Çarşamba, Şubat 01, 2006

Avrupanin en genc filosu, en geri kafali yönetimi...

Sabah gazetede bir haber okudum,bir moda firmasinin ucaklarin Onboard dergilerde yayinlanmasi istenen resmi geri cevrilmis, sebep gazeteden aynan alinti yapiyorum ;
"Müşterilerimizden X ile ilgili yaşadığımız görsel problemi, firmamizin bir kamu kuruluşu olması ve kurumsal kimliğini ön plana çıkartan tutum sergilemesinden kaynaklanmaktadır. Eylül 2003’den bu yana yürüttüğümüz ihalede, teknik şartnameden kaynaklı iççamaşırı ve mayo ilanlarını da alamamaktayız. Ve tüm görseller baskıya girmeden evvel, Firma tarafından onaylanmaktadır. Uygun bulunmayan görseller bizim tarafımızdan tekrar müşteriden istenmektedir. Bu kararı veren Firma reklam ve halkla ilişkiler departmanıdır."

Resme gelince yanda görüldügü gibi,ben hicbir anormallik görmedim,Kamu kurulusu diye calisanlar denize de mi gitmiyor, mayo da mi giymiyor,ya peki etrafta bikinili olanlar varsa ne yapiyorlar ...

Ender de olsa Türkiye de sokaklarda mayo ve ic camasiri reklamlari olur Bilboardlarda,bir kac gün sonra baktiginizde ,kadinlari yüzleri , gögüsleri ve cinsel organlarinin bulundugi yerler parcalanmistir hep,sanirim böyle kafalardan cikiyor bu islerde.
Tamam posteri begendin ,düzgün kes al niye parcaliyorsun ki, bunlarin arkasindaki problem cok daha derin,ilacla da tedavisi yok.
Karar verdim,ben de sikayet de bulunacagim,hostesler etek giymesin ,salvar giysin , yüz ve gözlerini de örtsünler ,etekler cok seksi koridorlarda yürürken ,insani tahrik ediyorlar ,bakinca rahatsiz oluyorum,aileler de var ucakta,bir kamu kurulusuna yakismiyor diye.

Bu arada adi gecen moda firmasinin internet sayfasina hic gitmeyin, benim 3Mbit internet hizimla bile acilis sayfasi dakikalar sürdü,menü de bir o kadar daha, kolleksiyon resimleri ayri bir olay,bu sayfayi yapan ve yaptiran arkadaslari da bu vasita ile kutluyorum,en ilginc ve en yavas sayfa ödülüne aday gösterecegim.

Yazida özellikle firma adindan bahsetmedim ki , arama motorlarinda cikmasin diye,yorumlariniz da adini yazmazsaniz sevinirim.

12 yorum:

Basak dedi ki...

Eskilere göz atayım derken yeni yazın geldi. Uzun süredir hiç gezemiyordum internette, bugün başladım bakalım gezintiye...
Çıplaklık ve cinselliği doğal algılayamadıkça bu tip şeylerle karşılaşmak hatta suç oranının artışına tanıklık etmek zorunda kalacağız.
En kısa şekilde anlatmaya çalışacağım düşüncelerimi; biz üşümemek için, korunmak için giyinmeye başlamışız. İnsanlar aslında tamemen aynılar, diğerlerinden saklanacak ne olabilir ki? Bu temel düşünceyi çarpıta çarpıta şu an insanların çıplaklığı yadırganır hale gelmiş durumda. İnsan vücudu saklanıyor, gizli bir hale getiriliyor, merak uyandırılıyor, heyacan artıyor, tabular, yasaklar falan filan derken işte bu yasak karşısında doğal dürtüleri baskılanan insanlar da anormalleşiyor ve sapkınlığa yöneliyor. Bu tip kararlar da aslında bu yanlışlığa sürükleyen şeylerin başında geliyor.
Hayatın normalliğini değiştirmeden algılamak lazım.
Kısaca anlatınca anlaşılır oldu mu? :)

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@basak
Hosgeldin basak,
bazen cok seri sekilde yaziyorum,kafamdakileri kaydetmek gerekiyor,4-5 draft yaziyorum , o yüzden birkac posting yazdigim oluyor.Bazen de bir kismini siliyorum.Bazen de bir posting icin 3-5 günümü aliyor ,ama sen eskileri oku yine.Ilk sayfada gözüken posting sayisini yükseltim,daha kolay olsun diye.

Ciplaklikla ilgili problemin temeli nerde bende bilemiyorum,niye bu durumlara geldi,ama sonu hayir ola.

en kral taksici dedi ki...

abicim gecen gun benim arabaya bi ciplak bayan bindi, aynadan bakamadim utancimdan,. carsafa sokmali butun bu kadinlari valla! cok ayip, abdestim bozulacak!
ha abicim bi de yeni bi sticker aldim benim arabaya; liselim yaziyo, bi dahaki bindiginde unutturma da gostereyim.
bu konuyla ilgili olarak, haklisin abicim cibil cibil hatun resimleri asilmali heryere, gozumuz gonlumuz acilir abicim,hurmetler.

zynep dedi ki...

bende az önce gazetede gördüm ve inanamadım, hatta kahkahalarla güldüm bu pozun neresi açık diye ama neyse.....
sanıyorum sorun çıplaklıkla değilde "beyin" var ya o tip insanlarda beyin yokta onun yerine böyle jöle misali garip bir şey var galiba ıyhkkk iğrenççç(hani şu korku filmlerindeki iğrenç jölemsi madde)....
yani dünya açılmış gitmiş 1 yerlere biz çıplaklığa alışamıyoruz, alışamayızda açlar bu insanlar; hem gözleri hemde beyinleri AÇ....bunları doyurmak için sadece çıplaklar kampına almakta yetmez sürekli tvlerden yayınlayacaksın çıplaklığı ve bak nasıl sonra benimsiyorlar, önce bakmayacaklar sonra bakacak bakacak ve sonunda aman ii be diyip başka bir abuk konuya odaklanacaklar...
ne istiyorlar bu kadınlardan, insanlardan yaa...
neden bir sürü sorun varken bunlarla uğraşıyorlar offf offff
not: aklıma birden şöyle 1 şey geldi...bu reklam filmi tamamen "kara" kadın gözleriyle kaplı olsaydı o zaman yayınlarlarmıydı acaba .....off offff

sibella dedi ki...

insanlar doymuyor cidden,bolluk cogaldikca,resmen doymuyorlar..ben anlamiyorum yani,sanki hersey cok kapali,nereye baksak varbi dolu resim,olmak zorunda da,neden kabullenemiyorlar ki insanlar,bu kadar mi zor dogal olmayi kabul etmeden kafada onca rezil dusunceleri bastirmak ve cirkin sekillerde su yuzune cikarmak...dunya cok kucuk artik,daha onemli seyleri dusunup,gelismelere acik olmaliyiz..bu gelismeler de geri kafalilikla gelmiycekler..ben insanlarin ciril ciplak dolanmasindan,yada cok sexi sekillerde dolanmalarini savunmuyorum ama yapilan islere de saygi duyulmasini istiyorum..sonucta ic camasiri tuketiyoruz yada baska seyler gozumuze hitap etmeli ki alalim yani,nasil alicaz goremezsekkk..ay cok konustum,beni deli ediyor kucuk beyinler de...offf offfff

TugCe dedi ki...

Sibella ile ayni fikirdeyim ben..Insanin kafasinda..Sanki onlar oralarda asili olmayinca insanlar dusunmeyecek mi boyle seyler..
Ayrica onemli olan, birseyleri ortadan kaldirarak onlardan vazgecmek degil,onlar tam gozunun onundeyken ayni sekilde davranabilmektir.

mehmet livvarcin dedi ki...

böyle düşünen insanlar var, aksini düşünen insanlar da var. bu konu bi muamma ve böyle gider. arayı bulmak lazım. bikinili fotoğraf olsun elbette, ama bakmak istemeyene de bi güzellik düşünülsün. ama yine de özgürlük gibisi yok

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

Olay beyinde bitiyor yine,her mini etekli kadin,dekolte giyen,sari sacli mavi gözlü(natasa) olani ayri bir sepete koymayi anlamiyorum.

Belli kaliplar var bizde,
mesala turist kadinlar ya da kizlarin hepsi kolay elde edilen cinsten,seks arayan seylerdir,dekolte giyen ,ya da vücut hatlarini öne cikaran seyler giyenlere kötü gözüyle bakilir,tek basina bir yere giden kadin , özellikle bar gibi bir yerse araniyoriyordur derler ,yoksa niye gelsin,tek basina bir masada oturanin yanina gidip "yanliz oturdugnuzu gördüm,yaniniza oturabilirmiyim"olayini hic anlamiyorum.Bu konuda kadinlara destek cikma durumundayim.
Benimde ablam var,yigenlerim,canim kadar sevdigim kiz arkadaslarim,hayat arkadasim var.Birisinin onlar hakkinda böyle düsünmesi beni herhalde cildirtirdi.

Olay bakmak degil zaten sonra düsündükleri insanin.
Güzel bir kadina,seksi bir kiyafete,güzel bir yüze ,bakmam diyen erkek yalan söylüyordur zaten.
Güzele bakmak sevaptir.
Ama ben bakmaaaam :-) , saka saka bende bakarim tabi ki.

Alya-m dedi ki...

Sanırım cinsel devrim filan hepsi hikaye.Biz tabu diye baktıkça olayı abarttılar.Çarşafa başörtüsüne buladılar ortalığı.Bilboardlardaki mayolu kadınları(sanırım Atatürk havalimanında) indirdiler.Sonuç mu 1940 larda bile daha modernmişiz.Dünyayı bilmem ama biz galiba geri geri gidiyoruz.tamam mayolara bir şey demem de yakışıklı adam resimlerine bari dokunmayın kardeşim...

sofor dediler vermediler dedi ki...

ay herkes ciddi seyler yazmis, benimki arada fena siritiyor abicim.
Karakoy'de Mozart Nalburiye acilmis, mozart marka kurek satiyorlarmis, cok ilginc geldi.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@sofor dediler vermediler
duydum bende ,orjinali avusturya da zaten.Ben türkiye ye getirmek istiyordum , demek kismet baskasina imis.

biblo dedi ki...

Merhaba,
Blogunuz etkileyici. Sorun dediginiz gibi beyinde ancak asil sorun egitim. Güzel ülkemizde egitim kalitesi arttırılmadığı sürece, daha geniş bakış açıları elde edilemediği sürece bu ve benzer olayları daha çok tanık olacağız. Bunları yapanları suçlamak ise yanlış olur. Daha özgür düşünce, karşıt düşüncelere saygılı olmayı öğretmek lazım. Benim her din ve siyaset görüşüne saygım var. Ama bu afişlere de onlarda saygı göstersinler istiyorum.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin