Pazar, Mart 05, 2006

Bir Sergi -Xenia Hausner

Subat ayinda gittgimiz bir sergi vardi,bir sürerdir yazmak istiyordum,ama zaman darligindan mi diyeyim,fikir coklulugunda mi diyeyim bir türlü sira gelmedi.
Bu hafta sonu kafamin ve ortaligin boslugundan yararlanip hazirliyim dedim.

©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com  Zaman zaman yeni acilan sergilere davetiye geliyor,firsat buldukca bizde bunlardan yararlaniyoruz.Bu seferki sergi , fotograf ve bunlarla karisik resimlerin ve grafiklerin oldugu , Xenia Hausner adli bir kadin sanatcinin idi.
Daha önce adini hic duymamistik ama ilginc gözükyordu davetiyedeki resimler. Ben ne olur ne olmaz diye fotograf makinasini aldim yanima,cünkü her zaman izin vermiyorlar sergilerde.

Serginin oldugu yerde aslinda sergi kadar ilginc bir yer.Hundertwasser adli bir mimarin yaptigi ilginc binalardan biri olan Kunsthaus da.Gece oldugu ve isiklardan dolayi resim cekmedim disarda ,ama yukardalki linkte birac resmi var.Viyana ya gelip de , Hudertwasser evini görenler icin ,o evin hemen yakininda bu ikinci bina.
©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
Sergi ile ilgili söylencek cok sey var da yok aslinda,oldukca kalabalikdi acilis,hatta fotograf cekerkende bazen bayagi beklemk zorunda kaldim,resimlerin önleri biraz bosalsin diye.
Fotograflarin dev boyutlarda olmasi ve bazilarinin gercege yakin netlikde olusu insanin resimlere birkac kere bakmasini gerektiriyordu dersem yalan olmaz.
Resimlerin arasinda benim en cok begendigim küvetin icindeki kadin ve yandaki resimdeki kizdi.


©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
Özellikle küvetdeki kadinin bakislari resmen insani büyülüyordu,resimdeki kadinda aslinad taninmis birisim iama adini hatirlayamadim.
Resimleri genelde 800x640 büyüklügünde koydum ki , resimlerin üzerine klickleyip büyük halini acarsaniz en azindan bir biraz da olsa ekrani doldursun.



Resimleri üzerinedeki yazilar umarim rahatsiz etmez ,ama böyle olmasi daha iyi sanirim,sanat eserleri olmasada cektiklerim ,alip izinsiz kullanma ,yayinlama olaylari benim de biraz keyfimi kacirdi bu aralar.


©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com

Neyse konudan uzaklasmayayim,bu sergiden birkac fotografi yayinliyorum.Eserler Xenia Hausner ya , fotografar da bana ait. Sanatcinin sayfasinda daha baska eserleri de var, ilgilenenler bakabilir.
Iyi gezmeler;
©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com  ©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com  ©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com  ©2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com

p.S
Bende artik ebeleme sobeleme olaylarina yeni bir boyut getireyim diyorum, mesala sobelenen kisiler bir sergi,konser,müze gezip bunun üzerine yazi yzabilirler.Sinemayi dahil etmiyorum,zaten filmler hakkinda yazan cok var.Bir sorayim dedim bakalim sizler ne düsünüyorsunuz bu konuda.

10 yorum:

Aysin dedi ki...

Gorulmeye deger bir sergiymis.Kuvetteki kadinin bakislari biraz urkutucu geldi bana:)Ama sen hain adam oldugun icin seni etkilemis olabilir..

zeynep dedi ki...

tek kelimeyle muhtesem calismalar, keske ben de yapabilsem boyle seyler. denemek lazim aslinda. bahsettigin evi gormustum viyanadayken, tam yasamak istedigim yerdi aslinda. keske istanbulda da olsa bu bayanin sergisi de ben de yakindan gorebilsem.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@aysin
kim korkar hain kurtdan :-)

@zeynep
bir dene belki hosuna gider,belki sen de bir tane sergi acarsin da birdahaki sefere onun hakkinda yazariz :-)

just my stories dedi ki...

su kuvetteki kadin cok derinden bakiyor birazda asabi... cok guzel calismalar, iyi ki yayinlamissin.

Nilay dedi ki...

Gercekten guzel ve ilginc calismalar. Ama ben patates soyma sanatina bayildim. Mutlaka deneyecegim.:)

celerone dedi ki...

Beğendim TD, ellerine sağlık.İyi ki yazmışsın.

Selamlar,

zynep dedi ki...

Mr TD,
viyana sanıyorum gerçektende yapılar olarak görülmeye değer, (yani sen anlattıkça:) anlıyorumda)...
viyana ile ilgili 1 kitap almıştım ve onu da sitede tanıtmıştım eğer vaktin olursa:), linki de http://hikayeler.typepad.com/hikayeler/2005/12/vienna_art_and_.html

o kitapta da tüm viyana'nın mimarisini anlatıyordu, bana göre arşivlikti....
ve fikrine gelince bence güzel bir düşünce gerçi ankara da müze az gibi ama araştırınca belki çok çıkabilir....;))) olsun bizde konser gibi etkinlikleri anlatırız bence ii fikir;)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@banu,La Cocina de Nilay,celerone,zynep
Herkese güzel sözleri icin tesekkürler.

@zynep
yazini okudum,bu benim eski postinglerimi hatirlatti,yogun !!! ilgi alan.O kitap tarzinde oldukca fazla basilan var,ama binalarin büyük kismini biliyorum, ben Hocayim ya :-)
----------------------------------

Dünden beri pek keyfim yok,birde arkadaslarin bebeklerinde mideyle falan ilgili bir mikrop bulasti galiba,cünkü onlar da tam olarak iyilesmemislerdi.Bu sabah Ablamla konustugum da Istanbul da buna benzer bir salginin oldugnu söyledi, cocuklar arasinda özellikle,yigenim de olmus.Dün gece 3 gibi yattim, o sirada MOH baktim ayaklanmis, midem midem diye sizlaniyor.Sabah ise gitti, simdi mail atmis eve geliyor öglen.Bana da sabaha dogru darbe geldi.
Igrenc bir olay tam dayak yemis gibi.Insanin ne yiyesi ne icesi geliyor.
O yüzden bu aralar pek ortalarda olmazsam,anlayin.
Aralarda yine bakmaya calisirim.

Mr TD :-(

zeynep dedi ki...

cok gecmis olsun.dilerim ikiniz de hemen iyilesirsiniz.

zynep dedi ki...

çok geçmiş Mr TD ve MOH umarım en kısa zamanda iyileşirsiniz...bu mide çok feci 1 şey bilirm...
:(

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin