Perşembe, Mart 23, 2006

Paris , 2.Gün/Bölüm 1

Paris´de ikinci gün sabah evde kahvalti etmedigimden,artik bir günde ahbap oldugum firindan ufak bir Baget-Sandwich ve cukulata sarmasi denilen ,"hafif" bir cukulatali hamur tatlisi alarak basladi.Bagetlerde zaten oldukca ufakti , resimde görülüyor sanirim.

Bugünkü ilk yer Notre-Dame Kilisesi daha dogrusu Katedrali.Cok detayli bilgi vermeye gerek yok, verdigim linkde oldukca genis bilgi var zaten.Anlami aslinda Meryem e itaf edilen kilise, ya da "Our Lady of Paris".

Kilisenin insaatina 1160´larda baslanip, yaklasik 150 yil sonra bitirebilmisler.Güney Gülü adindaki , 10 metre capindaki pencere 13.yüzyilda eklenmis, ama rehberlerde yazdigi gibi, gercektende aydinlatma olarak iceriye pek bir sey katmamis.
Katedral su anki haline 19.yüzyilda yapilan tadilatlar sonrasinda gelmis.


Sabah cok erken olmamasina ragmen,sanirim 10 civari gibiydi, giriste cok bir yogunluk yoktu, ben yine korkulan uzun siralarin olacagini düsünmüstüm,ama allahtan cok rahat bir sekilde girdik iceri.



Iceri giris icin herhangi bir ücret ödenmemesine sevindim ,cünkü heryerde böyle olmuyor.Icerde orta alan herzamanki gibi dua edenlere ayrilmisti,merkezin etrafinda ufak bölümlerde dua icin yerler,bazi heykeller,adak icin mumlar var.


Icerde fotograf cekmek biraz zordu,büyük camlarin olmasina ragmen iceri oldukca karanlikti.Ama görevimin bilincinde tabiki birkac fotograf cektim :-)




Tarihte bu kilisede bircok önemli olay gerceklismis, benim aklimda kalan Napolyonun kendi kendie tac giydirmesi örnegin.Gecen gün Louve Müzesinde özel sergisi olan Ingre ´nin de Napolyonun bu haloni resimledigi cok da güzel bir tablosu var.
Katedralin kullesine de,yaklasik 70m yükseklikte, cikmak mümkün, ben cikmadim ,daha dogrusu aklima gelmedi,ama belki ilgilenenler olur diye söyliyim dedim.
Resimler cok oldugu icin Zeynep den esinlenip bende kolaj olaylarina gireyim bari dedim,sanirim böyle daha iyi oldu.
Günün ikinic yarisi ile posting de hafta sonuna artik.


Bu da ilginc bir link.
http://www.monum.fr/prehome/prehome.dml

11 yorum:

dilayra dedi ki...

yediğin sandwich harbi ufakmış, yetmemiştir o dişinin kovuğuna senin:))
Notre Dame'ı gezdiğimde aklımın hep bir köşesinde Quassimodo ve Esmeralda vardı.. yine hatırladım sayende.. dur ben bir Notre Dame De Paris albümümü dinleyeyim gidip..

zeynepyemekbiz dedi ki...

Cok hos goruntuler, bir onceki post yorumumda yazdigim gibi ancak ucak aktarmalarinda gordugum biryer, havaalanini hic sevmedim o ayri konu, fakat senin gezip gordugun aktardigin bilgiler cok iyi, tesekkur ederim.
Umarim bu arada iyilesmissindir.
Kendine iyi bak.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@dilayra
evet , onu aperatif olarak aldim zaten
Valla ben ne Q´yu , ne de E.´yi gördüm. ortalarda doalsan biri de yoktu , "bana su verdi, bana su verdi diye" :-)

@zeynep_yb
aslinda ben havaalanlarini sevmeme ragemn , Paris deki pek tutmadim.En sevdiklerim, direkt olarak ucaga binilenler hatta.
Klagenfurt havaalali,Avusturya da ,öyle mesala .Giris ve cikislarda ayni adam oturuyor,bir oraya bir öbür tarafa geciyordu resmen :-),ucakla bekleme yeri arasi herhalde 30-40 metre mesafedir,utanmasalar bavulunu eline verecekler ucaktan inerken.

Iyilesme calismalari devam ediyor, bu aralar sokaga da cikmadim hic,allahtan evden halledilecek isle r vardi,isabet oldu.
sordugun icin tessekkürler :-)

zynep dedi ki...

o ne büyük 1 sandwich oyle....ye ye bitmez kendı adıma konusmak gerekırse, ama cikulata hemen biter:D

Mr. TD verdiğin site adresindeki link gercektende ilginc, o linkte sanıyorum paristeki yapılar var değil mi peki ya eifel, göremedim onu ...ozellıkle yapım asamalarını flash ve 3D ile hazırlanan bolumu keyifle izledim tşkler:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep

yiyelim güzelleselim etkinleri kapsamina almistim onu :-)

Link oldukc ailginc , bende biraz baktim,zamanim olunca daha bakacagim oldukca kapsamli cünkü.

sibella dedi ki...

delight'cim gecmisolsun ve gecmis dogum gunun kutku olsun,iyiki varsin:)blogosferin pasasi!!!

ben fotograflari ve koljlama olayini cok begendim,eve aklima dilayranin dedigi gibi Q&E geldi benim de.

ins bende giderim yakinda da bir mum yakarim...

sevgiler..

Cerise dedi ki...

Gezelim gorelim ogrenelim serilerinde her postun sununda tadi damagimda kaliyor valla! Devamini heyecenla bekliyorum. Eiffel ne zaman?

zeynep dedi ki...

sevgili gozdem, kolajlarin da pek guzel olmus, seyahatin de.
bizlerle paylastigin icin tesekkur ederim kendi adima, herkes begenmis zaten goruldugu gibi :)
bol bol vitamin al, portakal ve cilek gibi.
gozden

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sibella
sagol sibel.

Notre Dame´i aslinda ben daha büyük bir yapiolarak umuyordum, o kadarda büyük gelmedi gözüme.
Kolaj olaylarina pek girmek istemiyordum acikcasi, cok zaman aliyor,fotograflari ,kendime göre dogru yerlere yerlestirip, hangi resimlerin,hangi kismini alayim diye aslinda bayagi bir kafa yoruyorum,birkac saatimi aliyor sonucta resimler.

@cerise
Eiffel ile ilgili yazi herhalde haftaya kaliri, simdi sirada ikinci günün diger yarisi var,son gün de Eyfel olacak.
Yazilari begendigine sevindim,arsivleri karistir o zaman,gecmis aylarda da hosuna gidecek postingler vardir muhakkak.

@zeynep
sevgili gözdemden böyle seyleri duymak cok hos, ne de olsa kolajlarin kralicesi sensin :-)
Bu sabah portakal yedim bayagi,cilek de yiyiyorum ara sira,ama vitamininden degil sevdigimden :-)Yiyeleim, güzelleselim etkinlerleri kapsaminda bunlarda.

Banu dedi ki...

selam, fotograflarin harika, ozellikle de kolaj fotograflarin. kolajlari hangi programda yapiyorsun, ben haftalardir uygun bir program ariyorum ama henuz nasil yapildigini cikartamadim, bana bir iki tavsiye verirsen sevinirim. selamlar..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Hosgeldin banu,

Fotograflari genelde Paint shop Pro ya da Adobe Photoshop ile birlestiriyorum,hazir bir ayar yok ama,tek tek her seyi benim belirlemem gerekiyor,büyüklükler,yerleri,etc.

Ama bir kisim Picassa yi kullaniyor kolaj icin,onu da deneyebilirsin.
Yaparken önce sonucta istedigin büyüklükte bir bos fotograf olusturman lazim,arka fonunu istedigin renkde secerek.Daha sonra icin koyacagin fotograflari belli oranlarda kücültüp,kesip oraya yerlestirmek,oynamak gerekiyor.
slmlar
TD

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin