Salı, Şubat 07, 2006

Hep beraber gülelim,biraz da düsünelim.

Türkiye´deki en sevdigim mizah sitelerinden birisi RTÜK dür.Bu sefer de sizle biraz bunlari paylasmak istedim.
Bildinigiz gibi bu sitenin birde telefonun vardir,ararsin "ya kardesim ben bu adamin kravatini begenmedim,sari renkte, erkek adam sari kravat takarmi" ya da "bu sucuk reklami cok erotik", filmimde adam "körmüsün ,önüne baksana "dedi, tüm körlere hakaret etti, v.b.

2004 yilinda en cok sikayet alan reklamlar "Körpe Sucuk, Evy baby ve Jagler" imis.Köpe sucuk reklamini bilmiyorum ,ama sanirim reklamda arak planda "inleme" sesleri varmis.
Evy baby i hatirliyorum, galiba bebek diger bebegin popsunu öpüyordu.Efendim böyle olunca "ruhsal ve toplumsal gelişimlerini kötü etkileniyormus".Diger bir reklam da "Jagler",bunun videosunu da buldum hatta, asagida.



--------------------------------------------------------------------------------
REKLAM ŞİKAYETLERİNİN SEKTÖREL BAZDA DAĞILIMI


*Gıda sektöründe ; ‘Körpe Sucuk’ en çok şikayet konusu olmuştur. Şikayet türü ‘ Cinselliğin istismar edildiği yönündedir.’
*Kozmetik Sektöründe; Jagler, Loreal. Şikayet türü; ‘ Müstehcen sahnelerin aşırı derecede yer almasıdır.‘
*Sağlık/Temizlik Ürünleri ‘ Evy Baby, Molped)
*Şikayet türleri Evy Baby ; Çocukların birbirlerinin popolarını öpmesi bunun da çocukların, ruhsal ve toplumsal gelişimlerini kötü etkilemesi’ yönündedir.


*Geçen yılda az sayıda alınan ‘Otomobil’ sektöründeki reklam şikayetinde bu yıl artış olmuştur. Bunlar, Toyota’ Yaris’ ile ‘ Peugout reklamıdır. Toyota Yaris, ‘e gelen şikayetler ‘Toplumsal değer yargılarına aykırılık, çocuklara kötü örnek olmak şeklindedir. ‘Peugout’ reklamı ise; erkek cinselliğin istismarı olarak nitelendirilmektedir. Peugeot reklamına gelen şikayetlerin % 90’nı erkek izleyicilerden alınmıştır.



KADINLARA İLGİLİ REKLAM ŞİKAYETLERİN GENEL DAĞILIMI ;
Kadınların Cinsel Obje olarak sunulması ( Bu alanda en çok alınan reklam şikayeti ; Jagler’e aittir. ( Aşırı müstehcen sahneler içermesi )
Kadınlara yönelik özel ürünlere gelen reklam şikayetleri ; ( en fazla şikayet alan ürün Molped) Bu ürünlerin yemek saatleri dahil her saatte gösterilmesine ve gösterilirken genel toplum kurallarına aykırılık teşkil etmesi genel şikayet konularıdır. Ancak 2004 yılında geçen yıla oranla ‘kadınlara yönelik özel ürünlerdeki reklam şikayetlerinde’ azalma görülmüştür.

ÇOCUKLARA YÖNELİK ŞİKAYETLERİN GENEL DAĞILIMI
;
‘Çocukların Toplumsal Gelişimini Engelliyici’ olması yönünde alınan izleyici şikayetleri ; (Evy baby, Toyota (Yaris))
Çocukların Fiziksel Toplumsal Gelişimini Engelleyici Olarak Nitelendirilen Reklamlar (Yoğunlaştırılmış süt ve yoğurt reklamları )
Çocukların Zihinsel ve Ruhsal Gelişimini Bozduğunu İçeren Reklam Şikayetleri (Körpe Sucuk, Evy Baby, Omo, Çamlıca Gazoz )

Kaynak:RTÜK
-------------------------------------------------------------------------------
Ilgince degil mi , millet nelerle ugrasiyor.Bir internet sitesinde okudum Peugeot'nun 307 serisinin reklamlarindaki"Ona sahip olmamak ne kadar utanç verici" sloganına İzmir İzmir Barosu avukatlarından biri tarafindan dava acilmis, diger marka sahiplerine hakaret ediliyor diye.Isin ilginci bu sikayet hakli bulunup davada acilmis ,kime mi, Peugeot Genel Müdürü Yann Louis Roger Carnoy e.
Ne diyeyim bilemiyorum artik,millet resmen kafayi yemis.Güleyim mi aglayayim mi ,bende kararsizim.Bir de en cok neye güldüm biliyormusunuz ,Kadin ürünlerinde ,Molped reklami "nicin yemek saatlerinde de gösteriliyormus?",bunu burda anlatsam millet fikra anlatiyorum zanneder herhalde.Preservativ di, tampondu , ped di, bunlar dogal seyler artik,bunlari gidipte market de olsun,eczahane de olsun,istemekden cekinen,satin almayan ,bence normal degil,bu lafim hemcinsim erkeklere.

Evet,bugün sanirim biraz güldük, biraz halimize agladik,ne diyelim,en kötü günümüz böyle olsun.Disarda kar (hen Istanbul´da hemde Viyana´da) yagmaya devam ediyor, arka planda Frank Sinatra abi "Yagdir mevlam su" adli sarkinin ingilizcesi olan "Let it snow"u söylüyor,oda sickaligi 21.7° ,disarisi -4.6°,disarda yapmam gereken is de yok bugün,daha ne isterim dedim ama dün Güllüoglunu sayfasina bakarken canim baklava cekti,gidip alsam mi acaba firindan,burdaki baklavalarda hic is yok,adamlar ne kullaniyorsa tadi da kabus,kokulari da,hesapta Avustruya da sube acacaklardi,gazetede yazyiyordu,dün attim bir mail sonunda ,"kardesim ne oldu bizim viyana isi , gelmiyormusunuz diye? ",tabi tam olarak böyle yazmadim ama,icerik ayni.
Gene daldan dala konmaya basladim.Herkese iyi ,RTÜKsüz günler diliyorum.

p.S bir düzeltme yapayim, düsünen ve sonra karar veren bir RTÜK diliyorum.

9 yorum:

zynep dedi ki...

bu reklam konusunda şikayetler oldugunu bılıyordum, ama bu kadar da olmazmıs cıdden...

evy babyi bende hatırlıyorum, bence sevımlı 1 reklamdı ve hıc aklıma oyle cocoukların ruh saglıgını bozacak gıbı gelmedı acaba bu rtukte hep sosyologlar, pskikolaglar ya da psikiyatrıstler ya da toplum bılımcılerı mı calısıyor yoksa uzman olmayanlar mı??....hepsi aynı kafa yaa off offf ya....
ne olur biraz bilim insanı olsak ve boyle sacma sapan seylere takılmasak....hele araba reklamlarında da sikayet varsa yuh dıyorum baska da 1 sey dıyemıycem artık....

birde cidden bu pedmiş yok baska 1 seymıs neden takılıyorlar halan yanı bu doganın kanunu, reklamı da yapılacak tabi ki......neden örtbas etmeye bu kadar takılıyoruz....
ne beyni var bu tur ınsanlarda ve acaba dıyorum bılım adamları bırde bu konuya el atsa da arastırsa bu tip insanların beyinlerini....
nasıl olur acaba bence ŞIKKK olur:PPP

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Gectigimiz dönemde Teletubbie leride yasaklamislardi ya, sebeb de "cinsiyetsizlermis",ne disi ne erkek,komik.YApacaksin yeni bir versiyon yapacaksin,birkac teletubbie ye kocaman memeler önüne,digerlerine de,erkek olarak kocaman birer sey takacaksin ,olay bitecek.

yasasin rtuk'cu zey dedi ki...

teletubbielerden cok korkan bir arkadasim vardi hehhe..sayin ici fistikli vahsi lokum, daldan dala kondugun yazin super olmus, ozellikle yagdir mevlam su sarkisinin ingilizce versiyonu olayina cok guldum. ben rtuk konusunda aslinda sanirim biraz tutucuyum ve olmasi gerektigini dusunuyorum..cunku cocuklar gercekten etkileniyorlar bazi seylerden, hayatimiz tv olmusken..bu cocuklarin ciplak gorundugu ve birbirleriyle flort ettirildigi reklami ilk gordugum an nefret etmistim, cunku toplumda cok fazla cocuk sevici dedigimiz tipler var...hatirliyor musun sen cocuklugunda tv'de boyle seyler?? simdiki nesil o kadar farkli yetisiyor ki, bazen iste nesil catismasi diyorum.ben asiri uclari kisitlama taraftariyim tv'de. kisitlamazsan, cocuk bezi reklamlarinda , beze oturtulan cocuk poposunun bir degisik versiyonunu kadin bagi reklamlarinda gorme olasiligimiz fazla :) kardesim, yasasin rtuk!! ( tabii o kadar degil de, bence sinirlamalar olmali , kimin ne oldugu belli degil , isteyen alsin uydu yayini baksin neye bakiyosa ) bu yaziyi okuduktan sonra benden nefret mi ediyosun :)))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zynep
yakisir,vatandas gercegi ögrensin.

@rtückcü arkadas
sagol,
ufak bir ekleme yaptim postingime,senin commentinden sonra,kontrol tabiki olmali,yoksa olaylar cok carpik yerlere varabilir,bakiniz internet örnegi.Internet de her türlü bilgi var yasagindan ,sapigina,hepsi.

Senden niye nefret edeyim Zepzep,ayip ettin.senin yerin ayri,biliyorsun ;-)

bu arada yine bir dilek tutayim,sagolun zeynepler,sizin sayenizde,her gün bir dilek tutmaya firsat cikiyor.

p.S rtukcu zey yazmissin ya,bende onu truckci zey diye okudum,önce öyle cevap yaziyordum :-)

yemekvebiz dedi ki...

Reklam konusunu okurken aklima bir reklam geldi, benim cocuklugumda
siyah beyaz bir goruntude,saclari bigudili bir kadin apartman boslugundan asagi bagirirdi:
- Yak su kaloriferi kapici, donuyoruz. Yoneticimiz uyuyormu ?

IZOCAM :))
hala izocam varmi?

Zeynep
( bir zeynep daha size bugun)

teletubiye dedi ki...

turkishim delightim, bir suru zeynep oldu, sen de dilek tut bir suru, ya bi de bana hayirli bi kismet diler misin rica etsem :P

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@yemek ve biz
izocam 40inci yilini kutluyor hatta.
http://www.izocam.com.tr
Simdi yayinlasalar bu seferde kapicilar sokaklara iner herhalde

@ZeyniWinky
valla bende sasirdim, ama bir o kadarda sevindim,allah arttirsin saadetimizi diyelim.Yeni bir blog acmayi düsündüm aslinda "zeynepler ve ben" ,nasil fikir?
Ince islere yapacak bir sey yok,cok istedin mi zaten olmaz ,ama sen adaylari bana bir yolla ben onlara "Test edildi ve onaylandi" belgesi vereyim,eger testleri gecerlerse tabi :-)

ayse dedi ki...

Yazin icin sadece :)
Yorumlari okuyunca daha cok eglendim sizin bu zeyneplerle olan yazismalariniz cok eglenceli...Yorumcular harika:)))

teletubiye dedi ki...

ya bu izocam kutlamalarina katilmaya karar verdim, eski gunlerin hatirina, sokaklara cikacagim elimde yasasin izocam adli pankartlarla, yak su kaloriferi kapici adli bir de r&b sarkisi besteledim, unlu olacagim, boylece film de cevirebilirim ileride. cok zekiyim kahretsin!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin