Pazartesi, Şubat 06, 2006

Neusiedler Gölü

Bu hafta sonunda, daha dogrusu pazar günü ,Avusturya ile Macaristen arasinda olan,Neuseidler Gölüne gittik.Göl yandaki resmi clickleyip
Source:GoogleEarthacarsaniz gördügünüz gibi ,iki ülke arasinda sIkIsmis durumda.Sari cizgiler ülke sinirlarini gösteriyor.
Göl ayni zamanda bir dogal park.Unesco nun "Dünya Tarih Miraslari" arasina alinmis bir yer.
Sicaklarin düsmesi ile gölün de yüzeyi donmus durumda,320 km2 lik bir buz paten pisti olarak düsünebilirsiniz.Buz kalinligi 14-18 cm arasi idi dün gittgimzde.
Göl, özellikle yazlari ziyaretci akinina ugruyor,cevresindeki bircek "plaj" tika basa dolu oluyor,ögleden sonra gidildiginde yer bulmak gercekten imkansiz.©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
Gölün suyu alsinda temiz,ama tabandaki toprak suyu bulandirdigi icin camurlu su görünümde (macarlar bosuna bataklik demiyor).Rüzgar sörfü,yelken sporlari , kislari da buz pateni,buz yelkeni icin ideal bir mekan.Gölün kenarinda bircok lokallerde de var,yazlari serinlemek ve kislarida isinmak icin ideal yerler.


Göl bakildiginda gercekten de ucsuz bucaksiz gözüküyor,insan üzerinde dolasirken ici bireaz garib oluyor ama,gölün derinligini en derin yerde 1.70m oldugu bilmek biraz rahatlatiyor insani.
©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com

©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com
©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com

Sicakliga gelince,termometre -8 derece yi gösteriyordu, sagolsun rügarla beraber hissedlen sicaklik -15 ile -20 arasinda idi.Akdeniz insani olan bendeniz nasil mi dayandi bu soguklar,söyle asagdaki resimde görüldügü gibi,fotograf icin biraz abartarak poz verdim ama olsun.
©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com

Buzda yürüken vukuat varmiydi,evet bir kere hafiften uzandim söyle,allahtan giydigim kazak,anorak ve polar mont olayi yumusatti bayagi :-).
Göl buzlar olmadan nasil gözüküyor diyenler icinde , arsivimi karistirdim biraz,güzel bir günbatimi buldum.

©2005-2006 All Rights reserved http://cafewien.blogspot.com

12 yorum:

ayse dedi ki...

Ne guzel bir gol..Senin sayende avusturya'yi taniyorum..:)Cok iyi bir is yapiyorsun...Seviniyorum...
Sevgiler...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ayse
günaydin ayse,
tessekkürler.
ne oldu hava durumu, yazdin mi?

zepzepzep dedi ki...

sonunda uzaktan da olsa vahsi lokumu gormus olduk!! ohhh uzanmisken biraz kestirseydin bari mr. incredible efendi :)

ayse dedi ki...

Hayir daha yazmadim...Ama soz yazacagim...(aslinda deneme asamasindayim..ogrenmeye calisiyorum...OH be soyledim)):))O zaman sadece hava durumunu okumakla kalmayacaksin cunku benim cenem dusuktur...:)))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zpzp
:-)

ayse dedi ki...

:))zepzepzep cok akilli biri cok guzel yorumlar yapiyor onuda seviyorum..:))

zynep dedi ki...

insanın sadece ingilizcesi olunca başka dillerde okumak çok komik geliyor....Neuşiedler,Nöşidler mi acaba:(( yoksa nasıl okunuyorr acabaaa:)))
bende illa ki yeni öğrendiğim bir kelimeyi düzgün söyleme hastalığı var da....
ne güzel hem göl hemde bunu değerlendirenler açısından...bizdeki gölleri düşündüm de....
sitesine girip rezervasyon bile varmış vay be, yapsam mı acaba:P ama burdan nasıl gitcem demii neyse ben 15 inchlik ekranımdan gezeyim bari....;)

sibella dedi ki...

cok guzel bir yermis cidden,hani filmlerde falan olur ya,guzel guzel kayar film kahramanlari,onlar canlandi gozumde..saol paylastign icin,biricik avusturya elcimiz:)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
okunus noy-sidil-se
Göl viyana cok yakin,46 km sanirim,birde yakinda süper bir outlett merkezi var.Viyana ya gelenler alsinda, hem outlette gidip , sonrada biraz gök kenarinda takilabilirler.

@sibella
selam sibosh,
tahmin ettim zaten begenecegini :-)

@ayse
blogda takildigin ya da sormak istedigin seyler olursa, cekinme,bildigim kadari ile anlatmaya calsirim.
Gmail.com dan cafewien adresime de yazabilirsin.Adresi böyle yazdim da ,email toplama makinalarina takilmasin diye.

TugCe dedi ki...

Ne guzelmis ya...Ben hem Avusturya'ya hem de Macaristan'a gittim, ama gormedim bu golu:(

zeynepdiezcaballo dedi ki...

Vaovvv..Avusturya gercekden çok sevdıgım ve gezmeye doyamadığım yerlerden..yazının sıcaklıgı ile daha da sevdım..anılarım canlandı..gol manzarası ise muhteşem...Neusiedler Gölü herkese şiddetle tavsıye edılır..

sevgıler
ZeD

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@ZeD
Sende hosgeldin,
ayni anda iki yeni Zeynep geldi,bugnu Zeynep günü ilan edecegim,allah arttirsin muhabbetimizi.

Neusiedler See gercekten güzel bir sey, dedigim gibi suyunda is yok ama, ayaklarimi sokarim söyle bir.
Arsivlerimi biraz karistirirsam yazin nasil göründügünü de göstermeye calisirim.

Ocak ayinda " Karlar,daglar,taslar ve Wörthersee" diye bir yazimda var ,bu da baska bir göl,bakmadiysan bir göz at,birkac güzel resim cekmisim (yine).Sana iyi okumalar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin