Pazar, Şubat 12, 2006

Çeymi Öztürk -CIBILDAK Sef

Jamie Oliver i yemege merakli kisiler sanirim tanirlar, "Naked Chef " lakablidir.Bu seferki posting bundan esinlenerek yazildi.

Mutfakla ilgili posting yazmiyacaktim ama gecen gün,MOH süper bir poz, bir foto cekelim dedi.
Nasil önlügümü bengendiniz mi,mutfak biraz sicakti haliyle sort var üzerimde.

Mutfakla aram fena degildir aslinda ,bilirim ama pek yapmam,yaparsam da güzel yaparim,aralarda corba veya salata hazirlarim(mercimek,yogurt,kremali mantar corbasi spesyalitelerimdir).Bazen de üsenirsek hazir corba olayina gireriz.Resimde görülen son hazir corba etkiligi,piyale domates,paketi galiba 26 cent,sudan ucuz, suyun sisesi 45-50 cent.

Genelde hazir corbalarin hepsine illaki bir sey ekleme yaparim,tatlarindaki o "sunilik" gitsin diye ,ama bunu ölcülü yapmak lazim ,yoksa ortaya garib bir seyler cikabilir.
Disarda yemek yedigimde de eger baharatlar,ek malzemelerin tadi cok agir basiyorsa, o yemekta bir gariplik, eger et ise bir sakatlik vardir diye düsünürüm.
Herneyse domates corbasina yaparken icine yarim sebze tableti atarim, "kibrit kutusu" kadar yag ve bir de "Ajvar" eklerim.
Ayvar, balkan mutfaklarinda olan bir sey ,türkcesini bilmiyorum.Icinde közlenmisve temizlenmis patlican ve kirmizi biber,sarimsak,zeytinyagi,limonsuyu ya da sirke,tuz,biber ,ufak dogranmis sogan var.Evde de yapilacak bir sey ama ugrasmaya degmez gibi geliyor bana.
Güzel bir tadi var özellikle et yemekleri ile kullaniyor,hemen hemen yurtdisindaki yada balkan ürünleri satan yerlerde muhakkak bulabilirsiniz.
Hazir domates corbasina 1 siyrilmis kasik bundan koyunca yeterli oluyor.

Corba nasil oldu diyenleri duyar gibi oluyorum,onlari siddetle kiniyorum,nasil olabilir ki.. :-)

15 yorum:

geisha of istanbul dedi ki...

bana garezin var kesin, adaleli kollu erkeklerden acildi olay.. corba super olmus, eline saglik ( bi de adaleli kollarina ) sezen aksudan sarkiyi bi dinletmedin, piyaleyi ben de deneyecegim, beyaz sarapli mantar corbasi cok saglam oluyor, benden sana tavsiye, ama sakin benden laf kapma, ona gore t.d.efendi. ellerine saglik.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

peki.

TugCe dedi ki...

Burda kesin yoktur:D Sucky Americans:D

yemekvebiz dedi ki...

Bana kalirsa paket corba kullanmayin derim, iceriginde cok katki maddesi var, bol domates rendesi, biraz un, tereyag, sut karisimi ile harika corba elde edersin ustad. O urunu bende gormedim buralarda. Hos bir aromasi olmali. Koz patlican, sarimsak mmmmm!!!

Zeynep

ayse dedi ki...

Ilahi Mr.Td sayfayi actim uzerindeki yazilari tam okumadan resme baktim eh benimde gozlerim dondu tabi:)))Yarim yamalak okurken allah allah bu yani simdi Mr Td mi degildir canim diyorum bir yandan da hemde boyle resmini koymaz canim diyorum sasirdim :)))sonra gozlerim resme alisinca ne oldugunu anladim:))Tabi bunlar saniyelik olay :))Super bir onluk her eve lazim bir tane:)MOH eline saglik ...

Aysin dedi ki...

Biraz once other olarak girmisim simdi duzeltiyorum:))))

Alya-m dedi ki...

Çorbanın tadı için bir şey diyemeyeceğim hastahane yakınmıydı?:))herkes sıhhatli değilmi içenlerden bahsediyorum.Bu arada resimler tamam sağolasın.Telefondaki adları değiştirince hata vermiyor artık.Kolay gelsin acıktım sen yazdıkça...

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@alya-m
lütfen,hastana mastene olmadi böyle.Benim elim degmis, kötü olabilirmi?
:-)

Burcuk dedi ki...

Mr TD, bu onluk supermis cidden:)

Hazir corbalarda ben de genelde once tencereye azicik zeytinyagi koyup salca ve baharatlarla kavurduktan sonra corba icini ve suyu eklerim, oyle de lezzetli oluyor .)

Bu arada bana o bahsettigin side bar kodunu yollarsan cok sevinirim:)

Sevgiler,

Burcu

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@burcu
Tabi aslida önlügü güzel gösteren arkasindaki manken :-)
bu arada;
mektubun var!

under the chuyner dedi ki...

oldumu simdi bu önlük, acaba sevgililer gününe kadar bulabilirmiyim apocuuma, aslinda hic hediye almayi düsünmüyordum, ama senin gibi oda girer arada mutfaa, cok özendim, nazar degicek önlüge, herkes bayilmis, tütsüle sen onu :) neyse yemekvebize katiliyorum, hazir corba vedeee et ve tavuk sulari tabletlerinden uzak durmak lazim!
eline saglik
aaa buarada seni link alicam sakincasi yoksa

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@UtC
deger mi acaba nazar, yani benim üstümde iken olursa , sakata gelmiyim,nazar buncugu mu taksam acaba?

Önlügü seninde bulma ihtimalin var bence,t-shirt ya da ilginc hediyelik esya satan magazalrda vardir.Google da "schürze Macho" diye aratsan bile cikiyo.

Tabiki link alabilirsin,tskler.

zynep dedi ki...

iyi olmuştur tabekeeee:)))ve önlük süper olmuş, düşünenin ellerine, yüreğine sağlık:))))
bu önlüklerle tüm beyler mutfağa :P

ilk evlendiğimizde mutfakta acemi olan (halan acemiyim offf:D) ben sürekli hazır çorba içiyorduk ama tadı benim hiç hoşuma gitmemeye başladı ve bende en iyisi yapayım dedim....ama piyalenin domates çorbası süperdi....tüm çorbaların mantığı temelde aynı...1 kaşık yağ 1 kaşık unla kavur sonra malzemeyi koy üzerine de su sonra kaynamaya bırak...eğer o çorbaya soğan yakışıryosa soğanı da yağ unla kavur gibi....
karışık oldu demi,işte aceminin tarifi de ancak bu kadar olur amma lezetli yapıyorum inanın gelenler oyle dıyor hehehheee

zeynepdiezcaballo dedi ki...

Tukaş-Paprika süper..yazmadan edemeyeceğim..özellikle bir kaseye bol sarmısak rendeleyip zeytinyağı ve uzerine tukaş paprikayı koyup karıştırıyorsunuz..kızarmış ekmekle bandıra bandıra yiyorsunuz...:)))

afiyet olsun:)))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@Zed
oh, afiyet olsun,kizarmis ekmekler falan ,cok lezzetciyiz galiba?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin