Salı, Mart 21, 2006

Mr. TD´nin Paris maceralari

Persembe aksami baslayan PARIS macerasi , pazar gece eve dönüsle sonuclandi.
Nerelere gittim , neler yedim ictim,genel bir özet geceyim dedim.
Ilk günle baslayim, hafta icinde de devam ederim ,sonraki günlerle ilgili yazilara.

Bundan bir süre önce SPAR marketlerinde tek yön 29 Euro olan biletlerden almistik.
Paris te bulunan arkadaslarin yerlerinin müsait olmasinda da yararlanip ,bu sefer ki yolculugu oraya yaptik.
Gidis Düsseldorf üzerinden aktarmali idi, ama yinede güzel gecti yolculuk.
Ucagin indigi Terminal 3,en uc noktada kalan , genelde "Ucuz havayollari"nin kullandigi bir yer.Havaalaninda sehre inis ayri bir macera idi.
Otobüs olaylari ve bilgilendirme tabelalarinin kötülügünü anlatmaya gerek bile duymuyorum.Sehre inerken "RER" adi verilen trenlere binmek icin bile bilet alirken ,sadece "fransizca" olan makinlardan biletler alind.Saatin 21 olmasina ragmen bile bir tek informasyon gisesi yoktu.Insan Viyana nin degerini bir daha anliyor,nerde bizim U-Bahn lar,asansörler,yürüyen merdivenler, .....
Neyse biletler alindi ,sehre inildi.Metro ile bir trasnferden sonra kalacagimiz Atölye ye gedlik.Burasi Avurtuya´nin Kärnten eyaletine ait olan ve ordaki sanatcilara belli dönemlerde , burs tarzinda verilen,bir yer.O sürede orda hem kalip hem calisacabilecek sekilde yapilmis bir atölye.Arkadaslarimizin iki cocuguda oldugu icin , ayri bir daire kiraladiklarindan, burda konaklama imkani dogdu bize de.
Kaldigimiz yer, IV. Bölgede ,Marais ,de idi.Notre-Dame´a da oldukca yakinda.
Sehre inerken Metro yu hemen hemen hic kullanmadik.Rue de Rivoli yi takip ederek yaklasik 20 dakika da merkeze geliniyordu,.Havalar bakimindan sansliydik, bol günesli , ama serin bir hava vardi.Bu benim ilk Paris´e gidisim oludugu, standart turist programinidan da sasmadim.Ilk gün Louvre Müzesini ziyaretle basladik.Sabah 10 gibi olmasina ragman oldukca bir kalabalik vardi aslinda,o yüzden normal giseler yerine ,bilet makinalarinda alarak ,tura basladik.Detayli yazmiyorum,ilerde belki ayrica yazarim bu konular hakkinda.INGRES inde özel bir sergisi vardi , onu da gezme firsati oldu bu arada.



Paris de gözüme batanlardan bahsediyim biraz da hep kültür ,müze,sergiden konusmus olmayalim.Sehir yapi olarak gercekten cok güzel, binalar, sokaklar,cafeler,firinlar,parklar.insan sürekli saga sola bakiyor yürürken.Trafik biraz koas durumda, özellikle yayalar kuralara pek takilmiyor,sürücüler de öyle.Cafelerde ve restoranlarda fiyatlar gercekten cok tuzlu geldi.Yabanci dil acisindan durumlari ise cok vahim bence.Herhalde benim fransizcam ,onlarin ingilizcelerinden daha iyidir.Bu arada benim hic fransizca bilmedigi söylemismiydim.Müzelerde,magazalarda yabanci dil bilen,ya da yabanci dilde levhalar yok gibi.Adamlar Euro´ya geceli seneler oldu kasalarda hala ekstradan Franc olarak da fiyat yaziyor.
Ilginc olaylarin basinda da en az 3-4 kere bana yol ve yer sorulmasi oldu.Soranlarda turist degil hep fransizlardi :-) ,hatta bir ikisine de yardimci oldum, süper fransizcamla.Birde iki Türk turist kiz var,Belediye binasini önünde video kamerasi , döne döne cekim yapiyorlardi.Bir yanda da "ya burasi neresi, nerdeyiz ya" diye bagriniyorlardi.Diger kiz da telefonda" Notre-Dame misiniz, orda bulusuz tamam tamam" diye arkadaslari ile konusuyordu.Bu arada bende orda arkadasimi beklerken,"burasi belediye sarayi" diye Türkce laf atiyorum , 3üncü seferde duydular,ve benim Türkce konustugmu anlayip tessekür ettiler.Bes dakika sonra baktim yine bana dogru geliyor,"Notre-Dame " nerde biliyormusiz "diye sorduklar, bende "arkanizda duruyor dedim".Bu da böyle bir ani.

Bugünlük Louvre ve cevresinden bir kolaj , daha sonra tek ve büyük boyda fotograflar gelecek.Simdilik AU REVOIR!

24 yorum:

zynep dedi ki...

tekrardan hoşgeldiniz:D

ben şimdi Parise cok gitmek istiyordum ama demek pek 2 kişi gidilecek bir yer değil gibi sanki, hele de fransızcanız yoksa ...öyle anladım :DD

ama bu Louvre müzesi ne kadar eski ve güzelmiş sabahtan beri sitesindeyim; yok profesyoneller yok cocuklar, yok sponsorlar için....ne müze ama dedim...
peki bunları bu müzeye nasıl getirmişler örneğin piramitler, roma ve yunan heykellerini....
vay be:D

ZEYNEP dedi ki...

adascigim o piramit olay olmus ilk yapildiginda, boylesine klasik bir esere boylesine modern bir yapi vs. tartismalar cikmis. louvre'un piramiti, l'etoile ve la defense ayni duzlem uzerinde durur derler, ben bakmistim, oyleydi :)
paris tam sevgiliyle gidilecek sehir, ben hep yanliz gittim, hehehehe :)
oraaya gidip gidip barlarda pastis icer icer aglarim, aglarim, kusarim :)
bak TD, diger yarisiyla gidip romantik bir tatil yasadi, sen de piskuwitinle git, bize guzel anilar getir dunyanin en romantik kentinden.
hosgeldiniz TD ve YOH.

just my stories dedi ki...

cok guzel bir degisiklik olmus, cok sevindim..ara sira farkli ortamlara girmek insana iyi geliyor bazen yorucu olsada:)

Ben hala goremedim Paris'i, cok yaklastim ama goremedim:) Bakalim bu yaz Turkiye'ye gidiste aktarmayi oradan yaparsak belki 2-3 gunluk bir sansim olur gormek icin...bir umut tabi:)

daha cok resim bekliyorum bu arada..bu kadarcik mi tum resimler?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
yok canim o kadarda degil, sonucta anlasiyorsun da , biraz zorluyor adamlar sadece.
Aslinda misir kismini göremk istiyordum, kapaliydi o gün , kahroldum resmen ,ama ne yapalim
Gercekten cok genis bir alan sahip , zaten hepsine bakmam mümkün degil, 6 ay mi ne sürüyormus galiba,tek tek durup bakarsan.

@zeynep
apartmanca gideriz ya ,ne oalcak bir dahaki sefer dimi,eb yokken sen verip verip veristirdin bana ama ben eksikliginiz hissetim oralarda tabi.

@banu
resim varda,
onlarla ilgili daha uzun postingler yapacagim, o yüzden böyle kolaj gibi yaptim,ama onlari secmek bile zordu acikcasi.Zaten müze icindeki odalarin cogunda resim yasagi var,sagdan soldan alma pek resimde kullanmak istemedim acikcasi,ama resimler var da, Katedral, sehirden,binalar falan.
Benim postingler biraz zaman aliyor bazen,hazirlik yapmak gerekiyor,yakinda resimleri koyacagim ama.

sibella dedi ki...

yorumum gitmedi yaaaaaa....

ne de guzel yazmistim..hosgeldin delight'cim tekrardan..nice guzel fotlarini bekliyorum parisi henuz gormemis biri olarak:)

fransizlar ing.bildikleri halde konusmuyorlarmis diye duydum,hic ing ilan,yol tarifi vs de mi yok ben anlamadim...:(

Aysin dedi ki...

Mr TD bizde 2 sefer 2 ayligina pariste yasamistik esimle.Hemde bize balayi olmustu.O zaman hep kendim geziyordum,metro iyi organize olmus,bana cok kolay gelmisti..Banada o kadar cok yer soran oluyorduki sen anlatinca aklima geldi...Ben Fransizca bilmiyorumki deyip ellerimi iki yana aciyordum..Ilk saskinliktan sonra gidiyorlardi..Her ne kadar senin anlattigin kadar zor olda olsa bazi seyler cok guzel bir sehir...Ozlemisim bende...Ayyy canim cekti valla...

sibella dedi ki...

hosgeldin sevgili deligtimiz,ilk goz agrimiz,ilk ve tek erkek blogumuz:)apartmaninimiz yoneticisi:)

bende cok gitmek istiyorum paris'e cidden ama ingilizce konusmamalarina sinir oluyorum,biliyorlarmis ama konusmuyorlarmis,gidenler oyle soyledi bi kac kere..ben en iyisi turla gideyim ki kaybolmiim yabanci ellerde:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@aysin
anilar canlandi yani , bakalim diger fotograflari koyunca yorum yaparsin artik.Sen fransizcayida sökmüssünidr kesinde caktirmiyorsundur.

@sibella
even sen turla git , daha iyi muhabette daha cok olur, aralarda kacarsin grupdan olmadi ,dimi ama :-)

TugCe dedi ki...

ben de gezicem yazin:) tabi insallah param olursa..o zaman artik koyarim artik cektigim fotolari;)

yemekvebiz dedi ki...

Mr. T.D.
bende bekliyorum diger resimleri, bende gormedim, aktarmalarin haricinde :))
paylasirsan cok keyf alirim.
Sagolasin.

Zeynep

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@tugce
gezersin gezersin,sizin oralardan ucuz ucaklarda da vardir kesin.Olmadi türkiye ye paris üzerinden aktarmali dönersin, dimi :-)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@yemek ve biz
bu hafta icinde resimleri koyacagim.Dönüs öncesi biraz sifayida kaptik galiba, performansimi etkiliyor haliye :-)

Gülnur dedi ki...

Bienvenue,

İyi geçmiş olmasına sevindim. Tespitlerin de çok haklısın özellşkle trafik hele ki o motosikletler, scooterlar, kural ışık tanımaz yayalar, pahalı cafeler (ki genel olarak çok pahalı, emlakçı çarptı mı gözünüze hiç bilmiyorum ama inanamadık 26 m2 ev için adam 500 000 euro istiyordu!!! hele kiralar 1500 eurodan aşağı diildi)...

Louvre' vakit ayırabilmeniz de harika olmuş 1 günü hatta ne 1 günü 2 günü kapsar orayı gezebilmek, yorgunluğu da artı ama hakketen bir ömre bedel (kaç ömre:) görülen eserler...

Kolaj harika, ben de öğrensem artık şu kolaj işini evde duvarlarımız için yaptıklarım kadar kolay mıdır?

Zeynep,
Heykelleri geçtim İran Pers döneminden kalma dev bir eser vardı 2 büyük at ama ne büyüğü dev dev ben de çok düşündüm bunları buraya getirebilmek ve de bu binaya sokabilmek...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@gülnur

selam gülnur,
aslinda gün sayisi gercektende az geldi , birkac gün daha olsaydi ideal olacakti.
Orsay müzesini gezmedim , on aüzüldüm, sonusz bir sira vardi cünkü.

Kolaj olayina gelince,aslinda pek kola j yapmiyorum, bu ilk kolajim dersem yapan olmaz.
Photshopla oldukca kolay aslinda, ilk basta yapacagin resmin boyuta karar vermen gerek.
daha sonra icine koyacagim resimlerin hanig büyüklügünde olacagina,en sonra o resimlerden alacagin kismlari isaretleyip, copy-paste ile bos tabloya yerlestiriyorsun.Sonucta her ekledigin reism bir "Layer" yani kat oldugu icin rahatca saga sola kaydirip, üst üste bindiriyorsun.
Bloga koyacaklarim biraz ufak oldugu icin daha zorluyor aslinda ama, büyük boyut calisinca isin daha kolay olacaktir.
ilerde de begendigin resimler olursa söylersen, daha büyük boyutda, damgasiz olanlardan yollarim.
görüsmek üzere,

slmlar
TD

arzubrumendi dedi ki...

Bonjour T.D.
Paris est une ville d'amour et J'ai perdu mon amour à Paris...:-) aslında tam tersi olmalıydı ama...
J'ai été dans le moer de Paris que les 5 temps et moi suis dans l'amour avec cette ville.
nasıl ama... duyanda beni fransızca biliyor sanacak...!!! neyapayıp post paris olunca Parisien'ler gibi davranmak istedim.. :-))) au revoire...
arzu brumendi

Gamzeli dedi ki...

Ohh ne güzel iyi yapmışsın ...Bizim içinde gezseydin Paris'i :))

Aysin dedi ki...

Sayin TD'cim benim biraderin adresini aldim..Insallah eksik degildir.:))Belki ugrarsin bir gun..Cihatada selamlar..

Pizzeria Osteria Da Giovanni
Adresse :) 1070 wien Sigmundsgasse 14
Tel:523 77 78

Bu arada da sana gecmis olsun..cok gezen cabuk hasta olurmus unutma.:))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@arzubendi
tamam , tamam , fransizcan fana degil.Cok sevmissin oralari 5 kere de gitmissin sanirim.Umarim kaybettigin askini orda bulursun.
Je ne peux pas comprendre tous,mais je peux comprendre quelques mots.

@gamzeli
gez gez bitmedi valla,bir daha ki sefere cok sey kaldi .


@aysin
sagol aysin, bir gün yolumu düsürmeye calisirim,umarim senide bu aralar cok ihmal etmedim :-),görüldügü kadari ile islar rayina oturmus :-)

simiole paris carnet dedi ki...

ha ha ha..."notre dame nerde? arkanizda" diyaloguna bayildim. benzer seyler ben de cok yasiyorum,bak bir tanesini anlatayim.
Daha gecen gun 30 yaslarindaki iki turk genci tam onumde fotograf cekiyorlardi. Poz veren genc, arkadasina beni gostererek "hazir gelmisken su kizla da cek beni, paris hatirasi olur" dedi. Ikisi bana bakip anlamadigimi sanarak kendi aralarinda eglendiler. O an icimdeki seytani zaptedemedim. Poz verenin yanina gectim, koluna girdim, fotograf makinesine gulumsedim, (ikisi de sok olmuslardi) s'il vous plait dedim, bir daha gulumsedim. Cocuk fotografi cekti. (Ikisi hala soktalar)
Sonra arkami dondum, au revoir dedim ve gittim.

Simdi dusunuyorum da...Aslinda kalip neler konustuklarini duymayi nasil isterdim :)

Cerise dedi ki...

Kiskandimmm ama cok degil, Haziran'da ben de gidiyorum insallah. Sevgilim gelsin de hele bir :)

Bu arada ozellikle bayramlarda, tatillerde Avrupa'daki Turk populasyonunun artisi inanilmaz. Sokaklarda herkes Turkce konusuyor!

Burcuk dedi ki...

Fransizlar sanirim ingiliz veya amerikan olmayanlara boyle davraniyorlar, burda cunku ing ve amerikan olanlarin soyledigine gore ne zaman parise gitseler fransizca konusmaya basladiklari anda karsilarindaki fransiz ingilizce konusmaya baslayip kendince pratik yapmaya calisiyormus:) bunlar da hatta gicik olmuslar:) bir tanesi bir kac kere laf etmis "siz benim ulkeme geldiginizde ben de sizinle kendi dilimde konusucam ama lutfen benimle fransizca konusun" diye:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@simiole
Evet ,senin ikiside secme turistmis valla.Burda bazen metroda falan hic caktirmadan dinliyorum bende,ilgin muhabbetler oluyor arada.
Ama sizin ordakilerin yabanci dil olayi gercekten rezil seviyede,öyle birkac anim oldu gelecek sefere yazarim postingde :-)

@cerise
haziranda da güzeldir kesin oralari ,biz de de sans hava günesli ama biraz ayazdi valla, Eyfe in üstü hele cene titretti,resmen carpti,hala biraz kiriklik var.

@burcuk
evet , bu tip olaylar bazi ülkelerde var.Ben Okulla ilk Viyana ya geldigimde, dükkanlarin bazilarinda almanca konusmamiza ragmen , ingilizce cevap veriyorlardi, ne haltsa.

Ben encok Italya da egleniyorum ama , adres soranlar mi,bankta otururken sohbet etmeye baslayanlari,benim baskasina Italyanca sordurtmama ragmen direkt benle sohbet edenlermi,bunlarda bir garip.

Gamzeli dedi ki...

Çok şey kaldıysa o zaman bizler için gezersin artık di mi yaa:)

Aysin dedi ki...

Ben karalar bagladim oturuyorum ne yapayim.:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin