Çarşamba, Nisan 12, 2006

Heidi

Sanirim Heidi´yi cogunuz hatirliyordur,isvicre´de teyzesi tarafindan Büyükbabasinin yanina birakilan ,daglarin tepesinde bir klübenin cati katinda ufak bir odasi olan,Coban Peter in en iyi arkadasi.Daha sonra tekrardan teyzesi tarafindan büyükbabadan koparilip, felcli olan Clara ´nin yanina arkadas olarak Frankfurt´a götürülür,orada ona hayati zehir eden kisi ise Fräulein Rottenmeier´den baskasi degildir.Daha sona Heidi bu hayata dayanamaz,hastalanir ve onu büyükbabasinin yanina götürürler.Bu arda Clara´a onu ziyarete daglara gelir, ve orda yürümeye baslar.Sanirim olayi güzel bir sekilde özetledim.Bu cizgifilm aslinda Johanna Spyri adinda bir yazarin 1880 de yazdigi bir kitaptan esinlerek 1970´lerin basinda yapilip,70´lerin sonlarinda avrupada gösterilmeye baslanmis.Orjinal japonca adi"Alps No Shoujo Haiji":-)



heidi ile link sayisi yine cok fazla bence en iyilerden biri burasi
Diger bir link de burasi,japonca olmasina ragmen,yine de sol taraftaki menülere bakin ilginc resimler var acilan sayfalarda.
Bu Almanca sayfada da bircok link ve Heidi´ni su an oynatildigi TV-kanalarinin saatleri yaziyor.Benim bildigim Digitürk´de alman ZDF kanalinda oynuyor, saatleri verdigim linkde yazili.

Heidi ile ilgili videolari ararken bir de buna rastladim.Cizgi filmin nasil olustugunu , orjinal cizimlerini gösteriyor,japonca ama önemi olan görüntü sanirim.


Bu asagidaki videoyu hem seyrettim hemde de güldüm.Bakalim sizde ne gibi anilar canlanacak,bence güne bunu seyrederek baslamak güzel bir fikir.Buyrun siz de izleyin.
Herkese güzel bir gün diliyorum.

Mr TD



Eger film calismiyor ise bu linkten de seyredebilirsiniz.

14 yorum:

zeynep dedi ki...

sabah ofise geldim, basim agriyordu..seyahat oncesi son hazirliklarimi yapmam gerekiyor acele ile..
sayfana baktim...iyi ki de bakmisim...oyle bir " flashback " yasattin ki bana sevgili gozdem, inanamazsin...Ben kucukken Heidi idim...o kirlarda kosup oynayan bendim, bulutlarin uzerine cikip asagiyi izleyen bendim...
sonra buyudum ama icimdeki Heidi hep orda..
cok etkilendim, ellerine, yuregine saglik, allah seni basimizdan eksik etmesin..

zynep dedi ki...

Mr.TD adaşçığımın dediği gibi iyi ki varsın:) sabah sabah yağmurlu, puslu ankara havasında içim sıkılmışken daldım gittim, sonra o kırların tepelerinde, çiçeklerin arasında yatıp üzerimden geçen bulutları seyretmek istedim ve hep çocuk olarak kalsaydım dedim....
gerçektende sabaha böyle 1 flash ile başlamak harika oldu...tşkler:)
adaşçığım sana da tekrardan iyi yolculuklar, gezin süper geçsin:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@heidi
güzel sözlerin benide "mest " etti :-)
umarim icindeki "heidi" hic kaybolmaz.
bende ilk seyrettigimde gercekten koptum bir an :-)

@zynep
burda da aynen kapali,serin,kasvetli bir hava var.Dün geceden beri bende herhalde 25-30 kere seyrettim bu videoyu, cesitli dillerde hemde :-).Dün gece yazdim bunu,ama blogger da hata oldugu icin kayit ederken yazdiklarim gitti :-).Sabah yeniden yazdim.
O linkleri dolas,bol bol resimler var,tadini cikar.

zynep dedi ki...

Mr.TD zaten dolaşıyorum, işten sıkılıp, sayfanı açıp linklere giriyorum, gülümsüyorum ve tekrardan işe....:)
yazının gitmesi de ne can sıkıcı 1 şey değil mi, hele birde uzunca yazmışsan, benim çok başıma geldiği için artık ben önce postinglerimi notepadde yazıp kaydediyorum, sonra buraya kopyalıyorum...kendi kendime de arşıv oluşturdum hehe:D

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

bazen oluyor, aslinda hep aralarda kayit ediyorum ama dün gece saat2 gibi yazdigim icim,beynimin bir kismi uyuyordu sanirim :-)

Basak dedi ki...

Selam TD,
Clementine, Yakari, Red Kid (hala bayılırım), Esteban, Voltran, Vikingler, He-Man, Atom Karınca, Arı Maya, Uçan Kaz, Pembe Panter, Tontonlar, Ayı Yogi, Alice Harikalar Diyarında (favorilerimdendir, hep Alice olmak istemişimdir) ve çizgi film olmasa da Pippi Uzun Çorap (küçükken takma adımdı ilkokulda) hakkında da yazacak mısın? Hadi bir seri olsun bunlar, coşalım eğlenelim.
Hatta Simpsons, South Park, Gerçek Canavarlar, Rocco'nun Modern Yaşamı, CatDog ve SpongeBob (henüz tam olarak bilmiyorum bu ara tv izlemediğim için ancak iki defa izleyebildim) hakkında da yazabilirsin. Ben daha fazla sayabilirim ama durayım burada.
(Hımm yoksa ben mi yazsam yahu!) ;-)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

selam basak,
o dediklerini bir kismi ilgili yazacagim,hafiften arastirma yaptim ama biraz daha vakit var.Önümüzdeki haftalarda biraz yogunluk yüzünden,fazla posting yok sanirim,ama bakacagim yine de.
Sende yaz bence,hepsi bana kalmasin.

TD

Burcuk dedi ki...

Heidi'nin en sevdigim yani sarkisiydi:) hala hatirlarim melodisini. heidiiiiiiiii heidiiiii eine bla bla die bergerrrrrrr nasil da salladim sozleri tabi tam bilmiyorum ama soyleyebilirim yani:))

Aysin dedi ki...

Benimde en sevdigim filmlerdendi...Televizyonda o kadar cok gostermislerdi ki bazi bolumlerini hala net olarak hatirliyorum...
Hatta bir kac sene once yine bir kanalda gosterdiklerini duymustum..

Hep aramizda konusurken eskiden cizgi filmler daha iyiydi deriz..Bence o cizgi filmlerin masumiyetini Voltran bozmustu.Ama hatirliyorum biz kardeslerimle yan yana oturur Voltranin baslamasini dort gozle beklerdik..:)) Hey gidi gunler heyy...
Tesekkurler sevgili TD.

TugCe dedi ki...

Ben kucukken okumustum kitaplari..hatta norvece gidince de adi heidi olan biriyle tanisinca, birden sevinmistim:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@burcuk
senin söyledigin almanca versiyonun videosunu buryerlerde gördüma m asimdi hatirlamiyorum,biraz ararsan bulabilirsin sanirim.Türkiye de japonca olan jenerik vard.

@aysin
Voltran´a laf yok,onun yeri ayri.
Yeni cizgil filmlerde ngercekten is yok,iyice uctular artuk.

@tugce
heidinin peter diye arkadasi da varmiydi bari :-)

Aysin dedi ki...

Yok zaten ona laf etmiyorum zira bizde cok severdik..Evde Voltran'i izlerken hic ses cikmazdi:))

TugCe dedi ki...

Istedigin peter olsun..dunyada peter dan bol ne var;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@aysin
tabi ya dimi yani,en büyük voltron baska büyük yok :-)

@tugce
heheh,cok anlamli söyledin,anilar var galiba ;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin