Salı, Mart 14, 2006

“Pera’da. Bir Kadin ve Bir Adam.”

Nasil ki Zen dusuncesinde gercek usta okcunun ok ve yaya gereksinimi yoksa, usta fotografcinin da kameraya gereksinimi yoktur. “

“ Fotograf cekmek, kafayi, gozu ve yuregi ayni nisan cizgisine yerlestirmek demektir. “

“ Benim icin fotograf cekmek, bir anlama yoludur ve obur gorsel disavurum bicimlerinden ayri tutulamaz. Kendi ozgunlugunu kanitlama ya da vurgulamanin bir bicimi degil, bir ciglik atma bicimidir, bir ozgurlesme bicimidir. Bir yasama bicimidir. “
HENRI CARTIER-BRESSON( 1908 – 2004 )

Dedi ki, gel ve gor beni, Istanbul’dayim.
Taksim’de. Pera Muzesinde bekliyecegim seni. Tamam dedim, cok yagmurluydu ama randevumuza gecikmedim.Heyecanliydim onun karsisina ciktigimda, Pera Muzesi’nin nezih ve guzel salonunda.Cok guzel ve itinayla hazirlanmisti gorusmeye, hikayelerini sirasiyla anlatti bana. Ben, yuzumde bir tebessumle, bazen salonda duyulacak kadar yuksek cikan guluslerimle, hikayelerini dinledim onun. O hikayelerin icine girmek istedim, Leica’nin sesini duymak istedim tam o anda cikardigi sesi, onun, fotografi cekerken, o hikayeyi yazarken tek gozunu kapayip kapamadigini merak ettim, Sartre ile yaptiklari sohbetleri ogrenmek istedim, ben de o insanlarin portrelerini cekmek istedim, istedim de istedim...bana cok sey ogretti o gorusmemiz sirasinda. Teknoloji diye birsey olsa da olur, olmasa da fotografta dedi, onemli olan senin hissetmen, Zen ogretisi gibi. Anlatacak o kadar cok seyi oldugunu tahmin etmemistim. Ogrenecek cok seyim oldugunu biliyordum, ama bu kadar cok oldugunu da tahmin etmemistim.
Pera Muzesi’nden ciktim.
Gokyuzune baktim.
Gulumsedim.
Hosgeldin dedim, tekrar hosgeldin Bay Bresson...Cok memnun oldum tanistigimiza.

Kolaj:Zeynep K.
________________________________________
Bu seferki posting benden degil, Istanbul daki sergiye cok istememe ragmen gidemedigimden , Zeynep benim icin sergi ile yazdigi yaziyi benim sitemde yayinlamayi kabul etti,hatirimi kirmayip,bir de güzel kolaj hazirladi.Eee iste Gözde dedigin böyle olur degilmi :-)
Hersey sizin izin, görüyorsunuz ne transferler yaptim,bu postingin kaca mal oldugunu bir bilseniz,neyse söylemiyim simdi, maliye bakanligi Zeynep´in kapisina dayanmasin.
Zeynepcigim ,tekrar tessekürler,beni cok mutlu ettin, bu günün anisina sana bir Pirinc tabak ve bir plakat sunmak istiyorum,kabul edersen sevinirim.

Mr. TD

32 yorum:

yemekvebiz dedi ki...

Tesekkur ederim bende paylastiginiz icin, Zeynep'e de emekleri icin tesekkurler ayrica.


Zeynep

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

ugradigin icin sagol,Zeynep e iletecegim, zaten yazdigini o da okur burda.

Kovboy yemeklerine devam :-)

zeynep dedi ki...

Mr TD, ozellikle bana " PLAKAT " verdigin icin tesekkur ederim :)))))
Zeynepcigim, cok tesekkur ederim sana da :)
bugun ay tutulmasi var, hepimize guzellikler getirsin!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Plakat´in lafimi olur aramizda ,lütfen.
Biraz simartalim izin ver de ,dimi.

:-)

TugCe dedi ki...

ben de istiyorum PLAKAT...:D

zeynep dedi ki...

tugcecim, sana da plakati ben vereyim, hehe yanindan da bir pirinc tabak, sonraaa cicek, bir de lokum ister misin :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

iki dakka bakmiyorum bloga , hemen plakatlar verilmis,bir de beni gelenlere ikram ettin ya zeynep,öyle olsun.Sen benim icin özelsin dediginde, demek ikram etmeyi kast ettin :-)

Valla kadin milletine arkani dönmeyeceksin kardes....

zynep dedi ki...

ayy ne güzel :)))
Bresson'ın sözleri de çok güzel....
hikaye de süperdi....yüreğine sağlık Adaşçığım ve tabi ki Mr. TD'ye de yayınladığı için...eeee komşu dediğin böyle olur hehehhee

zeynep dedi ki...

ahahahahah :) sekerim sen bizim biricik lokumumuzsun, ne yapalim baska yok :)
seni bugunler icin yetistirdim ben :)

saka bir yana : hic kiyamam ( desem de inanma )

zeynep dedi ki...

yine adascigimla ayni anda yazma basarisina ulastik :)
cok ugrassak olmaz, ama biz yetenekli iki zeynep olarak, herseyin ustesinden geliriz :)
tesekkur ederim adascigim, tekrar hosgeldin, bundan sonra seminer vs. hepsinden haberdar et bizi, meraklaniyoruz sonra!

TugCe dedi ki...

Bir kere plakatlar her turlu degisik seyler icin kullanilabilir, yaraticiliga ve hayal gucune bagli birsey:)
Ben plakatim renki olsun istiyorum lutfen:)
Ben artik yatmaliyim sanki de, uykum yokku anacim ya..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Z&Z
cok senkronsunuz ya kizlar,yazinda yüzme olayina girelim bari.Burnuma mandal takip ben küvetde calismaya basliyim en iyisi.

@tugce
sen yat yat , party burda, sabaha kadar DENS DENS DENS

sibella dedi ki...

zeynep'cim senin blogun guzelligi yayiliyor valla masallah.cok tesekkur ederiz haberdar ettiginiz paylastiginiz icin delight'cim zeynep'cim,zevkti okumak..siz super bi ekipsiniz,sizin apartmanin sakinleri:)

bende cilekli plakat alabilirmiyim acaba:)

zeynep dedi ki...

sibellacigim, tesekkur ederiz!
sana da cilekli PLAKAT ve pirinc tabak gonderiyoruz cilek kokusu yaydigin icin apartmana :)

zynep dedi ki...

mr TD ilahi yaaa:)) adaşçığım ile aynı zamanda nasıl yazıyoruz bende bilmiyorum hehheeee :) haberleşsek bu kadar olmaz :DDD

yaz geliyor ama etrafta çilek kokuları, çikolatalar en kısa zamanda bekliyoruzz:))))
sibella'cım apartmanda sende varsın yaw, aşkolsun :)))sensiz yemekleri kim yapar:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
bana kisa TD diyebilrsin he he,Turbodiesel gibi oldu.

Bir dahaki sefer bence oturup su apartman sakinlerinin bir listesini cikaralim derim,degilmi.

@sibella
hadi yine iyisin , zeynep sana bir KIYAK yapacak gibi.

zeynep dedi ki...

apartmanimiz gelen giden hani da olabilir, kapisi herkese acik, pazarlamacilar bile girebilir :) hehehe!
tugce uyudu herhalde, dayanamadi :)

zeynepdiezcaballo dedi ki...

Şeytan fotoğraflarda saklıdır:)))

zeynep dedi ki...

fotografin ta ruhundadir, dogru Zedcim..
gorebiliyorsan onu, melekler de gosteriyorlar demektir kendilerini sana..

sibella dedi ki...

blog apartman sakinleri ben dusundum de apartmanin giris katinda ben oturayim,cumbali pencerelerim olsun,onunde de sardunyalarim,bahceye bi adim olsun ki cilek ekeyim,hem cikulatali pasta pisirince kokusu tum apartmana yayilsin..siz isten gelince benim nefis kokular sizi karsilasin,hem de merakliyim ya,gozum tutmazsa pazarlamacilari almam iceri,sizin daireleri de korurum:)

ayyyyyyy hayali bile guzel..hehe,guluyorum yazarken:)

Adsız dedi ki...

Sevgili Zeynep ve TD...
İkinizinde ellerine sağlık. Zeynep bende sergiye gittim ama senin anlatımınla bir kez daha etkilendim. Çok güzel aktarmışsın.

Mr. TD.
EvetKarköyde o dönen merdivenler yoksa Avusturya Kolejinemi çıkarıyordu sizi?
Selamlar...arzu brumendi

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

:-)
Bu benim ek kolay postingimdi , cünkü herseyi Zeynep yapti.

p.S
Blogger adininla login yapmamissin sanirim , reklam olur diye mi :-)

zeynep dedi ki...

sevgili Sibella, tamam giris kati sana verildi bile, ama benim Hurrem senin cilek tarlasina dadanmasin diye elimden geleni yapacagim :)
isten donuste de kahve icmeye ugrarim, mumkunse :)

Sevgili Arzu, cok tesekkur ederim! Gonul isterdi ki ben de bir gun Bresson gibi fotograflar cekebileyim :) hayal iste!!
sevgiler, zeynep

Gamzeli dedi ki...

Sitenize bir uğrayayım dedim...iyi de yaptım herhalde ...Blogunuz çok güzel :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

tesekkürler gamzeli,bende senin bloguna Pinar in üstünden gelmistim,onun blogunu da severim,bir de su cilgin sarkilari olmasa arkada calan.

Ben "sen" diye yazdim , ayni sekilde yazarsan sevinirim.

zynep dedi ki...

Mr. TD apartman sakinleri mi hehehhe ...

sibella'cım apartmanın girişi tabi ki senin ....mis gibi çilek kokuları yayılır, üzerine de çikolatalı tatlılar....Hürrem cici kedi:D saldırmaz herhalde:P
Böylece yavaş yavaş apartman sakinlerinin nerede oturduklarını öğrenmeye başlıyoruz hehehhe giriş katı'nda sibellaa:DDD
pek yakındayi merakla bekliyorum:D

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
valla ben Zeynepcigimi alip cati katina yerlesirim,ne de olsa gözdem,uzaklarda olmasin hi hi :-)

Kac katli yapacagiz apartmani ona karar vermek lazim, cok katli olmasin ,yönetim zor olur.

zynep dedi ki...

Mr. TD yok oyle cok katlı degılde kocaman 1 alanda 2 katlı olsun ortada kocaman 1 bahce ve havuz hanı yazda gelıyor ya hehehe:DDD

bu arada bu pek yakında ne zaman olacak merak ediyoruz da apartman olarak:P

just my stories dedi ki...

Zeynep her zaman ki gibi dokturmus yalniz yorumlar daha ziyade zeynepler ve Mr TD arasinda gecen conversationlar niteliginde olmus, arada bende varimmmmmmmmm

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@banu
gel gel,
ben yakinda bos posting koyacagim zaten, amac sohbet olsun,di mi.

Hanife dedi ki...

Cok guzellll, yazi harika. Tesekkurler Zeynep ve Mr.TD..

zeynep dedi ki...

Banucugum, sen de varsin, sensiz olur mu, sana da hemen apartmanda bir daire ayiriyoruz :)
Hanifecigim, hosgeldin sefalar getirdin, cok tesekkur ederim :) optum oglusunla seni..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin