Perşembe, Şubat 16, 2006

Schönbrunn Sarayi -Bölüm2

Schönbrunn Sarayi ilgili bir yaziyi bir süre yazmistim, daha cok noel pazari ile ilgiliydi aslinda,sarayin ön cepheden cekilmis fotografi da vardi,yani ön yüzünü biliyorsunuz :-).

©2006 cafewien@gmail.comGectigimiz hafta sonu MOH , Mermaid ve ben yine Schönbrunn Sarayi ´na yürüyüse gittik.Firsat buldukca gitmeye calisiyoruz.
Saray Imparatorluk ailesinin yazlik sarayi olarak kullanilmis.Cok büyük bir arazinin üzerine kurulu.Sarayin bulundu yer önceleri bahce ve hayvan koleksiyonun yapilmis, impatatorluk ailesini avlandigi yer olarak kullanilmis. ©2006 cafewien@gmail.comSaraya adini veren "Schöner Brunnen" adindaki su kaynagi,1612 yilinda kesfedilmesinden sonra ,böylece buranin adi Schönbrunn olarak kalmis.
©2006 cafewien@gmail.comSarayin insaati 1696 yilinda biltmis, dönemin imparatorlari öncede belirttigim gibi yazlari burada kaliyorlarmis.Binanin insaatindan sonra bahce düzenlemesi ise daha uzun bir süre devam etmis.
Maria Theresia döneminde saray en parlak dönemini yasamis,bu arada Maria Theresia,Avusturya nin en ünlü kdain hükümdari ve Fransa ya gelin giden tanidik bir isim olan Marie Antoinette annesi,"ekmek bulamiyorlarsa pasta yesinler" lafi da ünlüdür, soni ise malesef giyotin.Her neyse sarayin ,ana binanin©2006 cafewien@gmail.com arkasinda uzanan dev bir bahcesi var,ayni sekilde sag ve sola dogruda devam ediyor. Kis aylarinda heykelleri sarip sarmaliyorlar,üsümesinler diye garibanlar , ne de olsa hepsi ciplak :-).

Sarayin oda sayisi oldukca fazla,kesin bir rakam aradim ama bulamadim.
Eger saray icini gezmek isterseniz ,birkac cesit tur var,:
yanlis hatirlamiyorsam birinde 22 digeriden 40 odayi geziyorsun,oraya kadar gidip de sakin girmemezlik yapmayin.
Odalarin bir tanesi de Napolyon Viyana da iken oglu da bu sarayda kalmis,onun kalip hastaliginin sonucu daha sonra da öldügü odada yanibasinda kafesin icinde,doldurulmus bir kus var,biraz hüzünlü amma,oglunun en cok sevdigi arkadasi imis.
Baslangicta yazdigim sayfada bazi odalari virtuel olarak gezmeniz mümkün,bir göz atin.
©2006 cafewien@gmail.com
Saraya karsidan bakidiginda ,1.kata gelen yerde,tam ortda büyük galeri var, oldukca ihtisamli bir oda.Burda yine ilginc bir dipnot, ikinci dünya savasi sirasin da Viyana da bombalardan payina düseni almis.
Saraya atilan ya da gelen diyelim , cünkü bu yerler tüm savas sirasinda haritalarda özel bir isaretle beirtilmis (tarihi yerler, ©2006 cafewien@gmail.comhastahaneler,kilisler,vb.) olmasi gerekiyor,bir bomba cati katini delip binani icine düsüyor,patlamamasina ragmen o siddetle bütü tavan resimleri dökülmüs, yani su ankiler o dönemden sonra yapilan ,orjinalinin aynisi.
Resimlerin arasina yazin cekilmis birkac fotografda koydum.Sarayin bahcesindeki cicekler icin sarayin sol yaninda genis bir sera alani var.Cicekler tamamen acip renkleri alinca, bir anda bütün bahceye cicekleri yerlesitiriyorlar,muhtesem oluyor.Yani anlayacaginiz,yazin da kisin da ayri bir güzel.


kaynak:www.wien-vienna.atArka bahcenin sonunda, tepede Gloriette denilen, bir sekil kislik bahce "evi" var, zamaninda bura konserler verilirmis.Su an icin icinde güzel bir Cafe var,sarayi yukardan gören manzarasi ile, "Sisi kahvaltisi" ile oldukca talep gören bir yer.Sisi adi belki tanidik gelir, Prenese,sinemada Romy Schneider in canlandirdigi bu rol ile de Avusturya nin simdie kadar yapilmis en büyük reklami denebilir.Laf Sisi´den acilmisken biraz dipnotlar vereyim,Schönbrunn Sarayi ve Viyana Sisi ile anilmasina ragmen aslinda ,Bavyerali(Almanya) olan Sisi, zamaninin cok az bir kismini bu sarayda gecirmis.Sehri merkezindeki Hofburg Sarayi´nda da zaman zaman kalmasina ragmen daha cok gezilerde ve ülke disinda imis.Tam bir spor ve güzellik hastasi imis.Her iki saraydada kaynak:www.wien-vienna.atsabah sporu yaptigi aletler var.Kalkitiktan sonra tüm ihtisamina kavusmasi 4 saat ve üzeri zaman aldigini okumustum bir yerde.
Müceferleride ünlü tabi , özellikla saclarina taktigi elmaslarlara süslü yildizlar.Resimde görüldügü gibi.Bu yildizlari yapan K&K Rozet & Fischmeister gectigimiz yillarda bunlarin benzerlerinde belli sayida yapip,satisa sundu,zaten firma,1.Viyana ´da merkezde ,vitrininde görmek mümkün bu yildizlari.

©2006 cafewien@gmail.comDönelim tekrar saraya,sarayin arazisi icinde bir Schönbrunn Zoo var,dünyanin en eski hayvanat bahcesi,kurlus tarihi 1752.Eger©2006 cafewien@gmail.com sarayi gezmeye gelipte ,buraya da 1-2 saat ayirmazsaniz gercekten yazik olur.Hele son eklenen yagmur ormani,sulati tüneli,Fil evi ile iyice güzellesti.Belli saatlerde ,beslenmelerini izlemek de mümküm,fok baliklari en sevilen sov.
Gectigimz yillarda dogumlar da arti, fillerden ,kutup ayilarina kadar bircok bebek dünyaya geldi,özellikle bunlarin hayrani oldukca fazla oluyor.Zaten böyle önemli "dogum"olaylarini cok güzel reklamlarla tüm sehire duyuruyorlar.

©2006 cafewien@gmail.com

Hayvanat bahcesinde gece turlari da var, gece aktif hayvanlari görmek icin , özel dürbünlerle de dolasabiliyorsunuz.





Saray arazisi icinde ayrica "wagenburg "denilen faytonlar,ulasim araclarinin oldugu bir müze,
Dev bir "Palmenahus" adi verilen bir sera,kelebek bahcesi,tiyatro mevcut.


©2006 cafewien@gmail.com

Cafewien sayfasinin basindaki büyük resmi de buraya koydum, yaklasik,7 foto idi sanirim, onlari birlestirerek güzel bir panorama olustu,resmi clickleyip acabilirisniz.


Geziye katildiginiz icin tessekkürler,cikislar sol taraftan,lütfen sapka ,eldiven,atki gibi sahsi esyalarinizi sarayda unutmayin.

Yeni bir Turda bulusmak üzere,
Rehberiniz Mr TD

p.S

Sayfadaki tüm resimlerin büyük boyutda olanlarini görmeniz icin üzerlerine klicklemeniz gerekiyor,bunu yazmiyordum ama belki bilmeyenlerde olabilir diye söyleyeyim dedim.

26 yorum:

zipzey dedi ki...

cok guzel, cok bilgilendirici gercekten, oralari zamaninda gormus biri olarak, benim de anilarim canlandi, ellerine saglik TD bey.
fotograflarda cok guzel olmus, resmen tur oldu bu bana :) atkimi da unutmadan alayim cikista!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zipzey
kirmizi bir bulurlarsa zaten kesin senindir :-)

TugCe dedi ki...

Ay beni 2002 yazina geri goturdun valla..Benim schonbrun sarayinin onunde filan fotografim vardir hatta..Ve Viyana'ya da bayilmistim..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@tugce
zaten bir posting yapmak istiyorum,buraya gelip de resim cekenlerin fotograflari ile ilgili.
Send de de varsa arsivlerini karistirmaya basla :-)
Sonund ilginc birseyler cikabilir.

Aysin dedi ki...

Hocacim eline saglik on elinde on marifet... Hem bu kadar guzel resimler cekip hemde bu kadar aciklayici yazmak her yigidin harci degil yani...Ama yigit diyorum bayanlar uzerine alinmasinlar...Ellerine saglik... bende sabirsizlaniyorum oralari gormek icin..Insallah bir gun olacak hehehe...

Aysin dedi ki...

Ne kadar gorkemli bir saray odalara baktim da..

celerone dedi ki...

Mr. TD,

Görülecekler listesine saray eklenmiştir.

Selamlar

kivirmadan kutuk pastaya dedi ki...

... .... ..... .....

peki ya
... .... ...........
dersem?

dukkan sana emanet.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@kivirma
o zaman olmaz, sarki bozulur
bir dene istersen,neler oluyor gör.

just my stories dedi ki...

ne ihtisam varmis, insan bunlari gorunce bir kez daha anliyor herseyi ? kime kaldi hepsi? boyle tarih oldular iste...

cekimler ve resimler cok guzel, ben de insallah yakinda buralardan pozlar ekleyecegim bloga..

selamlar,
Banu

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@banu
bize kaldi :-)

zynep dedi ki...

2 gündür okuyorum bu postu, neden ?çünkü sitelere giriyorum birde oralarda geziyorum, keyifleniyorum ve neden bu yaşıma kadar görememişim diyorum sonra sonra:P listeme ekliyorummmmmm:))) umarım 1 gun oraları gezebiliriz:)) yazının çıktısını alayımda gidince rehberım hazır olsun şimdiden....
herkese super haftasonları....

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
sen iki gündür okuyorsun, ben iki günde yazdim,kimbilir kac günd e kafamda kurdum :-)

aralara linkleri koyuyorum ki biraz arastirmaci olsun kisiler,Cevat Kelle gibi , gitsinler baksinlar, sonra comment yazsinlar , bir sey merak ettiginde sorsunlar istiyorum.Senin yaptigin gibi notlar alsinlar,ilerde belki lazim olur.
Sirf posting yazmak isin ufak bir kismi ,esas olay commentlerde.
Degil mi?

secil dedi ki...

Dolmabahce Sarayi'ni gordukten sonra Schönbrunn'un ici beni pek kesmemisti ama bahceleri ve hayvanat bahcesi hakkaten cok guzel. Sisi'nin de boy-kilo orani simdiki mankenleri kiskandiracak gibiydi, ne kadardi hatirlamiyorum ama..

canim Viyana cekti simdi, bi ara yeniden gidebilirim umarim.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@secil
Schönbrunn Sarayi ile Dolmabahce ic olarak karsilastirlamaz tabi, osmanlidaki abarti ,ihtisamli seyler burda pek yok.
Zaten sarayin cogu mobilyasi,
Hofmobiliendepot adi verilen bir yerde sakli ve sergileniyor.Ayni zamanda Avsutruya nin dis büyükelciliklerde de kullaniliyormus bir kisim mobilya.

http://www.hofmobiliendepot.at/en/site/publicdir/

zynep dedi ki...

kesinlikle sayın "hocam" ...yani araştırmak ve ziyarete gelenlere de bakın buralarda da bunlar var, daha detaylı bilgi için gibi bilgiler olmalı....:)))
zaten eğer anlatım dili iyi ise okuyup durup dusunup daha detaylara bakıyorsun yaa yaaa:DDD

iii hafta sonları...

didem ozel dedi ki...

sisi benim en sevdigim filmlerdendir. gecenlerde gidip dvd sini satin aldim. mutlaka her eve bu dvd alinmali sevgili dostlar. bu yazi tam benlik olmus :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@didem özel
bugün cikmadan comment cevaplarimi cok yakin takip ediyorum, cünkü iki gün Klagenfurt da Internetsizlik olayi var.

Sisi filmlerinin büyük kismi Macaristan da ki binalarda cekilmis,schönbrunn da cekim hic yok sanirim.
Sisi ayni zamanda Avusturya-Macar imparatorlugu dönemine rastladigi icin Macarlarin da imparatoricesi ,ve onlar arasin da en sevilen kisi.Bo bol oralara takilmis zaten.
Buna benzer yazilar gecmis postinglerde de var , tarihi birkac yer ile ilgli,biraz karistir sayfalari istersen.

slmlar
TD

Pinar dedi ki...

blogum tek entryli degil, oteki bloguma yaziyorum genellikle ;) asagida adresi var.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

tah,inm ettim zaten :-),takilmak icin öyle yazdim,
en yakin zamanda bakacagim,

seni de yine beklerim,
slmlar
TD

Aysin dedi ki...

Mr Td portakal agacinda mozayik pastaya yapilan yorumlari okurken senin adini gorunce gozlerim acildi inan seni gormus kadar sevindim:))

amirah dedi ki...

yaziniz ve resimler icin tesekkurler. zevkle okudum hem de turkcemi pratik ettim!

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ayse
Bir brr ordayim bir burda,sagil solum pek belli olmaz :-)
O yüzden baska sayfalarda yazdiklarina da dikkat :-)

@amirah
Nice to see you here,come back soon again.
Most of the links that I give are in english ,so this will be no problem for you.I will try to keep my turkish as simple as possible,but I know that your tukish is quit good.

arzubrumendi dedi ki...

Selam...
Commentlerini çok beğendim. Umarım birdaha ki sefere Viyanaya gelirsek (ki şansımız çok yüksek çünkü kuzenim orada okuyor) mutlaka kuleye asansörle çıkıcağız. İspanyol atlarını anlatan rehber bayan bize ırklarının değiştirldiğini söylemişti. Bilemiyorum tabiki.!!! neyse son olarak sergiye gelelim. Ben Picasso sergisini beğendim ama vasat buldum. Çok zengin bir koleksiyon değildi. Yinede hiç yoktan iyidir. İstanbul'un her türlü etkinliğe ihtiyacı var. En çok Barcelonadaki sergisini sevmiştim. Yolunuz düşerse mutlaka uğrayın ve Picassonun evini görün derim. Hatta o serginin yakınlarında nefis bir cafe var orada da ispanyonların ünlü alkollü kahfesini (ismini yanlış yazarım diye yazmadım) için derim. Benden şimdilik bukadar. Selamlar... arzu

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

selam Arzu,
barcolana ya istiyorum gitmem ,ama denk gelmedi daha ,ama niyet var yani.

Birdahaki gelisinden sonra da bir posting yaparsin artik.
Mr.TD

Adsız dedi ki...

Bu arada affiniza siginarak bir ricada bulunmak istiyorum.
Mumkunse yazilari sayfaya koymadan once siz veya bu isi bilen birisi tarafindan gozden gecirip imla ve yazim hatalari duzeltilmesi mumkun olabilir mi?
Cunku sizin de bildiginiz gibi cok icerikli ve guzel yazilar bile bu tip hatalar yuzunden kalite acisindan negatif olarak etkilenebiliyor.
Calismalarinizda basarilar diliyorum.
L.Narcin

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin