Cuma, Nisan 21, 2006

Cafe Central

Cafe Central yer olarak Hofburg ,yani sehirdeki kislik sarayin hemen yakininda, Palais Ferstel binasinin bir bölümünü kapliyor. Asil bina 1860´lardan kalma ,cok amacli kullanilan bir yapi.
Bina aslinda oturma amacli yapilmamis,o dönemdeki Avusturya-Macaristan Milli Bankasi ve Borsa burada yer almis.Daha sonra kendi yerlerine tasinmislar ve borsa salonu balo salonu olarlak kullanilmaya baslanmis.Bankanin giselerinin bulundugu yer ise su anki café.
En parlak dönemini ,az ilerde bulunan ve Yildiz´in bahsettigi Griensteildl Cafe sinin kapanmasini takiben ,müsterilerin buraya yönlenmesi ile olmus.Dönemin tüm ünlü entellektüelleri ,siyasetcileri buraya ugrarlarmis.Kapinin hemen girisndeki figür Peter Altenberg´e ait,oranin müdavimlerinden dönemin bir yazari.Onun icin hatta “eger Café Central´de degilse , oraya dogru yoldadir “diye söylenirmis.

Ikinci dünya savsi sonunda Café kapanmis.Asil Café binanin ic avlusunda kurulu imis,üzeri cama kaplanarak kislarida oturulacak hale getirilmis.Ama su anki yer baslangicta söyledigim gibi eskiden giselerin bulundugu yer.
Hafta sonlari piyona esliginde bir melange ya da benim gibi sicak cikolata :-) icmek icin ideal yerlerden biri.

Birde zamaniniz bol ise, alin derginizi,gazetenizi masaya ,ortamin tadini cikarin.Bir süre o günün stresinden uzaklasin.

Ilerde yeni cafelerde bulusmak üzere,
slmlar
Mr TD





p.S Yazida kullandigim bilgiler bu sayfadan alinma.

4 yorum:

zeynep dedi ki...

o resimde oturan biyikli adam sen misin TD?
" tas " gibi gorunuyorsun masallah :)
guzel haftasonlari!!! kihkihhh..

TugCe dedi ki...

Ben bu aralar white chocolate mocha ya taktim..super tadi var...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zeynep
nasılda tanıdın benı hemen,yoksa daha önceden tanısmıydık senle :)

@tugce
yakısır valla,adı ılgınc tadıda güzeldır kesin,ne de olsa çukulata var icinde :)

arzubrumendi dedi ki...

Mr.TD.
Bakıyorum gitmişiniz cafe'ye... Ben tesadüf eseri bulmuştum orayı ama içerdeki entellektüel havanın ta eskilerden geldiğini hissetmiştim. Bu postun sayesinde Peter Altenberg'le tanıştım iyi oldu...!!! :-))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin