Cuma, Mart 24, 2006

Mr TD den pratik bilgiler -Internetten ücretsiz telefon konusmasi

Yeni bilgi :Haziran 2006
Türkiye sabit telefonlari arama artik 10 cent civarinda , o yüzden asagidaki postingdeki bilgiler aktüel degil,en azindan Türkiye icin,o yüzden sitedeki ücretler sayfasini mutlaka kontrol edin.


Arasira pratik bilgiler veriyordum sayfamda,tshirt katlamaktan patates soymaya kadar , birazda teknoloji ile ilgili birseyler yazayim dedim.Sabah BANU nun sayfasini okudukten sonra bu yaziyi yazmaya karar verdim, umarim onunda hasretini bir kadame azaltir diye düsündüm.

Avusturya´ya geldigimden bei ne kadarlik telefon faturasi ödedigimi bilmiyorum, bilmek de istemiyorum acikcasi, herhalde ikinci el bir araba parasina ulasmistir.Senelerdir ablamlara ,evinize internet baglatin beni de su dertten kurtarin diye yalvarmalarim da sonuc vermemesi beni deliye cevirdi,illa gidip beni herseyi kurmami bekliyorlar.

Ilk basta telefon kartlari vardi,onlar üzerinden ariyordum, daha sonra evden arayacaginiz numarayi cevirmeden önce 4 rakamli bir numara cevirip ,özel bir sirketin hatti üzerinden arama olaylarina girdim.Ama bir süredir sanirim bu soruna bir cözüm buldum.12 seneden beri internetin icinde olunca kullanmadigim chat,messenger,konferans programi kalmiyor.ICQ numarama baktim,7 haneli imis, simdikler 9-10 hane sanirim.Neyse sonunda VOIPSTUNT diye bir program kullanmaya basladim,aslinda messenger ya da skype tarzinda bir program, bir farkli belli ülkelerin "sabit telefonlarina" ,yani cep/mobillere degil,bedava konusma yapilmasi.
Ilk baslarda Avusturya,Amerika ,ve Avrupa oldugu icin tercih etmistim,ama gectigimiz haftalarda süper bir yenilik oldu ,"TÜRKIYE" de bu bedava aranan ülkeler arasina girdi :-)

Simdilik ücretsiz aranan ülkeler yukaridaki listede var, programi indirebileceginiz Internet Sayfasinda da bulabilirsiniz tabiki.

Programin kurulusu oldukca kolay,kullanimi da öyle aslinda.Ister arkadaslarinizdan,tanidiklarinizdan bu programi kullananlari listenize ekleiyp , PC2PC ,yani ikinizde internet üzerinden konusma yapabilir, ya da PC2PHONE olarak karsi tarafi normal telefonlardan arayabilirsiniz.
Programi ilk kurdugunuzda belli bir süre ,deneme icin telefon görüsmesi yapabiliyorsunuz, süreyi tam hatirlamiyorum ,ama en azindan ses kalitesini görmeniz icin yeterli,herhangi bir kredi yüklemenize de gerek yok,sade kullanici adi,email ve password secerek kayit olabiliyorsunuz.







Eger "bedava" ülkelerle sürekli konusmak istiyorsaniz , o zaman 10 Euro luk bir kredi yüklemeniz gerekiyor, bu kredi 4 ay, yani 120 gün gecerliligini koruyor.Zaten normal numaralarini aradiginizda bir harcama olmadigi icin, aralarda diger ülkeleri ya da cep telefonlarini arayarak bi kredilerden haracayabilirsiniz,ama 120 gün icinde harcamazsanir,tekrardan bir 10 euro yüklemeniz gerekiyor.Telefonla arayip da acik birakip gitmemeniz icin bir tedbir düsünülmüs, 1 saat sonra hat kendikendine kapaniyor,ama sonra tekrardan arayip konusmaniza devam ediyorsunuz.Programi kullanirken kulaklik takmanizda büyük fayda var,zira konusurken hoparlörlerden size gelen ses , mikrofonada geldigi icin Echo yaparak, baglantinin kalitesini düsürüyor.

Bir deneyin bakalim,umarim hosunuza gider,bu da benim size hafta sonu armaganim olsun .Commentlerinizi bekliyorum.

Herkese "IYI HAFTASONLARI" ,sevdiklerinnizle bol bol sohbet edebilmeniz dilegi ile...

MR Turkish Delight

Ücretsiz numaralari da aramaya haftada 300 dk olarak bir limit getirildi,son 7 günde bu süre asilirsa minimum ücret olan 0,01 Euro dakika ücreti aliniyor.

10 yorum:

Aysin dedi ki...

Bunu hemen denemeliyiz.Sende olmasan ne yapardik biz Mr TD..Sen bizim elimiz ayagimiz oldun.:))

zeynepyemekbiz dedi ki...

Bende simdi yuklemeye basliyorum, sonuctan haberdar edecegim seni, tesekkur ederim simdiden...

EvA yasam mektuplarim dedi ki...

meraba, yeni kesfettigim sayfanda bu super oneriyi okuyunca cok mutlu oldum. cunku uzakta yasiyan birisi olarak bende epey bir para harciyorum turkiye konusmalarimda. haftasonu denemeyi dusunuyorum ve umarim calisir. tesekkurler

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Eee adimiz Hain TDýe cikti ama her zamanda öyle degiliz tabi,ara sirada iyilik yapiyoruz :-)
Haberlerinizi bekliyorum

Burcuk dedi ki...

aa bu gercekten cok sahane:) skype'i da seviyorum ama yani bu daha ucuza geliyor sanirim. ama neyse ki ben zaten coktannn yaslari kemale ermis annem ve babami bile bilgisayar kullanmaya alistirdigim icin cok da bir problem yasamiyorum:) msn, skype falan yuvarlanip gidiyoruz:)

iyi haftasonlariiii:)

just my stories dedi ki...

Cok tesekkurler, super bir nimetmis bu Mr.TD, hemen inceleyip yukluyorum bende:)

Hain degil dusunceli TD'sin sen artik...

Banu

sibella dedi ki...

selam td.biliyomusun benim kardesim hala mikrofon almadi ve hala konusamiyoruz yani,yine tellerdeyiz..gecenlerde en iyi arkadasim da onerdi,o da yuklemis,bayagi yayiliyor,simdi iyice yayilir sayende,bilgili arkadasim benim..iyi haftasonlari:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sibella

bilmem ki ne diyeyim,senle bu konu hakkinda konusali kac ay olmustu hatirlamiyorum bile :-),aylar oldu sanirim.
Artik sen bir mikrofon alip ,sen onlari ararsin :-)

Hilal dedi ki...

Merhaba, td ben Voip i indirdim ama Ingiltere den TR yi arayinca 0.02 euro dakikasi..Acaba niye ucretli simdi? Yoksa Turkiye bedava ulkeler arasinda degil mi ben mi yanlis anladim?Blogunu ziyaret ediyorum firsatim oldukca cok guzel ve faydali..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@hilal
yazinin basinda da yazdigim gibi tarifeler sürekli degisiyor,birkac hafta önce 10 cent idi , simdi tekrar 2 cente indi.Sürekli takip etmen lazim malesef.

slmlar
TD

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin