Çarşamba, Ocak 25, 2006

Sevdiklerinizi koruyun,hayata baglanin.Emniyet kemerinizi takin.

Bu sefer biraz ciddi ve önemli bir konu ile ilgili bir video, Emniyet kemeri.

Sayfalari dolasirken görüyorum,bu ay hurma etkinlinleri,zeytinyagi etkinlikleri,v.b.Bende önümüdeki birkac gün "Emniyet Kemeri etkinlikine" ayiriyorum, izninizle.Umarim bundan sonra herkes daha duyarli olur.
Asagidaki film Avusturya da yayinlandiginda,televizyon ve sinemalarda,bayagi bir tepki görmüstü.Biraz ürkütücü bir film ama sanirim böyle seyler insanlarin akillarinda daha iyi kaliyor.
Ben kücüklügümden beri hep emniyet kemeri takmaya alisigim,arabaya oturup da onu takmak bana cok özel bir seymis gibi gelirdi.Bilinc altimda da öyle kalmis,arabaya oturdugumda takmazsam bir eksiklik hissediyorum.Sürücünün ne kadar iyi oldugu önemli degil,kazalarda sebek herzaman kendimiz olmuyoruz,bize gelip carpan bir araba karsisinda ellerimiz bagli.
Bazen görüyorum,gercek hayatta da, resimlerde de,cocuklarin ön koltukta oturmasi diye bir sey olamaz bence.Baba,ogul gezmeye cikmislar , cocuk yaninda oturuyor babasinin ayakta durarak ,boyu da kisa zaten.Bu zamanlarda ben kendime ,gec önüne arabanin ,cikar adami disari,önce bir güzel döv sonra da polise ver,elinden alsinlar cocugunu ,görsün ,diye geciriyorum.Bence babalik,annelik, dogurmakla,yaninda dolastirmakla olmuyor.
Gecmis yillarda okudugum bir gazete haberi vardi,bir milletvekili arabayla yolculuk yapiyor,yaninda ,önde de yetiskin oglu var,fakat oglu yorgun herhalde uyuya kalmis.Babasi ,oglum rahat uyusun diye emniyet kemerini aciyor,ve sonuc, birkac sakika sonra bir kaza ,herkes sapasaglam kurtuluyor,tek hayatini kaybeden oglu.Sanirim o babanin yerinde kimse olmak istemez,vicdan azabini düsünürsek.
Emniyet kemeri belki her olayda %100 kurtulma yada yaralanmama garantisi vermiyor,ama bu riski minimuma indiriyor.Arabarlarinda airbaglari olanlar buna güvenmesin,kemerin takili olmadi durumlarda airbag in kendi sisme siddeti ile vurdugu zaman insanda öldürücü yaralanmalara sebep olabiliyor.
Sevdiklerimizi korumak,olari gerekirse uyarmak sanririm hepimizin görevi,bence kazanan yine biz olacagiz .
Coucklara ,arabada kemer takmanin özel bir sey oldugunu en bastan söyleyelim.
Biraz cok bilmis ya da ders verirmis gibi konustum ama bu konu beni cok rahatsiz ediyor,insan görüpte elleri bagli ,bir sey yapamayinca daha da körükleniyor bu kizginlik.

Emniyet müdürlügü sayfasindan bir alinti ile devam edeyim;
-Ülkemizde trafik kazalarinin yaklasik % 70 ‘inin sehir merkezinde oldugu,
-Emniyet Kemeri kullanma orani % 100’e çikarildiginda ölü ve yarali sayilarinda %47- 60 oraninda azalma olacagi,
-Trafik kazalarinda ölenlerin % 70’ inin emniyet kemeri takmadigi,
-Araç devrildiginde, emniyet kemeri takanlarin daha rahat kurtarildigi,
-Ani fren ve çarpmalarda, 40 km/s hizla giden, emniyet kemeri takmayan
birisinin vücudunun, direksiyon, ön cam ve panele çarptigi ve 20 km/s hizla gidenden 4 kat daha fazla çarpma etkisinin oldugu,
-park halinde olsaniz da, 50 km/s hizla size çarpan araçtan dolayi, ayni çarpma etkisi yasandigi tespit edilmistir.
-Arka koltukta otururken emniyet kemeri takmamak,arka koltukta kemer takmadan oturan bir kişi yalnızca kendini değil kaza sırasında fırlayıp çarpabileceğinden diğerlerini de tehlikeye atmaktadır.

Gelelim tekrar filme,film dedigim gibi Ulastirma Bakanligi tarafindan yaptirilmis.
Almanca gecen konusma söyle:
KIZINIZ sizin tüm mutlulugunuz,onun icin herseyi yaparsiniz degil mi, ama yapmiyorsunuz...
Emniyet kemeri baglamadiklari icin,cok fazla insan hayatini kaybediyor.Emniyet Kemeri hayat kurtarir.

13 yorum:

zeynep dedi ki...

cok muhim bir yazi bu Mr. TD. eline saglik, videoyu paylastigin icin de sagol, evet cok etkileyici, cok uzucu ama dikkat etmemiz gerek, ben de arabaya biner binmez daha motoru calistirmadan emniyet kemerimi bagliyorum, mesafe kisaymis vs. hic muhim degil, basimiza ne zaman ne gelecegi belli degil.

sibella dedi ki...

iyiki yazmissin,video cok etkileyiciydi cidden,bi de tam beklenmeyen anda oluyor ya kaza burdaki reklamlardada...dikkat etmek lazim,sahsen benim babam pek takmaz kemerini ve ben cok sinirlenirim...

AnotherBrickInTheWall dedi ki...

Selam by lokum :) nasilsin? verdigim mesajlar güzel... ellerine saglik.

celerone dedi ki...

turkish delight, eline sağlık. umursamazlık en kızdığım özelliklerimizden biri, kurtulmak için her çaba takdire değer.

Alya-m dedi ki...

Değindiğin konu gerçekten önemli haklısın.Fren yapan araçların içindeki maddeler hıza karşı büyük tepki veriyorlar.Arka koltukta oturan 60 kg ağırlığındaki bir yetikin 300 kg vereceği bir güçle camdan fırlayabilir...
Bu arada dikkatsizliğim adını değiştirmene sebeb oldu ben öyle kız kıza yazıp dökecektim içimi tüh:)))

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@zep the builder
yakisir,bagla bagla.

@sibella
malesef kisa mesafelerde bende babamla kavga durumundaydim,ama eskiye oranla artik daha dikkatli oda.

@anotherbrickinthewall
selam by duvardakitugla,tskler.


@celerone
umursamazlik sanirim hepimizde var ama ara sirada olsa bundan siyrilmak gerekiyor galiba.

@alya-m
Bu ismim daha iyi oldu,yanlis anlamalar da ortadan kalkmis oldu.Sen yinede icini dökebilirsin,istersen tabi.Adima Mr koydum diye,degistirme tavrini

zepzepzep dedi ki...

builder oldum vay :)))) getir oglum ordan caterpillarimi, suracikta biraz gezineyim.

Burcu dedi ki...

Ben de bu konuya başka bir açıdan yaklaşmak istiyordum ne zamandır. Türkiye'de çocuk koltuğu kullanımı öyle az ki deli oluyorum. Çocuklar ön koltukta, arka koltukta, bazen de babalarının kucağında şoför koltuğunda gidiyorlar Allah'a emanet. En küçük kazada da öne fırlayıp başlarını çarpan çocuklar oluyor. Bir çocuk koltuğunda kemerle bağlansalar çiziksiz atlatabilirler kazayı oysa. Çok üzülüyorum ve bu konuda bir şeyler yapmak istiyorum aslında. Ben de bir yazı hazırlamakla başlayayım kısa zamanda. Sevgiler.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@burcu
Bunla ilgili de birseyler yazacaktim bende ,kalp kalbe karsi demekki.
Amerika da ki bu sayfa
bunla ilgili bir test filmi var.Fromatindan dolayi sayfaya koyamadim,link den acabilirsiniz.

sibella dedi ki...

cokkkkkkk tesekkur ederimm delightcim sana..iste yaptik sonunda,aslinda kel yapti ben elimi bile surmedim inanki..senin anlattiklarini da karmancorman yazmistim,nasil anladi da yapti bilmiyorum valla,senin uslubu,kendi uslubu ile birlestirdi ve ortaya harika bir sonuc cikti..cokkkkkkk tesekkurler,cok mutlu oldum ben,sen ve kel olmasaydiniz bu blog bu kadar guzel olmazdi..sarildim...

yemekvebiz dedi ki...

Gercekten bizler Turkiyede bu konuda cok egitimsisiz, Turkiyeden ayrilip baska bir kitada yasamaya basladigimda ilk bende yadirgamistim, cunku polis asla affetmiyor, cunku zaten emniyet kemerini icat eden bu ulke, 1930 lu yillarda bunu dusunmusler onlem almislar, sanirim yanlis animsamiyorsam 1954 veya 1956 da da yasallasmis. Su an polis emniyet kemersiz yakaladigi an kesilen ceza bedeli $ 200 benim yasadigim eyalette.
Sevgili Burcu bahsetmis, cocuklar asla arabaya carseat olmadan oturamaz, en basit ornek, dogum icin hastaneye gidiyorsunuz, dogumdan sonra cocuga ait ve uygun carseat ile hastaneye gidilmezse cocuk size verilmiyor, uygun carseat ile gittiniz bu sefer hemsire sizi imtihan ediyor, bebeginizi dogru oturup baglama sekline kadar.
Bu sekilde gosterilen klipler gercekten cok etkili oluyor, keske guzel ulkem turkiye' de bu uygulamalar yogunlassa.
Uuzun yazmisim kusuruma bakmayin.
Zeynep.

Mr_Turkish_Delight dedi ki...

@yemekvebiz

Selam Zeynep3,uzun yazdim demissin ama arayip bulsamda ben sana kendi yazdigim commentleri göstersem bazi postinglerden daha uzun,hemde kendi sayfamda da degil :-).
Bu isin ceza ile bir yere varacagina cok emin degilim ama yapacak da cok sey yok.Kücük yasta egitim tek care galiba,büyükler icin ise dedigin gibi acimadan basacaksin cezasi,iptal edeceksin ehliyeti,gerekirse kisa süreli hapis yapacaksin cezayi.

STAY TUNED...

Nese dedi ki...

Emniyet kemeri konusu cok önemli, haklisiniz...gecirdigim iki büyük araba kazasin da, hayatta kalmami kemere borcluyum, belkemigimde fraktur olusmustu ve yarim sene hastahane de yatmak zorunda kalmistim, muhakkak ki kötü bir tecrübe ama umursuzluk yapmayan bir insan olmamin faydasini da yasamis oldum.
Insanlari, arabada kemeri baglamadan, motorunu bile calistirmamasini ögretmek lazim, selamlar...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin