Cuma, Şubat 10, 2006

Hayat üzerine...

Gecen gün mail ile bir siir geldi,yazarinin dogrulugundan emin degilim,internet de biraz bakindim ama bulamadim.Gercekten de güzel bir siir,hosunuza gidecegini tahmin ettim.Belki cogunuz biliyorsunuz,okumus ya da duymussunuzdur bunu ,ben intellektuel acidan cok fazla aktif olmadigimi daha önceleri de belirtmistim,o yüzden benden bu gibi seylerin kacmis olma ihtimali fazla :-) ,ama olsun gec olsunde güc olmasin.




Hayat çetele tutmak değildir...

Hayat;
Seni kaç kişinin aradığı,kiminle çıktığın,çıkıyor olduğun
veya çıkacağın demek de değildir.
Kimi öptüğün,hangi sporu yaptığın,
kimlerin seni sevdiği de değildir.
Hayat, ayakkabıların,saçın,derinin rengi de değildir.
Nerede yaşadığın veya hangi okula gittiğin de değildir.
Aslında hayat; notlar,para,giysiler,
girmeyi başardığın ya da başaramadığın okullar da değildir.

Hayat;
Kimi sevdiğin ve kimi incittiğindir.
Kendin için neler hissettiğindir.
Güven ,mutluluk,şefkattir.
Arkadaşlarına destek olmak ve nefretin yerine sevgiyi koymaktır.

Hayat;
Kıskançlığı yenmek,önemsemeyi öğrenmek ve güven geliştirmektir.
Ne dediğin ve ne demek istediğindir.
İnsanların sahip olduklarını değil,kendilerini olduğu gibi görmektir.
Her şeyden önemlisi hayatı,başkalarının hayatını olumlu yönde
etkilemek için kullanmayı seçmektir.
İşte hayat bu seçimden ibarettir.

İnsanların en acizi dost edinemeyen,
ondan daha acizi ise dost kaybedendir.

Charles E.




p.S cetele tutmak ,centik ya da cizgi atarak hesap tutmak gibi bir seymis, ben bilmiyordum belki baskalari da vardir diye aciklayayim dedim.

15 yorum:

zeynepdiezcaballo dedi ki...

Turkısh Delight,seninle tanıştıgıma çok memnunum..bu çok guzel..hayatta, her birimiz birçok şey deneyimlerle,tecrübeler kazanıyoruz..acı dıye bır şey olmadığını hepsinin bize verilmiş bir hediye oldugunu keşfediyoruz..Kafamız allak bullak oluyor..Karışıyoruz iyicene..halbukı nekadar guzeldır..kafa karışıklığı..farkındalığın artar ve gerçeğe yaklaşırsın..gerçek nedir mi?gerçek bence "denge"dir..ve huzurun karşılıgıdır..yanı akıl sesınle,kalbının sesının buluşmasıdır..

sevgiyle kalın...ve bu guzellıkde kalın..:))

TugCe dedi ki...

Cok guzelmis bu siir ya..Ben de bir keresinde bir yerde okumustum..
"Hayat yenilen kaziklarin toplamidir";)

sibeel dedi ki...

cafe wien,
buraniğn en unlu kahvesi nedir acaba?hmmm,ben bir california usulü vanilyali kahve istiyorum...var mi acebaa?

selam TD,
ben bugun hayatimdaki secimleri degerlendirdim ve hayatimda olmasini istedigim cok eski bir arkadasimi aradim, dusunmeden ne diyecegime karar vermeden aradim cebini..onsuz iken nelerin exik oldugunu tarttim ve "ben exik kalmak istemiyorum; gobeinde yetisen o bebecikin de, senin de her aniniza sahit olmak istiyorum" diye telf. ettim..
hemencik taxiye atladi ve yanima geldi, hicbisey olmamis gibi gorustuk, mama yedik ve ofisine dondu..:)
uzerimden cok buyuk bir yuk kalkti,
hissettigim exikligim,
gercekte benim agirligimdi..

hayat, cetele tutacak kadar uzun degil ve ben yaslaninca cetelelerime bakip bakip eminim uzulcem, ama en azindan bu cetele sayilarini azaltabilirim;)

...ilerde yaslandigimda, icime ukte kalan seyleri dusunup, uzulmek icin coook gec olucak, oyuzden gerexizleri silip, istediklerimi yanimda tutmak icin elimi cabuk tutmaliyim cunku zaman inanilmaz hizli...
sevgiler,
sib.

zeynepdiezcaballo dedi ki...

sibel harikasın...tanımasamda okuduklarım içimi ısıttı...zaman çokçabucak gecıyor..ve degerlerımızde değişiyor..aynen dogrularımızın degıştığı gıbı..harıka bır ıs yapmısın..darısı başımıza..
yaşam,cesurları sever...

herkese guzel bır haftasonu dılerım..

ZeD

sibella dedi ki...

iyiki paylasmissin deligth'cim cidden,ben bu tur siirleri cok seviyorum,pozitiflik yayan,hayata karsi guclenmeyi anlatan vs..su zamanda herkes cetele tutarken,insanin gercekten iyi dostlarinin olmasi cok onemli birseyi,hani gercekten sirf kotu gun icin degil,iyi gun icinde.

sibel,iyiki aramissin arkadasini.ayni seyi ben yapardim ama artik yapamiyorum cunku zamaninda beni uzmus insanlari istemiyorum hayatimda,gercek dostsa deger herseye ama sedce vakit gecirmek icin olan dostlar olmayi versin hayatimda,olanlar bana yeter de artar..

iyi haftasonlari..

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Ya herkes ceteleyi biliyrmis,bi cahil ben kaldim burda.Benim MOH a sormam o da bilermis simdi,yok artik :-)

@ZDC
sonunda birilieri sizin blogdan disari cikti yani,iyi iyi hava degisikliligi güzeldir.Sohbet ,muhabbet yeni basliyor.

@tugce
Kazik olayi malesef dogru,ama o kazigin daha büyügü sonra onlar atanlara .... :-)

@sibeel
selam sibeel,seni buralarda görmek güzel
Bizim cafenin ,schokomoussetorte si ünlüdür.
Bende bazen eski telefon defrterimden aradigim birkac kisi oldu,garip bir düygu ,insan cok heyecanlaniyor,sonra da sanki sohbet eskiden kadligi yerden devam ederseine sürüp gidiyor.Gercek dostlar zaten ayrilmaz bence,aradan 5 sende gecse 40 sende gecse farketmiyor,karsilasma aninda zaten zaman yeniden akmaya basliyor.

Bugün cok felsefi konusuyorum,ZDC nin blogna gire cika böyle olduk.

Bu arada sende hafiften blog calismalarina basla,bu böyle olmuyor ,bir senin adini akrasinda sayfa yok,biz aralarda gelir bakariz ,ziyaretcin olur.

@sibella
dogru söze ne denir

zeynep dedi ki...

simdi bakin millet oturdum , actim sarabimi, sizlerin yazdiklarini okuyorum, ya bi de sigara iciyorum, bi de firinda kurabiye var, bilmem nasil olacak, cok kum gibi oldu diye bi yumurta daha ekledim, bakalim :) yarin sabah da memoirs of geishaya gidicem umarim. ya var ya..sizler iyi ki varsiniz! serefe!

kurabiye canavari dedi ki...

simdi cikti kurabiyeler, inanilmaz guzel olmuslar, iki tane yedim, baska yemicem artik yoksa gobegim siser. ellerime saglik ohhhhh, komsuya da goturdum :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@kurabiye canavari

OOh götür bakalim kurabiyeleri,sarabida acmis,bir elimde sigara bir elimde ayna ,umrumaami dünya....
Bende gidip bardaklari topladim,masa dagilmis biraz.

söyle panoramic bir kurabiye cekte bakalim :-)

sibeel dedi ki...

cocukken , kendime ait kücücük bir denizaltim olmasini isterdim...binip, korkusuzca derinlere; kalabaliklardan uzaklara gidebilecegim, beni gerektiginde insanlardan ve hayattan saklayacak, koruyacak bir denizalti...
sonra yaziyi kesfettim, yazilardan denizalti yapilabilecegini...
Nietzsche, kendi denizaltisini delilikten yapti.
Kirk yasindayken, yuzunu bile goremedigi yirmi yasindaki bir genc kiza asik olduguna karar verdi. Sonra gordu o kizi.Delilik ask kiliginda geldi O' na..
Nietzsche gibi herkesin bir denizaltisi oldu,
Kimi derinliklerde kayboldu, kimisi gerektiginde onunla yok oldu..

TD diyorsa, benim denizaltimi cikarmaninda vakti geldi demektir,hmm:)
bakalim neler cikarabiliris:)

valla ben memnunum,ZED ve sibellacim; O' nu aramaktan... cok zor karar verdim ama pisman olup olmayacagimi zaman gosterecek:)
ben geri cekildikce, ben hayatimdan onlari cikardikca; hayat daha bi sert oynamaya basladi...ve karar verdim, hayat ben cikardikca, ben exildikce gucleniyor; ZIRHIMI giydim ve o eski dostlarda bunun bilincinde...
bu sefer benim tur' um ve benim istediklerim var bu sahnede;)

kiss,
sib.


PS:
ZED sayfandaydim sanirim bi saattir ve cikamadim, ben de bu cuma aksami net basindayim, ama bu benim secimim:)
canim sibelcim, ictenligin super sayfan acaip sicak ve icten..icim isindi(bu ankara accaip sogudu annatamam:) yani iyi geldi...
sevgiler,

banada kurrabiş dedi ki...

kurrabiş canafari:)
benim de canim istedi naaapcas?

ben de komsun olsam?

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sibeel
TD demisse dogru demistir.
Eskiden isimlerin kisilerin gösterdikleri beceriler ,kahramliklardan dolayi verilirmis,bu isimleri veren de genelde Dedem Korkut mus.Dedem Korkut un bir lafi vardir,severim:
"adinini ben koydum, yasini allah versin diye".Böyle giderse biz grupca sana bir blog adi uyduracagiz,ondan sonra adin cikacak ,o yüzden elini cabuk tut :-)

Denizalti olayi iyi,salzburg yollarinda biraz zorlanirsin ama.

ZeD olayina gelince,orasi biraz karisik bir yer ,ben ufak notlar aliyorum o sayfaya girmeden önce,olaylardan kopmamak icin.Bir iyilik,bir dirlik düzen gelecek oraya yakinda ,ben de olaya el koydum,Zeynepimi kaptilar,oralarda ona gözkulak olmak allahin emri :-)
O yüzden sen o sayfaya cookilerini akitf et browserin,sonra kirintialrdan dönüs yolunu bulursun(bakiniz Hansel ve Gretel,ormanda kaybolma sahnesi)

@zeynep
Günaydin,bu yazi bilmem saat kacta okursun ama simdlik günaydin.
Yukardaki sibeel e yazdigimi okunyunca kesin saglam bir kahkaha atmissindir,gözümün önüne getirebiliyorum.(Günaydin Hürrem)

@banada kurrabiş
olmuyor böyle arkadaslar,kurabiye canavar surda 3-5 kurabiye yapmis,hemen istediniz, bana bile zor yetti valla,onu da yalvar yakar verdi,en az 1,5-2 saat dil dökmüsümdür.Öyle havadan kurabiye yok,acin bir blog ,yazin ilginc seyler,o zaman belki...

. dedi ki...

zeynepim'i kapmislar demissin, ah hic kiyamam...t.d. efendi, cuma gecesi ve cumartesi gecesi pek guzel gecti sayende, hosgeldin, kimse kimseyi kapmadi, icin rahat olsun. butun kurabiyeler size feda olsun arkadaslar, ofof of..bu muzikleri dinletemedim ama dinleticem, israrliyim :)

zep dedi ki...

jilet getirdim abiler ablalar

zeynepdiezcaballo dedi ki...

Sibeel,sayfam hakkında yazdıkların için teşekkürler.teknil olarak şimdilik yetersiz olsada sostlarlarla buluşup eglenıyoruz..hemde yeni dostlar ediniyoruz..kim takar görünümü?:)))

Td,kısa notlar alıyormuş valla bende alıyorum..keza takip edemıyorum..gezi blogu diye başladı herşeyi konuşur olduk..daha ne isterim..malum evde kalmış bir kızın çırpınış sayfası:))))))))))))

sevgiyle kalın ve hep bu guzellıkleri içinizde barındırın..

iyiki varsınız...

ve ben sıtene hep giriyotum td..bak sabahın 6 sı olmus sıtendeyım..okadar keyıflıkı:))aynen zeynepin sitesi gibi:)))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin