Perşembe, Mart 30, 2006

BARBAPAPA (Tonton Ailesi)

Kücükken hatirladigim cizgi-fimlerin arasinda Tonton Ailesi´nin yeri ayri sanirim,her biri ayri renkten sekilden sekile giren,maceradan maceraya kosan bir aile.


"HOP HOP HOP, degis TONTON" lafi beynimize islenmis sanirim.
Tonton Ailesi , ya da orijinal adi ile BARBAPAPA .1960´li yillarin sonunda fransiz mimarlik ögrencisi Annette Tison ile Biyoloji ögretmeni Talus Taylor tarafindan ,Paris´de yaratilmislar.Ismi fransizca da "pamuksekeri"nden üretme, "„barbe à papa“, tam kelime anlami olarak da "Büyükbaba sakali"nden türetme imis.



Filmde de gördügünüz gibi Barbapapa ve Barbamama nin disinda yedi tane de cocuklari var. Barbalala, Barbabright, Barbabelle, Barbazoo, Barbalib, Barbabeau ve Barbabravo.

Iste pembe renkli tek baba ve siyah renki anne.Sekilden sekile girerlerdi, bazen otobüs,bazen ucak,bazen köprü,bazen gemi olup seyahatlara cikarlardi,hala hatirimda.







Barbabravo,kirmizi renkte,bir spor hastasi,yemeye de düskün.Ayni zamanda bir Sherlock Holmes hayrani,elinde büyüteci ve sapkasi ile.Lolita adina bir de köpegi var,onunla beraber detektif havalarinda.




barbabright,mavi renkli,bir bilim adami.Zaman zaman yaptigi deneylerle ufak patlamalara yada kücük capta felaketlere sebep oluyor.Kardesi Barbazoo ,bür ökolog olarak ,onun hareketlerini ,deneylerini yakinda izliyor.




Barbazoo,sari renkli,dogal bilimler uzmani.Tüm hayvan ve bitkileri tanir,ve cevre kirliligini hakkinda cok duyarli.Yardimsever olmasina ragmen , zaman zaman kardesi Barbabright in deneylerini yapmasindan onu alikoyar.






Barbabeau ,siyah ve uzun tüyleri var.Yaratici ve sanatci ruhlu.Barbalib ile zaman zaman atisirlar.





Barbabelle,mor renkte,güzeller güzeli,en azindan öyle düsünüyor ama ben ce de fena degil yani :).Mücevherler,parfümlere bayiliyor.Ufak örümceklerden,böcekler en büyük kabusu,onlari görünce bayiliyor.




Barbalala,yesil renkli,müzik asigi.Bircok enstrümani calabiliyor.Zaman zaman kardesleri de müzik aleti sekline girip,piyano gibi,onlari caldgini da hatirliyorum.Botanik ve ökoloji ile ilgili.Hep neseli,kolay kolay kizmayan biri.





Barbalib,kavunici renginde.,entellektüel birisi.Genelde kitaplariyla beraber ve cogu sorunun cevabinida bilir.Zor biri aslinda ,kardesleri ona bulasmamaya gayret gösterirler.



Evet aile fertleri bunlar.Genelde "armut" seklnde dolasmalarina ragmen sanirim,o sekilde fazla uzun bir süre kalmiyorlar.

Hediye esyaliklarda da sonusz bir cesit var.Pariste bir dükkanda cektigim fotograflarda da kismen gözüküyor sanirim.Aklimda Barbapapalarda ilgili yazi vardi zaten gitmeden önce,orda onlarla ilgili dükkani da görünce ,artik zamani geldi diye düsündüm.


















Tonton ailesi artik televizyonlarda oynamiyor,1970 cekilen ,5ér dakikalik Fransiz-Japon ortak yapimi 45 böülmden sonra 90´li yillarin sonunda Japonya icin özel bölümler cevrilmis,5´er dakikalik 50 bölüm ama sanirim bunlar avrupda gösterilmedi.Bunlardan sonra herhangi bir yeni cizgi film yok.Ama tabiki simdiye kadar olan bazi filmleri ve bunlarin disinda cok sayida kitaplari da satin almak mümkün.

Herkese TONTON ailesi gibi , neseli ve bol renki günler :-)

Mr. Mestman TD (bu yeni nickname imi cok sevdim valla)

_____________________________________

Sayfada adi gecen karakter tanimlari Barbapapa´nin resmi sayfasindan derlemedir,ayrica
sayfadaki karakterlerin cizimleri A.T. firmasinin izni ile kullanilmistir.
Barbapapa,© 2005 A.T. All rights reserved

25 yorum:

Adsız dedi ki...

Değiş tonton değiş. Harika vallahi... Hala dün gibi aklımda!!! sanki o uzun yıllar arada yaşanmamış gibi. Benim çocukluğumun ve gençliğimin favori çizgi filmi jetkillerdi. Bayılıyordum özelliklede arabanın katlanmasına...havada dolaşmalarına ve masa başında oturup tek düğmeyle iş yapmalarına, tabiki şeker kız candy her Cuma akşamının vazgeçilmez çizgi filmiydi. Bak çok eskilere götürdün beni Mr.TD. Bugün bile her Pazar çok erken uyanıp Şirinleri seyrediyorum. Çizgi filimlerin içindeki klasik müziğe bayılıyorum. O yüzden beauty and Beast'i sinemada izleyince hayran olmuştum.
Çok uzun oldu... selamlar... arzu brumendi

mestwoman dedi ki...

havuz ol tonton
degissene tonton
:) mestman, ellerine saglik, super bir posting yapmissin, ben cok kucuktum o zamanlar, ama gulengul cok sever bunlari, ben de izliyormusum da hatirlamiyorum iste, ne yaparsin, genclik.. :)

zynep dedi ki...

mestman mi hımmm :D güldüm gene..İyi ki varsınız sibella'nın dediği gibi:)

bende bu tontonları seviyordum ama çokda hatırlamıyorum açıkçası ama o dükkandaki tabaklar çok şirin, o tabaklarda yemek yemekde çok zevkli olurdu değil mi ehueheuue

zeynepyemekbiz dedi ki...

Yani ne desem, cok hos,
ben de cok iyi hatirliyorum, hatta ben cocukkende de tombuldum, annem bana boyle derdi bir is yapmami istedigi zaman, hadi degis tonton, hadi sunu yap tonton diye, o cizgi film coskusu ile yapardim.

cocuk kalabilseydik keske...

Berceste dedi ki...

Ozlemisim bu tontisleri hatirlattigin icin tesekkurler ! Ilkokul yillarimda ne guzel cizgi filmler vardi.Simdiki cocuklar onlari seyredemedikleri icin sanssizlar.Buyuk produksiyonlari seyrediyorlar ama kucuk ruhu guzel cizgi filmleri seyredemiyorlar :(

Pinar dedi ki...

Ben hic duymamistim bu karakterleri, ne guzel bilgilendirip eglendiryorlarmis cocuklari eskiden. Benim zamanim da yine iyiydi ama simdi yaratiklar, silahlar daha kucucukten kirletiyorlar cocuklarin beynini. DVD'si var mi bu renkli ailenin?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Öncelikle,sabah7:30 cikip aksam 17 de eve giribldigimden,bu sefer commentlere cevap yazmak aksama kaldi biraz ,sizi ihmal ettim zannetmeyin.

@mestwoman
he he ,tabi ya severler güzeli gec ise ,gülengülcügüme sevgiler,öptüm onu.

@anonymous
su blogger adini kullanmayi ögrenemedin hala,neyse.
O kadar eskilere gitmedim yani,ama sanirim onlari taniyanlara kolay kolay unutmaz zaten,cocuklugmuzun bir parcasi ne de olsa.

@zynep
paris e gidince alirsin,Louve un ordaki pasasin icindeki bir dükkanda cekmistim resimleri.

@yemekvebiz
saten blogun adina bakinca ilgi alanlarin anlasiliyor,kih kih,cok hainim ya.

@berceste
malesef öyle , ama yinede bunlarin hala ortalarda olmasi iyiye isaret,bayagi cok sayida dükkanlarda rastladim cünkü.Unutturmuyorlar demek.

@pinar
özellikla amazonda bol sayida kitaplari var, onlarda cok güzel.
DVD olarak araman lazim amerika da olabilir belki , amazon almanya da var , ama dil oalrak sadece almanca.Bir google da arat istersen.

TugCe dedi ki...

Valla ben hic izlemedim..Sanirim ben yoktum o zamanlar..:(

ycurl dedi ki...

ben cok hayal meyal hatirliyorum. Detayli gorunce hatirlar gibi oldum. Benim favorim Clementine idi. Bir de ucan kaz norton :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

senin o zamanlar üretim caslimalarin yapiliyor olabilir belki :-)

Aysin dedi ki...

Benimde en sevdigim cizgi filmlerdendi..Kardeslerimle hep oyle olmayi hayal ederdik..Uzun sure hophop degis tonton lafini birakmamistik...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@aysin
hop hop hop degis aysin :-)

Chloe dedi ki...

Merhaba Sevgili MestMAN

Ben bunları hiç hatırlamadım ama kaçırmış olduğuma çok üzüldüm karakterler harika. hatat bunun çizgiromanı varsa falan alıp saklamak lazım diye düşündüm. Maya ya sordum sen hatırladın mı diye:) cevabını bekliyorum.

Bezen Hindistan dedi ki...

hiii tontonlar diye pek bir heyecanlandim resimleri gorunce:) orjinal adini bilmiyordum, iyi ki yazdin Mr. TD. biraz arayayim internetten videosu, dvdsi cizgi romani falan var midir. cocuklugumun bu sevdigim cizgifilmlerini toplayip arsivlemek istiyorum. cok severdim tontonlari, hatirlattigin icin tesekkurler:)

selamlar...bezen

pino dedi ki...

harika:) 5 yaşındaydım sanırım hayal meyal hatırlıyorum..çok şekerlerdi..benim o zamanlar favorim şeker kız candy idi..ve de ycurl'un dediği gibi clementine..şarkısını özellikle uydura uydura söylerdim:) ortaokulda voltran ve he-man çıkmıştı..bir ara 80li yılları toparlayıp sunmak lazım blog alemine:))

Cerise dedi ki...

Benim gecmise dair hatirladigim ilk cizgi film bunlar :) En az 25 yil sonra tekrar hatirlattigin icin tesekkurler Mr TD :)

Chloe dedi ki...

Amazon da arattım ve kendilerine ulaştım Sevgili MestMAN teşekkür ederim. Nedense bu kadar kolay bulabileceğimi düşünmemiştim:)) Hani güzel şeyler zor bulunur gibisinden:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@chloe
bulabildigine sevindim.Bu devirde zaten herseyi bilmenin imkani yok, ama sanirim nerde aranmasi gerektigini bilmek mühim olan ,sonrada bu bilgileri baskalarina aktarmak :-)

slmlar
TD

celerone dedi ki...

Birkaç gündür bloglara bakamadım. Topluca okurken hemen dikkatimi çekti tontonlar. Benim bunlarla ilgili Hop hop hop değiş tonton deyip karşımdakinin anlamsızca suratıma baktığı, kızarıp bozardığım çok anım vardır. Bu yüzden hatırlayanlar olunca seviyorum.

Selamlar

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

comment bir yazim hatasi yapmisim,o yüzden yeniden ekledim.

@chloe
Bunlarin kitaplari amazonalar da var, uk, .com,.de hepsinde bulabilirsin,biraz google arastirinca cikacaktir , nerede baktigini bilemedigim icin belli bir sey söyleyemiyorum.Ama söylersen yardimci olmaya calisirim tabiki.

@Bezen Hindistan
hosgeldin önce,bunlar benim de cocuklugumun parclari oldugu icin , paylasmak istedim,begendigine sevindim.Satin alincacak yerlerle ilgi , commentlerde yazdim birkac kez ,orda bulabilirsin.

@pino
selam Pino,dedigin konularla ilgili uzun zamandir yazmak istiyorum, hatta ön arastirmalar da :-) tamam ama vakit darligi var biraz,zaman aliyor bunlari yazmak ,en azindan bende öyle oluyor.Linkleri arastirmak,bilgi toplmak ,resimler,sayfa sahiplerinden izin almak,etc..1 -2 günü aliyor sonucta.Bakalim ,önümde daha 6-7 böyle proje var,görecegiz.

@Cerise
rica ederiz, begendigine ve hatirlatabildigime sevindim.GÜzel anilar sonucta bunlar,ara sira güzel oluyor ,seviyorum ben,eski arisvlere göz attin mi bilmiyorumam ama, orda eski birkac dizi var,bence bak

HANDE dedi ki...

VALLA NE DİYEYİM KEŞKE TELEVİZYONDA YİNE YAYINLASALARDA BİZ DE ÇOCUKLARIMIZLA YENİDEN O ESKİ GÜNLERİE DÖNSEK.DEĞİŞ TONTON HOP HARİKA OĞLUMUN SEYRETMESİNİ İSTERDİM.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

merhaba Hande,

artik televizyonda pek olmasanda DVD leri var sanirim,onlardan da alabilirsin,hemde ilerisi icin güzel bir hatira olur belki :)

Murat Kara dedi ki...

Çok ama çok teşekkürler bu sayfa için. Bende eski TV dizileri için bir web albümü hazırladım. Sizdende bir resim koydum. Atıf için sizin linkinizi vermek istedim ama Picasa kabul etmedi. Benim web albümüm http://picasaweb.google.com/muratkara44/MazidenKalanlar

selam ve saygılar

Adsız dedi ki...

[p]How To Buy MBT A Tennis Set



Choosing the perfect a playing ping pong make Golf certainly laborious and then product-Established wear, As well as that is the situation, Getting the proper playing golf components could lead to profits, Along with getting per result in playing ping pong allocated will finally trigger [url=http://www.mbtshoeswomen.co.uk] mbt shoes uk[/url] blunder . Having purchased the key to your playing golf [url=http://www.mbtboots.co.uk] cheap mbt shoes[/url] arrange, It's purchase perfect tennis game costume . Also often known as the anti-shoe, it is all sorts of footwear that helps increase posture, work a massive amount different muscle groups, and [url=http://www.mbtboots.co.uk] mbt footwear sale[/url] aids in burning more calories . On the design, it intensify this shoes [url=http://www.mbtstores.co.uk] mbt shoes clearance[/url] durability . Regardless of your genre or area of expertise there are [url=http://www.mbtstores.co.uk]mbt for sale[/url] plenty of others blogging about your topic, and good bloggers welcome and encourage comments . All are suitably-Known if you [url=http://www.mbtstores.co.uk] mbt sandals[/url] are a real genuinely for the money . It was discovered the fact where did they hike without athletic shoes as well wrinkled green that gained via the tribe's heart-nutritional [url=http://www.mbtstoresuk.co.uk] cheap mbt shoes sale[/url] scenarios . Get some rest Problems sleeping mean stressful days, Which could lead to emotional-Chow binges . I discovered eliminate which you can't do by using your golf pair [url=http://www.mbtshoeswomen.co.uk] cheap mbt shoes sale[/url] of running footwear you function out in about, Particularly if do any noticeable walking alternatively turned on inside them.[/p]


Adsız dedi ki...

Right after hanging out within the forums, I've realized many consumers are to the fence about which 1 for getting.

Feel free to surf to my web page; http://www.getfitnstrong.com/bowflex-dumbbells/bowflex-selecttech-552-adjustable-dumbbells/

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin