümü olusturulmus. 1998 de kendi bagimsizligini ilan edip termal tesislerden yönetim olarak ayrilmislar.Pastahanelerin disinda islettikleri restorantlar da var.
Pastahaneler 7 adet,adresleri sayfasinda bulabilirsiniz.Oberlaa´dan bana yolladiklari bilgide birkac rakamda vardi sanirim ilginizi cekecek,yillik üretimleri daha dogrusu tüketimleri hakkinda.Yakalsik 150 cesit ürün var satista,kullandiklari malzemelere gelince,cukulata olayina deyineyim önce,ne kadardir size,1000kg, 2000kg, hayir ,senelik cukulata tüketimleri 16 Ton,evet 16.0000 kilo yani :-),13 Ton tereyagi, 16Ton krema ve az bir sayida da yumurta .Kac tane mi,500.000 sadece.
Söz yumurtadan acilmisken,bunlar nasil ama :-)

Resimdeki sehir merkezinde olan sube.Iki katli ,genelde yer bulmak yaz-kis zor oluyor.Yazlari disarda oturmak ayri bir güzel.Özellikle öglenleri cok güzel menüleri olur,cok "pahali" olmayan,ufak tefek kaliteli yemekleri vardir.


Vitrin dekorasyonu ve sezonlara göre degisen ambalajlari oldukca ünlü.Cektigim resimlerin ikisi yeni yil sonrasi oldugundan vitrinlerinde o anki dekorlar varasagidaki melek gibi mesala.


Simdiki vitrin tabiki paskalya agirlikli ,yumurtalar,tavsanlar dolu her yer,onlara da yer verdim tabi ki.

Pastahane tatlilari ve kekleri ile ünlü oldugu kadar pralinleride tam lüp-lüplük.Hele kekleri arasinda bir de bademli bir kekleri varki,hatirlayinca bile agzimin sulari akti,gidip yeni bir gömlek giyeyim bari :-).
Viyana yolu düsüp de burayada ugramamazlik yapmayin sakin,sonra resimlere bakar, ah ah keske gitseydim diye dediginizde is isten gecmis olacaktir.
Bu sefer az ve öz,onun yerine yine bol resim.
Afiyet olsun herkese :-)
Bende gidip bir Schokomousse yutiyim bari.

TATLI haftasonlari.Artik cukulata gördükce beni hatirlarsiniz.
Mr TD


p.S
Pastahanenin
internet sayfasi ile ilgili ufak bir not,sayfaya girince ya "skip Intro" ile animasyonu gecin,Almaca sayfaya gelince,sag üst tarafta Frima logosunu altinda "English" secenegi var,ordan ingilizce sayfaya gecebilirsiniz.Eger baslangicta bekler,animasyonun almanca -ingilizce seceneginde ilgilizce calismadiginda,haliye almanca yi secip,ordan yukaridaki anlattim sekilde ingilizceye gecebilirsiniz.

13 yorum:

td nin gözdesi dedi ki...

tobe tobeeee
sabah sabah yaptigina bak :)
cok guzel yumurtalar ya, bizim burda da markiz'de cikiyor, alayim bari bu sene.
yememem lazim yememem lazim!!!!!
ne guzel vallahi fotograflar, sevgili gozdem, bu haftasonun da cikolata ( senin deyiminle cukulata ) gibi tatli gecsin!

under the chuyner dedi ki...

oberlaa fotografi cok hosuma gitti, kar yagiyo galiba ama bisekilde fotograf icimi isitti! cok güseell!

Yildiz dedi ki...

Eh bee Mr. TD,

Tam ben yazacaktım ki Oberlaa'yı sen benden tez davrandım. Doğrusu benim de en çok sevdiğim kafe burası olmuştu. Senin tavsiyene uyup schokomousse torte yemiştim, gerçekten mükemmeldi :P

Bi dahaki sefere diğer mekanlarını da ziyaret edeceğim. Özellik şubelerinden birinin çok güzel bir bahçesi varmış.

huysuz ve tatlı dedi ki...

benim ekşimikli biber sönük kaldı bunların yanında tabi !

Hanife dedi ki...

Olmuyor walla. hadi bizim yemek bloglarinda verdiklerimizi bir sekilde yapar yeriz falan da ben o cikolatalari falan nereden bulacagim??

Cerise dedi ki...

Saka gibi burasiiii!!!
Sen ufaktan diet yemekleri yapan yerleri dolasmaya baslasan artik diyorum!
O nasil bir pasta oyle!

Mutfakta Zen dedi ki...

tam da sabah divan pastanesine kadar uzanip çikolata almakla almamak arasi savasimi verip galibiyetle çikmis ve findikli dut pestiliyle nefsimi terbiyelemisken (o da fena sayilmaz gerçi!) nerden seytana uydum da geldim buraya sorarim sana bay türk lokumu??
tijen

TugCe dedi ki...

TD ben viyanaya tasinacagim ve sisman mesut yasicam:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

sevgili gözdem ile baslayayim;
yemiyelimde bakalim mi zeynepcigim , yani dimi , aaaa.Yiyelim güzelleselim.Umarim senin hafta sonunda güzel gecmistir, herhalde bligunda okuruz zaten:-)

@under the chuyner
Evet o resim jar yagarken cekmistim,ama renler ,kirmizi melek falan insanin icini istiyor

@yildiz
bu camida hizli olan kazanari, kih kih.Bir dahaki sefere artik

@huysuz ve tatli
öyle deme,seninki tuzlularda benim ki tatlilar bölümü :-)

@hanife
online siparis verirsin artik,olmadi sizin oralarda kesin benzerleri vardir.Sen en iyisi bir cukulata severler kulübü kur.

@cerise
valla öyle salata lokallerini dolasmak benim sanima yakismaz.Ama evde yaptiklarimdan koyarim bir daki sefer.

@mutfakta zen
Tijencigim, ne diyeyim ,benim sayfaya gelen depisman, gelmeyende :-), afiyet olsun sana da , dut ye , su icme :-)

@tugce
sen dogru yolu buldun bak, Zeynep de zaten bu tatli olaylarindan sonra düsünüyür,artik beraber bir eve cikarsiniz

Aysin dedi ki...

Viyana'nin hatta bize anlattigin sehirlerin sana Plakat vermleri gerek:))
Postinglerden hep ayni mesaji aliyorsun Mr TD..Senin yuzunden sismanlarsak yandin sen:))
Hepimiz birden Viyana gelip sana baskin yapabiliriz:))
Eh sen bilirsin :))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@aysin
bence de bir plakat vermeleri lazim.
Bakin yapin valla gider beraber kopariz pastahanelerde :-)

Mutfakta Zen dedi ki...

haha bu mevsimde dutun tazesi yok ama ben mevsimi geldiginde booool bol yiyciim elbet. üstüne su da içiciim. ne olmus yani? (no need for achiklama tabii) severim dutu çoook severim.
(böyle de konu degistirilirrrr!)
tijen

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Dut yemis bülbüle dönmede :-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin