Pazar, Mart 26, 2006

Paris , 2.Gün/Bölüm 2

Sabah Notre- Dame ziyaretinden sonra arkadaslarimizla bulusup Grand Palais deki Henri Rousseau sergisine gitmek icin yola koyulduk. ©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com Grand Palais yer olarak "Avenue des Chaps Elysees" nin üzerinde,hatta sergiye girmeden yogun trafige ragmen kendimi caddenin ortasina atip bir de fotograf cektim ,caddenin sonunda "Arc de Triomphe" ,Zafer Aniti, havada ucan bir kusu da yakalamisim,tabiki bu da isteyerek :-) .



Grand Palais 1900 yilindaki Dünya Sergisi/Fuari ya da orjinal adi ile " Expositions universelles " icin
©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com insa edilmis bir bina aslinda.Bu döneme ait bircok yapiyi görmek mümkün Paris´te.Aslinda sirf bu sergi icin insa edilip daha sonra tekrardan yikilmasi planlanan yapilardan bir kismi hala ayakta.Bu arada 1889 daki sergi icinde insaa edilen Eyfel Kulesini de unutmamak lazim.Bunla ilgili ayrica bir postingim olacak.
Grand Palais , aslinda celik bir konstruksiyona sahip olmasina ragmen ,dis yüzeyi tas kaplama.Sergi amacli kullanilan bir bina.Burasi ile ilgili bir animi anlatayim hemen.Giriste metal dedektörleri var, cantalari da kontrol ediyorlar.Ben ceplerimi büyük bir kismini bosaltip, cep telefonu,kamera ,etc. onlari masaya koydum ve kapidan gectim.Ve tabiki "Biiiiiiiiiiiip" diye bir ses , bozuk paralari cikarmadigim icin ötüyordu.Güvenlik görevlisi adam bana birseyler anlatiyor,herhalde 4-5 uzun cümle söyledi.Ben de "ne diyorsun güzelim,benim anlimda bu adam fransizdir falan mi yaziyor diye diye türkce laf sokuyorum,ceplerimi falan gösteriyorum,bozuk paralar var diye.Adam hala anlatiyor.Sonra ,ne diyorsun ya dedim ,aldim esyalarimi masadan girdim iceri.Bakiyorum adam ne diyecek bu sefer diye.Adamdan hic ses yok,sonradan ögrendim adam meger"tamam gecebilirsiniz"i anlatmis ,10 cümle ile.Kardesim ,international kelimeler niye kullanmiyorsun dedim icimden , "O.K" de anlayalim di mi yani.Neyse giriste cantalar ,paltolar birakildi ,giseye geldik.Arkadasimin sanatci kimligi vardi ona bedava bana gelince hemen son gün gitmeden cikardigim "International Student ID "mi cikardim verdim.Baktim kadin birseyler soruyor,anladigim kadari ile sanatmi okuyor gibilerden sordu,bende evet evet diye kafami salliyorum,okumuyorum deyip de pahali bileti mi alayim,zaten tuzluydu biletler 9 euroydu galiba, internet sitesinde yaziyor sanirim.Neyse artik kimlik gösterince ,evet ben güzel sanatlar ögrencisiyim diye kafamda cümleler hazirdi.©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.comGelelim sergiye ,sergini temasi "Jungle" idi,bol bol vahsi hayvanlar,yerliler,sarmasiklar,yesilin bin tonun kullanildigi resimlerin disinda normal hayatdan tablolar da vardi.Rosusseau 1844-1920 yillari arasinda yasamis bir ressam ,onun hakkinda bilgi yazmaya gerek duymuyorum zaten liklerde kapsamli bilgi var,ordan bakabilirsiniz.Metro duraklarida bu serginin afisleri ile dolu idi.Yanimizda arkadasimizin 5 yasindaki oglunun da bizle olmasina ragmen ,hic sIkIlmadan bizimle gezdi o da.Tablolardaki hayvanlar ve bir odadaki doldurulmus disi arslan ve Gazelle nin (yanilmiyorsam) mücadelesi,daha dogrusu arslanin ona saldirisi canlandirilmisti,sergiye süper uymus bence.Serginin alt katina inerken merdivenlere yerlestirilmis hoparlörlerdende vahsi ormanda duyulan sesler geliyordu,insan bir an kendini gercekten ordaymis hissine kaptiriyordu.Sonuc olarak güzel bir müze ve sergi idi.
©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
Sergiden sonra birazda alsiveris mekanlarina dogru hareketlendik.Ilk durak Galeries Lafayette.
Paris´te akla ilk gelen bir-iki Alisveris merkezi....©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
Biz Chausse d´Antin La Fayette duraginda indik Metrodan.O bölgede zaten Opera binasi da bulunuyor.Ama o civarda birkac durak daha var.Magazanin sayfasinda harita üzerinde bulundugu yer zaten anlatilmis.Laf Metrodan acilmisken,eger birkac euro kar etmek isterseniz günlük biletler yerine 10´luk bir blok alip harcamak kismen daha karli oluyor,tek tek almaya göre,sanirim %30-40 a yakin bir fark vardi.

Daha önceden biraz arastirdigim icin ,ic süslemelerini biran önce görmek istiyordum.Tavan yüksekligi 73 metre imis, Art Nouveau stilindeki ©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.comcam kubbenin görüntüsü muhtesemdi.
Kubbenin altindaki alanin tümü kozmetik firmalarinin standlarina ayrilmis,tüm markalar orda idi.
Binanin alt katinda ünlü mücevher ve canta markalarinin özel dükkanlari var,magaza
icinde magaza usulü.Oldukca kalabalikti icerisi,cinli turistlerin coklugu göze batiyordu.Hic alisveris yapmasaniz bile girip görülmesi gereken bir yer bence.

©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
Lafayette´nin ayni zamanda hemen karsisinda erkekler ve ev dekorasyon icin iki ayri magazasi daha var.

Biraz ilerdeki diger bir alisveris merkezi ise Printemps,La Fayatte´den sonra bu biraz ic dekorasyon olrak sönük kaldi ama ,oranin ünlü yerlerinden oldugu icinde bur ugrayalim dedik.Cati katindaki cevrenin ve hemen yakindaki Opera binasinin güzel bir görüntüsü bile varmis,ben cikmadim,cikanlarin yalancisiyim :-).



Bu magazalarin bulundu cevrede daha bircok alisveris imkani var,yani özellikle bayanlar kredi kartlarini evde biraksinlar :-).

Bu günü de böylece özetlemis olduk.Yolculuk mu ,yoksa özeti yazmak mi daha cok yordu tam anlayamadim.

Bu seferki yaziyi da birkac yararli linke bitiriyorum


http://www.franceguide.com/prehome.asp
http://www.parisvoice.com/
http://www.paris-tourism.com/
http://www.timeout.com/paris/
http://www.paris.org/
http://www.v1.paris.fr/en/
http://www.parissi.com/ (fransizca )
http://www.paris-ile-de-france.com/
http://www.parisavecvous.com/

http://www.photoart.plus.com/expos/
http://www.artcyclopedia.com/artists/rousseau_henri.html

12 yorum:

zepzep dedi ki...

tam olarak paris rehber kitabi gibi yazmissin TDcim,.eline saglik.
ne hos bir sey, boyle insanin sevgilisiyle Paris gibi bir yere gitmesi, sonra da , biz soyle yaptik boyle yaptik, suraya gittik, buraya gittik diye anilarini biz arkadaslariyla paylasmasi.
hep demisimdir, paris sevgiliyle gidilmesi gereken bir yer, siz bunu gerceklestirdiniz, masallah diyorum, kocaman bir adet nazar boncugu yolluyorum size.
ben de istanbul'u dolastim bugun ve dun ailemle.
istanbulda bugun hava cok guzeldi, ortakoy feriye'de keyifli bir kahvalti yaptik hep beraber, trafigin de yogun oldugu saate kalmadik, pek guzeldi yani.
selamlar, sevgiler
zeynep

Özgül dedi ki...

Cok güzel. En sevdigim sehirlerden biridir Paris. Umarim Lafayette birde güzel kahvalti yapmissinizdir.
Selam ve sevgiler

TugCe dedi ki...

Hep ozendir sen boyle bizi:) Valla umarim cok iyi gecmistir ve yeni geziler olur..Ah su 6hafta gecsin, ben de turkiyede olcam yazin biseyler yapcam insallah:)

amirah dedi ki...

feel like i went to paris and came back too :) thanks for sharing your adventure and the links aswell. have a girlfriend going over so will forward her them. have a good week!

Aysin dedi ki...

TD yaa canim cekti valla ,Insallah bir kez daha giderim bende..Fotograflarin uzerine tikladim dedigin gibi:))Parisin kokusunu duydum..Cok iyi geldi bana ..Sagolasin..Umarim uzun surer bu Paris anilarin...

zynep dedi ki...

Bugun pazartesi, saatlerde 1 saat ileri alındığı için halan kendime gelip çalışamıyorum, ama Parisi okuyorum, sonra sitelere bakıyorum resimlere tıklayıp büyük hallerine bakıyorum, gülümsüyorum ve sonra alışveriş yerlerinden bahsedince kopuyorum...:))
itiraf etmeliyim ki, daha sonda ki linklere bakamadım, ama olsun onları da öğle tatiline saklıyorum ehuehueue.
tşkler...

ne çok müze, sergi yeri var bu Avrupada da, gez gez bitmez:D bizde ne var?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Zepzep
tesekkürler zepzep,size layik olmaya calisiyorum :-)
Istanbul gezmelerini okudum zaten,oh oh ,yakisir ,gez ,benimicinde gez oralari.

@özgül
kahvalti edemedim,sabah yedigim"ufak baget" ve cukulati tatliyi yuttugum icin :-).bakiniz paris 1.gün postingim.
sizede selamlar

@tugce
valla sen herhalde tam kopacaksin tugce,bu kadar özendirmeden sonra yani.Tabi yaz gez,toz,biraz ic :-),eglen.

@amirah
Dear Amirah,güzel sözlerin icin tessekürler.
There will be 2 or may be 3 more Paris postings,but they take some time to prepare them,so may be at the end of this week i will put the one about Eiffel Tower.
Stay tuned!
mr TD

@aysin
biraz öncede yazdigim gibi Paris herhalde 2-3 posting+fotograflar olrak sürecek.Yanliz biraz zaman aldiklari icin arka arkaya hemen koyamiyorum.Bu arada Paris in kokusunun cok da iyi oldugunu söyleyemem.Parfümerilerin ve firinlari haricinde pek his degildi mekanlarin kokusu.Eee nede olsa parfümün icadi ve kullanilmasida o dönem kisilerini yikanmayi sevmememelerinden bu yüzdende kötü kokularini bastirmalarindan dolayi cikmis.
slmlar
TD

@zynep
ne güzel iste sana mesgala bugün, bunaldikce gider gezersin oralari.Zaten o linklerin hepsine bakman haftalarini alir herhalde :-)
Neselenelim, bu hafta benimdi SIKICI islerim var, böyle seylerle devam edecegim bu hafta.Hatta daha da güzel seyler yolda,biraz cocukluk yillaridan nostalji yapacagim.Merak ettin dimi , he he .et et.
slmlar
TD

just my stories dedi ki...

ben en cok alisveris merkezi olayina odaklandim, ciciler almadiniz mi oradan?

Cerise dedi ki...

Kredi kartlarimizi evde falan birakmiyoruz, tam tersine cebimize falan koyuyoruz ki kolay cikarabilelim :)
Supersin valla linkler falan! Vatana millete buyuk hizmet :)

celerone dedi ki...

Mr.TD,

Aranan her faydalı bilgi bu blogda bulunmaya başladı. Ellerine sağlık

Selamlar

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@banu
bende kendi alisverislerimden bir kesit koyacagim, belki öglene hatta.Siz kasindiniz valla.

@cerise
al al da TR ye dönünce agla sonra,ah ah diye.
Güzel birseyler yapmaya calisiyoruz tabi,aralarda ufak postingler bazende böyle biraz daha detaylilar.Ama sürekli böyle yazarsam isi gücü birakip "Blogculuk" meslegine girmem lazim :-)

@Celerone
Eee herseyden biraz anlamak lazim, genel kültüre girer ki , sohbet muhabbet olsun.Yakinda da zaten lekeler nasil cikarilir,cam silme teknikleri,Matamatik formülleri kitabi, gibi ekler de verecegim.
Proje cok, kafa dolu ama zaman yok,malesef.Ellerim yavas kaliyor bazen dogruyu söylemek gerekirse.Belki sesli blog mu yapsam diye düsündüm aslinda.Bakalim belli de olmaz :-)

dilayra dedi ki...

canım çekti..görmek istedi yine Paris'i sayende..8 yıl olmuş:((
fotoğraflar da güzel..
bu aralar zaten canım hep çekip gitmek istiyor.. ben her bahar böyle oluyorum.. bir "aşık" olamıyorum, olanın da önünde saygıyla eğiliyorum. senin de eğildim. sevgilimle gitmek hayalimdi, hala öyle:))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin