Cuma, Mart 03, 2006

Mr TD den pratik bilgiler -How to peel cooked potato skin in one shot. /Patates soyma sanati

Bu seferki pratik bilgi patates soyma sanati.
Bu kadar cikolatanin ardindan biraz hafif seyler uygun olur dedim.
Biliyorum cogunuz yillardir , patetesle bogusur, elleriniz yanar, eller yanmasa da bu sefer incik cincik kabukla bogusulurdu.
Icimden dedim ki arti, bu videonun zamani geldi,digerleri ile paylas onlarda rahat etsinler.


Japonca anlayamayanlar olabilir ,onun icin kisa özetliyim :-) ;
Patetesi pisirmeden önce ortasindan hafifce bicakla derisini kesiyoruz.Sonra pisirdikten sonra ,onu alip yan tarafta bekleyen buzlu suya koyup, ona kadar sayiyoruz,siz Türkce sayin tabi ki, öyle sayinca da oluyor.Sonra iki yanindan tutup haifice kenara cektiginizde ,TAAAAAAAAAAAA TAAAAAAAAAAAA ,kabuklar gidiyor.Aslinda domatesle yapilan sistemin aynisi ama patates de olacagi sanirim pek kimsenin aklina gelmemistir.Diger sebze ve meyvalarda denemek lazim, karpuz,portakal,etc...
Sanirim bu sayede bayagi bir zaman kazandirdim sizlere,bu zamani iyi degerlendirin ,
sevdiklerinize harcayin,bu da benim size hafta sonu armaganim olsun.Tabi bana da comment yazabilirsiniz bu zamanda.


Iyi hafta sonlari simdiden,

Mr TD

13 yorum:

Burcuk dedi ki...

Diger meyvelerde de denemek lazim demissin, karpuz falan :D cok guldummmm:)))

cidden ise yarar gozukuyor bu yontem valla:) denemek lazim:)

teletubiye dedi ki...

deli adamsin vallahi. bu haftasonu patatesleri boyle soyup, vakit kazanacagim ve geri kalan vakiti sevdiklerime ayiracagim, cok sevinecekler, sana tesekkuru borc biliriz bu yuzden :)
sana da guzel, peri dolu haftasonlari :)

Aysin dedi ki...

Mr TD allah sana uzun omurler versin...Nerden buluyorsun butun bunlari supersin valla..Ozellikle turkce aciklaman iyi olmus :)) Hafta sonu ben ugrarim sana gorusuruz...

zynep dedi ki...

şaşkınlıklar, utanmalar:$ ya da yağmur sonrası sular arasında bir şaşkınlık daha, gerçi bu şaşkınlık daha güzel:)))
cidden süpersin Mr TD. çikolatalardan sonra....
bide bıcır bıcır konuşuyorlar...
karpuzda ii olur aslında çünkü o kabuk ne kalındır öyle yaw:))

Aysin dedi ki...

Bu filmi izlerken aklima Gora daki japon kiz vardi ya hani turistleri gezdiren Cem Yilmaz'a tokat atan hatirladiniz degilmi iste o geldi..Ayni onun gibi konusuyorlar...:))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

birazdan cikmam lazim , aksama uzun uzun commentlerinize cevap verecegim.

slmlar
TD

nadide dedi ki...

ne o, gulengulle mi bulusucan???? yakalarlar boyle adami iste!

Burcuk dedi ki...

ya bu japonca konusma olayi cok garip aslinda, hani gunluk hayatta turistlerden falan duyuyorsunuz, bi garip diyip geciyorsunuz (en azindan ben oyle yapiyorum):) ama yani japonca film izlediginizi dusunun bir? 3-4 ay once bir manga girmisti vizyona ghost in the shell 2 diye, ben de animasyon delisi bir insan olarak ilk manga deneyimimi yasayayim dedim, zira fransizca almanca bir derece izleniyor da 1:30 saat japonca dinlemek cidden garip bir sey!!! kimselere tavsiye etmiyorum:)))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@burcuk
Öncelikle karpuz olayi gercekten denemeye deger diye inaniyorum,baklaim mevsimi gelsinde bir.
Japonca aslinda komik bir dil ,kulaga daga dogrusu komik geliyor,tabi buna sanirim ,Shogun dizisinden kalma,japanco konusma cabalarimiz da sebep oluyor galiba.
Ben sanirim 5-6 tane japonca film seyrettim,coguda Takeshi Kitano diye bir japon rejisörün.Bu adamanin hatta alman DSF spor kanalinda Takeshis Castle diye bir game showuda vardi.Millete neler yaptiriyorldu ,hala hatirladikca gülüyroum.
http://www.absoluteastronomy.com/reference/takeshis_castle burda oyunlarin listesi var ,bakinca anlarsin.

@teletubiye
periisine beni karistirma simdi, sen de daha yeni aklandin peri tozu olaylarinda biliyorsun.
sevdiklerine braber oldukca beni hatirlaman bile yeter,hayir duani almis oluruz

@aysin
Ben hocayim, bulurum,büyü senin de olsun :-)
pazar günü yeni bir posting yaparim herhalde.
sende sitemetrene calis bakayim.


@zynep
hosuna gitti degil mi , aslinda bir montaj ile arkasindan cukulata filmleri koyacaktim ama , ne olur ne olmaz, ortaligi pek kizistirmiyim dedim.


@nadide
evet bulusucam daha dogrusu bulustum, sakincasi mi var yani.

Mutfakta Zen dedi ki...

peki ya bu haftasonu patates soymayi planlamiyorsak ne olacak? (yanit japonca olsun lütfen!)
güzel geçsin haftasonun..
tijen

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@mutfaktazen

いいな!

he he,sen kimle dans ettigini biliyormusun tijen :-)

sibella dedi ki...

canim delightcim iyiki varsin ne diyeyim,cok ozlemisim ben ya burayi...yaz yaz daha cokkk yaz..videoyu izlemedim ben papatesleri ayni sekilde soymya devam edecegim de,acaba sogana bir care var mi,sinir oluyorum gozlerimin yanmasina ya...bu arada bende sobelenmek isterdim:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Sibelcigim , seni sobelemememdeki sebep o dönemde seni pek rahatsiz etmemek icindi,olandan haberim oldugundan,senle konusmamizdan sonra,böyle seylerle araya girmek istemedim acikcasi.

Ama blog benim ,seni de sobeliyorim ,var mi karsi cikan, sanrim yok.
Sen de sobeldin o zaman :-)

Tekrar hosgeldin.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin